Gå till innehåll

Hur många tycker att TNG skall repriseras?


  

111 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Ja, den skall repriseras
      98
    • Nej, den skall inte repriseras
      10


Rekommenderade inlägg

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

  • 3 veckor senare...
På tal om kanal 5. Har ni sett postarna på tex bussstationer som gör reklam för kanalen. På bilden finns det några programledare som är utkädd i gamla Star Trek uniformer. Hur kommer det sig. De visar väl ingen Star Trek längre? :huh:

Visade inte Kanal 5 alla ST filmer i börja av sommaren eller nån gång på våren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om kanal 5. Har ni sett postarna på tex bussstationer som gör reklam för kanalen. På bilden finns det några programledare som är utkädd i gamla Star Trek uniformer. Hur kommer det sig. De visar väl ingen Star Trek längre? :huh:

Visade inte Kanal 5 alla ST filmer i börja av sommaren eller nån gång på våren?

Japp, och TFF (som alla klipp i femmans reklam för dem själva kommer ifrån) visades ju dessutom två gånger om jag inte minns fel. Så det är faktiskt en hel del ST som femman visat.

Nu när jag äntligen har kanalen så är läget helt annat för mig. Nu tycker jag absolut att den ska repriseras. Serien är ju trots allt min favorit. Men det dilemmat femman har är att det var flera år sen de visade serien. Så om de nu ska visa den så får de förmodligen köpa in den helt på nytt istället för att bara köpa reprisrättigheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
Självklart tycker jag som väl alla trekkies att de borde sända TNG igen.

Men överhuvudtaget är de svenska kanalerna dåliga på att visa star trek...

Bättring!!

Jag tycker faktiskt att SVT är mycket bra. De har varit trogna i sin tjänst till oss trekkers. Man får tänka på att det inte är så stor del av befolkningen som tittar på ST, ändå sänder de säsong efter säsong. Man måste vara tacksam för de som faktiskt gör något för oss. Kanalerna i övrigt kanske inte är så snabba på det här, men vi har i alla fall en kanal som gör något! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att SVT är mycket bra. De har varit trogna i sin tjänst till oss trekkers. Man får tänka på att det inte är så stor del av befolkningen som tittar på ST, ändå sänder de säsong efter säsong. Man måste vara tacksam för de som faktiskt gör något för oss. Kanalerna i övrigt kanske inte är så snabba på det här, men vi har i alla fall en kanal som gör något! <_<

Sant, och måste bara få tillägga en sak: Ingen reklam! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att SVT är mycket bra. De har varit trogna i sin tjänst till oss trekkers. Man får tänka på att det inte är så stor del av befolkningen som tittar på ST, ändå sänder de säsong efter säsong. Man måste vara tacksam för de som faktiskt gör något för oss. Kanalerna i övrigt kanske inte är så snabba på det här, men vi har i alla fall en kanal som gör något! <_<

Sant, och måste bara få tillägga en sak: Ingen reklam! :P

Jo jo. De som sänder star trek måste man smöra för.

Kom ihåg man ska inte bita handen som matar än! ;) :P bara lite så att de inte glömmer att visa star trek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...

Hmm

Lite sent ute. Nån pratade om att köpa.

Köpa serier. Man kanske blir tvungen när serien inte har visas på

jätte länge som är rätt gammal. Vad är vitsen då om alla princip

har köpt alla serier och sen lånar folk varandras DVD

Tyvärr så är det inte samma spänning och pirr jämfört då serien

visas på en TV-kanal.

**Då serien visas på en tv_kanal**

1: Du kan inte stänga av för att göra nåt annat.

2: Det är bara nu ett avsnitt visas

3: Du måste vänta till nästa vecka för nästa avsnitt.

**Då man har allt på DVD**

1: Du kan stänga av och göra nåt annat

2: Du behöver inte titta nu.

3: Du bestämmer själv om du vill se hela sässongen nästan oavbrutet

Vilket väljer du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...
Jag tycker att Star Trek alltid skall rulla på TV, oavsett kanal. I USA rullar vad jag förstår ST alltid på någon kanal.

Jag tycker personligen att det vore roligt om de visa TNG igen, jag skulle inte missa ett avsnitt. :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

har precis fått svar från Kanal 5 att de inte längre äger rättigheter till Star Trek. Det logiska valet borde därför falla på SVT, men då de redan visar/ska visa ENT lär vi nog få vänta på något annat ST i rutan. Och om inte tittarsiffrorna går upp en bit för en så ny serie som ENT vete sjutton om de skulle våga satsa på en serie från -87...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insämmer också, fast jag tycker SVT ska köpa in det istället, jag har inte femman.

Crusade finns det så få ansnitt till (ca ett dussin) så femman är nog inte intresserad av det. Fast eftersom det är "uppföljaren" till Babylon 5 som de har visat så kanske de är det ändå.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
Jag tycker att Star Trek alltid skall rulla på TV, oavsett kanal. I USA rullar vad jag förstår ST alltid på någon kanal.

Jag tycker personligen att det vore roligt om de visa TNG igen, jag skulle inte missa ett avsnitt. :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan bara hålla med till fullo. Jag hade rätt många av TNG på tape, men jag flyttade och har nu ingen aning om var de är. Kanske de är hemma hos någon som uppskattar dem tillfullo ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 6 månader senare...
  • 3 månader senare...
  • 4 veckor senare...
tror inte att kanal 5 kommer att sända igen men vill det

Som du borde sett så har ju kanal förändrat sin karaktär väldigt mycket. Det ju går t.ex. inte så ofta rysare och skräckfilmen som dom visade förut. Nästa inga alls.

Nu består kanal5 bara av massa komedi, pratshow och kriminalserier och sen

några filmer som inte är så mycket att hurra för jämfört vad dom har kunnat

för några år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 år senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...