Keiko Postad 13 December, 2008 Rapport Postad 13 December, 2008 Hej, också ny här! Jag är en 13:årig (ja, så ung) tjej som älskar Sci-fi (=ST), djur, gullhundar, tv, data, böcker, skolan, Japan (=manga), färger, choklad och mycket mer. Jag bor i karlskoga med min familj och min underbara Jack Russel Terrier-hane, Disse. Jag har bara varigt medlem i 3 dagar (nu), men jag trivs redan som fisken i vattnet! Det här är en jättebra sida, och jag tycker att alla som medverkar till att göra den bättre förtjänar massor med beröm.
Supreme Commander JAF Postad 13 December, 2008 Rapport Postad 13 December, 2008 Välkommen och kul att du redan har gjort dig hemmastad bland oss "gamlingar" J.
Keiko Postad 14 December, 2008 Rapport Postad 14 December, 2008 Tack , "gamling". :lol: Jag trivs jättebra här! Fast då har jag ju alltid varit lite före mina jämnåriga, så jag har alltid gillat att umgås med folk som är lite äldre, även vuxna...
Marvin Postad 14 December, 2008 Rapport Postad 14 December, 2008 (redigerade) Har inte varit i den här tråden på länge, så nu är det dags att säga hej och välkomna till nytillskotten. Hej och välkomna! (Och idag, 15 December, har jag varit medlem här ett år. Tårta till alla!!!) Redigerad 15 December, 2008 av Marvin
Unkas Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 Välkommen Keiko! Hoppas att du ska fortsätta trivas här på forumet.
preacher man Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 mysko men har för mig att jag skrev att jag var nyreggad med det hamna säkert nån annanstans? men hej alla nu har jag klivit ombord
Pjotr'k Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 Borås, minsann!?! Välkommen hit, önskar en Ulricehamnare!
preacher man Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 jag tackar *sträcker fram labben*
johannalaforge Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 (redigerade) Borås, minsann!?! Välkommen hit, önskar en Ulricehamnare! Ja men då kan ju jag också hälsa dig hjärtligt välkommen hit till forumet som en föredetta Ulricehamnare (3-10 års ålders Ulricehamnare för att vara exakt). Fast nu måste jag la ändå hälsa dig välkommen som Kirunabo. Hursomhelst så hälsar jag dig mycket välkommen iallafall :P Hoppas du hittar mycket roligt här på forumet, Preacher Man Redigerad 16 December, 2008 av johannalaforge
preacher man Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 Jag tackar ödmjukast Johannalaforge, många 7-häringar här verkar det som jättetrevligt ja här e det ju kanon, hur kul som helst för mig som tjatat å tjatat om Star Trek för alla som jag känner å stött på..typ besöken i mitt hem dom tittar på mina affischer i glasramar men säger aldrig nått men ibland tittar dom med 1 leende i ögonen..vad dom nu kan mena med det..?? :blink:
commander ricochet Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 Välkommna hit! Borås ska jag till på torsdag så då är du inte ensam trekker där i ett litet tag i alla fall
preacher man Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 tack michael r välkommen till stan hoppas vi kan bjussa på bra väder..å du glömt inte!! ta dig 1 titt borta vid borås tidning..där står han statyn Pinocchio
Supreme Commander JAF Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 Då säger jag som galenskaparna och aftershave (eller vilka det nu var): Borås! Boråås! Jag vill vakna upp i stan som aldrig sover... (Ni känner väl igen frank sinatra va?) J.
preacher man Postad 16 December, 2008 Rapport Postad 16 December, 2008 hahaha..ja det var galenskaparna som införde det vackra stycke svensk konsthistoria.. i sina plyschkläder tror jag det var..Borås kallas i allmänmun för postorderns Mecka.. men vi e stolta över vår stad som genomgått 1 stor ansiktslyftning dom 10 senaste åren
Unkas Postad 17 December, 2008 Rapport Postad 17 December, 2008 Välkommen till forumet preacher man. Jag har varit i Borås och jobbat nyligen. På något som hetter Galatea. Fattar inte varför det hetter så, men Länsförsäkringar har ialla fall ett kontor där. När man åker till Galatea passerar man ett par höga byggnader eller skorstenar, och mellan dessa hänger det en väldigt lång lina med gammla kläder(Ser ut som en torklina). Vad handlar det om?? Jag måste sett ut som ett fullstänidigt frågetecken första gången jag såg detta.
preacher man Postad 17 December, 2008 Rapport Postad 17 December, 2008 Tack Unkas hmmm jag vet inte vad det ska symbolisera..hahaha..? men du var mitt inne i stadskärnan på Västerlånggatan å Borås e 1 gammal arbetarstad så det kanske e nån symbol för trångboheten som rådde förr i tiden då alla spinnerier å väverier blomstra..? (nu gissar jag bara) Borås var ju 1 av städerna som sponsrade sydstaterna under inbördeskriget i USA på 1800talet..dom köpte bommul av syd.. Å i närheten där du var så ligger högskolan å utanför där ligger "kronblom" å sover i form av 1 staty..har för mig att den statyn heter "den late studenten".. så det finns lite lustigheter..
K'Irtap Postad 17 Januari, 2009 Rapport Postad 17 Januari, 2009 Hej allihop! Jag är en 22-årig kille från Linköping med ett stort sci-fi intresse. Har följt/sett det flest Star Trek filmerna/serierna även om det var ett tag sen man såg vissa är framförallt TNG och Voyager som jag har följt maniskt även om jag gillar orginalserien/filmerna med.
commander ricochet Postad 17 Januari, 2009 Rapport Postad 17 Januari, 2009 Välkommen K'Irtap! Kul att det har kommit in några fler här från Östergötland! Vi får snart bilda en liten förening!
Mr Trek Postad 19 Januari, 2009 Rapport Postad 19 Januari, 2009 Hej, Jag är relativt ny här och har inte presenterat mig själv än så jag tänkte att det var dags. Jag är en 12 årig kille(känner mig som en riktig yngling på forumet). Bor i Billdal utanför Göteborg. Har sett i stort sett alla The Next Generation avsnitt alla filmer och blandade avsnitt av TOS, DS9 och VOY har ett projekt just nu där jag tänker mig att jag ska ha sett alla Enterprise avsnitt på DVD innan årets slut. Gillar annan Sci-Fi som Stargate och Smallville men jag ÄLSKAR Star Trek. Jag hoppas att jag kan ha mycket kul i forumet och är aktiv i stort sett varje dag.
Unkas Postad 19 Januari, 2009 Rapport Postad 19 Januari, 2009 Hej och välkommen Mr Trek. Vi har redan träffats i trådarna, och kommer säker att göra så ofta i fortsättningen. Älskar du Star Trek så har du verkligen kommit rätt. STDB är mitt hem på internet!!
Mr Trek Postad 20 Januari, 2009 Rapport Postad 20 Januari, 2009 Databasen är mitt hem också. Så jag bestämde mig för att gå med i forumet för några dagar sen. Och vi kommer säkert att träffas igen i trådarna!!!!
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu