Supreme Commander JAF Postad 19 Augusti, 2007 Rapport Postad 19 Augusti, 2007 Det börjar bli dags att hälsa alla nya medlemmar välkommen till sveriges bästa star trek forum (?). Må ni leva länge och väl här. J. Citera
Jocketunbyn Postad 4 Oktober, 2007 Rapport Postad 4 Oktober, 2007 Hallå där Jag är ny på detta forum. Har varit Star Trek fan sedan urminnes tider. MVH Jocke Nilsson Citera
NX-01 Postad 4 Oktober, 2007 Rapport Postad 4 Oktober, 2007 välkommen hit! det är alltid trevligt med nytt folk. och trekkies har alla varit sedan urminnes tider, vissa kan bara inte inse det :P här kommer du att trivas! Citera
Gäst susdan74 Postad 10 Oktober, 2007 Rapport Postad 10 Oktober, 2007 (redigerade) Hej hej, jag är också ny här. Registrerade mig för typ 10 minuter sedan. Jag kan tänka mig en lite närmare presentation här efter att jag har pillat färdigt med inställningar och liknande. Redigerad 10 Oktober, 2007 av susdan74 Citera
UFP Postad 10 Oktober, 2007 Rapport Postad 10 Oktober, 2007 Hej hej, jag är också ny här. Registrerade mig för typ 10 minuter sedan. Jag kan tänka mig en lite närmare presentation här efter att jag har pillat färdigt med inställningar och liknande. Hej och välkommen till forumet susdan74! Citera
Vorik Postad 11 Oktober, 2007 Rapport Postad 11 Oktober, 2007 Hej och välkommen. Hoppas att du kommer trevlias på detta fina forum och hitta flera intressanta diskussioner att delta i. Btw, läcker avatar du har. Citera
Gnärr Postad 11 Oktober, 2007 Rapport Postad 11 Oktober, 2007 (redigerade) Var hälsade, ärade människor (och alla andra djur (eller växter för den delen), om det nu finns något annat än människor här) som befolkar denna klump av virtuell samvaro! Mitt namn är inte Torhulk II (och jag hyser en viss bitterhet mot mina föräldrar för det för det), utan Mattias, och jag är 18 år gammal. Jag bor i en liten ort vid namn Malung och här fryser man ***** av sig vintertid om man inte heter Manfred, är en isbjörn och bor i en masugn (). Mina främsta intressen är musik (både konsumtion och produktion), fotboll (både som betraktare och som utövare), tv-spel (Nintendo is teh shit), film och att umgås med bekanta (Party!). Skolan nedprioriteras å det grövsta. Jag är vänstersympatisör och religion är enligt mig ett dumt påhitt. John Lennon är min idol, och morfar likaså. Människor är i mitt förmenande underbara, och när gymnasiet (Estetiskt program med musikinriktning) är överstökat så tänker jag spendera all (nåja) min tid åt att resa runt i världen, träffa folk och njuta av livet. Ett visst Star Trek-intresse har alltid lurat inom mig (de fyra första filmerna såg jag på ofta när jag var liten och jag följde Star Trek: Voyager när det gick på tv), men det var först för ungefär ett halvår sedan som det blommade ut på riktigt. Jag började se på Next Generation, en serie som jag fram till dess förbisett totalt, och efter det så är jag fast i ett stenhårt grepp. Nördskapet kommer närmare och närmare för var dag som går. Hoppas att min presentation håller måttet. Det ska bli ett nöje att förära detta forum med min fabulösa tankeverksamhet, och jag tvekar inte en sekund på att det finns många här som kan bjuda upp till intressant meningsutbyte, ty Trekkers är icke sällan begåvade med mycket god tankeförmåga. Bocki Bocki (den allsmäktiga Grötslevens heliga ord) till er alla! Dagens visdomsord från Picard: ''Time is a companion who goes with us on the journey and reminds us to cherish every moment because they'll never come again'' Redigerad 12 Oktober, 2007 av Gnärr Citera
NX-01 Postad 12 Oktober, 2007 Rapport Postad 12 Oktober, 2007 Var hälsade, ärade människor (och alla andra djur (eller växter för den delen), om det nu finns något annat än människor här) som befolkar denna klump av virtuell samvaro! Mitt namn är inte Torhulk II (och jag hyser en viss bitterhet mot mina föräldrar för det för det), utan Mattias, och jag är 18 år gammal. Jag bor i en liten ort vid namn Malung och här fryser man ***** av sig vintertid om man inte heter Manfred, är en isbjörn och bor i en masugn (). Mina främsta intressen är musik (både konsumtion och produktion), fotboll (både som betraktare och som utövare), tv-spel (Nintendo is teh shit), film och att umgås med bekanta (Party). Skolan nedprioriteras å det grövsta. Jag är vänstersympatisör och religion är enligt mig ett dumt påhitt. John Lennon är min idol, och morfar likaså. Människor är i mitt förmenande underbara, och när gymnasiet (Estetiskt program med musikinriktning) är överstökat så tänker jag spendera all (nåja) min tid åt att resa runt i världen, träffa folk och njuta av livet. Ett visst Star Trek-intresse har alltid lurat inom mig (de fyra första filmerna såg jag på