Gå till innehåll

ICQ


Mikael

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • 2 år senare...
nu känner man sig lite dum... har aldrig fattat det där med icq... vad är det? *flina*

ICQ är ett chat program som MSN. I stället för att behöva skriva in en e-mail för att lägga till folk så har varje användare ett unikt nummer som man skriver in i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jisses, vilka höga nummer ni har. Jag har 684157, men så har jag väl haft det typ 8 år... vad tiden går... våren 1996 gav jag mig ut i cyberymden..

Men jag använder inte mitt icq längre, får bara en massa erbjudanden från kosntiga kvinnor... :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
  • 2 månader senare...

Bra, en ny tråd att lägga in något i... :lugn:

ICQ: 57-997-859

Hade ett 6 siffritt då jag börja med ICQ för 7 år sedan, men jag glömde bort mitt login...så...suck... Och sen när jag kom på det så var det upptaget ..??? av mig själv ???... Och dom sa att jag måste vänta 6 månader innan det sjäv-dog och jag kunde ta det igen... suck...det vore ju kul att ha kvar sitt gamla :gråter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 5 månader senare...
  • 6 månader senare...
  • 2 år senare...

Det är motsvarar ungefär en msnadress, fast det är siffror. Tror inte det funkar som epost, utan bara för att kommunicera med sina vänner med som i MSN Messenger.

Jag tror dock att det har blivit mycket mindre populärt i Sverige de senaste åren. Många hade det sent 90- och tidigt 2000-tal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror dock att det har blivit mycket mindre populärt i Sverige de senaste åren. Många hade det sent 90- och tidigt 2000-tal.

Många hade det innan en MSN-variant dök upp som standard i Windows. En ICQ-användare identifieras på sitt unika nummer istället för en mejladress som i flera andra protokoll.

Själv använder jag ett flertal protokoll (ICQ, MSN, Yahoo) då det är lättare att få kontakt med flera. När det dessutom finns så pass bra multi-protokollsprogram idag (Miranda, Pidgin) så finns det ingen anledning att lämna något protokoll bakom sig. (Och specialfinesserna från MSN har jag ingen användning för. Messa, använda cam och skicka filer är allt jag använder det till.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...