Jump to content

VOY: Voyager på SVT, del 9

Pjotr'k

Recommended Posts

Fortsättningen om diskussionen om aktuella avsnitt av VOY på SVT. OBS! Inga Spoilers!

Tidigare diskussioner...

Del 8 (Dragon's Teeth -- Spirit Folk) Säsong 6

Del 7 (Someone to watch over me -- Riddles) Säsong 5-6

Del 6 (Counterpoint -- Juggernaut) Säsong 5

Del 5 (Demon -- Thirty Days) Säsong 4-5

Del 4 (The Killing Game, part II -- Living Witness) Säsong 4

Del 3 (Hunters -- The Killing Game, part I) Säsong 4

Del 2 (The Raven -- Message in a Bottle) Säsong 4

Del 1 (Scorpion, part I -- Waking Moments) Säsong 4

• Replies 150
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hur givet var det inte att hon INTE skulle stanna.

Hahaha!

Avsnittet var väl sådär: Varken så spännande eller utvecklande. Dock behövde min astråkiga vecka lite skoj och jag gillade alla kommentarerna som haglade (+ att jag och en vän satt och sms- kommenterade avsnittet vilket gjorde det ännu roligare...) men i stort sett 5/10 (hypermedel alltså...)

Tycker det var ett lite tråkigt avsnitt, ännu sämre blev det att de "hittade på" en död person.

Ett par andra saker som är luriga är att Kim sa att han var tok kär i henne när de var i Akademin och när de först kom till Voyager, fast han hade ju en tjej då, verkar som inte manusförfattarna håller ihop.

När barnen gjorde borg kuber sa de att det var precis en tusendel av en riktig kub, fast en rikitg kub är mcyket större än så, de där var knappt en till två decimeter bred vilket skulle göra en kub på 100-200 meter breda och så små är de inte. Wirbird har rätt om att att kuberna bara blir mindre och mindre...

3/10

"Ashes to ashes"(#238)

Småkul avsnitt som dock känns som en parantes i kontinuiteten, dels för att vi aldrig sett ensign Ballard förut, och för att Harry skulle ha vart dökär i henne back in the days när han dessutom hade flickvän.

En del intressanta delar förkom dock, borg-kidsen är helt ok och bjuder på  moralkakor i varenda avsnitt. Lindsays förändring och brist på sådan är värd programtiden x 2, och hennes alien-'pappa' är riktigt övertygande. Däremot tycker jag att i vanlig Voyager-anda så skulle Janeway hållit ett mot-tal för att behålla sin besättningsmedlem. Lite konstigt att det inte var med. Bara faktat att ensign Ballard ägnade så mycket tid att ta sig tillbaka till Voyager bara för att vara där ett tag och sedan ganska lättvindigt åka tillbaka är förbryllande. Eller var ligger identiteten i en person? Språket, utseendet eller härkomsten?

Intressanta frågeställningar som inte höll ända vägen fram alltså.

Totalt 7,5 /10.

Ashes to ashes,

ja vad ska jag säga

eftersom man visste att (hon den där vad hon nu hette, den "döda") inte skulle stanna så var det ju inget spännande, det enda "okejiga" var väll då Borg-barnen..

fast det är ju vad jag tycker

Ashes to Ashes

Lite sent med ändå. Jag såg trailern och det var alldeles för lätt att genomskåda. Att dom inte skulle orka anställa fler skådespelare (som e med ganska mycket) Det e inte borg-barnen tex (eller a det har ju bara gått några avsnitt sedan dom kom ombord.....) Hursomhelst, jag gillade avsnittet så speciellt mycket så jag ger det:

3,5/5 (Harry vanliga otur höjde det)

Childs Play

Kul avsnitt, och häftig myrkoloni av Mezoti  :) . Jag tror att efter det här avsnittet kommer inte Icheb vara så "uppfinnings rik" som när hade kom på dom dära sensorerna i början av avsnittet.

Annars rätt kul.

4,5/5

Ja, den diskussionen kommer jag ihåg. När avsnitten precis hade visats i USA, blev diskussionen het om vad som egentligen hände med Borg-bebisen. Det enda svar som de kunde få från officiellt håll var att det blev för besvärligt att ha en bebis med ombord, i detta sammanhang. De valde därför att helt sonika plocka bort det.

Angående Borg barnen, vart har Borg babyn tagit vägen? hon/han transporterades ombord Voyager så de kunde rädda livet på honom/henne för att sedan bara försvinna?

Till samma ställe som besättningen från Equanox.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...