Gå till innehåll
Rickard90

Vem i Star Trek Voyager identifierar du dig mest med?

Vem i Star Trek Voyager identifierar du dig mest med?  

39 medlemmar har röstat

1. 1.

• Kathryn Janeway
      2
    • Chakotay
      1
    • Tuvok
      2
    • B´Elanna Torres
      3
    • Tom Paris
      6
    • Harry Kim
      12
    • Doktorn
      2
    • Neelix
      3
    • Seven of Nine
      6
    • Kes
      0
    • Q
      1
    • Annan
      0
    • Ingen
      1

Rekommenderade inlägg

Jag vet att det finns en liknande omröstning "Vilken besättningsmedlem är bäst!" där jag svarade Doktorn för hans humor, men i denna är frågan vem man mest ser sig som.

Jag som själv mest identifierar mig med Harry Kim (jag vet inte helt varför, har något med hans personlighet att göra) har därför alltid gillat hans karaktär. Jag blev därför ganska förvånad då jag läste att man i slutet av säsong 3 funderade på att låta honom dö, det får mig att tro det inte är så många som identifierar sig med honom. Så jag har funderat lite på vilka karaktärer identifierar ni er mest med?

Ifall någon av er känner er allsmäktig så finns Q med :D

Redigerad av Rickard90

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom mitt alt på wow heter Janeway så skulle det kunna tyda på något i den riktniningen. Annars vet jag inte. Kanske Belanna då jag har lite svagt för de där som bara kan knäppa med fingrarna och sedan rabbla upp geniala lösningar på de mest komplicerade problem, ni vet dr Mckay typen... J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste nog säga att jag intentifierar mig mest med Harry Kim - en helt vanlig människa, har den typen av humor, håller mig lite i bakgrunden men tar gärna klivet fram när det behövs, kompetent i mitt arbete, trevlig och vänlig. Harry är nog den i serien som jag skulle säga är minst extrem - torres har ett ***** humär, seven och tuvoc har varken "känslor" eller humor, Neelix är lite väl mesigt snäll och Docktorn är en riktig skvallerbytta haha :) så Harry fick det bli

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag röstade ingen. Mest för att jag gillade alla karaktärerna, samtidigt vill jag inte heller vara någon av dem.

Lite kul att Harry Kim får många röster dock. Karaktären utvecklas inte särskilt mycket genom serien och är bara med för att de vill ha en asiatisk karaktär i besättningen (vilket antagligen är varför han fick ganska lite att göra).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Röstade utan att tänka på Tom Paris. Inser dock i efterhand att Paris är väl karaktären som jag skulle vilja vara medan Harry Kim är närmare vem jag egentligen är. Så räkna med en extra på Harry Kim! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag identifierar mig mest med B'Elanna. Mest för att hon har det lite svårt med sig själv och ja, struligt liksom. Hon har inte mycket självkänsla i början av serien. Men hon blir bättre, därför vill jag vara henne och bli bättre^^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Harry Kim känns mest mänsklig av allihopa. Han är den som är lite oerfaren från början, men sen växer och blir en riktigt stark karaktär!

I min syn är sådana mänskliga karaktärer som många kan känna igen sig i en stor tillgång för serien. Tyvär tycker jag att Star Trek har för få sådana karaktärer :(

Är lite förvånad över att ingen hittils har valt varken Janeway eller Chakotay

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag valde Tom Paris, han känns som den mest avslappnade karaktären. Han tar inte saker på enormt allvar, om situationen inte kräver så, och han har inga problem med att känna sig bekväm i de flesta situationer.

Jag själv är precis sån, för livet är en fest och man ska inte ta det på för stort allvar. :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

seven för att hon har en väldigt hård sida samtidigt som hon också har en väldigt känslig sida. Men också för att hon vill tillhöra "kollektivet" voyager men att hon inte riktigt vet hur hon ska visa det och många uppfattar henne som okänslig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste nog säga att jag intentifierar mig mest med Harry Kim - en helt vanlig människa, har den typen av humor, håller mig lite i bakgrunden men tar gärna klivet fram när det behövs, kompetent i mitt arbete, trevlig och vänlig. Harry är nog den i serien som jag skulle säga är minst extrem - torres har ett ***** humär, seven och tuvoc har varken "känslor" eller humor, Neelix är lite väl mesigt snäll och Docktorn är en riktig skvallerbytta haha :) så Harry fick det bli

Du sade mer eller mindre precis vad jag tänkte! :) Han är en ganska vanlig person och enkel att tycka om enligt min mening. Har bra humor, tar klivet fram om det behövs, kompetent, trevlig, snäll (what you said). Kan känna sig aningen osäker i en del situationer och uppträder ibland som en ung och naiv kille, åtminstone tidigt i serien. Jag måste ge manusförfattarna eloge för ett bra jobb med hans karaktärsutveckling genom seriens gång... Så det fick bli Harry-boy! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Janeway, tyvärr. Bossar över alla och vet att mina beslut är de rätta.

Knee-licks skulle jag nog vilja vara. Han står för optimism och mångsidighet och kan laga mat. Även om det inte alltid uppskattas av alla i besättnigen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Janeway, tyvärr. Bossar över alla och vet att mina beslut är de rätta.

Knee-licks skulle jag nog vilja vara. Han står för optimism och mångsidighet och kan laga mat. Även om det inte alltid uppskattas av alla i besättnigen.

Om besluten är de rätta så är det väl rätt att du bossar över de andra? ^^

Själv skulle jag säga att jag är blandning av Chakotay och Harry Kim med lite släng av doktorn och Torres.

Redigerad av dagas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En röst på Chakotay (jag) men jag tänkte jag skulle också vilja gå lite längre med Janeway som han verkar vilja om man säger så, men hon är ju inte direkt tillgänglig för honom och det är hon ju inte för mig heller. Skulle man gå omkring där på skeppet och sukta i smyg hehehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kände mig dragen till att trycka på Janeway. Vi delar allt några gemensamma drag när jag tänker efter; starka kvinnor, ledare, ensamvarg, empatiska, koffeinberoende. Sen önskar jag bara att jag kunde få till ett så enormt välfönat hår.. Det hade varit nått ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser att jag inte skrivit något i denna gammla tråden. Så skoj :w00t: .

Jag får nog säga Tuvoc. Inte för att jag förtrycker mina känslor, utan för att jag är något av en "ensamvarg" som inte har något emot att sitta för mig själv förjunken i något att läsa. Faktiskt så föredrar jag det många gånger. Sedan så anses jag tydligen, vilket jag får hålla med om, ha en ganska så logiskt brutal lösning på många problem.

Så förutom att jag har känslor är jag en Tuvoc-typ. (I wish ;) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm svårt faktiskt, men det är nog Seven of Nine jag identifierar mig mest med.

Jag är väll mer logisk än genomsnittpersonen (även om jag är väldigt emotionell också)

och jag försöker också förstå mig på mänskligheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spontant känns Tom Paris mest bekant. Han var fel ute men hamnade rätt till slut. Han följer sina känslor vilket jag själv gör, nästan slaviskt. 

Cool typ. ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu