Fleetadmiral Postad 31 Augusti, 2007 Rapport Postad 31 Augusti, 2007 Ser att du bor i Huvudsta, där är jag faktiskt född! Har också haft en del att göra med KTH, för 10 år sedan arbetade jag i ett forskningsprojekt för geografiska informationssystem (GIS) tillsammans med en hop kineser och japaner (!) Citera
T'Pol Postad 31 Augusti, 2007 Rapport Postad 31 Augusti, 2007 jag jobbar som undersköterska i karlshamns kommun. tråkigt som tusan. sista dan på jobbet i dag, å lämnade stället utan vetskap om vart ja ska vara på måndag. chefen ha glömt bort mig men det fackliga ombudet sa, skit i det. gå hem å ta det lugnt för de måste ändå betala dig. så hehe. men när de märker att ja går hemma me lön så placerar de nog ut mig illa kvickt. men det e inte mitt fel, ja ha ringt runt som en galning å försökt ta reda på vart ja ska ta vägen, men de svarar inte eller så få man svaret, vi jobbar på det å ska ha det klart lagom i tid. yeah right. Citera
Varghjärta Postad 31 Augusti, 2007 Rapport Postad 31 Augusti, 2007 Ser att du bor i Huvudsta, där är jag faktiskt född! Har också haft en del att göra med KTH, för 10 år sedan arbetade jag i ett forskningsprojekt för geografiska informationssystem (GIS) tillsammans med en hop kineser och japaner (!) Jag flyttade hit ganska nyligen, så jag är inte född här, men jag tycker väldigt mycket om läget Nära till Stan och nära till plugget, och väldigt mycket natur för att vara så pass centralt i en stor stad. Jag antar att du inte bor härikring fortfarande? Ja! Det finns så otroligt många asiater. Tror jag ser fler på en dag numer än jag annars brukade göra under ett helt år! Japaner är roliga ^^ -- utan att mena det i negativ bemärkelse! Vilket påminner mig om nått jag såg häromdagen :blink: : http://www.youtube.com/watch?v=Xsqe83p8m-k Citera
UFP Postad 1 September, 2007 Rapport Postad 1 September, 2007 (redigerade) Ser att du bor i Huvudsta, där är jag faktiskt född! Har också haft en del att göra med KTH, för 10 år sedan arbetade jag i ett forskningsprojekt för geografiska informationssystem (GIS) tillsammans med en hop kineser och japaner (!) Jag flyttade hit ganska nyligen, så jag är inte född här, men jag tycker väldigt mycket om läget Nära till Stan och nära till plugget, och väldigt mycket natur för att vara så pass centralt i en stor stad. Jag antar att du inte bor härikring fortfarande? Ja! Det finns så otroligt många asiater. Tror jag ser fler på en dag numer än jag annars brukade göra under ett helt år! Japaner är roliga ^^ -- utan att mena det i negativ bemärkelse! Vilket påminner mig om nått jag såg häromdagen :blink: : http://www.youtube.com/watch?v=Xsqe83p8m-k Höll på att skratta ihjäl mig när jag fick se den där videon :lol: :lol: :lol: Redigerad 1 September, 2007 av UFP Citera
Varghjärta Postad 1 September, 2007 Rapport Postad 1 September, 2007 Höll på att skratta ihjäl mig när jag fick se en där videon :lol: :lol: :lol: Jag har aldrig bott i eller besökt Japan, men sänder dom sånt där på TV verkligen, dom är galna ^^ Citera
Supreme Commander JAF Postad 2 September, 2007 Rapport Postad 2 September, 2007 Höll på att skratta ihjäl mig när jag fick se en där videon :lol: :lol: :lol: Jag har aldrig bott i eller besökt Japan, men sänder dom sånt där på TV verkligen, dom är galna ^^ Lite off topics visserligen men jag måste säga att jag gillar din avatar, varghjärta. Den är helt underbar... J. Citera
Varghjärta Postad 6 September, 2007 Rapport Postad 6 September, 2007 Höll på att skratta ihjäl mig när jag fick se en där videon :lol: :lol: :lol: Jag har aldrig bott i eller besökt Japan, men sänder dom sånt där på TV verkligen, dom är galna ^^ Lite off topics visserligen men jag måste säga att jag gillar din avatar, varghjärta. Den är helt underbar... J. :rodna: Tack ska du ha för dina vänliga ord, den är inte vidare Trekig, men den summerar mig ganska väl -- inkl "off topics" tehe Citera
khelben Postad 17 September, 2007 Rapport Postad 17 September, 2007 (redigerade) Studerande inom olika områden och ekonomin står Försäkringskassan för via deras s.k aktivitetsersättning. Jag tar själv initiativ till s.k "aktiviteter" som kan godkännas av Försäkringskassan. Psykiatrin är en myndighet som tidigare varit inkopplad i mitt fall då jag varit inskriven patient hos dom år 2002 och också försöksperson i ett forskningsprojekt( http://web.telia.com/~u85567760/psykosprojekt.pdf ). Som person så är jag it-människa med en gymnasieexamen i botten som heter: Datakunskapsskolan. Mitt senaste arbete var att jobba som anställd kontorsassistent på ett litet IT konsultföretag som har starka kopplingar mot kärnkraftsindustrin där min pappa jobbat i över 20 år. Så, så ser det ut för mig.. :-) Formellt: arbetslös i dagsläget. Redigerad 17 September, 2007 av khelben Citera
