Gå till innehåll
johannalaforge

Vilket skepp har snyggast maskinrum?

Så, vilket tycker du har snyggaste engineering?  

25 medlemmar har röstat

1. 1. Vilket skepp av dessa:

• NCC-1701 Enterprise
      2
    • NCC-74656 Voyager
      12
    • NCC-1701-D Enterprise
      9
    • NCC-1701-E Enterprise
      1
    • NX-01 Enterprise
      1

Rekommenderade inlägg

Så, själv tycker jag bäst om Enterprise D's main engineering och dess vackra (ja, vackra :D ) warpcore. Hela engineerings design är helt enkelt stilren och ett mästerverk. :) Lyckos Geordi som får vara där mest hela tiden. (eller inte, som Duras systrarna tycker i Generations :P )

Vilken gillar ni bäst?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag gillar Voyagers enginering väldigt mycket. Ganska litet, men ändå inte för litet, ljust och verkar vara mycket praktiskt med mycket utrymme för flera personer att arbeta på. Enterprise D's engineering är också snyggt, och ser också mycket praktiskt ut, är dock lite mörkare än Voyagers och området runt warpcore är mörkt som en grav. Föredrar Voyagers snygga upplysta warpcore. Enginering i TOS är ganska så spartanskt, vilket inte behöver vara fel, men jag plaserar det lite efter Voyager och Enterprise D. Enterprise E har jag inte mycket för. Har inte fått mig någon riktigt uppfattning och hur det egentligen ser ut där, men det verkar vara aningen mörkt för att vara praktiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tycker bäst om NX-01, där ser man vrekligen att det är ett maskinrum, där man inte alltid är säker. att man kan skada sig om man är oerfaren och så. och se gillar jag den liggande upphöjda warpcoren och att panelen med kontrollerna sitter på själva coren där de gör så att man måste klättra upp på plattfrmen och på så sätt komma så nära motorn som man gör. gillar det starkt för just maskin och industrikänslan över det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag måste säga att jag gillar Voyagers enginering väldigt mycket. Ganska litet, men ändå inte för litet, ljust och verkar vara mycket praktiskt med mycket utrymme för flera personer att arbeta på. Enterprise D's engineering är också snyggt, och ser också mycket praktiskt ut, är dock lite mörkare än Voyagers och området runt warpcore är mörkt som en grav. Föredrar Voyagers snygga upplysta warpcore. Enginering i TOS är ganska så spartanskt, vilket inte behöver vara fel, men jag plaserar det lite efter Voyager och Enterprise D. Enterprise E har jag inte mycket för. Har inte fått mig någon riktigt uppfattning och hur det egentligen ser ut där, men det verkar vara aningen mörkt för att vara praktiskt.

Agreed. Därför röstade jag också på Voyagers maskinrum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog Voyager. Gillar hela skeppet i allmänhet och dess engineering var det första maskinrum man såg från 2400-talet. Men som alla andra redan sagt. Det ser fräscht ut, modernt, lättåtkomligt och den blåa warpkärnan. Fast jag skulle hellre ha den blinkande julgranen som kallades Quantum Slipstream.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag tycker att den skepp där scotty var i filmerna är den finaste!!! :)

Ok då är vi nere på 1701 och 1701-A. J.

De riktigt stiliga skeppen alltså.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag tycker att den skepp där scotty var i filmerna är den finaste!!! :)

Ok då är vi nere på 1701 och 1701-A. J.

De riktigt stiliga skeppen alltså.

NCC-1701-B då?

Star Trek Generations var han på skeppet

Redigerad av UFP

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä jag tycker att Det är bra gjort. Inte för sterilt och tråkigt utan mer livligt och med Textur variationer och alla dessa Paneler hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Så, själv tycker jag bäst om Enterprise D's main engineering och dess vackra (ja, vackra :D ) warpcore. Hela engineerings design är helt enkelt stilren och ett mästerverk. :) Lyckos Geordi som får vara där mest hela tiden. (eller inte, som Duras systrarna tycker i Generations :P )

Vilken gillar ni bäst?

Jag tycker att Enterprise D´s main engineering är bäst för att det är stilrent precis som du skriver, och jag håller med till 100 %.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag röstade på Voyager med samma motivering som redan har nämnts av flera här ovan: Det är en funktionell och bra arbetsplats, varpkärnan ser snygg ut och dessutom var Voyager mitt första skepp, så där känner jag mig mest hemma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu