Gå till innehåll
startrek92

Khan med i nästa Star Trek eller inte?

Khan med eller inte  

12 medlemmar har röstat

1. 1. Skall khan vara i huvudroll i star trek 12?

• ja
      3
    • nej
      9

Rekommenderade inlägg

Ja, om berättelsen är bra, så kan det vara spännande att introducera honom på nytt antingen som huvudfiende eller som en cameo för en eventuell tredje film. Annars skulle jag nog gärna se klingons. De var häftiga i de bortklippta scenerna råare, men ändå intelligentare än under Bermaneran.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han är finsk.

jaha, det förklarar mycket :P

edit: Jag känner nu efteråt att det här inlägget blev helt fel och jag vill bara att alla ska veta att jag aldrig menade det hela som en förolämpning.

jag skickade tidigare idag ett pm till startrek92 där jag ber om ursäkt.

Redigerad av thamupp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sluta upp med att klanka ner på någon som inte kanske har perfekt svenska. Ingen är perfekt så hör upp genast. Vidare diskussion får tas via PM med mig, annars blir det varning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Röstade Nej. Om de nu ska börja om me Star Trek så får de se till att komma med lite nya ideer. Att försöka skriva om allt det gammla kommer bara göra mig skepptisk. Använd båda hallverna och tänk lite för en gångs skull. Jag vill ha nytt nytt nytt. Inte mer av de gammla. (Kritik riktad mot Hollywoods filmindusti i stort.) Tror personligen att Star Trek kommer att skriva sig i graven om man gör manus med massa gammla innblandat. Frächt material är vad som behövs.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han är finsk.

köh köh .. Finlandsvensk får jag lov. Alltså jag har ofta stavfel och jag jobbar på att bättra på det...Och det är möjligt att vi i finland inte skriver precis likadan svenska som i sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att kalla en finlandssvensk för finsk är ungefär lika dumt som att kalla en irländare för engelsman/britt (vilket jag har gjort).

Det stämmer att finlandssvenska skiljer sig en hel del från rikssvenska. Jag har hört någon tala finlandssvenska med ordentlig dialekt vid något tillfälle och det går knappt att höra vad de säger trots att det är samma språk. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han är finsk.

köh köh .. Finlandsvensk får jag lov. Alltså jag har ofta stavfel och jag jobbar på att bättra på det...Och det är möjligt att vi i finland inte skriver precis likadan svenska som i sverige.

Sorry för det. Samtidigt är du väl finsk medborgare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag hoppas att du inte tog illa upp :)

Redigerad av thamupp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker inte Khan ska vara med om dom fortsätter denna alternativa tidsline. Men hoppar man tillbaka till våran tidslinje så kan det ju gå. Manusförfattarna är ju själva osäkra hur dom ska gå vidare med alternativ tidslinje. Jag hoppas att man kommer tillbaka till våran.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Än så länge i den nya tidslinjen borde han fortfarande vara kvar och sova i sitt rymdskepp från Space Seed. Det vore lite väl trist om han var med bara för att det är "den andra" filmen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En eventuell debatt om vad nya filmen handlar om innefattar helt säkert inte om det är nya tidslinjen eller inte. Om så vore fallet så har man lagt ner enormt med tid och pengar på en omstart som man omstartar redan efter en film och det vore ju helt poänglöst.

Och Khan i tvåan? Varför inte? Hittar man bara en bra story med honom involverad så. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle inte tacka nej till att se Khan men som sas ovan, man vill nog ha något fräsht.

Skulle inte tacka nej till att få se lite hur dåligt Federationens vänskap var med Klingonerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle gärna se att man använder klingons men att man får se mycket mer av federationen och efterdyningar från förstörelsen av Vulcan. Kanske kommer romulanerna in på något sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Självklart skall Kahn vara med i tolvan/tvåan. Bara det att ryktet gått gör ju att de nästan måste ha med honom på ett hörn. Men troligen blir det väl något i stil med R2-D2s insats i förra Star Trek-filmen ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har faktist helt ändrat åsikt, skulle gärna se Khan med i nästa film om det är en bra skådespelare som påminner orginal Khan så absolut, eftersom det är nu en ny tid i dessa nya filmerna så har Khan också möjlighet till en ny roll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svårt att säga, beror helt på om de hittar en skådis och en story som motiverar att han är med. Det blir lätt patetiskt om de tar med en karaktär bara för att han eller hon ska vara med. Men om det funkar så är han ju en välkänd och färgstark star trek skurk som absolut skulle ha en plats i det omstartade universumet med. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu