Sotunk Postad 18 November, 2002 Rapport Postad 18 November, 2002 En sak som jag tänkte på. Om saker inte kan pasera genom bariäreran. (undatag om dom är gjorda av doktorns serum) och om folk inte kan pasera utan serum. hur kommer det sig då att kläder kan det???. Dom är ju inte gjorda som serumet och vad jag vet så finns det ingen koppling mellan kläder och den som har på sig dom (föruton att dom har dom på sig) så då borde alls janeway mfl. inte ha några kläder på sig när dom har passerat en barriär. Nu snackar jag "ologik" Tänkte också på det. Ännu en dum sak med här avsnittet som visar hur ogenomtänkt det faktiskt var.
Grand Nagus Mak Postad 18 November, 2002 Rapport Postad 18 November, 2002 Jag har inte sett "Shades of grey", så jag kan inte jämföra. Men är det inte det avsnittet som brukar röstas fram som det absolut allra sämsta avsnittet av TNG någonsin? Tycker mig har sett en övervägande majoritet uttycka avsky mot det avsnittet på andra forum .... Jo det är rätt uselt faktiskt. Men nostalgisk, det blir man
Vulcan_Tuvok Postad 18 November, 2002 Rapport Postad 18 November, 2002 Shattered Det var en kanon del. Men en sak undrar jag? hur visste Janeway var cidern var förvarad? Hon måste antagligen ha kommit ihåg från det förflutna eller så sa Icheb det åt henne. 9/10
ickamicka Postad 18 November, 2002 Rapport Postad 18 November, 2002 hur visste Janeway var cidern var förvarad? Hon måste antagligen ha kommit ihåg från det förflutna eller så sa Icheb det åt henne. hon mindes väl det...
Essray Postad 18 November, 2002 Rapport Postad 18 November, 2002 hon mindes väl det... Men när Chakotay hade återställt skeppet så ändrades ju tidslinjen, så att inget av det som hände tidigare, egentligen hände. Och om nu Janeway kom ihåg det i alla fall, så borde hon ju också komma ihåg vad som skulle ha hänt om Chakotay inte hade lyckats ändra tidslinjen.
Captain Proton Postad 18 November, 2002 Rapport Postad 18 November, 2002 Wow !! Shattered var jättebra. sssssärskilt Chaotica scenen. Det var bra att de hade med den så att det blev en avslutning på "Bride of Chaotica" episoden. De hade ju inte avslutat själva historian från den episoden. Captain Proton to the rescue!
Ella Postad 18 November, 2002 Rapport Postad 18 November, 2002 Jag har väl bara en sak att säga: J/C avsnitt!! Ni har ju redan kommenterat allt annat så here goes: 1. Middagsscenen i början. 2. När Chakotay kommer in på bryggan: "Kathryn?" "I didn't realize we were on a first name basis." 3. I korridoren när han precis gett henne serumet och hon vill gå iväg själ, det där han säger om att hon inte vet vad som finns i framtiden (typ). 4. "I've been wondering, just how close do we get?" "Let's just say that there are some barriers we never cross." Tyvärr är det ju uppenbart att det inte är något mer än vänskap, men det är ju bara så bra! 5. I slutet: "I can't tell you." "Why not?" "The temporal prime directive." Också mycket J/C-ig scen Kort sagt: Jag gillar. Iallafall ideén bakom avsnittet och vad som kunde ha gjorts, sett ur en romantisk synvinkel... Jag har sett Shattered ca. 5 gånger nu, och jag tänker faktiskt inte på alla fel, men det verkar ju bara vara jag som gör så... Blir det roligare eller mer intressant om man sönderanalyserar alla avsnitt?
Essray Postad 18 November, 2002 Rapport Postad 18 November, 2002 Blir det roligare eller mer intressant om man sönderanalyserar alla avsnitt? Nja, det är väl snarare så att man gillar att skryta med sina kunskaper och sin observationsförmåga.
Unkas Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Jag har sett Shattered ca. 5 gånger nu, och jag tänker faktiskt inte på alla fel, men det verkar ju bara vara jag som gör så... Blir det roligare eller mer intressant om man sönderanalyserar alla avsnitt? Jag håller med dig! Det är ett bra avsnitt, ett av de bästa med Chakotay. Håller även med dig i kritiken till de som gillar att analysera avsnittet tills det är helt disikerat. Om man vill kan man säkert hitta fel i alla avsnitt som fins. Tillslut så är det så mycket fel att man inte kan titta på Star Trek utan att tänka på alla fel man hittar, eller tycker sig ha hitta.
