Supreme Commander JAF Postad 15 Juni, 2008 Rapport Postad 15 Juni, 2008 Det beror nog bara på att du inte har mött mig, tror jag. Fast å andra sidan vet jag inte om jag skulle vilja möta någon med sjukare fantasi än vad jag har... J. Citera
Unkas Postad 15 Juni, 2008 Rapport Postad 15 Juni, 2008 Välkommen Dr G. Eastwich! Jag ser fram emot att lära känna din sjuka fantasi i trådarna. Som du kan läsa ovan fins det ganska gott om den vara här. Själv tycker jag mig ha mycket bra fantasi, men dock inte så sjuk. Citera
Expendable Ensign Postad 16 Juni, 2008 Rapport Postad 16 Juni, 2008 Välkommen till forumet Eastwich. Hoppas du kommer att trivas här. Citera
Wande Postad 17 Juli, 2008 Rapport Postad 17 Juli, 2008 Tjena, ny medlem. Finns det någon Star Trek-förening i närheten av Linköping? Citera
johannalaforge Postad 17 Juli, 2008 Rapport Postad 17 Juli, 2008 Tjena, ny medlem. Finns det någon Star Trek-förening i närheten av Linköping? Hälk-, jag menar Välkommen till db-forumet! Hoppas du trivs här (Ja, jag kollade lite för mycket på Kannibalkocken och hans "Hälkomna, hälkomna" när jag var liten :rodna: ) Citera
commander ricochet Postad 17 Juli, 2008 Rapport Postad 17 Juli, 2008 Tjena, ny medlem. Finns det någon Star Trek-förening i närheten av Linköping? Tjenis och välkommen! Mej veterligen så finns det ingen star trek-förening alls i detta länet. (Jag bor i Linköping) Men gör en sökning på nätet o kolla vettja! Citera
Wande Postad 18 Juli, 2008 Rapport Postad 18 Juli, 2008 Tjena, ny medlem. Finns det någon Star Trek-förening i närheten av Linköping? Tjenis och välkommen! Mej veterligen så finns det ingen star trek-förening alls i detta länet. (Jag bor i Linköping) Men gör en sökning på nätet o kolla vettja! Kanske dags att starta en i Linköping då? Blir ju lite jobbigt att åka till Stockholm varje gång de har en träff. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 18 Juli, 2008 Rapport Postad 18 Juli, 2008 (redigerade) vi(öschöttarna) har pratat lite om det här på forumet . vet inte riktigt vart det bär . Redigerad 19 Juli, 2008 av K´hogh son of Klintoch Citera
Supreme Commander JAF Postad 18 Juli, 2008 Rapport Postad 18 Juli, 2008 Tjena, ny medlem. Finns det någon Star Trek-förening i närheten av Linköping? Stockholm trekkers och den bredare section 42 i stockholm är väl de som är närmast och det är ju bara två timmar med x 2000. Stockholm trekkers håller till i Skarpnäck och det är gångavstånd från t bane hållplatsen i skarpnäck. Tunnelbanan når man lätt från stockholms central. Så till "oss" är det busenkelt att hitta och ta sig, även från Linköping. Vi har vanligtvis trekkdagar första lördagen varje månad utom vid ett par tillfällen nu under sommaren. Kolla datum och annat på hemsidan! Trekdagarna brukar vara mycket uppskattade och omtyckta. Stockholm trekkers arrangerar även sci fi konventet Stocon 08 den 1 till 3 augusti i skarpnäcks kulturhus (där även trekdagarna är) Kom gärna förbi då och kolla läget. J. Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 19 Juli, 2008 Rapport Postad 19 Juli, 2008 man kanske skulle ta och besöka Stockholm den 3:e då och fira födelsedagen där . Citera
Zen Postad 3 Augusti, 2008 Rapport Postad 3 Augusti, 2008 Hej. Jag är ny här på forumet. Tänkte bara ge ljud ifrån mig att jag existerade :P Någon som vet något om någon star trek förening som håller till omkring trakterna kring Umeå? Citera
Supreme Commander JAF Postad 3 Augusti, 2008 Rapport Postad 3 Augusti, 2008 Ett tag fanns deltakvadranten men den föreningen har jag inte hört av på så länge så jag vet inte om de finns längre. Men annars är ju stockholm och stockholm trekkers en flygresa bort. (Likaså section 42, naturligtvis.). Vi i stockholm trekkers har roliga och uppskattade trekkdagar en gång i månaden på lördagar. Rekomenderas varmt. J. Citera
