Nakh Postad 12 Januari, 2007 Rapport Postad 12 Januari, 2007 Välkommen Nakh (vilket blir Håkan baklänges, ser jag) Hoppas du kommer att trivas här. Attans! Avslöjad direkt ;) Tack, tror jag kommer trivas Citera
Picard Postad 12 Januari, 2007 Rapport Postad 12 Januari, 2007 Ville bara säga hej på er alla! Jättekul och bra sida det här om Star Trek. :lol: Citera
romulanboy_ Postad 16 Januari, 2007 Rapport Postad 16 Januari, 2007 Hej! jag er en grabb på 13år och är ett gammalt star wars-fans men tröttnade och slog på tv:en och där var star trek sen dess har jag förbättrat mina kunskaper något. Det är kul att vara medlem! på en najs star trek sida Citera
Supertreck Postad 16 Januari, 2007 Rapport Postad 16 Januari, 2007 Hej. Jag är ny idag för första gången. Gör det något om kontot är begagnat? Vet någon om det finns svensk testning till forumet? Citera
Homn Postad 12 Februari, 2007 Rapport Postad 12 Februari, 2007 Hej från ett nyblivet Trek fan från Skåne. Började med Voyager (när den visades i SVT) men har efter av sett TNG på TV6 så är jag numera ohjälpligt fast i Trekvärlden. . /Håkan Citera
NX-01 Postad 21 Februari, 2007 Rapport Postad 21 Februari, 2007 hallå allihopa och välkomna. jag har varit med ett tag men har faktiskt aldrig hälsat (det gör de ju alltid på tv, även med de dumma typerna), så "open hailing frequencies"! jag är en kille på 16 år som tittade lite på Voyager och Enterprise när jag var liten, men det var mest för att det var i rymden (allt i rymden var ju skitcoolt!). sen bara slutade jag att titta, vet inte varför men jag glömde nog bara av att titta. i våras fastnade jag i trekfällan när tv6 visade TNG, jag bara slog på tv:n mitt i första säsongen och sen var man fast (och glad är jag över det ). och nu efter "lite" tjatande har jag fått med min kompis (roosweb här på forumet). favoritserierna är nog Ent och Voy (gillar när det ser väldigt snyggt ut, men inge fel på de andra). gillar TNG filmerna också. Citera
OnO Postad 23 Februari, 2007 Rapport Postad 23 Februari, 2007 Hej och välkommna romulanboy, Homn och NX-01! Jag hoppas att ni trivs här och i Star Trek's underbara värld! Citera
MrsMorn Postad 19 Mars, 2007 Rapport Postad 19 Mars, 2007 Hej alla Star Trek fans! Jag är bara ett i raden av alla fans på detta forum. Varför jag har fått med här är inte bara för att jag tycker väldigt mycket om Star Trek, utan det är även för att lära mig mer. Jag har nu iofs varit med någon månad eller två, har inte exakt koll på hur länge det är, så tycker jag att det faktist för vara dags att presentera sig. Jag är av honkön och är bosatt på den västra sidan av det land vi kallar Sverige. Fyller 20 om inte allt för kort framtid. Bor fortfarande hemma med mamma, pappa och två syskon, ena klingon och andra romulan ;). Pluggar upp mina gymnasiebetyg på dagarna. Tittar star trek så mycket och ofta jag kan. Håller också på med scouting då jag inte har med ST att göra. Tja det sägs vara artigt att hälsa och nu har jag gjort det. Många hälsningar Paradox. Citera
Tom_Hell Postad 19 Mars, 2007 Rapport Postad 19 Mars, 2007 Välkommen hit! Hmm, så ditt ena syskon är väldigt aggressivt och det andra är lömskt och opålitligt? :blink: Vad är du då? Citera
MrsMorn Postad 20 Mars, 2007 Rapport Postad 20 Mars, 2007 Haha inte jätteaggresivt men nästan. Själv är jag vulcan :P Citera
Tom_Hell Postad 20 Mars, 2007 Rapport Postad 20 Mars, 2007 Haha inte jätteaggresivt men nästan. Själv är jag vulcan :P Ok. Det gör dig då kall och okänslig? Välbalanserad familj må jag säga. Min består Barclay, Kahn, Soong och några fler i en salig blandning. Och själv är jag Kirk, Spock, McCoy i ett! ;) Citera
commander ricochet Postad 20 Mars, 2007 Rapport Postad 20 Mars, 2007 Ojoj många personer i en och samma kropp...har inte det nån´speciell benämning? :lol: Själv så är jag en blandning mellan MR. Homm, Worf, Data och Picard. Citera
OnO Postad 21 Mars, 2007 Rapport Postad 21 Mars, 2007 Välkommen hit! Att jag är luri(an)g ser du på min avatar, jag pratar alltså hela tiden... Citera
Tom_Hell Postad 21 Mars, 2007 Rapport Postad 21 Mars, 2007 Ojoj många personer i en och samma kropp...har inte det nån´speciell benämning? :lol: Är det Schizofren du fiskar efter? <_< Att jag är luri(an)g ser du på min avatar, jag pratar alltså hela tiden... Du menar att du sitter och super hela dagarna? Citera
commander ricochet Postad 21 Mars, 2007 Rapport Postad 21 Mars, 2007 (redigerade) Oh nej jag menar inte schizofren! Jag menar mångfacetterad! ;) Redigerad 21 Mars, 2007 av michael ricochet Citera
Icea Postad 25 Mars, 2007 Rapport Postad 25 Mars, 2007 Hej! Är också ny här. Har faktiskt bara sett Voyager, Enterprise samt den första och femte filmen, men hoppas kunna utvidga mina kunskaper längre fram i tiden. Har dock hyfsat bra koll på TOS och TNG också. Planerar att se hela Voyager (är nu framme i början av tredje säsongen) pågrundav att jag missade väldigt många avsnitt när det väl gick. Citera
homeswethom Postad 6 April, 2007 Rapport Postad 6 April, 2007 jag är ny här på forumet har tyckt om star trek i hela mit liv(jag är 36 år) B) och har en undaran om när man köper dvd boxar kan man ibland se att det st??r repack på en del vad betyder re-pack kan det ha sönder (ja jag vedt att frågan låter konstigt) dvdspelare eler tv jag har köpt Next Generation Boxar som repack och min namla tv beter sig undligt (ja dvd med) dilden hoppar å far när jag köpte doxarna sa dom inget om det här är det något som har med att det är repack att göra Citera
everybodyknows Postad 6 April, 2007 Rapport Postad 6 April, 2007 hej och välkommen till forumet! teknikfrågor tas i första hand i ten forwards friare diskussioner men ett snabbt svar är att jag tror att en repack helt enkelt är en billigare utgåva i billigare box, ibland utan extramaterial. dina problem med tv och dvd kan bero på en väldig massa andra saker och om skivorna går igång dristar jag mig till att säga att det inte beror på repacks. Citera
Supertreck Postad 6 April, 2007 Rapport Postad 6 April, 2007 jag är ny här på forumet har tyckt om star trek i hela mit liv(jag är 36 år) B) och har en undaran om när man köper dvd boxar kan man ibland se att det står repack på en del vad betyder re-pack kan det ha sönder (ja jag vedt att frågan låter konstigt) dvdspelare eler tv jag har köpt Next Generation Boxar som repack och min namla tv beter sig undligt (ja dvd med) dilden hoppar å far när jag köpte doxarna sa dom inget om det här är det något som har med att det är repack att göra Tack för att du påpekar om detta. Är det andra som har likadant eller beror det på en för billig dvd-spelare? Om kvalitet är så dålig på dom där repack så är det ju bedrövligt. Det kan ju bero på dvd-spelaren. Min som jag nyligen köpt kostar något på fyratusen. Den kanske har hästkrafter att bota brister på skivorna. Citera
Jocke Postad 6 April, 2007 Rapport Postad 6 April, 2007 jag är ny här på forumet har tyckt om star trek i hela mit liv(jag är 36 år) B) och har en undaran om när man köper dvd boxar kan man ibland se att det står repack på en del vad betyder re-pack kan det ha sönder (ja jag vedt att frågan låter konstigt) dvdspelare eler tv jag har köpt Next Generation Boxar som repack och min namla tv beter sig undligt (ja dvd med) dilden hoppar å far när jag köpte doxarna sa dom inget om det här är det något som har med att det är repack att göra Tack för att du påpekar om detta. Är det andra som har likadant eller beror det på en för billig dvd-spelare? Om kvalitet är så dålig på dom där repack så är det ju bedrövligt. Det kan ju bero på dvd-spelaren. Min som jag nyligen köpt kostar något på fyratusen. Den kanske har hästkrafter att bota brister på skivorna. Jag har 300+ DVD-filmer och utav dessa så har jag en som har ett parti där bilden hackar och har sig. Om du har flera boxar och alla skivor på dessa beter sig på samma sätt, så föreslår jag att du först tittar på dom i någon annan DVD-spelare. Om det då fortfarande händer samma sak så är det fel på skivorna, men den chansen är nog väldigt liten skulle jag tro. Citera
Supreme Commander JAF Postad 6 April, 2007 Rapport Postad 6 April, 2007 Jag tror att det kan bero på två saker: Antingen är dvd spelaren dålig och bör bytas eller lagas eller så är det fel på skiva/skivorna. Jag tror dock inte att det har att göra med att Paramount skulle sälja billigt skräp! J. Citera
homeswethom Postad 7 April, 2007 Rapport Postad 7 April, 2007 jag är ny här på forumet har tyckt om star trek i hela mit liv(jag är 36 år) B) och har en undaran om när man köper dvd boxar kan man ibland se att det står repack på en del vad betyder re-pack kan det ha sönder (ja jag vedt att frågan låter konstigt) dvdspelare eler tv jag har köpt Next Generation Boxar som repack och min namla tv beter sig undligt (ja dvd med) dilden hoppar å far när jag köpte doxarna sa dom inget om det här är det något som har med att det är repack att göra tyack för alla svar fast jag la det på fel forum :rodna: Citera
Tom_Hell Postad 13 April, 2007 Rapport Postad 13 April, 2007 En sak jag kommer att tänka på är om du har köpt boxarna i Region 1-format? Det är fullt möjligt att din DVD-spelare klarar Region-1 men däremot inte din tv. Då kan man få en "hoppande" bild som du uttrycker det. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.