Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 161
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Gör lumpen.. tänka sig va :blink: Inte många trekkers inom artilleriet kan jag medela. :P (inte många kanoner heller)

Här har du en artillerist! Gammal luftvärnare är jag! Pang pang! :w00t:

Här har du en riktig gammal artillerist :P FH77AP pillade jag med. Vad utbildas det på nu och hur många?

Postad
Gör lumpen.. tänka sig va :blink: Inte många trekkers inom artilleriet kan jag medela. :P (inte många kanoner heller)

Här har du en artillerist! Gammal luftvärnare är jag! Pang pang! :w00t:

Här har du en riktig gammal artillerist :P FH77AP pillade jag med. Vad utbildas det på nu och hur många?

Detta är sista året de utbildar folk på den lite större FH77B. Nästa år sätts den splitternya "Archern" in.. Vilket betyder att vi praktiskt taget har obegränsat med amunition. :P

Vad gäller antalet så har vi 4 pjäser, plus fyra i reserv... jepp, det är sveriges artilleri idag. <_<

För er som är lite intresserade:LÄNK Liten documentär om archern.

  • 4 veckor senare...
Postad
Forskar om hur man mäter hjärnaktivitet med magnetkameror.

Låter intresant. Berätta gärna mer. I vilket syfte gör du den forskningen?

För att få min doktorshatt...nej men dels för att man vill lära sig mer om hjärnan, dels för att man måste utveckla mättekniken. Man håller bland annat på att forska om att använda magnetkameror för att avgöra om någon ljuger eller inte, om man ljuger borde det ju generera mer hjärnaktivitet. Sen skulle det kunna användas för "locked-in people" som inte kan kommunicera på något annat sätt än via sin hjärnaktivitet och sen kanske man kan lära sig hur nya kroppsdelar kan styras från hjärnaktivitet och liknande.

Postad (redigerade)

Kan rapportera att jag inte bara sitter och pillar mig i naveln längre, nu har jag nått den punkt då jag får vara med i en del spännande "åtgärdsprogram" för att bättra på arbetslöshetsstatistiken. Jag tar på mig den stora ironi-mössan och säger: Vad glad jag är... <_<

Å andra sidan får man ju se det positiva i situationen, man har ju en del fritid. Så jag har jag filar dessutom på min bok.

Den som ska sälja i miljoner över hela världen och göra mig ekonomiskt oberoende för resten av livet, och vinna en massa fina priser! :rolleyes: :lol:

Redigerad av Marvin
Postad

Du menar som harry potter kärringen som Rocky så stilsamt uttryckte det hela? Drömmer om den ultimata smashhiten, kioskvältaren som gör att man kan göra vad man vill resten av livet gör jag också även om jag numera drömmer om att få se mina alster på duken istället. Man kanske borde skriva en bok eller göra en film om den totala losern, en fantasilös typ som knappt kan stava till fantasi en gång som snublar över en idé som visar sig vara guld värd. Problemen börjar när förlaget/filmmakarna kräver en 2:a... :lol: :lol: :lol: J.

Postad
Kan rapportera att jag inte bara sitter och pillar mig i naveln längre, nu har jag nått den punkt då jag får vara med i en del spännande "åtgärdsprogram" för att bättra på arbetslöshetsstatistiken. Jag tar på mig den stora ironi-mössan och säger: Vad glad jag är... <_<

Å andra sidan får man ju se det positiva i situationen, man har ju en del fritid. Så jag har jag filar dessutom på min bok.

Den som ska sälja i miljoner över hela världen och göra mig ekonomiskt oberoende för resten av livet, och vinna en massa fina priser! :rolleyes: :lol:

Syftar du på jobb & utvecklingsgarantin? Känner till flertalet som går på det där och det har inte gett dom något förutom ett par värdelösa informationsmöten.

Postad

Jag har fått ett nytt jobb som pilot på ett av europast största lågprisbolag (gissa vilket :rolleyes: ) hur som helst, jag måste verkligen dela med mig det här...

En av dom högt uppsatta kaptenerna heter Captain Jean-Luc hur coolt är inte det då :D

Postad
Jag har fått ett nytt jobb som pilot på ett av europast största lågprisbolag (gissa vilket :rolleyes: ) hur som helst, jag måste verkligen dela med mig det här...

En av dom högt uppsatta kaptenerna heter Captain Jean-Luc hur coolt är inte det då :D

Grattis! Skulle man höra en kapten presentera sig som Jean-Luc så skulle man nog resa sig i sätet och fundera på om man drömmer eller är vaken... Hoppas inte karln heter Picard i efternamn. J.

Postad (redigerade)

Inte roligt att bli av med sitt jobb nu när konjekturen svänger. Jobben blir färre just nu sägs det. Själv är jag ganska säker på mitt jobb, men ibland önskar jag att jag var arbetslös. Jobbar övertid varje dag. Har bara gjort tre 8-timmars dagar på över en månad. :( Började 0800 i dag och kom hem 1900 och det är inte ovanligt. Det är bläää!!

ännu värre är det om han är något av en surpuppa och dessutom är skallig :D

Kallat du Picard för surpuppa.. :arg: ..?? Han som är så trevlig och käck.

Redigerad av Unkas
Postad
Syftar du på jobb & utvecklingsgarantin? Känner till flertalet som går på det där och det har inte gett dom något förutom ett par värdelösa informationsmöten.

Något i den stilen. Mest spännande är att man får olika besked från de fyra olika instanserna som håller koll på mig. "Du bör gå på praktik snarast" från den ena, "Du får inte praktisera någonstans innan du är klar med vår larviga 10-veckorskurs" från den andra och inga tips alls förutom "sök jobb!" från den tredje... :arg:

Och allt jag vill just nu är att få en halvtidstjänst, det räcker för min överlevnad just nu.

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...