Vulcan_Tuvok Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Man ska inte kolla på en star trek del så många gånger så man kan dialogerna och felen. Det tar bort "magin".
ickamicka Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Man ska inte kolla på en star trek del så många gånger så man kan dialogerna och felen. Det tar bort "magin". Dialogerna gör det ju inget om man kan, det är ju bara kul tycker jag Jag håller med Ella, det finns för mkt folk som "disikerar avsnitten" hela tiden, men man behöver ju inte försöka hitta alla fel. det blir ju som sagt inte värt att titta på Star Trek sen om man bara ska hitta fel. Shattered var ett mkt bra avsnitt!! Naomi Wildman är ju en favorit.
Morn Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Självkart kan man titta på avsnitten utan att leta fel. men det är ju samma som att inte titta noga, att missa alla de detaljer som gör att trek blir mer än bara en anna serie i mängden.
ickamicka Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Självkart kan man titta på avsnitten utan att leta fel. men det är ju samma som att inte titta noga, att missa alla de detaljer som gör att trek blir mer än bara en anna serie i mängden. man kan väl se detaljerna, även om man inte LETAR fel.
Ella Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Självkart kan man titta på avsnitten utan att leta fel. men det är ju samma som att inte titta noga, att missa alla de detaljer som gör att trek blir mer än bara en anna serie i mängden. Jag håller inte med dig där. Helheten är viktigare än varje enskild detalj. Jag tycker inte heller att jag tittar o-noga (slarvigt är kanske ett bättre ord) på avsnitten, bara för att jag inte letar efter fel så ignorerar jag inte allt utom huvud-storyn. Det här beror kanske delvis på att jag inte kommer ihåg alla saker från vartenda avsnitt, som vissa gör (bravo för er!), men det förtar ju själva upplevelsen om man ska sitta och haka upp sig på alla små misstag manusförfattarna har gjort...
Sotunk Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Eftersom jag var en av dem som totalsågade "Shattered", så ska jag ta och försvara mig själv lite 1. Jag kan inte sänka min IQ till 85 varje gång jag ser på ett avnitt av Voyager, hur mycket jag än försöker så skiter det sig. 2. Jag anstränger mig inte för att leta fel - de är oftast så uppenbara att de inte går att missa. 3. Självklart kan man (och bör man) ge negativ kritik till ett avsnitt om sådan är befogad. Om alla bara skriver positiva saker hela tiden så blir det blir det inte mycket till diskussion. Negativa inlägg är dessutom mycket bättre än vissa postiva som jag har sett i det här ämnet, de som ser ut ungefär så här: "Å så cooolt avsnitt asså, de får 9/10 ...liksom typ". (okej, överdriver kanske lite nu ... ) 4. Att lära sig dialog är kul! 5. Och självklart, som Essray skriver, så är det kul att "skryta" med sina kunskaper och sin å så storslagna observationsförmåga. 6. Dessutom så är kritiskt tänkade nyttigt arbete för lilla hjärnan. Jag måste ju också erkänna att de scener som Ella listar faktiskt är riktigt bra, även om "Shattered" som helhet var hemskt.
Pjotr'k Postad 19 November, 2002 Författare Rapport Postad 19 November, 2002 Det här börjar likna diskussionen om Fel i avsnitten (II), så jag föreslår att vi fortsätter vidare diskussioner där. Det här var en spännande diskussion, så jag ser gärna att vi fortsätter "over there".
Morn Postad 19 November, 2002 Rapport Postad 19 November, 2002 Eftersom jag var en av dem som totalsågade "Shattered", så ska jag ta och försvara mig själv lite 1. Jag kan inte sänka min IQ till 85 varje gång jag ser på ett avnitt av Voyager, hur mycket jag än försöker så skiter det sig. 2. Jag anstränger mig inte för att leta fel - de är oftast så uppenbara att de inte går att missa. 3. Självklart kan man (och bör man) ge negativ kritik till ett avsnitt om sådan är befogad. Om alla bara skriver positiva saker hela tiden så blir det blir det inte mycket till diskussion. Negativa inlägg är dessutom mycket bättre än vissa postiva som jag har sett i det här ämnet, de som ser ut ungefär så här: "Å så cooolt avsnitt asså, de får 9/10 ...liksom typ". (okej, överdriver kanske lite nu ... ) 4. Att lära sig dialog är kul! 5. Och självklart, som Essray skriver, så är det kul att "skryta" med sina kunskaper och sin å så storslagna observationsförmåga. 6. Dessutom så är kritiskt tänkade nyttigt arbete för lilla hjärnan. Jag måste ju också erkänna att de scener som Ella listar faktiskt är riktigt bra, även om "Shattered" som helhet var hemskt. Det var det jag försökte säga men det blev inte riktigt så.
