Marvin Postad 27 Januari, 2009 Rapport Postad 27 Januari, 2009 (redigerade) Välkommen! Jag kan ärligt säga att jag skulle aldrig gissa att du var så ung genom att läsa dina inlägg (samma gäller dig Keiko). Hoppas ni trivs här på forumet! Jag tar det som en komplimang. Det borde du^^ Och Marvin: Käpp är underskattat. Det är lite coolt. Känner mig lite som Dr. House, faktiskt! :lol: Och välkommna till de nya, såklart! Redigerad 27 Januari, 2009 av Marvin Citera
Unkas Postad 28 Januari, 2009 Rapport Postad 28 Januari, 2009 (redigerade) Jag hällsar dig "DominionMaster", reinkarnationen av "Mr Borg", tillbaka till det värdsliga. Må du änn en gång finna lycka och framgång i detta hem, som vi kallar "Star Trek Forum". Redigerad 28 Januari, 2009 av Unkas Citera
Expendable Ensign Postad 28 Januari, 2009 Rapport Postad 28 Januari, 2009 Roligt att se så många nya ansikten. Har varit borta från forumet några veckor och har således missat denna tillökning. Välkomna allihopa! Det är också upplyftande att se att även yngre förmågor har tagit till sig Star Trek. Citera
DominionMaster Postad 31 Januari, 2009 Rapport Postad 31 Januari, 2009 Aha, var det här min tråd hamnade! Visste inte att den fått så många inlägg.. Kan ju tillägga att jag numer är redaktör och sköter TOS-delen. Tack för att jag får vara med på tåget! Citera
DominionMaster Postad 31 Januari, 2009 Rapport Postad 31 Januari, 2009 Läste en del inlägg i början av den här tråden, och jag samt Quiet började spåna på ett Star Trekfanmanus till en film. Det vore ju kul att genomföra någongång. Finns det folk som är intresserade av detta? Kanske t.o.m lägga upp en hemsida där vi som är intresserade kan samlas! Eller så kanske det går att starta en tråd om det på forumet.. Citera
dagas Postad 12 Mars, 2009 Rapport Postad 12 Mars, 2009 Hejsan! Råkade hitta det här forumet å tänkte att det kunde vara skoj å snacka lite med andra trekkies. Snart 23 år, sett alla Star Trek serier och filmer minst en gång (många flera gånger). Min favoritserie är DS9 på grund av karaktärerna och hur allt hänger ihop. TNG har de bästa avsnitten men hänger inte ihop lika bra så kommer på andra plats. Voyager var första serien jag såg (var när den gick på SVT) och har därför en speciell plats i mitt hjärta även om jag inte anser den som den bästa. Enterprise gillade jag inte alls först men så började det bli bra men då la de ner det =( TOS har en del riktigt bra avsnitt men i det stora hela känns det som TNG gör det mesta som TOS gör och gör det bättre, men det betyder inte att TOS inte är underbart det med. När det gäller annan Sci-Fi så är det Babylon 5 och nya BSG som jag gillar mest med Farscape, Quantum Leap och lite annat inte långt efter. Pluggat filosofi på universitetet men är numera arbetslös. Är förutom Sci-Fi och filosofi intresserad av datorer, anime, historia och lite annat. Hoppas det inte var för långt ^^ Ska bli trevligt att lära känna er =) Citera
Fmi Postad 12 Mars, 2009 Rapport Postad 12 Mars, 2009 Väkommen dagas Kan väl passa på att presentera mig själv jag med, även om jag redan hunnit vara medlem ett tag. Jag vet inte riktigt när jag egentligen började titta på startrek "på riktigt", utan det var nog mer så att det hela började med att jag såg ströavsnitt på TV av TNG och Voyager när de gick. Sedan tog mitt scifi-intresse fart på riktigt med Farscape som sedan ledde mig in på startrek. Den första serien jag såg seriöst på var Enterprise när den gick. Därefter såg jag Voy, TNG och DS9 ganska raskt. Dock var detta några