Supreme Commander JAF Postad 24 Juli, 2005 Rapport Postad 24 Juli, 2005 Hej! Alltid trevligt med diskussionsforum. Jag besöker även Star Wars.com alltsom oftast. Jag bor i sumpan (stockholmsområdet) är 34 år (sist jag kollade) och tycker att Star wars episode 3 är den bästa film som går just nu. Den bästa star trek filmen är first contact och bland serierna TNG tätt följd av Voyger. Om ni är intresserade av sw glöm inte bort att besöka forumet på starwars.com! J. <{POST_SNAPBACK}> Va nu detta hadde med denna tråd å göra vet ja ju inte <{POST_SNAPBACK}> Visst var det "presentera dig själv" som den här strängen hette? <_< :P :blink: J. Citera
Voyager rules! Postad 28 Juli, 2005 Rapport Postad 28 Juli, 2005 Hejsan, jag ville bara säga att detta är det bästa star trek forumet hittils... Citera
OnO Postad 29 Juli, 2005 Rapport Postad 29 Juli, 2005 Hejsan, jag ville bara säga att detta är det bästa star trek forumet hittils... <{POST_SNAPBACK}> Visst är det det! Välkommen. Citera
captain archer Postad 29 Juli, 2005 Rapport Postad 29 Juli, 2005 välkommen hit Voyager rules! hoppas att du kommer att trivas här Citera
Kashked Postad 21 Augusti, 2005 Rapport Postad 21 Augusti, 2005 Eftersom det finns ett område för att presentera sig så kan jag lika gärna göra det. Namnet är David och jag är 19 år från Vänersborg. För tillfället ligger jag dock inne vid P4 i Skövde (jag är alltså i armén). Jag har tittat på Star Trek sen Voyager gick på svensk TV (TV2 tror jag det var). Sen vid ett besök hos min morbror i USA för en 3 år sedan blev jag dock Star Trek-frälst. I USA kan man i princip se på Star Trek utan avbrott hela kvällarna, och ibland om dagarna. Låt oss helt enkelt säga att jag spenderade min semester i Californien framför TV:n... :rodna: Men sen när jag kom hem var det slut tänkte jag. Sen kom Enterprise, som jag självklart följde. Sen upptäckte jag nerladdningens underbara värld... Under drygt ett år nu har jag sett på Star Trek nästan dagligen, och det finns fortfarande avsnitt jag inte har sett. Det är otroligt. Tyvärr så har jag inga vänner som delar min passion (det närmaste är en polare som gillar Andromeda), så därför sökte jag upp det här forumet, för att träffa likasinnade. Det var inte särskilt svårt heller, jag bara sökte på "Sidor från sverige" och Star Trek så kom den här sidan upp direkt. Hur som helst är jag här nu. Under den närmaste veckan lär jag väl skriva en del, jag har lov nu, men sen blir det bara på helgerna. För de som ska dit så lär vi väl ses 10:e september. Då hade jag planerat att gå på min första Treff. Det är inte alltför långt till göteborg, och jag åker gratis i länstrafiken med mitt militära ID-kort. Citera
Pjotr'k Postad 22 Augusti, 2005 Rapport Postad 22 Augusti, 2005 Varmt välkommen hit! Själv skall jag inte till Götet, men hoppas att du har möjlighet att komma till Warp 2006 i Stavanger nästa år? Då är i alla fall jag där. Citera
orville Postad 22 Augusti, 2005 Rapport Postad 22 Augusti, 2005 Välkommen hit Kashked Hoppas att du ska trivas här. Vi ses Citera
OnO Postad 22 Augusti, 2005 Rapport Postad 22 Augusti, 2005 Välkommen till oss! Visst finns det otroligt mycket Star Trek avsnitt och filmer att se på. Jag tror nästan att det är så att när man sett allt så kan man börja om och då inte komma ihåg hur det slutade. Och så kan man ju sticka emellan med exempelvis lite Gene Roddenberry's Andromeda som du nämner. Hur som helst, varmt välkommen. Citera
captain archer Postad 23 Augusti, 2005 Rapport Postad 23 Augusti, 2005 välkommen hit Kashked jag hoppas verkligen att du kommer att trivas här bland oss Citera
Durator Postad 23 Augusti, 2005 Rapport Postad 23 Augusti, 2005 Välkommen till oss Kashked ! Jag håller på att avsluta DS9 säsong 7 förnärvarande, sen vet jag inte om jag ska ge mig på VOY eller TNG igen! Det finns som sagt så många avsnitt man inte sett Citera
Lt Bey Postad 30 Augusti, 2005 Rapport Postad 30 Augusti, 2005 (redigerade) Ny här. Fullkomligt dyrkar DS9, och har även börjat kika på Next Generation. Är dock inte helt förtjust i OS (hukar mig för slag och skällsord) även om jag gillar flera av filmerna med Spock & co. Drömmer om att en dag få användning för mitt Star Trekrollspel (Decipher) och om att snart införskaffa de sista tre boxarna i DS9. Är inne på andra vändan DS9, såg den första gången förra året - på ca 2,5 månader så hade jag och frun avverkat hela serien. De sista två säsongerna var vi tvunga att se mellan 6 och 7 avsnitt av per dag - omöjligt att sluta. Tur då att vår dotter bara var några månader gammal och var helt nöjd att ligga i famnen och snusa. Bestämde mig för att registrera mig efter att min bror kallat mig smygtrekkie då jag suttit och lusat runt i Nemesistråden i jakt på en förklaring till varför Data reagerar som han gör inför B4. Väntar ivrigt på Avatar book one och two som jag beställde här om dagen. Hoppas, önskar och ber att DS9 ska bli film, men har inga förhoppningar om det. Annars är jag rätt nördig. Har byggt DS9-stationen och USS Defiant i lego, mina gamla klossar som kom till heders igen efter lång tid nedpackat i kartonger. Övriga intressen är rollspel och figurspel, brädspel, film, böcker och serier (främst sf/fantasy). Fuskar en del som frilansare och skriver krönikor om sf-genren. Och jo, jag gillar BÅDE Star Trek och Star Wars, vilket en del tycks uppröras över. Lika bra att erkänna det på en gång alltså. Ja, hm. Bäst att sluta innan detta blir en bok. /Lt Bey Bäst att lägga till: Voyager är i mina ögon den andra bästa ST-serien. Bara så ingen tror att jag glömt. Redigerad 30 Augusti, 2005 av Lt Bey Citera
