Jump to content

Vad jobbar ni med?

Commander Michels

Recommended Posts

• Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jag jobbar som undersköterska i karlshamns kommun. tråkigt som tusan.

sista dan på jobbet i dag, å lämnade stället utan vetskap om vart ja ska vara på måndag. chefen ha glömt bort mig men det fackliga ombudet sa, skit i det. gå hem å ta det lugnt för de måste ändå betala dig. så hehe. men när de märker att ja går hemma me lön så placerar de nog ut mig illa kvickt. men det e inte mitt fel, ja ha ringt runt som en galning å försökt ta reda på vart ja ska ta vägen, men de svarar inte eller så få man svaret, vi jobbar på det å ska ha det klart lagom i tid. yeah right.

Ser att du bor i Huvudsta, där är jag faktiskt född!

Har också haft en del att göra med KTH, för 10 år sedan arbetade jag i ett forskningsprojekt för geografiska informationssystem (GIS) tillsammans med en hop kineser och japaner (!) :)

Jag flyttade hit ganska nyligen, så jag är inte född här, men jag tycker väldigt mycket om läget :) Nära till Stan och nära till plugget, och väldigt mycket natur för att vara så pass centralt i en stor stad.

Jag antar att du inte bor härikring fortfarande?

Ja! Det finns så otroligt många asiater. Tror jag ser fler på en dag numer än jag annars brukade göra under ett helt år! Japaner är roliga ^^ -- utan att mena det i negativ bemärkelse!

Vilket påminner mig om nått jag såg häromdagen :blink: : http://www.youtube.com/watch?v=Xsqe83p8m-k

Ser att du bor i Huvudsta, där är jag faktiskt född!

Har också haft en del att göra med KTH, för 10 år sedan arbetade jag i ett forskningsprojekt för geografiska informationssystem (GIS) tillsammans med en hop kineser och japaner (!) :)

Jag flyttade hit ganska nyligen, så jag är inte född här, men jag tycker väldigt mycket om läget :) Nära till Stan och nära till plugget, och väldigt mycket natur för att vara så pass centralt i en stor stad.

Jag antar att du inte bor härikring fortfarande?

Ja! Det finns så otroligt många asiater. Tror jag ser fler på en dag numer än jag annars brukade göra under ett helt år! Japaner är roliga ^^ -- utan att mena det i negativ bemärkelse!

Vilket påminner mig om nått jag såg häromdagen :blink: : http://www.youtube.com/watch?v=Xsqe83p8m-k

Höll på att skratta ihjäl mig när jag fick se den där videon :lol: :lol: :lol:

Edited by UFP

Höll på att skratta ihjäl mig när jag fick se en där videon :lol: :lol: :lol:

:w00t: Jag har aldrig bott i eller besökt Japan, men sänder dom sånt där på TV verkligen, dom är galna ^^

Lite off topics visserligen men jag måste säga att jag gillar din avatar, varghjärta. Den är helt underbar... J.

Höll på att skratta ihjäl mig när jag fick se en där videon :lol: :lol: :lol:

:w00t: Jag har aldrig bott i eller besökt Japan, men sänder dom sånt där på TV verkligen, dom är galna ^^

Lite off topics visserligen men jag måste säga att jag gillar din avatar, varghjärta. Den är helt underbar... J.

:rodna: :D:) Tack ska du ha för dina vänliga ord, den är inte vidare Trekig, men den summerar mig ganska väl :) -- inkl "off topics" tehe

• 2 weeks later...

Studerande inom olika områden och ekonomin står Försäkringskassan för via deras s.k aktivitetsersättning. Jag tar själv initiativ till s.k "aktiviteter" som kan godkännas av Försäkringskassan. Psykiatrin är en myndighet som tidigare varit inkopplad i mitt fall då jag varit inskriven patient hos dom år 2002 och också försöksperson i ett forskningsprojekt( http://web.telia.com/~u85567760/psykosprojekt.pdf ).

Som person så är jag it-människa med en gymnasieexamen i botten som heter: Datakunskapsskolan.

Mitt senaste arbete var att jobba som anställd kontorsassistent på ett litet IT konsultföretag som har starka kopplingar mot kärnkraftsindustrin där min pappa jobbat i över 20 år.

Så, så ser det ut för mig.. :-)

Formellt: arbetslös i dagsläget.

Edited by khelben

• 7 months later...
  • 4 weeks later...

Jag är filmvetare och statsvetare egentligen, men jobbar med att sälja TV-spel på tradition/EB-games samt som discjockey.. Inte direkt yrken jag är utbildad mot utan var först ett sätt att slippa ta studielån, så nu efter nästan 10år på högskola så har jag precis börjat söka "riktiga" jobb :)

• 1 month later...

nja , jag ser ingen nytta med att ha ett organiserat försvar . en invasion idag skulle se ut så här:

1.fienden skramlar med vapnen .

2.regeringen ger bort halva landet i utbyte mot att freden bevaras.

3.fienden skramlar med vapnen igen.

2.i utbyte mot att freden bevaras ger regeringen bort hälten av vad vi har kvar.

och så fortsätter det tills vi tillhör ett annat land .

sen undrar jag lite va det spelar för roll var politikerna som styr och ställer med våra liv sitter , om de sitter i Stockholm och heter Maud Olofsson och Jan Björklund eller om de sitter Paris och heter nåt annat . de är av samma skrot allihop .

Edited by K´hogh son of Klintoch

nja , jag ser ingen nytta med att ha ett organiserat försvar . en invasion idag skulle se ut så här:

1.fienden skramlar med vapnen .

2.regeringen ger bort halva landet i utbyte mot att freden bevaras.

3.fienden skramlar med vapnen igen.

2.i utbyte mot att freden bevaras ger regeringen bort hälten av vad vi har kvar.

och så fortsätter det tills vi tillhör ett annat land .

sen undrar jag lite va det spelar för roll var politikerna som styr och ställer med våra liv sitter , om de sitter i Stockholm och heter Maud Olofsson och Jan Björklund eller om de sitter Paris och heter nåt annat . de är av samma skrot allihop .

Att bara "Ge sig" är sannerligen inte något jag ser som ett allternativ. Dessutom tycker jag ditt uttalande "de är av samma skrot allihop" verkligen är obildat. Det är en enorm skillnad på vårt samhälle och exempelvis Frankrike. Om du sedan ser dig längre om i världen så kommer du att finna att skillnaden är enorm. Socialt ansvar är något som inte existerar i de flesta av världens länder.