Supreme Commander JAF Postad 7 Juli, 2008 Rapport Postad 7 Juli, 2008 Hellre död och röd då? Är nog böjd att hålla med, den ryska demokratin verkar det vara illa ställt med och välfärden ska vi inte tala om... J. ps och med röd menar jag inte socilademokrat... ds Citera
Mikael Postad 7 Juli, 2008 Rapport Postad 7 Juli, 2008 Gör lumpen.. tänka sig va :blink: Inte många trekkers inom artilleriet kan jag medela. :P (inte många kanoner heller) Här har du en artillerist! Gammal luftvärnare är jag! Pang pang! Här har du en riktig gammal artillerist :P FH77AP pillade jag med. Vad utbildas det på nu och hur många? Citera
Himmlah Postad 7 Juli, 2008 Rapport Postad 7 Juli, 2008 Gör lumpen.. tänka sig va :blink: Inte många trekkers inom artilleriet kan jag medela. :P (inte många kanoner heller) Här har du en artillerist! Gammal luftvärnare är jag! Pang pang! Här har du en riktig gammal artillerist :P FH77AP pillade jag med. Vad utbildas det på nu och hur många? Detta är sista året de utbildar folk på den lite större FH77B. Nästa år sätts den splitternya "Archern" in.. Vilket betyder att vi praktiskt taget har obegränsat med amunition. :P Vad gäller antalet så har vi 4 pjäser, plus fyra i reserv... jepp, det är sveriges artilleri idag. <_< För er som är lite intresserade:LÄNK Liten documentär om archern. Citera
Supreme Commander JAF Postad 8 Juli, 2008 Rapport Postad 8 Juli, 2008 Jag får väl förmoda att Archern är döpt efter allas vår kapten Archer? <_< Eller kanske inte vid närmare eftertanke men håll med om att det vore trevligt. J. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 11 Juli, 2008 Rapport Postad 11 Juli, 2008 jag undrar lite om det här ämnet inte passar bättre i "presentera dig själv" . eller är jag vimsig nu igen? Citera
Supreme Commander JAF Postad 11 Juli, 2008 Rapport Postad 11 Juli, 2008 Möjligen men jobb känns smalare än presentation. Tillräckligt mycket smalare för att inte kännas som en dubbeldiskusion enligt mig. Så därför låter jag denna diskussion vara. J. Citera
Wande Postad 3 Augusti, 2008 Rapport Postad 3 Augusti, 2008 Forskar om hur man mäter hjärnaktivitet med magnetkameror. Citera
Unkas Postad 3 Augusti, 2008 Rapport Postad 3 Augusti, 2008 Forskar om hur man mäter hjärnaktivitet med magnetkameror. Låter intresant. Berätta gärna mer. I vilket syfte gör du den forskningen? Citera
Wande Postad 4 Augusti, 2008 Rapport Postad 4 Augusti, 2008 Forskar om hur man mäter hjärnaktivitet med magnetkameror. Låter intresant. Berätta gärna mer. I vilket syfte gör du den forskningen? För att få min doktorshatt...nej men dels för att man vill lära sig mer om hjärnan, dels för att man måste utveckla mättekniken. Man håller bland annat på att forska om att använda magnetkameror för att avgöra om någon ljuger eller inte, om man ljuger borde det ju generera mer hjärnaktivitet. Sen skulle det kunna användas för "locked-in people" som inte kan kommunicera på något annat sätt än via sin hjärnaktivitet och sen kanske man kan lära sig hur nya kroppsdelar kan styras från hjärnaktivitet och liknande. Citera
Unkas Postad 4 Augusti, 2008 Rapport Postad 4 Augusti, 2008 Låter mycket intresant, och nyttigt för framtidens generationer, om det blir en fungerande metod. Och givet vis att forskningen används på rätt sätt. Citera
Wande Postad 4 Augusti, 2008 Rapport Postad 4 Augusti, 2008 Om min artikel kommer in får jag åka till Hawaii Citera
The Doctor Postad 8 Augusti, 2008 Rapport Postad 8 Augusti, 2008 Har varit min egen chef sedan 2005. Citera
NX-01 Postad 8 Augusti, 2008 Rapport Postad 8 Augusti, 2008 Har varit min egen chef sedan 2005. Bäst att du sköter dig på jobbet då så att chefen inte sparkar dig :P Citera
Marvin Postad 11 Augusti, 2008 Rapport Postad 11 Augusti, 2008 (redigerade) Kan rapportera att jag inte bara sitter och pillar mig i naveln längre, nu har jag nått den punkt då jag får vara med i en del spännande "åtgärdsprogram" för att bättra på arbetslöshetsstatistiken. Jag tar på mig den stora ironi-mössan och säger: Vad glad jag är... <_< Å andra sidan får man ju se det positiva i situationen, man har ju en del fritid. Så jag har jag filar dessutom på min bok. Den som ska sälja i miljoner över hela världen och göra mig ekonomiskt oberoende för resten av livet, och vinna en massa fina priser! :lol: Redigerad 11 Augusti, 2008 av Marvin Citera
