Unkas Postad 2 December, 2008 Rapport Postad 2 December, 2008 Om jag inte vistades på forumet skulle min vardag vara väldigt fattigt på Star Trek. Men det är väll så det är i Sverige år 2008. Skulle dock gärna träffa någon som nyss upptäckt ST och blivit Trekker. Det skulle kunna ge en nytändning även för mig, då man har någon att se igenom allt med igen, och diskutera med ur nya synvinklar. Har en kompis som jag tittar på ST med, men eftersom vi redan har sett igenom all ST tillsammans mer än en gång, så har det mesta sagts och diskuterats. Men visst tar vi en helkväll med Pizza och en ST-box eller film ibland. :P Citera
Keiko Postad 13 December, 2008 Rapport Postad 13 December, 2008 Tja, jag känner inte direkt någon trekkie (eller hur man nu skriver), men min pappa gillar sci-fi och eftersom jag gillar Star Trek så har han också fått intresse för det, annars är jag ensam ST-älskare i min familje- och vänskapskrets. :lugn: Citera
crazy_voyager Postad 14 December, 2008 Rapport Postad 14 December, 2008 jag har vart ganska ensam, men det roliga är att nu har min flickvän sen ett drygt halvår också fått upp ögonen för star trek:d (hon har umgåtts för mycket med mig) Så just nu håller vi på och tittar igenom mina dvd boxar vilket är riktigt trevligt:) Citera
preacher man Postad 15 December, 2008 Rapport Postad 15 December, 2008 jag har vart ganska ensam, men det roliga är att nu har min flickvän sen ett drygt halvår också fått upp ögonen för star trek:d (hon har umgåtts för mycket med mig) Så just nu håller vi på och tittar igenom mina dvd boxar vilket är riktigt trevligt:) lätt att svara på i mitt fall...0 st.. :blink: lessen blev knäppt där..men nu vet jag hur det funkar :rodna: *rookie* Citera
Chik Postad 26 Januari, 2009 Rapport Postad 26 Januari, 2009 Jag känner 1. Min bästis som heter Keiko här på Star Trek Forum ^^ Citera
DominionMaster Postad 26 Januari, 2009 Rapport Postad 26 Januari, 2009 Ca 5 personer, inkl. en av mina bästa vänner. Vi har bl.a. sett hela TNG och Voy tillsammans! Citera
morgan Postad 26 Januari, 2009 Rapport Postad 26 Januari, 2009 (redigerade) en kopis och hans pappa och min bror och min mamma och min SO lärare så det brukar bli en del intressanta prat stunder på SO :P Redigerad 1 Mars, 2009 av morgan Citera
ambreal Postad 26 Januari, 2009 Rapport Postad 26 Januari, 2009 Min mamma och min äldsta barndomskompis är de jag känner som faktiskt gillar Star Trek och inte hånar serierna/filmerna. :P Citera
Rickard90 Postad 27 Januari, 2009 Rapport Postad 27 Januari, 2009 Alla mina syskon är trekkers av olika grader och så har jag 2 st i min klass Citera
Aike Postad 29 Januari, 2009 Författare Rapport Postad 29 Januari, 2009 (redigerade) Med tanke på att det verkar finnas personer som känner folk som hatar Star Trek så har jag startat den här tråden: http://www.startrekdb.se/forum/index.php?showtopic=3979 Redigerad 29 Januari, 2009 av Aike Citera
Kashked Postad 13 Februari, 2009 Rapport Postad 13 Februari, 2009 Jag har en kompis som delar mitt Startrek/Stargate-intresse, annars ingen. Min fästmö avskyr det värre en pesten... :lol: Citera
Supreme Commander JAF Postad 13 Februari, 2009 Rapport Postad 13 Februari, 2009 Stackare. Du får väl lova att titta på hennes favoritserier då och då i varje fall... <_< J. Citera
Kashked Postad 13 Februari, 2009 Rapport Postad 13 Februari, 2009 Jo, jag är solidarisk och tittar på One Tree Hill (en såpa) med henne men hon har aldrig sett ett helt avsnitt av nån av mina sci-fi serier. Aja, smaken är som baken. Detta är anledningen till att jag köpte en till TV. :lol: Citera
ercy Postad 15 Februari, 2009 Rapport Postad 15 Februari, 2009 2.Jag och mamma (lyckades åtminstone få med henne). Alla andra tycker att jag är puckad. Citera
Mr Trek Postad 15 Februari, 2009 Rapport Postad 15 Februari, 2009 Att gilla Star Trek betyder snarare att man är smart, mindre intellektuella människor har ofta svårt att sätta sig in i en så annorlunda värld som Star Treks så du ska verkligen inte ta till dig av att folk tycker att det är puckat. Citera
Supreme Commander JAF Postad 15 Februari, 2009 Rapport Postad 15 Februari, 2009 2.Jag och mamma (lyckades åtminstone få med henne). Alla andra tycker att jag är puckad. Jag lovar att ingen här inne lär tycka så :-) <_< J. Citera
Kashked Postad 15 Februari, 2009 Rapport Postad 15 Februari, 2009 Att gilla Star Trek betyder snarare att man är smart, mindre intellektuella människor har ofta svårt att sätta sig in i en så annorlunda värld som Star Treks så du ska verkligen inte ta till dig av att folk tycker att det är puckat. Jag håller inte med. Ett Star Trek-intresse behöver inte ha något med vare sig högre eller lägre intelligens. Citera
Unkas Postad 15 Februari, 2009 Rapport Postad 15 Februari, 2009 Att gilla Star Trek betyder snarare att man är smart, mindre intellektuella människor har ofta svårt att sätta sig in i en så annorlunda värld som Star Treks så du ska verkligen inte ta till dig av att folk tycker att det är puckat. Jag håller inte med. Ett Star Trek-intresse behöver inte ha något med vare sig högre eller lägre intelligens. Star Trek bjuder på så mycket att det kan intresera och underhålla många. Ren underhållning med bra karaktärer, vetenskapliga teorier, filosofiska ideer, moraliska verderinga och dilemman. Och ändå är det på ett sätt som är relativt lätt att greppa. Vissa ser säkert ST för att det är underhållande karaktärer, medan andra gillar att det är teknologisk serie. Vissa gillar båda sidor. Jag gillar alla aspekter, och ser ST som en stor utopi om framtiden och människan. Precis som Platon skrev om en utopi, precis som Atlantid är en utopi, är också ST en utopi, fast i tv-serie-format. Citera
Kashked Postad 15 Februari, 2009 Rapport Postad 15 Februari, 2009 Att gilla Star Trek betyder snarare att man är smart, mindre intellektuella människor har ofta svårt att sätta sig in i en så annorlunda värld som Star Treks så du ska verkligen inte ta till dig av att folk tycker att det är puckat. Jag håller inte med. Ett Star Trek-intresse behöver inte ha något med vare sig högre eller lägre intelligens. Star Trek bjuder på så mycket att det kan intresera och underhålla många. Ren underhållning med bra karaktärer, vetenskapliga teorier, filosofiska ideer, moraliska verderinga och dilemman. Och ändå är det på ett sätt som är relativt lätt att greppa. Vissa ser säkert ST för att det är underhållande karaktärer, medan andra gillar att det är teknologisk serie. Vissa gillar båda sidor. Jag gillar alla aspekter, och ser ST som en stor utopi om framtiden och människan. Precis som Platon skrev om en utopi, precis som Atlantid är en utopi, är också ST en utopi, fast i tv-serie-format. Jag håller helt med. Från mitt perspektiv så är det precis vad ST är. Men för många så är det bara underhållning, en såpa i rymden med lite häftiga specialeffekter. Bland oss som är "hardcore fans" (som man ändå måste beteckna oss som är så aktiva i vårt intresse att vi diskutterar det på en ST sida som den här) så är det antagligen flertalet som ser det på det sättet, men bland den stora massan som får ST (och annan SF) att gå runt ekonomiskt så tror jag inte de djupare insikterna är lika vanliga. Citera
Mr Trek Postad 16 Februari, 2009 Rapport Postad 16 Februari, 2009 Jag måste säga att jag håller med om att Star Trek skall vara för alla och jag menade inget annat. Men du hittar antagligen fler fans på ett universitet än på ett vanligt ställe. Men som sagt Star Trek skall vara för alla och jag menade inget annat. Citera
Gäst susdan74 Postad 16 Februari, 2009 Rapport Postad 16 Februari, 2009 Många i min umgängeskrets tycker om Star Trek. Fast det är inte det som har fört oss samman. Så jag måste nog säga att jag har väldigt få som inte gillar Star Trek i någon utsträckning. Det är trevligt att ha många man kan samtala med om Star Trek och ordna privatvisningar av filmer och utvalda avsnitt ibland. Citera
Novatron Postad 1 Mars, 2009 Rapport Postad 1 Mars, 2009 Har en kompis som gillar star trek. Lite konstigt när han hela tiden klagar på DS9 ex inte blir bra förens i 3e sesongen (min favo serie) och enterprise som är helt urkass. Blir väldigt sne på honom då han inte änns har sett några avsnitt av dessa. Men iaf gillar han TOS och STNG. Citera
Supreme Commander JAF Postad 1 Mars, 2009 Rapport Postad 1 Mars, 2009 Fast jag har hört många som anser att den andra halvan av ds9 är klart överlägsen den första så din kompis kanske inte har helt fel. J. Citera
khelben Postad 26 April, 2009 Rapport Postad 26 April, 2009 Inte många som jag känner till i dagsläget: 2 av mina bröder + min far. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.