Gå till innehåll

Hur ofta ser du på Star Trek?


Aike

Hur ofta ser du på Star Trek?  

32 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Flera avsnitt/filmer per dag
      6
    • Flera gånger i veckan
      17
    • Några gånger i månaden
      5
    • Några gånger per år
      2
    • Aldrig
      2


Rekommenderade inlägg

Ja, hur ofta ser du på Star Trek-avsnitt eller filmer?

Själv har det blivit inget alls i år, och jag är faktiskt osäker på om jag såg ett helt avsnitt eller film förrar året. Kan ha sett Star Trek (2009) en gång förra våren. Har bara sett sporadiska avsnitt av TOS, Enterprise, Voyager och DS9 de senaste två-tre åren. Allra värst är det nog när det gäller TNG, då jag inte erinra mig ha sett ett helt avsnitt sedan hösten 2001 när jag senast var på en Star Treff i Göteborg. Alltså snart tio år sedan. Så för mig är det numera aldrig.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar alltid se något avsnitt i veckan. Brukar se avsnitten i ordning och börja om på någon annan serie när de tar slut :). Just nu har jag sett klart TNG och är lite i valet och kvalet om vad man ska se härnäst, förmodligen VOY, eller så kanske jag ger ENT en chans till, men det finns för mycket i den serien jag stör mig på... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant frågeställning.

Ja, hur ofta ser du på Star Trek-avsnitt eller filmer?

Själv har det blivit inget alls i år, och jag är faktiskt osäker på om jag såg ett helt avsnitt eller film förrar året. Kan ha sett Star Trek (2009) en gång förra våren. Har bara sett sporadiska avsnitt av TOS, Enterprise, Voyager och DS9 de senaste två-tre åren. Allra värst är det nog när det gäller TNG, då jag inte erinra mig ha sett ett helt avsnitt sedan hösten 2001 när jag senast var på en Star Treff i Göteborg. Alltså snart tio år sedan. Så för mig är det numera aldrig.

Ändå är du väldigt aktiv på Star Trek forumet och som redaktör, det tycker jag är imponerande. Hade jag ett så litet sug efter att se på Star Trek vet jag inte om jag hade varit så speciellt aktiv.

För mig går det i perioder, som allt annat. Har så mycket annat att se på att det blir svårt att klämma in ett avsnitt här och där. Ser jag på Star Trek så ser jag till att spendera kommande veckor med nästan enbart Star Trek om kvällarna.

Eftersom det enbart är TOS jag ser på är det nödvändigt att ta lite pauser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag spenderar numera mer tid på Star Trek-forum som detta och Trekbbs än ser på Star Trek. Men mycket beror på att jag är intresserad av nästa film. Just att jag har annat att titta på är en stor anledning till att jag inte tittar just nu på något Trek.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en av filmerna för en månad sedan. Innan dess var det flera månader sedan jag såg något. För närvarande är det mycket dåligt med tittandet. Fast det går i vågor. Ibland känner jag för att börja se någon serie igen, och då kan jag se mängder på bara några dagar. I höstas så såg jag två säsonger av TNG på en vecka cirka. Impresiv!?

Mest Star Trek får jag genom mina nästan dagliga besök här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några gånger i månaden blir det. då jag går på i princip varenda trekdag med Stockholm Trekkers blir det ju en del tittande då + att jag kollar på något avsnitt eller film hemma då och då. Senast var i måndags då såg jag ett TOSavsnitt. ENT är den serien jag ser mest sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Väldigt sällan skulle jag säga. Oftast så ser jag på en hel serie när jag väl ser om och då blir man rätt mätt trots att det som man ser är väldigt bra och det resulterar ofta i att det tar ett tag innan jag får upp ett så pass stort sug att jag ger mig i kast med en annan omtitt. Jag borde försöka att se lite mer enstaka avsnitt, men jag har inte haft lust eller tid till det än så länge. Men intresset för Star Trek finns ju alltid kvar som tur är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det är väldigt olika för mig. Maj-juni förra året tillbringade jag i princip i sängen och såg på avsnitt nästan hela dagen, hade inte ork till så mycket annat. Efter Juniors ankomst såg jag inget alls på ett drygt halvår, och nu försöker jag "komma i form" igen med åtminstone något avsnitt i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Jag brukar ofta se två-tre avsnitt per vecka, men det blir ofta på helgen p.g.a. dålig tv-utbud på helgerna. Eftersom jag har varit "trekkers" snart i cirka tjugo år har jag sett alla tv-serie och filmer förutom DS9 (och den senaste filmen) minst sju-tio gånger under åren. Jag är inte speciellt förtjust i DS9 men har sett alla DS9-serie minst två eller tre gånger (minns inte riktig).

Nu håller jag p?? att läsa en fackliteratur och analysera vissa avsnitt på en annorlund sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu håller jag på att läsa den andra kaptiel i bok "Star Trek and philisophy:The wrath of Kant" av Jason T. Eberk och Kevin S. Decker med flera medförfattarna. det är typ en "populärkultur/filosofi"bok på drygt 300 sidor. Tyvärr, det finns ingen på litteraturavdelning på stdb. Ni kan prova på någon av bokbutiker på nätet. (Jag är urdålig på att länka dit.)

Det är egentligen att jag brukar se de avsnitt i ordningsföljd men jag började bli trött på det eftersom jag har gjort det för många gånger. Nu "bröt" jag upp "mönster" genom att förnya min tv-tittande eller det vill säga att uppigga min intresse för star trek, till exempel att ha olika tema. Den här gången har jag tema "Vulcaner" på grund av detta kapitel (på de futtiga tio sidor) i boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 månader senare...

Flera gånger i veckan :)

Började kolla igen förra året, innan det så kollade jag mycket i högstadier, alltså 10 år sedan.

Just nu är det TNG som gäller, är väl på säsong 4 kollar väl i snitt ett avsnitt om dagen. Har plugg och barn annars skulle det nog bli a whole lot more.

Funderar på att dra ngn av rullarna ikväll men med tenta nästa vecka bör jag låta bli :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...
  • 2 månader senare...
  • 4 veckor senare...

Ett avsnitt per dag är kanske för mycket av det goda. Men några gånger i veckan händer det att man ser ett avsnitt eller en film. Inte ovanligt att man kanske klämmer flera avsnitt en sändag eftermiddag. Då gärna Voyager...

/ Huhg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...