år sedan, och i höstas blev jag åter sugen på att ta mig igenom startrek. Jag påbörjade då mitt "maraton" med att titta igenom TOS med ett avsnitt om dagen. När jag var färdig med det blev det alla filmerna mellan TOS och TNG och nu har jag fortsatt in i TNG. Är för närvarande i mitten av andra säsongen. Mina intressen är i stort teknik, fysik och internationell politik. Därmed känns startrek och scifi i ren allmänhet som väldigt passande för mina intressen. Dessutom gillar jag verkligen startrek för att det ofta fokuserar mer på etiska och moraliska dilemman än vad många andra serier gör. Jag fyller snart 25, är man, och har precis avslutat mina studier (dvs är arbetslös :förbannad: ). Citera
Expendable Ensign Postad 12 Mars, 2009 Rapport Postad 12 Mars, 2009 Välkommen dagas och även Fmi så här lite i efterskott. Jag hoppas att ni kommer att trivas här och att ni båda finner er väg ur arbetslösheten. Under tiden har ni forumet att fördriva tiden med. Citera
commander ricochet Postad 12 Mars, 2009 Rapport Postad 12 Mars, 2009 Välkomna ni "nya"! Här finns en jättebra databas och kunskaper plus synvinklar från alla medlemmar! Ni kommer att trivas! Citera
Commander Michels Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 Välkomna hit, Jag hoppas ni ska trivas här. Citera
dagas Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 Ganska många svar på så kort tid. Kollade på medlemsantalet, 700-nånting känns ganska litet när man är van med internationella sidor med åtminståne tiotusentals personer eller mer så var rädd för att det var ganska dött här =P Man får verkligen känslan av att Star Trek är litet i Sverige. Inte många som vet vad det är ens, än mindre ser på det. I England kan de ju ha Star Trek referenser i serier som Coupling och liknande (mest TOS), verkar vara något som de flesta vet vad det är även om de inte själva kollar på det. Jag bodde i Kanada ett tag och där visste i princip alla vad det var även om de inte kollade på det. Kände mig ganska ensam när jag gick på gymnasiet, de få som gillade star trek gick naturvetenskap. Jag verkade vara den enda som gick samhäll och som gillade det men som jag ser det så handlar det minst lika mycket (nog mer) om sociala, moraliska, politiska osv frågor än om tekniska saker som tekniken bakom warp drive och liknande. Inte för att det är fel att gilla Star Trek på grund av sådana saker men tycker det är synd att så många verkar tro att Sci-Fi bara handlar om utomjordingar, rymden och teknologi när det i själva verket tar upp fler saker om mänskligheten än de flesta "icke sci-fi" serierna gör. Men nu babblar jag väl på fel ställe det var ju en presentationstråd ^^ Citera
The Holy Three Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 Hejsan! Råkade hitta det här forumet å tänkte att det kunde vara skoj å snacka lite med andra trekkies. Snart 23 år, sett alla Star Trek serier och filmer minst en gång (många flera gånger). Min favoritserie är DS9 på grund av karaktärerna och hur allt hänger ihop. TNG har de bästa avsnitten men hänger inte ihop lika bra så kommer på andra plats. Voyager var första serien jag såg (var när den gick på SVT) och har därför en speciell plats i mitt hjärta även om jag inte anser den som den bästa. Enterprise gillade jag inte alls först men så började det bli bra men då la de ner det =( TOS har en del riktigt bra avsnitt men i det stora hela känns det som TNG gör det mesta som TOS gör och gör det bättre, men det betyder inte att TOS inte är underbart det med. När det gäller annan Sci-Fi så är det Babylon 5 och nya BSG som jag gillar mest med Farscape, Quantum Leap och lite annat inte långt efter. Pluggat filosofi på universitetet men är numera arbetslös. Är förutom Sci-Fi och filosofi intresserad av datorer, anime, historia och lite annat. Hoppas det inte var för långt ^^ Ska bli trevligt att lära känna er =) Välkommen! Som Linköpingsbo måste jag anvisa dig till den här tråden: http://www.startrekdb.se/forum/index.php?showtopic=4009 Citera