ofta när jag var liten och jag följde Star Trek: Voyager när det gick på tv), men det var först för ungefär ett halvår sedan som det blommade ut på riktigt. Jag började se på Next Generation, en serie som jag fram till dess förbisett totalt, och efter det så är jag fast i ett stenhårt grepp. Nördskapet kommer närmare och närmare för var dag som går. Hoppas att min presentation håller måttet. Det ska bli ett nöje att förära detta forum med min fabulösa tankeverksamhet, och jag tvekar inte en sekund på att det finns många här som kan bjuda upp till intressant meningsutbyte, ty Trekkers är icke sällan begåvade med mycket god tankeförmåga. Bocki Bocki (den allsmäktiga Grötslevens heliga ord) till er alla! Dagens visdomsord från Picard: ''Time is a companion who goes with us on the journey and reminds us to cherish every moment because they'll never come again'' välkomen hit!! din presentation håller verkligen måttet, normalts säger folk bara hej här så det var kul att få veta lite mer, särskilt när det ar i en så rolig tappning. men tänk på att man inte får svära här på forumet, bara så att du vet. Citera
Supreme Commander JAF Postad 12 Oktober, 2007 Rapport Postad 12 Oktober, 2007 Var hälsade, ärade människor (och alla andra djur (eller växter för den delen), om det nu finns något annat än människor här) som befolkar denna klump av virtuell samvaro! Mitt namn är inte Torhulk II (och jag hyser en viss bitterhet mot mina för??ldrar för det för det), utan Mattias, och jag är 18 år gammal. Jag bor i en liten ort vid namn Malung och här fryser man ***** av sig vintertid om man inte heter Manfred, är en isbjörn och bor i en masugn (). Mina främsta intressen är musik (både konsumtion och produktion), fotboll (både som betraktare och som utövare), tv-spel (Nintendo is teh shit), film och att umgås med bekanta (Party). Skolan nedprioriteras å det grövsta. Jag är vänstersympatisör och religion är enligt mig ett dumt påhitt. John Lennon är min idol, och morfar likaså. Människor är i mitt förmenande underbara, och när gymnasiet (Estetiskt program med musikinriktning) är överstökat så tänker jag spendera all (nåja) min tid åt att resa runt i världen, träffa folk och njuta av livet. Ett visst Star Trek-intresse har alltid lurat inom mig (de fyra första filmerna såg jag på ofta när jag var liten och jag följde Star Trek: Voyager när det gick på tv), men det var först för ungefär ett halvår sedan som det blommade ut på riktigt. Jag började se på Next Generation, en serie som jag fram till dess förbisett totalt, och efter det så är jag fast i ett stenhårt grepp. Nördskapet kommer närmare och närmare för var dag som går. Hoppas att min presentation håller måttet. Det ska bli ett nöje att förära detta forum med min fabulösa tankeverksamhet, och jag tvekar inte en sekund på att det finns många här som kan bjuda upp till intressant meningsutbyte, ty Trekkers är icke sällan begåvade med mycket god tankeförmåga. Bocki Bocki (den allsmäktiga Grötslevens heliga ord) till er alla! Dagens visdomsord från Picard: ''Time is a companion who goes with us on the journey and reminds us to cherish every moment because they'll never come again'' välkomen hit!! din presentation håller verkligen måttet, normalts säger folk bara hej här så det var kul att få veta lite mer, särskilt när det ar i en så rolig tappning. men tänk på att man inte får svära här på forumet, bara så att du vet. Sedan när är **** en svordom? Men jag håller helt med. Inga svordommar tack om dessa inte är i ett st citat eller liknande och är meningsfulla i det sammanghang de är i. Välkommen till forumet. Må du leva länge och väl. J. Citera
Gäst susdan74 Postad 12 Oktober, 2007 Rapport Postad 12 Oktober, 2007 Här är min utlovade lilla presentation. Här är jag, hittade hit precis nyss då jag sökte lite på google och hittade en länk till framsidan och detta medföljande forum. Jag är en liten söt tös på 34 år som tycker väldigt mycket om science ficiton, Star Trek speciellt, jag tycker även om skräckfilmer väldigt mycket. Jag läser inte speciellt mycket men när jag väl tar i en bok så brukar det oftast vara science fiction men jag har lärt mig att även uppskatta viss fantasy och cyberpunk. Jag jobbar kommunalt men tyvärr inte i den kommun jag bor i utan en angränsande. Jag är singel men jag brukar säga att det är självvalt då jag finner killar rätt knepiga men just nu trivs jag med mitt ego och skulle framtiden visa att det finns en liten kille även för mig får jag väl kanske ta om omvärdera mitt beslut. På min fritid så tycker jag om att vara ute i naturen, resa, tycker om djur (är vegetarian sedan länge) och så ägnar jag ju mycket tid åt mina intressen som gjort att jag sökt mig hit. Jag har på senare tid fått ett uppsving när det gäller att spela på datorn och just nu håller jag fört fullt på med BioShock och det håller mig minst sagt sysselsat. Men jag tittar även en hel del på tv och följer dom flesta science fiction serierna som visas på svensk tv just nu. Sedan blir det väl en och annan film eller serie via dvd och jag tar mer än gärna fram valfri serie/film inom Star Trek och ser om på med jämna mellanrum. Det var väl allt jag kan komma på just nu. Citera
