sweetycow Posted March 20, 2002 Report Share Posted March 20, 2002 Här kan alla ni som gillar eller dissar filmen Galaxy Quest säga vad ni tycker. Själv tycker jag att filmen är helt underbart komisk. Sedan har den ju små, söta och elaka aliens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted March 20, 2002 Report Share Posted March 20, 2002 Det var ett tag sen jag såg den, men jag tycker den är jättekul. Speciellt deras typ av transport. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted March 21, 2002 Report Share Posted March 21, 2002 Jag har velat se den men det har aldrig blevat av att jag bett en kompis som har parabol att spela in den åt mig.. men den verkar väldigt bra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 jag tycker att galaxy quest var rolig!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag tycker det är en kul film som lika gjärna skulle kunna vara Star Trek som råkade illa ute Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Härlig parodi på Star Trek! Jag gillar [RIPLEY] och scenen där hon får göra det som hon ska göra på skeppet, Repetera det som datorn säger... plus att hon ser grymt bra ut som blondin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 Trodde först att detta var en dåligt gjord film med dåliga skådespelarinstatser, men nu när jag har sett den flera ggr ;0 så är den ju riktigt bra och otroligt rolig. Rekommenderas varmt till alla sci-fi fans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 Framför allt ska den väl rekomenderas till just Star Trek-fans. Det är ju trotts allt ingen parodi på just Star Trek (eller ok, lite då), utan framför allt på oss trekkers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 30, 2002 Report Share Posted March 30, 2002 Det är en trevlig film. Det är en skön parodi på trekkers. Jag gillar fram för allt stenmonstret - fråga mig inte varför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 30, 2002 Report Share Posted March 30, 2002 mmm, det kunde lika gjärna vara det gamla TOS gänget som det skulle ha hänt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callandor Posted March 30, 2002 Report Share Posted March 30, 2002 hmmm verkar vara en film man har missat....Är den nåt att se eller???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted March 30, 2002 Report Share Posted March 30, 2002 Jag gillar Alan Rickman som alien =) Sedan är ju skeppet snyggt med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted March 31, 2002 Author Report Share Posted March 31, 2002 hmmm verkar vara en film man har missat....Är den nåt att se eller???? Jag tycker att den är värd att se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callandor Posted March 31, 2002 Report Share Posted March 31, 2002 Då ska jag genast göra de För alla som har skrivit här verkar tycka den var sevärd... hmmm undrar hur man har kunnat missa den ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted April 5, 2002 Report Share Posted April 5, 2002 Effekterna är härligt fina och klara, scenen då skeppet dockar ut för första gången går till filmhistorien och landningen på slutet är bara så läcker!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 5, 2002 Report Share Posted April 5, 2002 Jag hade aldrig sett filmen om inte en kompis skulle kollat på den på ett LAN. Jag hade aldrig hört talas om den innan så det borde inte vara allt för svårt att missa den filmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 finns den på VHS?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 finns den på VHS?? Tror jag säkert. Dvd också kanske.. kolla http://www.sfbok.se De har liksom det mesta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted April 22, 2002 Report Share Posted April 22, 2002 kolla Movieline också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted September 29, 2002 Report Share Posted September 29, 2002 Nu har jag äntligen sett den... den var väldigt bra.. jag gillade dom där små alien dom var men dom var inghe vidare trevliga när dom åt upp den skadade.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 29, 2002 Report Share Posted September 29, 2002 Var ju ett tag sedan jag såg den, den är väl rätt ok sådär, men långt ifrån den bästa filmen. Gillar spaceballs mer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 30, 2002 Report Share Posted September 30, 2002 Håller med... spaceball är en av de få filmer jag i princip skrattar mig igenom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted October 4, 2002 Report Share Posted October 4, 2002 Gillar när ska använda transportern: *Strålar upp djuret som kommer upt ut och in* "AHH!" "What?" "Um...nothing..." "But the animal is turned insisde out." "SSHHH!" "It's what?!" *Djuret smäller, och alla duckar bakom konsolen utom utomjordingen* "And it exploded...." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 Tycker att det är en väldigt rolig och väl gjord film. Jag tycker den är mycket bättre än spaceballs, men det kan bero på att jag inte gillar den filmen ;) Galyxy Quest tillhör nog min topptio lista över de bästa filmerna jag har sett :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted February 1, 2003 Report Share Posted February 1, 2003 Kanal 5 kommer att visa filmen någon gång i vår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts