Pjotr'k Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Fortsättningen om diskussionen om aktuella avsnitt av VOY på SVT. OBS! Inga Spoilers! Tidigare diskussioner... Del 8 (Dragon's Teeth -- Spirit Folk) Säsong 6 Del 7 (Someone to watch over me -- Riddles) Säsong 5-6 Del 6 (Counterpoint -- Juggernaut) Säsong 5 Del 5 (Demon -- Thirty Days) Säsong 4-5 Del 4 (The Killing Game, part II -- Living Witness) Säsong 4 Del 3 (Hunters -- The Killing Game, part I) Säsong 4 Del 2 (The Raven -- Message in a Bottle) Säsong 4 Del 1 (Scorpion, part I -- Waking Moments) Säsong 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted June 20, 2002 Report Share Posted June 20, 2002 Okidoki, här kommer min korta recension av Spirit folk Ett rätt fint avsnitt, många härliga repliker. Mycket bra helt enkelt. 4,4/5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted June 23, 2002 Report Share Posted June 23, 2002 lite sen recentation av spirit folk Gött avsnitt. 8/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Ashes to Ashes Harry har verkligen otur med sina flickvänner. När det är speciella Harry-avsnitt så blir han antingen kär i fel person eller blir sjuk/skadad/dör. Han verkar ha verkligen otur. Betyg: 4/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Ashes to Ashes Det här var ovanligt dåligt avsnitt för att vara Voyager. Ett av de absolut sämsta jag någonsin sett. Betyg: 2/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Ashes to Ashes ett bra avsnitt, men inte det bästa Mezoti (tror jag att hon heter) e goooooooooooo 4/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Hur givet var det inte att hon INTE skulle stanna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Ashes to ashes Ett ganska bra avsnitt, Harry har verkligen otur med tjejerna... Tycker nästan (inte! ) synd om honom. Kunde varit bättre, jag ger det 4/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Ashes to ashes Stackars Harry! Hans problem blir bara värre och värre. Rätt bra avsnitt förövrigt, betyget blir 4/5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröken A Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Hur givet var det inte att hon INTE skulle stanna. Hahaha! Avsnittet var väl sådär: Varken så spännande eller utvecklande. Dock behövde min astråkiga vecka lite skoj och jag gillade alla kommentarerna som haglade (+ att jag och en vän satt och sms- kommenterade avsnittet vilket gjorde det ännu roligare...) men i stort sett 5/10 (hypermedel alltså...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callandor Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 Ashes to ashes var ett riktigt intressant avsnitt..kan bara tycka att Harry har sån otur. 6/10 :klingon: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 24, 2002 Report Share Posted June 24, 2002 kan bara tycka att Harry har sån otur. 6/10 :klingon: Ja du... Men om man heter harry i star trek så¨måste man ha otur (ex. Harry mudd. Även om han inte heter harry så kallar alla honom det.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 25, 2002 Report Share Posted June 25, 2002 Tycker det var ett lite tråkigt avsnitt, ännu sämre blev det att de "hittade på" en död person. Ett par andra saker som är luriga är att Kim sa att han var tok kär i henne när de var i Akademin och när de först kom till Voyager, fast han hade ju en tjej då, verkar som inte manusförfattarna håller ihop. När barnen gjorde borg kuber sa de att det var precis en tusendel av en riktig kub, fast en rikitg kub är mcyket större än så, de där var knappt en till två decimeter bred vilket skulle göra en kub på 100-200 meter breda och så små är de inte. Wirbird har rätt om att att kuberna bara blir mindre och mindre... 3/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted June 25, 2002 Report Share Posted June 25, 2002 Ashes to ashes tyckte det var ett roligt avsnitt... man fick se Harry som vanligt med sin olyckliga kärlek.. :sigh: Nån dag lyckas han väll... det får: 8/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 25, 2002 Report Share Posted June 25, 2002 "Ashes to ashes"(#238) Småkul avsnitt som dock känns som en parantes i kontinuiteten, dels för att vi aldrig sett ensign Ballard förut, och för att Harry skulle ha vart dökär i henne back in the days när han dessutom hade flickvän. En del intressanta delar förkom dock, borg-kidsen är helt ok och bjuder på moralkakor i varenda avsnitt. Lindsays förändring och brist på sådan är värd programtiden x 2, och hennes alien-'pappa' är riktigt övertygande. Däremot tycker jag att i vanlig Voyager-anda så skulle Janeway hållit ett mot-tal för att behålla sin besättningsmedlem. Lite konstigt att det inte var med. Bara faktat att ensign Ballard ägnade så mycket tid att ta sig tillbaka till Voyager bara för att vara där ett tag och sedan ganska lättvindigt åka tillbaka är förbryllande. Eller var ligger identiteten i en person? Språket, utseendet eller härkomsten? Intressanta frågeställningar som inte höll ända vägen fram alltså. Totalt 7,5 /10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Ella Posted June 28, 2002 Report Share Posted June 28, 2002 Ashes to ashes, ja vad ska jag säga eftersom man visste att (hon den där vad hon nu hette, den "döda") inte skulle stanna så var det ju inget spännande, det enda "okejiga" var väll då Borg-barnen.. fast det är ju vad jag tycker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted June 30, 2002 Report Share Posted June 30, 2002 Ashes to Ashes Lite sent med ändå. Jag såg trailern och det var alldeles för lätt att genomskåda. Att dom inte skulle orka anställa fler skådespelare (som e med ganska mycket) Det e inte borg-barnen tex (eller a det har ju bara gått några avsnitt sedan dom kom ombord.....) Hursomhelst, jag gillade avsnittet så speciellt mycket så jag ger det: 3,5/5 (Harry vanliga otur höjde det) Childs Play Kul avsnitt, och häftig myrkoloni av Mezoti . Jag tror att efter det här avsnittet kommer inte Icheb vara så "uppfinnings rik" som när hade kom på dom dära sensorerna i början av avsnittet. Annars rätt kul. 4,5/5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Borg Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Childs play.. Detta är nog en av de bästa avsnitt som visats... Sevens moderinstinkter.. 10/10 om man skulle ge något poeng... Borg barnen har lyfft avsnittet ett snepp.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted July 1, 2002 Report Share Posted July 1, 2002 Child's Play 6.19 ett bra avsnitt... Icheb och Mezoti e grymt bra Tycker bara att Seven har fått för mkt utrymme i serien på "senare" tid. betyg: 9/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted July 2, 2002 Report Share Posted July 2, 2002 Ashes to Ashes Ett av de sämre avsnitten. Hitta en död person. Hoppas det blir bättre delar. 3/10 Child's Play Samma som ovanstående. Det enda roliga var att man fick se ett "mindre" utvecklat folk. 4/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted July 3, 2002 Report Share Posted July 3, 2002 Childs Play: JAg tycker faktiskt att det var ett av de bättre avsnitten. Den där utställningen var urhäftig. Avsnittet får: 8/10 !! SUPER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted July 6, 2002 Report Share Posted July 6, 2002 Childs Play! Det var ettn roligt avsnitt men det har börjat bli tjatit med bara borg barnen.. men det var ändå roligt.l det får: 8/10... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted July 7, 2002 Report Share Posted July 7, 2002 Angående Borg barnen, vart har Borg babyn tagit vägen? hon/han transporterades ombord Voyager så de kunde rädda livet på honom/henne för att sedan bara försvinna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 8, 2002 Author Report Share Posted July 8, 2002 Ja, den diskussionen kommer jag ihåg. När avsnitten precis hade visats i USA, blev diskussionen het om vad som egentligen hände med Borg-bebisen. Det enda svar som de kunde få från officiellt håll var att det blev för besvärligt att ha en bebis med ombord, i detta sammanhang. De valde därför att helt sonika plocka bort det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted July 8, 2002 Report Share Posted July 8, 2002 Angående Borg barnen, vart har Borg babyn tagit vägen? hon/han transporterades ombord Voyager så de kunde rädda livet på honom/henne för att sedan bara försvinna? Till samma ställe som besättningen från Equanox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts