startrek92 Posted December 1, 2009 Report Share Posted December 1, 2009 http://io9.com/5303483/keep-khan-out-of-star-trek-12 Här fick jag reda på att de har möjligen tänkt ta med Khan i nästa film, Visst skulle det ochså vara coolt men jag tycker hans story har blivit färdig renn. Vad tycker ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 1, 2009 Report Share Posted December 1, 2009 Ja, om berättelsen är bra, så kan det vara spännande att introducera honom på nytt antingen som huvudfiende eller som en cameo för en eventuell tredje film. Annars skulle jag nog gärna se klingons. De var häftiga i de bortklippta scenerna råare, men ändå intelligentare än under Bermaneran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted December 1, 2009 Report Share Posted December 1, 2009 nja, vill hellre ha något "fresh" det vill säga nytt. BTW startrek92 använder du en translator eller liknande? i så fall är det för att du inte är svensk? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 1, 2009 Report Share Posted December 1, 2009 Han är finsk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted December 1, 2009 Report Share Posted December 1, 2009 Nej, nej, nej, nej, herregud NEJ. Klåpare, kom på något nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted December 1, 2009 Report Share Posted December 1, 2009 (edited) Han är finsk. jaha, det förklarar mycket :P edit: Jag känner nu efteråt att det här inlägget blev helt fel och jag vill bara att alla ska veta att jag aldrig menade det hela som en förolämpning. jag skickade tidigare idag ett pm till startrek92 där jag ber om ursäkt. Edited December 2, 2009 by thamupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 2, 2009 Report Share Posted December 2, 2009 Sluta upp med att klanka ner på någon som inte kanske har perfekt svenska. Ingen är perfekt så hör upp genast. Vidare diskussion får tas via PM med mig, annars blir det varning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted December 2, 2009 Report Share Posted December 2, 2009 Jag håller med Pjotr'k till fullo!! Tycker snarare att startrek92 ska få en hedersmedalj! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 2, 2009 Report Share Posted December 2, 2009 (edited) Röstade Nej. Om de nu ska börja om me Star Trek så får de se till att komma med lite nya ideer. Att försöka skriva om allt det gammla kommer bara göra mig skepptisk. Använd båda hallverna och tänk lite för en gångs skull. Jag vill ha nytt nytt nytt. Inte mer av de gammla. (Kritik riktad mot Hollywoods filmindusti i stort.) Tror personligen att Star Trek kommer att skriva sig i graven om man gör manus med massa gammla innblandat. Frächt material är vad som behövs. Edited December 2, 2009 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted December 3, 2009 Report Share Posted December 3, 2009 I detta fallet så tror jag faktiskt att dom tar sitt förnuft tillfånga och stryker denna idé! Det blir inte bra helt enkelt och det kan man känna direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted December 3, 2009 Author Report Share Posted December 3, 2009 Han är finsk. köh köh .. Finlandsvensk får jag lov. Alltså jag har ofta stavfel och jag jobbar på att bättra på det...Och det är möjligt att vi i finland inte skriver precis likadan svenska som i sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 3, 2009 Report Share Posted December 3, 2009 Att kalla en finlandssvensk för finsk är ungefär lika dumt som att kalla en irländare för engelsman/britt (vilket jag har gjort). Det stämmer att finlandssvenska skiljer sig en hel del från rikssvenska. Jag har hört någon tala finlandssvenska med ordentlig dialekt vid något tillfälle och det går knappt att höra vad de säger trots att det är samma språk. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 3, 2009 Report Share Posted December 3, 2009 Han är finsk. köh köh .. Finlandsvensk får jag lov. Alltså jag har ofta stavfel och jag jobbar på att bättra på det...Och det är möjligt att vi i finland inte skriver precis likadan svenska som i sverige. Sorry för det. Samtidigt är du väl finsk medborgare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted December 3, 2009 Report Share Posted December 3, 2009 (edited) köh köh .. Finlandsvensk får jag lov. Alltså jag har ofta stavfel och jag jobbar på att bättra på det...Och det är möjligt att vi i finland inte skriver precis likadan svenska som i sverige. jag hoppas att du inte tog illa upp Edited December 3, 2009 by thamupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lillis Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Jag tycker inte Khan ska vara med om dom fortsätter denna alternativa tidsline. Men hoppar man tillbaka till våran tidslinje så kan det ju gå. Manusförfattarna är ju själva osäkra hur dom ska gå vidare med alternativ tidslinje. Jag hoppas att man kommer tillbaka till våran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 20, 2010 Report Share Posted January 20, 2010 Än så länge i den nya tidslinjen borde han fortfarande vara kvar och sova i sitt rymdskepp från Space Seed. Det vore lite väl trist om han var med bara för att det är "den andra" filmen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 20, 2010 Report Share Posted January 20, 2010 En eventuell debatt om vad nya filmen handlar om innefattar helt säkert inte om det är nya tidslinjen eller inte. Om så vore fallet så har man lagt ner enormt med tid och pengar på en omstart som man omstartar redan efter en film och det vore ju helt poänglöst. Och Khan i tvåan? Varför inte? Hittar man bara en bra story med honom involverad så. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apulse Posted January 20, 2010 Report Share Posted January 20, 2010 Skulle inte tacka nej till att se Khan men som sas ovan, man vill nog ha något fräsht. Skulle inte tacka nej till att få se lite hur dåligt Federationens vänskap var med Klingonerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted April 30, 2010 Report Share Posted April 30, 2010 Jag skulle gärna se att man använder klingons men att man får se mycket mer av federationen och efterdyningar från förstörelsen av Vulcan. Kanske kommer romulanerna in på något sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pela Posted May 3, 2010 Report Share Posted May 3, 2010 Självklart skall Kahn vara med i tolvan/tvåan. Bara det att ryktet gått gör ju att de nästan måste ha med honom på ett hörn. Men troligen blir det väl något i stil med R2-D2s insats i förra Star Trek-filmen ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted March 14, 2011 Author Report Share Posted March 14, 2011 Jag har faktist helt ändrat åsikt, skulle gärna se Khan med i nästa film om det är en bra skådespelare som påminner orginal Khan så absolut, eftersom det är nu en ny tid i dessa nya filmerna så har Khan också möjlighet till en ny roll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Svårt att säga, beror helt på om de hittar en skådis och en story som motiverar att han är med. Det blir lätt patetiskt om de tar med en karaktär bara för att han eller hon ska vara med. Men om det funkar så är han ju en välkänd och färgstark star trek skurk som absolut skulle ha en plats i det omstartade universumet med. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts