Asil Stargazer Postad 17 Januari, 2006 Rapport Postad 17 Januari, 2006 Då får jag också hälsa dig välkommen! Jag blev nog senast av alla! Har inte läst den här tråden på ett tag, men ett välkomnande (även om du numera är van forumanvändare) är väl alltid trevligt! Tack Mr Borg . Bättre sent än aldrig heter det ju ;). Jag vet inte om jag skulle kalla mig så jättevan anvädare än så länge, har dessvärre inte varit så flitig besökare des senaste. Men det blir säkert mer med tiden ;) Ha det gött!! /Asil Citera
Mr Star Trek Postad 27 Januari, 2006 Rapport Postad 27 Januari, 2006 Hej på er kära scififantaster, Jag är 28 år och bor med min kära sambo (som tyvärr inte gillar scifi) i mellersta Sverige. Har alltid gillat scifi och mest då i film/serieväg. Har läst lite böcker men tycker att rörligt format är bäst. Samlar på DVD och har bla alla säsongerna av Star Trek (favoriten) & filmerna, X-Files, Babylon 5 och Farscape för att nämna några få. Kan kanske tillägga att jag idag har beställt en projektor så i början på nästa vecka blir det närmare 100" när man ser på film istället för dom 32" jag ser på idag. Mvh Mr Star Trek Citera
orville Postad 27 Januari, 2006 Rapport Postad 27 Januari, 2006 Coolt med projektor mannen. Välkommen hit och jag hoppas du ska trivas här på forumet. Live long and prosper Citera
OnO Postad 28 Januari, 2006 Rapport Postad 28 Januari, 2006 Välkommen till oss Mr Star Trek, hoppas du kommer att trivas. Citera
Rick Hunter Postad 28 Januari, 2006 Rapport Postad 28 Januari, 2006 Andra gången jag välkommnar dig ;) Välkommen Citera
Klaudija Postad 29 Januari, 2006 Rapport Postad 29 Januari, 2006 Jag heter Klaudija och kommer från Köping. Jag har varit ett Star Trek fan ända sedan jag såg Star Trek The Movie på TV. Sedan dess har jag varit fast. Klaudija Citera
Trolsk Postad 29 Januari, 2006 Rapport Postad 29 Januari, 2006 (redigerade) Hej och välkommen hit! Hoppas du ska trivas /Sandra Redigerad 29 Januari, 2006 av Trolsk Citera
OnO Postad 29 Januari, 2006 Rapport Postad 29 Januari, 2006 Välkommen till oss, Klaudija. Hoppas att du kommer att trivas! Citera
Klaudija Postad 29 Januari, 2006 Rapport Postad 29 Januari, 2006 Tack allihop! Det är kul att vara här. Jag hoppas att det finns många samlar av Star Trek-grejer här. Skulle vara kul om någon här kunde hjälpa mig att hitta lite kul grejer (en TNG uniform till att börja med). Är det någon som vet om det finns en Star Trek fan club i Sverige eller om det brukar komma något event när Köping? Klaudija Citera
Pjotr'k Postad 30 Januari, 2006 Rapport Postad 30 Januari, 2006 Var ligger Köping nu igen? Är det i Närke? I så fall bör väl Stockholm eller Göteborg vara närmast. Det finns två föreningar i Stockholm som visar Star Trek (Stockholm Trekkers och Section 42) och en i Göteborg (West Coast Trekkers). Citera
Klaudija Postad 30 Januari, 2006 Rapport Postad 30 Januari, 2006 (redigerade) Nej, Köping ligger i Västmanland. Västerås är närmaste stad. Så vitt jag vet så har det bara varit ett Star Trek konvent här. Då hade dom killen som spelade Hugh the Borg som gäst (kommer inte ihåg vad han heter). Gick inte på det konventet. Skulle gärna ha gjort det om Brent Spiner eller Marina Sirtis hade varit där. Dom är mer intressanta. Förresten, någon av er råkar händelsevis inte ha en Star Trek:The Next Generation Uniform Shirt i L eller XL?? Jag har nämligen en sådan i XXL att byta med. Jag vill gärna ha en blå eller röd. Klaudija Redigerad 30 Januari, 2006 av Klaudija Citera
Vorik Postad 10 Februari, 2006 Rapport Postad 10 Februari, 2006 (redigerade) Hej kära Trekkers! Jag upptäckte denna sida med tillhörande forum för någon vecka sedan och tyckte genast att det verkar vara en trevlig träffpunkt för likasinnade trekkers. Det tar väl säkert ett tag att hitta rytmen när det gäller postandet i dom olika trådarna, men jag ser redan nu många trevliga och intressanta diskussioner och jag känner mig övertygad om att jag kommer trivas här. Vem är då jag? Jag heter Marcus och är född 77, med nuvarande räkning så betyder det att jag är 28 år och på randen att fylla 29. Sedan 9 år tillbaka så jobbar jag inom sjukvården, närmare bestämt som skötare inom psykiatrin. Ett riktigt trevligt jobb som ger lika mycket som det tar. På min fritid så ägnar jag mycket tid åt att kolla på film, vilket man också kan säga är mitt absolut största intresse. Jag gillar det mesta inom film men jag tycker om att försöka hitta nya filmer som jag inte tidigare sett. Jag