Gå till innehåll
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 10

Rekommenderade inlägg

Unimatrix 1 och 2

Två dåliga avsnitt. DEt enda roliga var väl sluten.

4/10

The haunting of deck twelve

En ganska mediocker del. Varför ska det vara såna här delar utan någon riktig handling? Det fanns ju höjdpunkter men inte många.

5/10

Imperfection

En bra del. Säsong 7 ser ut att bli bra. Roligt att se Seven utveckla mänskliga känslor.

8/10

Drive

En jätte bra del, säsong 7 ser ut att hålla måttet. Kunde nästan gissa att det var något skumt med henne. Ett bra slut.

9/10

Ps. Ursäkta att jag inte skriver så utförligt. Är i skolan och måste snart gå. DS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

DRIVE

ett jättebra avsnitt! även om det mest handlade om Tom Paris.

vad var det Tom sa om när han sa att han skulle vara "mysig" ??? kommer inte ihåg ordet men det var ett roligt ord.

Drive får 8/10 av mig B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Drive var ett hyfsat avsnitt. Kul att andra än Seven får lite plats i serien för en gångs skull. Men jag tyckte inte avsnittet i sådant var det bästa direkt. Lite halv fattigt manus sådär.

6/10 får det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker delta var för överlägsen... Det var för lätt för dom att komma först... Sen var barnan inte så spännande...

Det ända var tom och belanas kärleks gnabb som brukar komma i mellanåt.

och harrys otur i kärlek...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer en del bra avsnitt i svt snart. Resterande avsnitt kommer nästan bara handla om att få till ett snyggt slut på Voyager-serien, tycker jag det käns som. Och det lyckas ganska så bra. Man får en god känsla om vilket bra gäng de alla har blivit på skeppet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
det är inget slut

Vad kallar du då End Game? ;)

Tycker visserligen att avslutningen kunde ha varit lite bättre, men Morn du behöver väll inte klaga på allt som har med Voy att göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, bortsett från "Endgame" och "Homestead" så skulle avsnitten i säsong 7 kunna placeras in i vilken säsong som helst efter den 4:e.

Det är fristående avsnitt och där finns inte mycket mer av en röd tråd än det funnits i tidigare säsonger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

DVS när inte SVT sänder massa onödigt som sport och valvakar etc.. som Gör att Voy utgår. Voy är ju bättre en allt annat som SVT sänder.

Vill se det NU och inte behöva vänta till nästa söndag. Verkar ju vara ett bra avsnitt då med=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DVS när inte SVT sänder massa onödigt som sport och valvakar etc.. som Gör att Voy utgår. Voy är ju bättre en allt annat som SVT sänder.

Vill se det NU och inte behöva vänta till nästa söndag. Verkar ju vara ett bra avsnitt då med=)

Ja, det var ju hemskt irriterande i söndags. Jag tror att de bytte till 1:an bara för att kunna låta bli att sända det till förmån för sådana evenemang, för sådant var det ju aldrig när det gick på 2:an (utom möjligen ngn gång under fotbolls-VM '98) :angry:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gårdagens avsnitt är ett av de bättre på denna säsong. Jag gillar konceptet med att Tuvoks hjärna manipuleras, och att Maquiserna kommer tillbaka.

En fråga:

Varför reagerade inte B'Elanna något när Chakotay sköt ner Tom? Det tog ju ändå några sekunder innan han sade de magiska orden.

Ett bra avsnitt, speciellt av Tuvok, även om vissa andra lämnade övrigt att önska (Chakotay, t.ex.). Betyget från mig blir 6/10.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det var ett bra avsnitt, roligt med lite andra besättningsmedlemmar(vilken art är han den blåe snubben?). Också trevligt med lite science/medical-uniformer. Men som vanligt var det det klassiska "Bygg upp ett jätte-intressant problem under 40 min och lös det på 2 min"-syndromet. <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ger "Repression" betyget 6/10. Jag tyckte det var bra ända fram till Marquies-revolten. Det hade kanske fungerat bättre om det varit ett dubbelavsnitt. "Lösa det på 2 min"-syndromet som Essray kallar det är aldrig bra.

Jag fattade inte varför Marquiserna bytte tillbaka till de kläder dem hade i Caretaker. Det är ju inga uniformer, bara vanliga kläder: så varför byta tillbaka till exakt dem civila kläderna de bar i piloten?

Dumt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta avsnitt tycker jag borde ligga i typ säsong 1 då och knappt tog upp probelmen med att vara en balandad crew. det borde blivit mer dispyter än de lilla som var.

The Maqui har brutit sig irån allt vad fed heter och SF och hatar fed/SF i princip lika mycket som hatet till cardassians. Men het plötsligt är alla en stor glad familj. det känns om det är fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.