Jump to content

Khan med i nästa Star Trek eller inte?

Khan med eller inte  

12 members have voted

1. 1. Skall khan vara i huvudroll i star trek 12?

• ja
      3
    • nej
      9

Recommended Posts

Ja, om berättelsen är bra, så kan det vara spännande att introducera honom på nytt antingen som huvudfiende eller som en cameo för en eventuell tredje film. Annars skulle jag nog gärna se klingons. De var häftiga i de bortklippta scenerna råare, men ändå intelligentare än under Bermaneran.

Han är finsk.

jaha, det förklarar mycket :P

edit: Jag känner nu efteråt att det här inlägget blev helt fel och jag vill bara att alla ska veta att jag aldrig menade det hela som en förolämpning.

jag skickade tidigare idag ett pm till startrek92 där jag ber om ursäkt.

Edited by thamupp

Röstade Nej. Om de nu ska börja om me Star Trek så får de se till att komma med lite nya ideer. Att försöka skriva om allt det gammla kommer bara göra mig skepptisk. Använd båda hallverna och tänk lite för en gångs skull. Jag vill ha nytt nytt nytt. Inte mer av de gammla. (Kritik riktad mot Hollywoods filmindusti i stort.) Tror personligen att Star Trek kommer att skriva sig i graven om man gör manus med massa gammla innblandat. Frächt material är vad som behövs.

Edited by Unkas

Att kalla en finlandssvensk för finsk är ungefär lika dumt som att kalla en irländare för engelsman/britt (vilket jag har gjort).

Det stämmer att finlandssvenska skiljer sig en hel del från rikssvenska. Jag har hört någon tala finlandssvenska med ordentlig dialekt vid något tillfälle och det går knappt att höra vad de säger trots att det är samma språk. J.

Han är finsk.

köh köh .. Finlandsvensk får jag lov. Alltså jag har ofta stavfel och jag jobbar på att bättra på det...Och det är möjligt att vi i finland inte skriver precis likadan svenska som i sverige.

Sorry för det. Samtidigt är du väl finsk medborgare?

köh köh .. Finlandsvensk får jag lov. Alltså jag har ofta stavfel och jag jobbar på att bättra på det...Och det är möjligt att vi i finland inte skriver precis likadan svenska som i sverige.

jag hoppas att du inte tog illa upp :)

Edited by thamupp

• 1 month later...

Jag tycker inte Khan ska vara med om dom fortsätter denna alternativa tidsline. Men hoppar man tillbaka till våran tidslinje så kan det ju gå. Manusförfattarna är ju själva osäkra hur dom ska gå vidare med alternativ tidslinje. Jag hoppas att man kommer tillbaka till våran.

En eventuell debatt om vad nya filmen handlar om innefattar helt säkert inte om det är nya tidslinjen eller inte. Om så vore fallet så har man lagt ner enormt med tid och pengar på en omstart som man omstartar redan efter en film och det vore ju helt poänglöst.

Och Khan i tvåan? Varför inte? Hittar man bara en bra story med honom involverad så. J.

• 3 months later...

Självklart skall Kahn vara med i tolvan/tvåan. Bara det att ryktet gått gör ju att de nästan måste ha med honom på ett hörn. Men troligen blir det väl något i stil med R2-D2s insats i förra Star Trek-filmen ;)

• 10 months later...

Svårt att säga, beror helt på om de hittar en skådis och en story som motiverar att han är med. Det blir lätt patetiskt om de tar med en karaktär bara för att han eller hon ska vara med. Men om det funkar så är han ju en välkänd och färgstark star trek skurk som absolut skulle ha en plats i det omstartade universumet med. J.