Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Ungefär 2 år sen var jag fruktansvärt trött på allt skit som visades på tv så en polare tipsade mig om star trek. Klart man visste vad det var men inte hur. Jag hade mina förutfattade meningar så klart. Att det skulle vara tråkigt segt och fjantigt. Men som sagt jag började kolla på DS9, efter att han förklarat bakgrundshistorien till star tre (var klar efter 3 timmar ungefär :)). Efter att ha sett alla säsonger och reflekterade tillbaka på vad jag upplevt kunde jag konstatera att detta var det absolut bästa serie jag nånsin sett. DS9 innehåller allt, action, intriger, kärlek och ett härligt samspel karaktärerna emellan, och dessutom Dominion kriget.

Efter att ha sett DS9 gick jag på TNG. Jag var riktigt besviken under s01 men beslutade mig för att ge s02 en chans. Efter det var jag såld. Med en skådis som Patrick Stewart så hade TNG en stark frontfigur och ledare genom alla sju säsonger.

Jag såg voyager och enterprise efter tng men tycker inte dom nådde upp till samma standard. Visst fanns det många bra avsnitt men det var bara inte samma sak. Alla Borg avsnitt är ju ifs häftiga :w00t: . Enterprise tyckte jag verkade som en bra idé när man startade en ny serie. Att gå ännu längre fram i framtiden hade varit för slentriant i min mening, och att då gå tillbaka till rötterna verkade spännande. Dom 2 första säsongerna var bra tyckte jag. Inte öronbrynshöjade bra, men bra. S03 men hela xindi grejjen blev bara tjatigt till slut trots alla specialeffekter. Även säsong fyra hade sina bra avsnitt men man ska fråga sig, hur i ******* som kunde avsluta det så där.

jaja, det var kort om mina startrek upplevelser. Jag ser fram emot att diskutera mer med er.

Oscar

Postad

Välkommen osceke

Du kommer säkert få uppleva många intressanta diskussioner

och alltid sakna forumet så fort du inte är här. Ämnerna kommer bli

en del av dig och jaget bli sammanflätad av de mest intressanta

som du kommer beundra mest.

Din plats var redan reserverad före Internet uppfanns.

Postad
Ungefär 2 år sen var jag fruktansvärt trött på allt skit som visades på tv så en polare tipsade mig om star trek. Klart man visste vad det var men inte hur. Jag hade mina förutfattade meningar så klart. Att det skulle vara tråkigt segt och fjantigt. Men som sagt jag började kolla på DS9, efter att han förklarat bakgrundshistorien till star tre (var klar efter 3 timmar ungefär :)). Efter att ha sett alla säsonger och reflekterade tillbaka på vad jag upplevt kunde jag konstatera att detta var det absolut bästa serie jag nånsin sett. DS9 innehåller allt, action, intriger, kärlek och ett härligt samspel karaktärerna emellan, och dessutom Dominion kriget.

Efter att ha sett DS9 gick jag på TNG. Jag var riktigt besviken under s01 men beslutade mig för att ge s02 en chans. Efter det var jag såld. Med en skådis som Patrick Stewart så hade TNG en stark frontfigur och ledare genom alla sju säsonger.

Jag såg voyager och enterprise efter tng men tycker inte dom nådde upp till samma standard. Visst fanns det många bra avsnitt men det var bara inte samma sak. Alla Borg avsnitt är ju ifs häftiga :w00t: . Enterprise tyckte jag verkade som en bra idé när man startade en ny serie. Att gå ännu längre fram i framtiden hade varit för slentriant i min mening, och att då gå tillbaka till rötterna verkade spännande. Dom 2 första säsongerna var bra tyckte jag. Inte öronbrynshöjade bra, men bra. S03 men hela xindi grejjen blev bara tjatigt till slut trots alla specialeffekter. Även säsong fyra hade sina bra avsnitt men man ska fråga sig, hur i ******* som kunde avsluta det så d??r.

jaja, det var kort om mina startrek upplevelser. Jag ser fram emot att diskutera mer med er.

Oscar

Jaha du mycket välkommen ska du vara, efter att ha läst dina inlägg har jag stora förväntningar på dig. Det är alltid skönt med nya antagonister. :D

• 2 veckor senare...
Postad

Hej alla! :)

Jag är ny på detta forum. Har varit trekker sedan 70-talet efter det att man visat några avsnitt av TOS på TV. Favoritserierna är TNG och DS9, men VOY kommer inte långt efter. En gång i månaden tar jag på mig finjackan och beger mig till Hagsätra för att gå på Stockholm Trekkers videodagar. Däremellan blir det Star Trek och annan scifi hemma eller hos vänner.

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Postad

Då får jag också hälsa dig välkommen! Jag blev nog senast av alla! Har inte läst den här tråden på ett tag, men ett välkomnande (även om du numera är van forumanvändare) är väl alltid trevligt!

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...