thestargaze Postad 30 Augusti, 2005 Rapport Postad 30 Augusti, 2005 Välkommen till forumet, Lt. Bey! Citera
Supreme Commander JAF Postad 30 Augusti, 2005 Rapport Postad 30 Augusti, 2005 Ny här. Fullkomligt dyrkar DS9, och har även börjat kika på Next Generation. Är dock inte helt förtjust i OS (hukar mig för slag och skällsord) även om jag gillar flera av filmerna med Spock & co. Drömmer om att en dag få användning för mitt Star Trekrollspel (Decipher) och om att snart införskaffa de sista tre boxarna i DS9. Är inne på andra vändan DS9, såg den första gången förra året - på ca 2,5 månader så hade jag och frun avverkat hela serien. De sista två säsongerna var vi tvunga att se mellan 6 och 7 avsnitt av per dag - omöjligt att sluta. Tur då att vår dotter bara var några månader gammal och var helt nöjd att ligga i famnen och snusa. Bestämde mig för att registrera mig efter att min bror kallat mig smygtrekkie då jag suttit och lusat runt i Nemesistråden i jakt på en förklaring till varför Data reagerar som han gör inför B4. Väntar ivrigt på Avatar book one och two som jag beställde här om dagen. Hoppas, önskar och ber att DS9 ska bli film, men har inga förhoppningar om det. Annars är jag rätt nördig. Har byggt DS9-stationen och USS Defiant i lego, mina gamla klossar som kom till heders igen efter lång tid nedpackat i kartonger. Övriga intressen är rollspel och figurspel, brädspel, film, böcker och serier (främst sf/fantasy). Fuskar en del som frilansare och skriver krönikor om sf-genren. Och jo, jag gillar BÅDE Star Trek och Star Wars, vilket en del tycks uppröras över. Lika bra att erkänna det på en gång alltså. Ja, hm. Bäst att sluta innan detta blir en bok. /Lt Bey Bäst att lägga till: Voyager är i mina ögon den andra bästa ST-serien. Bara så ingen tror att jag glömt. <{POST_SNAPBACK}> Det är absolut inget att skämmas för att man gillar bra sci fi. Själv älskar jag både st och sw. Dessutom tycker jag bra om sagan om ringen! Välkommen till forumet! J. Citera
OnO Postad 30 Augusti, 2005 Rapport Postad 30 Augusti, 2005 Välkommen till oss, Lt Bey. Hoppas du kommer att trivas. Citera
orville Postad 30 Augusti, 2005 Rapport Postad 30 Augusti, 2005 Heh välkommen hit Lt Kul med fler som gillar rollspel. Jag spelar och spelleder också deciphers rollspel. Jag blev imponerad av att du nämnde att du byggt star trek prylar i lego. COOOL Kolla gärna in rpg trådar under quarks. Och är det något du funderar över är det bara att pm:a. Återigen, välkommen hit. Live long and prosper Citera
captain archer Postad 31 Augusti, 2005 Rapport Postad 31 Augusti, 2005 välkommen hit Lt Bey jag hoppas verkligen att du ska trivas här bland oss Citera
Tofumannen Postad 4 September, 2005 Rapport Postad 4 September, 2005 Tjenahej. Ny här. Fränt med fler star trek nördar än jag P A T T E Citera
OnO Postad 4 September, 2005 Rapport Postad 4 September, 2005 Välkommen till Star Trekkig gemenskap, Tofumannen! Citera
captain archer Postad 4 September, 2005 Rapport Postad 4 September, 2005 Välkommen hit till detta forum Tofumannen hoppas på att du kommer att trivas här bland oss Citera
Lt Bey Postad 4 September, 2005 Rapport Postad 4 September, 2005 Var hälsad. Live long and prosper. /Lt Bey Citera
orville Postad 5 September, 2005 Rapport Postad 5 September, 2005 tjena tofumannen välkommen hit Citera
janna Postad 9 Oktober, 2005 Rapport Postad 9 Oktober, 2005 Hejsan!!! Här kommer ett inlägg från en nyinloggad och uppstartad medlem utanför Luleå. kollar runt lite och är nyfiken. Vill efterlysa uniformsmönster.... har någon förslag på var jag kan hitta dessa så skriv gärna tillbaka till mig. kram Janna Citera
Pjotr'k Postad 9 Oktober, 2005 Rapport Postad 9 Oktober, 2005 Oj oj oj... En till som vill sy uniformer! Vi är många här som letar mönster, skall du veta. Det finns nog en diskussion om detta, kanske i "Allmänt om Star Trek", jag minns inte riktigt. Du är varmt välkommen hit! Hoppas att du och vi andra får bättre tur på det här med att leta efter mönster. Citera
OnO Postad 9 Oktober, 2005 Rapport Postad 9 Oktober, 2005 Välkommen janna! Hittar du några trevliga mönster så kan du väl skriva? Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.