Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,4k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Välkommen Dr G. Eastwich! Jag ser fram emot att lära känna din sjuka fantasi i trådarna. Som du kan läsa ovan fins det ganska gott om den vara här. Själv tycker jag mig ha mycket bra fantasi, men dock inte så sjuk.

• 1 månad senare...
Postad
Tjena, ny medlem. Finns det någon Star Trek-förening i närheten av Linköping?

Hälk-, jag menar Välkommen till db-forumet! :) Hoppas du trivs här :D (Ja, jag kollade lite för mycket på Kannibalkocken och hans "Hälkomna, hälkomna" när jag var liten :rodna: )

Postad

Tjenis och välkommen!

Mej veterligen så finns det ingen star trek-förening alls i detta länet. (Jag bor i Linköping) Men gör en sökning på nätet o kolla vettja!

Kanske dags att starta en i Linköping då? Blir ju lite jobbigt att åka till Stockholm varje gång de har en träff.

Postad

Stockholm trekkers och den bredare section 42 i stockholm är väl de som är närmast och det är ju bara två timmar med x 2000. Stockholm trekkers håller till i Skarpnäck och det är gångavstånd från t bane hållplatsen i skarpnäck. Tunnelbanan når man lätt från stockholms central. Så till "oss" är det busenkelt att hitta och ta sig, även från Linköping. Vi har vanligtvis trekkdagar första lördagen varje månad utom vid ett par tillfällen nu under sommaren. Kolla datum och annat på hemsidan! Trekdagarna brukar vara mycket uppskattade och omtyckta.

Stockholm trekkers arrangerar även sci fi konventet Stocon 08 den 1 till 3 augusti i skarpnäcks kulturhus (där även trekdagarna är) Kom gärna förbi då och kolla läget. J.

• 3 veckor senare...
Postad

Hej. Jag är ny här på forumet. Tänkte bara ge ljud ifrån mig att jag existerade :P

Någon som vet något om någon star trek förening som håller till omkring trakterna kring Umeå?

Postad

Ett tag fanns deltakvadranten men den föreningen har jag inte hört av på så länge så jag vet inte om de finns längre. Men annars är ju stockholm och stockholm trekkers en flygresa bort. (Likaså section 42, naturligtvis.). Vi i stockholm trekkers har roliga och uppskattade trekkdagar en gång i månaden på lördagar. Rekomenderas varmt. J.

Postad

*S* Ja, det är sant. Men det är nog dyrt att resa nu för tiden, och om man är en stackars fattig student så är resor ännu mer kostsamma. Men det är bra att veta. Jag håller med michael ricochet ^^

Postad
*S* Ja, det är sant. Men det är nog dyrt att resa nu för tiden, och om man är en stackars fattig student så är resor ännu mer kostsamma. Men det är bra att veta. Jag håller med michael ricochet ^^

Du kan alltid starta en egen förening. I Umeå lär det finnas underlag för det, med tanke på universitetet och stadens storlek :)

Postad

Jag var nyfiken i fall man skulle åka dit nångång och kika in! Lite för litet underlag här i Östergötland för en trek-förening tycker jag det verkar som. Vi är väl en 6 st härifrån som är på detta forumet, och jag vill nog bara vara medlem, inte sitta i nån styrelse och jobba på regelbunden basis. Jag har varit i föreningar så pass mycket att jag behöver en paus från föreningsarbete :) Men det skulle vara trevligt att hälsa på någon sådan!

Postad

Välkommen till forumet Zen.

Jag får passa på att nämna WCT i Göteborg. Går flyg dit också. Vi tittar på avsnitten från de olika serierna, och varje träff har ett tema. Exempelvis "Doctors" eller "Borg". Är alltid mycket trevligt. Lottar också ut priser och har kostymtävlingar och fan-art utställning.

• 1 månad senare...
Postad (redigerade)

Jo du vi har nog så att det räcker till flera besättningar! Vi får väl sätta ihop några och placera oss på några skepp! Mmm man ser fram emot star trek online! Kanske berättar man här vem man är(alias) på star trek online så att man vet vem man möter i spelet! ;)

Redigerad av michael ricochet

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...