Unkas Postad 20 November, 2002 Rapport Postad 20 November, 2002 Jag tycker i alla fall att "Shattered" var ett bra avsnitt.
Nettan Postad 24 November, 2002 Rapport Postad 24 November, 2002 Shatterd Åhh, vilka underbart avsnitt! Jag gillar tidsparadox-avsnitt, trots att det är lite ologiskt ! ..alla tidsresor som ställer till det en massa Det är härligt att se alla karaktär, från olka tidsperiod, samarbetade och kämpade tillsammans att besegra Seska och hennes män. Jag har lite grubblat på tidsdirektiv. Hur mycket får Chakotay avslöja okända framtiden för "Alpha"-Janeway. Jag ansåg att det inte spelar roll om alla individer visste för mycket om framtid eller förluftet, och han beövde all hjälp han få från alla "tidramar" eftersom Chakotay måste rätta till ursprunligt tidslinjen. Jag tror att han kanske har räknat ut om det lyckades då alla händelserna måste ha "suddats bort" från alla tidsperiod förutom Chakotays minne. Hmmm, det låter lite ologisk men jag gillar avsnitt! Det är härligt att se "Alpha"-Janeways min varje gång när hon besökte olika inivider i olika tidsramar. Apropå, det gäller om Chakotays cider. Hur kände Janeway till hemligheten? Min gissning är att Neelix inte nämligen enda, som brukar leta efter mat och dryck i alla lastrummen. Hmmm, Finns det någon mer också göra det? Eller driver Janeway bara med Chakotay ? Betyg på avsnitt Shatterad: 7/10 (Jag ber ursäkt för att jag skrev dålig svenska.)
poth_99 Postad 24 November, 2002 Rapport Postad 24 November, 2002 Lineage Det får 8/10 Mysigt avsnitt om hur det är första gången att bli förälder, tankarna, oron, omgivningen ... Samt om att vara "annorlunda" ... Voyager har spottat upp sig igen ;)
Grand Nagus Mak Postad 24 November, 2002 Rapport Postad 24 November, 2002 Mycket bra avsnitt. Välberättat om ångesten inför att föda barn Och så älskar jag "relationsavnsitt" 8/10
Mr Borg Postad 24 November, 2002 Rapport Postad 24 November, 2002 Såpa såpa och såpa. Det här vill inte jag se i trek i varje fall..... 2/10
sweetycow Postad 25 November, 2002 Rapport Postad 25 November, 2002 Lineage Avsnittet var ovanligt bra, men tyvärr lite segt. Det var trevligt att veta lite mer om B'Elannas bakgrund och varför hon är som hon är. Det är även bra att andra står i centrum ibland (trots att doktorn och Seven självklart var med på ett hörn). Betyg: 7/10
Sotunk Postad 25 November, 2002 Rapport Postad 25 November, 2002 (redigerade) "Lineage" får 9/10 av mig, även om jag tyckte det slutade lite väl lyckligt. Men det lyckliga slutet är i alla fall bättre än vad jag trodde skulle hända - nämligen att något skulle hända med barnet vilket skulle resultera i slutet på graviditeten. För en gång skull så undviker Voyager reset-knappen. B'Elannas problem med sin klingonsida har alltid varit intressant, och det här är definitivt ett av de bättre avsnitten med det temat. Tillbakablickarna till B'Elannas barndom var väldigt bra - och ungen som spelade henne passade bra som en ung B'Elanna. Jag tyckte också om den känslomässiga scenen mellan Tom och B'Elanna i slutet. Ett annat problem, om än ett litet sådant, är att Doktorn förlät B'Elanna alldeles för lätt. Att hon var känslomässigt instabil är ingen ursäkt för vad hon gjorde. Redigerad 25 November, 2002 av Sotunk
The Borg Postad 25 November, 2002 Rapport Postad 25 November, 2002 (redigerade) Detta avsnitt tycer jag inte riktigt hör till.. Vist kommer man ihåg glädjen när man fick se ultraljud på sitt barn. men tanken på att ändra något skulle inte vara rätt.. Så detta avsnitt tycker jag var lite fel, sen detta att se sitt barn hur det skulle se ut när det vart större som belana gjorde på hollo deck.. Nej detta avsnitt vart en besvikelse.. 2/10 på grund av detta att ändra ett barns utseende bara för att man inte är nöjd....... det ända som höjde avsnittet var isaks snabba kåll på docktorn prognos..... Redigerad 25 November, 2002 av The Borg
Rekommenderade inlägg