johannalaforge 0 Report post Posted March 5, 2008 Så, själv tycker jag bäst om Enterprise D's main engineering och dess vackra (ja, vackra ) warpcore. Hela engineerings design är helt enkelt stilren och ett mästerverk. Lyckos Geordi som får vara där mest hela tiden. (eller inte, som Duras systrarna tycker i Generations :P ) Vilken gillar ni bäst? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Schwozh 0 Report post Posted March 5, 2008 Hmm Enterprise E Quote Share this post Link to post Share on other sites
Unkas 0 Report post Posted March 5, 2008 Jag måste säga att jag gillar Voyagers enginering väldigt mycket. Ganska litet, men ändå inte för litet, ljust och verkar vara mycket praktiskt med mycket utrymme för flera personer att arbeta på. Enterprise D's engineering är också snyggt, och ser också mycket praktiskt ut, är dock lite mörkare än Voyagers och området runt warpcore är mörkt som en grav. Föredrar Voyagers snygga upplysta warpcore. Enginering i TOS är ganska så spartanskt, vilket inte behöver vara fel, men jag plaserar det lite efter Voyager och Enterprise D. Enterprise E har jag inte mycket för. Har inte fått mig någon riktigt uppfattning och hur det egentligen ser ut där, men det verkar vara aningen mörkt för att vara praktiskt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fairy_Of_Darkness 0 Report post Posted March 6, 2008 Gillar Voyagers Enginering bäst, den är stilren, ren framförallt.. Ljust, och som sagt den upplysta warpcoren, snyggt snyggt Men Enterprise D har också riktigt snyggt, fast inte riktigt samma känsla som VGRs.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
NX-01 0 Report post Posted March 6, 2008 tycker bäst om NX-01, där ser man vrekligen att det är ett maskinrum, där man inte alltid är säker. att man kan skada sig om man är oerfaren och så. och se gillar jag den liggande upphöjda warpcoren och att panelen med kontrollerna sitter på själva coren där de gör så att man måste klättra upp på plattfrmen och på så sätt komma så nära motorn som man gör. gillar det starkt för just maskin och industrikänslan över det. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted March 6, 2008 Hmm Enterprise E Varför? Utveckla gärna så att det blir mer än en enradare. J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
UFP 0 Report post Posted March 17, 2008 Jag måste säga att jag gillar Voyagers enginering väldigt mycket. Ganska litet, men ändå inte för litet, ljust och verkar vara mycket praktiskt med mycket utrymme för flera personer att arbeta på. Enterprise D's engineering är också snyggt, och ser också mycket praktiskt ut, är dock lite mörkare än Voyagers och området runt warpcore är mörkt som en grav. Föredrar Voyagers snygga upplysta warpcore. Enginering i TOS är ganska så spartanskt, vilket inte behöver vara fel, men jag plaserar det lite efter Voyager och Enterprise D. Enterprise E har jag inte mycket för. Har inte fått mig någon riktigt uppfattning och hur det egentligen ser ut där, men det verkar vara aningen mörkt för att vara praktiskt. Agreed. Därför röstade jag också på Voyagers maskinrum. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bebbe 0 Report post Posted March 17, 2008 Tog Voyager. Gillar hela skeppet i allmänhet och dess engineering var det första maskinrum man såg från 2400-talet. Men som alla andra redan sagt. Det ser fräscht ut, modernt, lättåtkomligt och den blåa warpkärnan. Fast jag skulle hellre ha den blinkande julgranen som kallades Quantum Slipstream. Quote Share this post Link to post Share on other sites
startrek92 0 Report post Posted March 28, 2008 jag tycker att den skepp där scotty var i filmerna är den finaste!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted March 28, 2008 jag tycker att den skepp där scotty var i filmerna är den finaste!!! Ok då är vi nere på 1701 och 1701-A. J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Unkas 0 Report post Posted March 28, 2008 jag tycker att den skepp där scotty var i filmerna är den finaste!!! Ok då är vi nere på 1701 och 1701-A. J. De riktigt stiliga skeppen alltså. Quote Share this post Link to post Share on other sites
UFP 0 Report post Posted April 4, 2008 (edited) jag tycker att den skepp där scotty var i filmerna är den finaste!!! Ok då är vi nere på 1701 och 1701-A. J. De riktigt stiliga skeppen alltså. NCC-1701-B då? Star Trek Generations var han på skeppet Edited April 5, 2008 by UFP Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted April 5, 2008 Glömde bort att scotty är med på en bird of pray i the voyage home (och troligen även i the wrath of kahn) J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
K´hogh son of Klintoch 0 Report post Posted April 5, 2008 Glömde bort att scotty är med på en bird of pray i the voyage home (och troligen även i the wrath of kahn) J. finns ingen bird of pray i The wrath of kahn . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted April 6, 2008 "#¤#"%"%"% förlåt menar the search for spock naturligtvis. Min hjärna måste ha fått en stroke när jag skrev detta. J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kahn 0 Report post Posted April 27, 2008 Enterprise D Självklart:P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Expendable Ensign 0 Report post Posted April 28, 2008 Enterprise D Självklart:P Förklara gärna varför du tycker så. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kahn 0 Report post Posted April 28, 2008 Nä jag tycker att Det är bra gjort. Inte för sterilt och tråkigt utan mer livligt och med Textur variationer och alla dessa Paneler hehe Quote Share this post Link to post Share on other sites
Commander Michels 1 Report post Posted April 30, 2008 Jag måste nog säga voyagers engineeering, det var serien jag såg först så det kanske är därför? Men jag gillar deras core. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted April 30, 2008 Jag håller med om att voyagers core (warp kärna) är den som det är mest liv och rörelse i. Den känns levande på något sätt om ni förstår vad jag menar. När man tänker efter, har ds9 något main enginering eller är det OPS som är det? J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ronny_F 0 Report post Posted May 23, 2008 Så, själv tycker jag bäst om Enterprise D's main engineering och dess vackra (ja, vackra ) warpcore. Hela engineerings design är helt enkelt stilren och ett mästerverk. Lyckos Geordi som får vara där mest hela tiden. (eller inte, som Duras systrarna tycker i Generations :P ) Vilken gillar ni bäst? Jag tycker att Enterprise D´s main engineering är bäst för att det är stilrent precis som du skriver, och jag håller med till 100 %. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cecilia 0 Report post Posted June 13, 2008 Jag röstade på Voyager med samma motivering som redan har nämnts av flera här ovan: Det är en funktionell och bra arbetsplats, varpkärnan ser snygg ut och dessutom var Voyager mitt första skepp, så där känner jag mig mest hemma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr G. Eastwich 0 Report post Posted June 14, 2008 Voyagers är självklart snyggast. Upplyst och plats för många utan att det ser trångt ut. Quote Share this post Link to post Share on other sites
thamupp 0 Report post Posted November 25, 2009 (edited) röstade på enterprise-e dock så är nästan det enda jag sett av den i eltie force 2. snygg och stor :P Edited November 25, 2009 by thamupp Quote Share this post Link to post Share on other sites