läser även en hel del och det blir rätt mycket Sci-Fi men även en del fantasy och skräck. Har inga direkta favoriter utan jag brukar ofta göra en så kallad "buy-n-try" och köpa ny litteratur som jag är nyfiken på och många gånger hittar man böcker som är riktigt bra och även en del böcker som är mindre bra, men det är smällar man får ta. Mitt intresse för Star Trek är stort, jag kan inte riktigt säkert sätta fingret på när det startade i mitt liv, men jag har varit ett fan så länge jag kan komma ihåg. Jag gillar dom flesta filmerna men jag håller First Contact som favorit, dock ska jag säga att jag även gillar dom andra mer eller mindre och jag tycker egentligen inte att någon av filmerna är riktigt dålig. När det kommer till serierna så gillar jag ENT och VOY bäst och VOY ligger mig varmast om hjärtat. Det var med blandad glädje och sorg som jag tog farväl av den serien efter att jag sett det allra sista avsnittet. Lyckligtvis så erbjuder ju den moderna teknologin att man numera kan ta del av sin favvoserie på DVD och jag har haft mycket nöje av mina boxar. Jag har TAS, TOS, TNG, VOY och ENT komplett på DVD. Sedan har jag mängder med Star Trek på VHS. Bland annat Borg Box Set, Greatest Battles Box med mera. Puh! Jag tror att jag slutar där och om det är någon som undrar om något så är det bara att fråga. Redigerad 1 April, 2008 av Tuvok Citera
Trolsk Postad 10 Februari, 2006 Rapport Postad 10 Februari, 2006 Hej! Va kul att du hittat hit! Hoppas du ska trivas Citera
OnO Postad 10 Februari, 2006 Rapport Postad 10 Februari, 2006 Välkommen till oss Marcus / Tuvok, hoppas att du kommer att trivas! Citera
B'Elanna Postad 10 Februari, 2006 Rapport Postad 10 Februari, 2006 Välkommen till vårt Forum Tuvok/Markus. Hur kommer det sig att du kallar dig för Tuvok? Är han din favorit. Är du en vulcan-personlighet? :vulcan: Citera
Andy79 Postad 11 Februari, 2006 Rapport Postad 11 Februari, 2006 Mors! Ytterligare en nykomling då. Andreas heter jag, snart 27 år gammal från Stockholm. Har tittat på Star Trek av och till under min uppväxt. Det var farsgubben som introducerade mig för TOS när jag var mindre, och på den vägen är det. Han satt själv som ung i Italien (dubbat! *rysa*) och tittade. Ska jag vara ärlig fastnade jag väl aldrig riktigt 100% för TOS, men sen kom TNG och då blev det genast bättre för min egen del Har spenderat de senaste månaderna, eller snarare dryga året (eller mer?), med att titta igenom hela TNG, DS9, Voyager och ska nu strax börja med säsong 3 av Enterprise. Tack för det Boxman Enterprise var väldigt svårt att ta till sig först, tog några avsnitt, eller snarare hela första säsongen, innan det kändes riktigt rätt. Nu är det snarare så att det är min personliga favoritserie. Fruktansvärt synd att det bara blev fyra säsonger Bara ledmotivet var något av en utmaning, visste inte riktigt vad jag skulle tro först, men nu sitter den där och känns riktigt bra. Verkligen superbra serie! Men jag bävar inför det oundvikliga -- när jag sett samtliga fyra säsonger av Enterprise och det inte finns något mer att se. ST har blivit en perfekt helggrej, brukar beställa hem en eller två discar från Boxman och spara till helgen och sen bara koppla av och njuta. Men sen då?!? PANIK! :knäpp: Har varit inne här några gånger och tittat lite, kul att stöta på andra svenska ST-fans! Andreas Citera
Trolsk Postad 11 Februari, 2006 Rapport Postad 11 Februari, 2006 Hej Andreas! Välkommen hit! :lol: Citera
thestargaze Postad 12 Februari, 2006 Rapport Postad 12 Februari, 2006 Hej och välkommen till forumet! Har du några frågor om forumet/hemsidan är det bara att fråga! Citera
B'Elanna Postad 12 Februari, 2006 Rapport Postad 12 Februari, 2006 Varm välkommen till vårt forum! Hoppas att du kommer att trivas hos oss! Citera
OnO Postad 12 Februari, 2006 Rapport Postad 12 Februari, 2006 Hej Andreas! Även jag vill passa på att hälsa dig välkommen hit till vår trevliga Star Trekhörna! Citera
orville Postad 13 Februari, 2006 Rapport Postad 13 Februari, 2006 Välkommen Andreas. Kul att du har haft möjlighet att kolla på st genom boxman... (du är inte ensam ) Citera
Mr Star Trek Postad 19 Februari, 2006 Rapport Postad 19 Februari, 2006 Förresten, någon av er råkar händelsevis inte ha en Star Trek:The Next Generation Uniform Shirt i L eller XL?? Jag har nämligen en sådan i XXL att byta med. Jag är intresserad av att köpa den av dig om du kan tänka dig att sälja den!? Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.