Fmi Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 Dagas, du är Swec:are va? Tyckte jag såg något tråd där från en dagas i Linköping Citera
dagas Postad 13 Mars, 2009 Rapport Postad 13 Mars, 2009 Dagas, du är Swec:are va? Tyckte jag såg något tråd där från en dagas i Linköping Jo har varit medlem där i flera år men inte skrivit så mycket fören senaste året. Om någon hängde på gamla PC Gamer forumet så kanske ni känner igen mig därifrån också men lämnade när de bytte ägare för drygt ett år sen. Citera
Unkas Postad 15 Mars, 2009 Rapport Postad 15 Mars, 2009 Trevligt med nya medlemmar. Välkommen Dagas och Fmi. Och var hällsad "The Holy Three". Reinkarnerad i Star Trek´s tecken. Citera
Fleetadmiral Postad 16 Mars, 2009 Rapport Postad 16 Mars, 2009 Kul att du läst filosofi Dagas! Jag läste också filosofi (Uppsala, teoretisk filosofi) för rätt många år sedan nu. Eftersom svenska ingick i studierna har jag en del nytta av utbildningen i rollen som frilansöversättare. Kompletterade även med lingvistik. Som arbetslös skulle jag kunna rekommendera dig att - om det är svårt för dig att hitta jobb - att arbeta som översättare. Det finns ett rätt stort sug efter dem. Enklast är om man startar en egen enskild firma. Jag investerade ungefär 20 000 kr i översättningsprogramvara, mm. och i medlemsskap på olika översättningssajter. Om man är på "hugget" kan man tjäna rätt mycket pengar! Arbetsförmedlingen kan hjälpa till med startkapital. Om du vill veta mera... hör av dig. Välkommen till forumet! :-). Citera
Novatron Postad 24 Mars, 2009 Rapport Postad 24 Mars, 2009 Oj har jag glöm att presentera mig "FY på mig" okey here goes! Heter Patrik och bor i Göteborgs-området och är med i WCT. Har varit ett fan av Star trek sedan jag såg första filmen. Älskar Scifi och fantasy spelar rollspel i mellan åt när tiden ges. Har precis börjar samla lite smått på Star trek prylar. hehe har inte kommit långt alls. Har en phaser remote controll II och en phaser från org serien (leksak) skulle vara kul om man kunnat ha ett glasskåp i lägenheten för att visa upp allt man har planer på att skaffa men får se hur det går. Citera
Borgmi Postad 25 Mars, 2009 Rapport Postad 25 Mars, 2009 Välkommen hit! Jag hoppas du kommer trivas Citera
Mr Trek Postad 25 Mars, 2009 Rapport Postad 25 Mars, 2009 Säger som alla andra "Välkommen (Novatron)" Citera
Miborg Postad 1 April, 2009 Rapport Postad 1 April, 2009 Hej jag heter Stefan och kommer från Uppsala. Min dotter Borgmi tipsade om det här forumet. Jag har sett på star trek i 30 år nu tror jag, och intresset falnar aldrig. Ser fram emot nya filmen! Jag arbetar som hantverkare, spelar elgitarr och har ett stort intresse för amerikanska veteranbilar. Det här verkar som ett schysst forum! Citera
commander ricochet Postad 1 April, 2009 Rapport Postad 1 April, 2009 Välkommen! Här har du mycket att "gräva" i och diskutera! Citera
Pjotr'k Postad 2 April, 2009 Rapport Postad 2 April, 2009 Välkommen hit, Miborg. Kul val av namn ni har valt! Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.