commander ricochet Postad 3 Augusti, 2008 Rapport Postad 3 Augusti, 2008 Off topic jag vet men jag kunde inte låta bli att fråga: Vad gör ni på era trekkdagar då? Nyfiken! Citera
Zen Postad 3 Augusti, 2008 Rapport Postad 3 Augusti, 2008 *S* Ja, det är sant. Men det är nog dyrt att resa nu för tiden, och om man är en stackars fattig student så är resor ännu mer kostsamma. Men det är bra att veta. Jag håller med michael ricochet ^^ Citera
Aike Postad 3 Augusti, 2008 Rapport Postad 3 Augusti, 2008 *S* Ja, det är sant. Men det är nog dyrt att resa nu för tiden, och om man är en stackars fattig student så är resor ännu mer kostsamma. Men det är bra att veta. Jag håller med michael ricochet ^^ Du kan alltid starta en egen förening. I Umeå lär det finnas underlag för det, med tanke på universitetet och stadens storlek Citera
commander ricochet Postad 3 Augusti, 2008 Rapport Postad 3 Augusti, 2008 Jag var nyfiken i fall man skulle åka dit nångång och kika in! Lite för litet underlag här i Östergötland för en trek-förening tycker jag det verkar som. Vi är väl en 6 st härifrån som är på detta forumet, och jag vill nog bara vara medlem, inte sitta i nån styrelse och jobba på regelbunden basis. Jag har varit i föreningar så pass mycket att jag behöver en paus från föreningsarbete Men det skulle vara trevligt att hälsa på någon sådan! Citera
Supreme Commander JAF Postad 4 Augusti, 2008 Rapport Postad 4 Augusti, 2008 Off topic jag vet men jag kunde inte låta bli att fråga: Vad gör ni på era trekkdagar då? Nyfiken! Tittar på trek naturligtvis... Och har trevligt. J. Citera
Unkas Postad 4 Augusti, 2008 Rapport Postad 4 Augusti, 2008 Välkommen till forumet Zen. Jag får passa på att nämna WCT i Göteborg. Går flyg dit också. Vi tittar på avsnitten från de olika serierna, och varje träff har ett tema. Exempelvis "Doctors" eller "Borg". Är alltid mycket trevligt. Lottar också ut priser och har kostymtävlingar och fan-art utställning. Citera
Expendable Ensign Postad 4 Augusti, 2008 Rapport Postad 4 Augusti, 2008 Välkommen Zen! Hoppas du hittar någon bra förening i närheten. Annars får du göra som Aike föreslog och starta din egen. Citera
Borgmi Postad 10 September, 2008 Rapport Postad 10 September, 2008 Tja! Jag är också ny medlem, från Uppsala. Är i princip uppvuxen med Star Trek så det är nog på tiden att jag joinar ett STforum Och när är nästa sthlmträff? Citera
Supreme Commander JAF Postad 10 September, 2008 Rapport Postad 10 September, 2008 Stockholm trekkers har startrek dag i skarpnäck den 4 oktober tror jag att det är. kolla framsidan på db. J. Citera
Expendable Ensign Postad 10 September, 2008 Rapport Postad 10 September, 2008 Välkommen Borgmi! Det är alltid trevligt med nya medlemmar. Hoppas du kommer att trivas här. Citera
Bebbe Postad 10 September, 2008 Rapport Postad 10 September, 2008 Många nya ansikten på forumet. Snart har vi en hel besättning tror jag. Citera
Marvin Postad 10 September, 2008 Rapport Postad 10 September, 2008 Välkommen! Nya, trevliga människor är det bästa som finns! Citera
commander ricochet Postad 10 September, 2008 Rapport Postad 10 September, 2008 (redigerade) Jo du vi har nog så att det räcker till flera besättningar! Vi får väl sätta ihop några och placera oss på några skepp! Mmm man ser fram emot star trek online! Kanske berättar man här vem man är(alias) på star trek online så att man vet vem man möter i spelet! ;) Redigerad 15 September, 2008 av michael ricochet Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.