Supreme Commander JAF Postad 12 Augusti, 2008 Rapport Postad 12 Augusti, 2008 Du menar som harry potter kärringen som Rocky så stilsamt uttryckte det hela? Drömmer om den ultimata smashhiten, kioskvältaren som gör att man kan göra vad man vill resten av livet gör jag också även om jag numera drömmer om att få se mina alster på duken istället. Man kanske borde skriva en bok eller göra en film om den totala losern, en fantasilös typ som knappt kan stava till fantasi en gång som snublar över en idé som visar sig vara guld värd. Problemen börjar när förlaget/filmmakarna kräver en 2:a... :lol: :lol: :lol: J. Citera
Unkas Postad 12 Augusti, 2008 Rapport Postad 12 Augusti, 2008 Att skriva en bok som slår stort, och sedan bli erbjuden en enorm summa för att göra film av boken. Det låter som en ok deal. Best of both worlds! :lol: Citera
Supreme Commander JAF Postad 12 Augusti, 2008 Rapport Postad 12 Augusti, 2008 Na, bättre att hoppa över boken och göra en film direkt. sedan kan man göra bok av filmen om man gitter. J. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 13 Augusti, 2008 Rapport Postad 13 Augusti, 2008 vore kul om nån gjorde en tv-serie i framtiden av det jag skriver . men vid det laget har jag nog kilat vidare(det tar ju sitt tag att komma vidare med böckerna) Citera
The Holy Three Postad 13 Augusti, 2008 Rapport Postad 13 Augusti, 2008 Kan rapportera att jag inte bara sitter och pillar mig i naveln längre, nu har jag nått den punkt då jag får vara med i en del spännande "åtgärdsprogram" för att bättra på arbetslöshetsstatistiken. Jag tar på mig den stora ironi-mössan och säger: Vad glad jag är... <_< Å andra sidan får man ju se det positiva i situationen, man har ju en del fritid. Så jag har jag filar dessutom på min bok. Den som ska sälja i miljoner över hela världen och göra mig ekonomiskt oberoende för resten av livet, och vinna en massa fina priser! :lol: Syftar du på jobb & utvecklingsgarantin? Känner till flertalet som går på det där och det har inte gett dom något förutom ett par värdelösa informationsmöten. Citera
Tailwind Postad 14 Augusti, 2008 Rapport Postad 14 Augusti, 2008 Jag har fått ett nytt jobb som pilot på ett av europast största lågprisbolag (gissa vilket ) hur som helst, jag måste verkligen dela med mig det här... En av dom högt uppsatta kaptenerna heter Captain Jean-Luc hur coolt är inte det då Citera
Expendable Ensign Postad 14 Augusti, 2008 Rapport Postad 14 Augusti, 2008 (redigerade) Undrar hur ofta han får höra Star Trek-skämt? :lol: Själv blir jag snart av med mitt nuvarande jobb och blir arbetslös igen om jag inte kan hitta något annat. Redigerad 14 Augusti, 2008 av Expendable Ensign Citera
Supreme Commander JAF Postad 14 Augusti, 2008 Rapport Postad 14 Augusti, 2008 Jag har fått ett nytt jobb som pilot på ett av europast största lågprisbolag (gissa vilket ) hur som helst, jag måste verkligen dela med mig det här... En av dom högt uppsatta kaptenerna heter Captain Jean-Luc hur coolt är inte det då Grattis! Skulle man höra en kapten presentera sig som Jean-Luc så skulle man nog resa sig i sätet och fundera på om man drömmer eller är vaken... Hoppas inte karln heter Picard i efternamn. J. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 14 Augusti, 2008 Rapport Postad 14 Augusti, 2008 ännu värre är det om han är något av en surpuppa och dessutom är skallig Citera
Unkas Postad 14 Augusti, 2008 Rapport Postad 14 Augusti, 2008 (redigerade) Inte roligt att bli av med sitt jobb nu när konjekturen svänger. Jobben blir färre just nu sägs det. Själv är jag ganska säker på mitt jobb, men ibland önskar jag att jag var arbetslös. Jobbar övertid varje dag. Har bara gjort tre 8-timmars dagar på över en månad. Började 0800 i dag och kom hem 1900 och det är inte ovanligt. Det är bläää!! ännu värre är det om han är något av en surpuppa och dessutom är skallig Kallat du Picard för surpuppa.. :arg: ..?? Han som är så trevlig och käck. Redigerad 14 Augusti, 2008 av Unkas Citera
Marvin Postad 17 Augusti, 2008 Rapport Postad 17 Augusti, 2008 Syftar du på jobb & utvecklingsgarantin? Känner till flertalet som går på det där och det har inte gett dom något förutom ett par värdelösa informationsmöten. Något i den stilen. Mest spännande är att man får olika besked från de fyra olika instanserna som håller koll på mig. "Du bör gå på praktik snarast" från den ena, "Du får inte praktisera någonstans innan du är klar med vår larviga 10-veckorskurs" från den andra och inga tips alls förutom "sök jobb!" från den tredje... :arg: Och allt jag vill just nu är att få en halvtidstjänst, det räcker för min överlevnad just nu. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.