Kahn Postad 28 April, 2008 Rapport Postad 28 April, 2008 Elektriker Studerande här då 2:a Året:P Citera
Schwozh Postad 29 April, 2008 Rapport Postad 29 April, 2008 Fritidsledare ^^ =D...dock pluggar till fritidsledare =) men e färdig den 30 maj =) ^^ sen e de work work work.iofs har redan vikariat =D Citera
Mikael Postad 29 April, 2008 Rapport Postad 29 April, 2008 Jag arbetar på ett av SAAB:s lager som uppackare. Tiden går undan och numera är jag elektriker sedan någon månad tillbaka. Citera
Marvin Postad 29 April, 2008 Rapport Postad 29 April, 2008 Jag pillar mig i naveln om dagarna. Med andra ord: arbetslös. Jag avskyr det... :arg: Är religionshistoriker (fil. kand.), men de skriker inte precis efter sådana på arbetsmarknaden. ;) Citera
Bebbe Postad 29 April, 2008 Rapport Postad 29 April, 2008 Jobbar som paketerare på ACB Laminat åt Manpower, inte direkt världens mest stimulerande jobb men lönen är bra. Ska väl sedan plugga till sjöingenjör på Chalmers, helst till hösten. Sedan ska jag till Japan och lära mig japanska. Citera
commander ricochet Postad 29 April, 2008 Rapport Postad 29 April, 2008 Jag var också arbetslös ett bra tag. Nu jobbar jag som inköpare. Sköj! Citera
orville Postad 29 April, 2008 Rapport Postad 29 April, 2008 Jobbar som utvecklingsingenjör inom hårdmetallindustrin... japp nerdigt Citera
Supreme Commander JAF Postad 30 April, 2008 Rapport Postad 30 April, 2008 Då kan du ju vara med att utveckla Enterprise när den tiden kommer. Själv "jobbar" jag på posten och fuskar lite med bok och manus skrivande vid sidan av. J. Citera
t80u Postad 25 Maj, 2008 Rapport Postad 25 Maj, 2008 Jag är filmvetare och statsvetare egentligen, men jobbar med att sälja TV-spel på tradition/EB-games samt som discjockey.. Inte direkt yrken jag är utbildad mot utan var först ett sätt att slippa ta studielån, så nu efter nästan 10år på högskola så har jag precis börjat söka "riktiga" jobb Citera
Himmlah Postad 6 Juli, 2008 Rapport Postad 6 Juli, 2008 Gör lumpen.. tänka sig va :blink: Inte många trekkers inom artilleriet kan jag medela. :P (inte många kanoner heller) Citera
Unkas Postad 7 Juli, 2008 Rapport Postad 7 Juli, 2008 Gör lumpen.. tänka sig va :blink: Inte många trekkers inom artilleriet kan jag medela. :P (inte många kanoner heller) Inte mycket till försvar över huvud taget, i Sverige. Skammligt. :arg: Citera
Supreme Commander JAF Postad 7 Juli, 2008 Rapport Postad 7 Juli, 2008 Skamligt var ordet sa Bull. <_< J. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 7 Juli, 2008 Rapport Postad 7 Juli, 2008 (redigerade) nja , jag ser ingen nytta med att ha ett organiserat försvar . en invasion idag skulle se ut så här: 1.fienden skramlar med vapnen . 2.regeringen ger bort halva landet i utbyte mot att freden bevaras. 3.fienden skramlar med vapnen igen. 2.i utbyte mot att freden bevaras ger regeringen bort hälten av vad vi har kvar. och så fortsätter det tills vi tillhör ett annat land . sen undrar jag lite va det spelar för roll var politikerna som styr och ställer med våra liv sitter , om de sitter i Stockholm och heter Maud Olofsson och Jan Björklund eller om de sitter Paris och heter nåt annat . de är av samma skrot allihop . Redigerad 7 Juli, 2008 av K´hogh son of Klintoch Citera
commander ricochet Postad 7 Juli, 2008 Rapport Postad 7 Juli, 2008 Gör lumpen.. tänka sig va :blink: Inte många trekkers inom artilleriet kan jag medela. :P (inte många kanoner heller) Här har du en artillerist! Gammal luftvärnare är jag! Pang pang! Citera
Unkas Postad 7 Juli, 2008 Rapport Postad 7 Juli, 2008 nja , jag ser ingen nytta med att ha ett organiserat försvar . en invasion idag skulle se ut så här: 1.fienden skramlar med vapnen . 2.regeringen ger bort halva landet i utbyte mot att freden bevaras. 3.fienden skramlar med vapnen igen. 2.i utbyte mot att freden bevaras ger regeringen bort hälten av vad vi har kvar. och så fortsätter det tills vi tillhör ett annat land . sen undrar jag lite va det spelar för roll var politikerna som styr och ställer med våra liv sitter , om de sitter i Stockholm och heter Maud Olofsson och Jan Björklund eller om de sitter Paris och heter nåt annat . de är av samma skrot allihop . Att bara "Ge sig" är sannerligen inte något jag ser som ett allternativ. Dessutom tycker jag ditt uttalande "de är av samma skrot allihop" verkligen är obildat. Det är en enorm skillnad på vårt samhälle och exempelvis Frankrike. Om du sedan ser dig längre om i världen så kommer du att finna att skillnaden är enorm. Socialt ansvar är något som inte existerar i de flesta av världens länder. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.