Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Jobba som reseledare innan du blir kapten? Behöver man inte ha typ lite utbildning och erfarenhet till ett sådant avancerat jobb? Om du ska förverkliga den drömmen blir det nog till att ta skeden i vacker hand och börja på någon sjö officers utbildning är jag rädd. Välkommen hit förövrigt. Tänk att det är fler än jag som skriver litteratur. J.

Hehe, det var inte så jag menade. Jag tänker jobba som reseledare först, se mig om i världen. Sen komma tillbaka och plugga till sjökapten. Och du har rätt, det är en jädra skillnad på reseledare och kapten.

Kul att du också skriver. Vilken genre?

Allt möjligt utom skräck antar jag. Jag skriver de böcker jag vill läsa eller jag skulle ha velat läsa som ung helt enkelt. J.

• Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 1 månad senare...
Postad

Hej !

Jag heter Björn kallar mig drakryttare är precis fyllda 34 år har diagnosen asperger och fantasy SF kan man väl säga är mitt specialintresse.

Jag har varit medlem någon vecka men inte fått tid att presentera mig nu är det dock gjort iom detta inlägg.

MvH Björn "drakryttare"

Postad (redigerade)
Hej !

Jag heter Björn kallar mig drakryttare är precis fyllda 34 år har diagnosen asperger och fantasy SF kan man väl säga är mitt specialintresse.

Jag har varit medlem någon vecka men inte fått tid att presentera mig nu är det dock gjort iom detta inlägg.

MvH Björn "drakryttare"

Hej och välkommen till forumet Björn! :)

Hoppas du kommer att trivas här som alla andra ;) :)

Redigerad av UFP
Postad
Hej !

MvH Björn "drakryttare"

Hej Björn! Om fantacy/Sci-Fi är ditt intresse så har du verkligen kommit rätt. Ser fram emot att läsa dinna inlägg i trådarna.

Välkommen hem!

Postad
Hej !

MvH Björn "drakryttare"

Hej och välkommen. Jag kan med gott samvete tala om att du inte är ensam om att ha asperger på detta forum då jag har begåvats med samma syndrom... J.

• 2 veckor senare...
Postad

Hej

Jag heter Andreas och Är ny här sen några minuter tillbacka.Jag bor i en hålla utan för helsingborg som heter ekeby och för till fället görs det inte mycket om dagen då jag är både sjukskriven och mellan två jobb.Jag är väldigt ny inom star trek världen men har set en del avsnitt samt ett par filmer. Är hobby beroende och har sen innan samlat på alt möjligt men hoppas hitta i star trek en mer lång varig relation så att säga.

och så är jag väldigt nyficken av mig

Postad (redigerade)
Hej

Jag heter Andreas och Är ny här sen några minuter tillbacka.Jag bor i en hålla utan för helsingborg som heter ekeby och för till fället görs det inte mycket om dagen då jag är både sjukskriven och mellan två jobb.Jag är väldigt ny inom star trek världen men har set en del avsnitt samt ett par filmer. Är hobby beroende och har sen innan samlat på alt möjligt men hoppas hitta i star trek en mer lång varig relation så att säga.

man får säga: "Qapla'!" och välkommen . hoppas du får en rolig tid här . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad
Hej

Välkommen till forumet. Det finns verkligen mycket att hämta i Star Trek och eftersom du nyss har börjat utforska dess värld kommer det nog att hålla ditt hobbyintresse sysselsatt några år framöver. :)

Postad

(Nu hoppas jag att jag gjort rätt, ignorera mig annars...)

Jag kom nyss med här, hej alla!

Andra Trek-svängen för mig, hade första vurmen för ett antal år sedan. Bor i skåne, arbetslös akademiker men glad ändå!

Är speciellt förtjust i robotar/droider, därav namn och bild, och då är det nog lätt att gissa vem som är min favoritkaraktär... :-)

Postad (redigerade)

Andra Trek-svängen för mig, hade första vurmen för ett antal år sedan. Bor i skåne, arbetslös akademiker men glad ändå!

Är speciellt förtjust i robotar/droider, därav namn och bild, och då är det nog lätt att gissa vem som är min favoritkaraktär... :-)

välkommen! hoppas du kommer att trivas(vad det gäller favoritkaraktären gissar jag på T-1000 i T2:Judgement day :lol:) . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad

Ignorera dig? Varför då? Välkommen i gänget. Bilden är ju från filmen till liftarens guide till galaxen och föreställer den här suckande roboten som jämt har tråkigt (eller var det rymdskeppets dator som jämt hade tråkigt?). Vad det gäller favoritkaraktär i star trek gissar jag på Data i tng. J.

Postad

Här på forumet ignorerar vi ingen, alla är vänner. Välkommen in i gemenskapen. Vi ska hog alla ha många intresanta diskusioner på trådarna. Så välkommen till ditt nya hem.

Postad

Hey allihop, ny här sen...2 min :rolleyes:

Kort om mig:

Heter Adam, 18 år, bor i stockholm. Älskat Star Trek sedan 5:an (främst Voyager). Pluggar sista året på gymnasiet innan jag ska vidare mot universitet för att plugga till arkeolog (Chakotay, here I come!). Spelar tennis/bowling på fritiden, när jag inte ser på startrek/pluggar dvs.

Summerar tragiskt nog upp mig ganska bra :rolleyes:

Postad

Grymt att du ska plugga till arkeolog. Har en viss fundering att göra det själv men har inte bestämt mig pågrund av att det finns så mycket att välja bland. :P

Välkommen!

Postad

Välkommen :D

Arkeologi, säger du? Det är precis vad min storasyster (Naraku här på forumet) planerar att bli, men av vad jag vet funderar hon på att söka till en skola på Gotland. Själv bor man ju i Kiruna, så då blir det ju inte direkt nära :P (fast hon bor ju inte direkt nära nu heller :P )

Vad spännande det måste vara att vara en arkeolog. Att sitta där och gräva (gräva? ) och sedan till slut hitta ett riktigt fynd. Jag kan definitivt se varför Picard gillar arkeologi så mycket :D

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...