NX-01 Postad 12 Oktober, 2007 Rapport Postad 12 Oktober, 2007 (redigerade) Sedan när är **** en svordom? Men jag håller helt med. Inga svordommar tack om dessa inte är i ett st citat eller liknande och är meningsfulla i det sammanghang de är i. Välkommen till forumet. Må du leva länge och väl. J. jag syftade på att "party för fan" innehöll en svordom. välkommen hit du också susdan74!! Redigerad 12 Oktober, 2007 av NX-01 Citera
Fleetadmiral Postad 12 Oktober, 2007 Rapport Postad 12 Oktober, 2007 Susdan74, du verkar vara en trevlig tjej, och det är alltid kul med tjejer som gillar science fiction. Jag tror inte att du ska dra alla män över en kam, det finns faktiskt många män som inte alls är så knepiga. Många gånger tror jag problemen bottnar i att män och kvinnor pratar "olika språk", och inte förstår varandra så väl. Men ge inte upp sökandet... han finns kanske runt nästa hörn Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 12 Oktober, 2007 Rapport Postad 12 Oktober, 2007 Susdan74, du verkar vara en trevlig tjej, och det är alltid kul med tjejer som gillar science fiction. Jag tror inte att du ska dra alla män över en kam, det finns faktiskt många män som inte alls är så knepiga. Många gånger tror jag problemen bottnar i att män och kvinnor pratar "olika språk", och inte förstår varandra så väl. Men ge inte upp sökandet... han finns kanske runt nästa hörn undrar vad forumsreglerna säger om flörtande på forumet :lol: Citera
Supreme Commander JAF Postad 12 Oktober, 2007 Rapport Postad 12 Oktober, 2007 Susdan74, du verkar vara en trevlig tjej, och det är alltid kul med tjejer som gillar science fiction. Jag tror inte att du ska dra alla män över en kam, det finns faktiskt många män som inte alls är så knepiga. Många gånger tror jag problemen bottnar i att män och kvinnor pratar "olika språk", och inte förstår varandra så väl. Men ge inte upp sökandet... han finns kanske runt nästa hörn undrar vad forumsreglerna säger om flörtande på forumet :lol: Fullt tillåtet så länge man inte börjar tafsa eller komma med gubbsjuka "förslag". :blink: :lol: J. Citera
UFP Postad 12 Oktober, 2007 Rapport Postad 12 Oktober, 2007 (redigerade) Susdan74, du verkar vara en trevlig tjej, och det är alltid kul med tjejer som gillar science fiction. Jag tror inte att du ska dra alla män över en kam, det finns faktiskt många män som inte alls är så knepiga. Många gånger tror jag problemen bottnar i att män och kvinnor pratar "olika språk", och inte förstår varandra så väl. Men ge inte upp sökandet... han finns kanske runt nästa hörn undrar vad forumsreglerna säger om flörtande på forumet :lol: Fullt tillåtet så länge man inte börjar tafsa eller komma med gubbsjuka "förslag". :blink: :lol: J. Men kom igen nu börjar det inte bli lite överdrivigt nu, va :lol: . Skrev förut i detta ämne om att jag var glad att vara med i detta forum, men det räckte inte tänkte jag så nu skriver jag i detta inlägg om vad jag gillar osv. Jag är en kille som har fyllt 13 år idag (!) och som älskat Star Trek sen jag var 3 år! Först kollade jag på filmen "The Motion Piture" och sen några andra (kommer inte ihåg vilka, det var så länge sedan :blink: ). Första serien jag kollade på var TNG då jag var 5 år något sådandär....... och sen VOY när jag var 10 och DS9 när jag var 12 (för ett år sen) (då jag verkligen ville kolla på den eftersom jag hade sett nästan vartenda avsnitt av TNG och VOY) Sen sökte jag på Google och hittade hit med hjälp av den och sen dess har jag kollat in forumet med jämna mellanrum. Redigerad 12 Oktober, 2007 av UFP Citera
NX-01 Postad 12 Oktober, 2007 Rapport Postad 12 Oktober, 2007 Men kom igen nu börjar det inte bli lite överdrivigt nu, va :lol: . Skrev förut i detta ämne om att jag var glad att vara med i detta forum, men det räckte inte tänkte jag så nu skriver jag i detta inlägg om vad jag gillar osv. Jag är en kille som har fyllt 13 år idag (!) och som älskat Star Trek sen jag var 3 år! Först kollade jag på filmen "The Motion Piture" och sen några andra (kommer inte ihåg vilka, det var så länge sedan :blink: ). Första serien jag kollade på var TNG då jag var 5 år något sådandär....... och sen VOY när jag var 10 och DS9 när jag var 12 (för ett år sen) (då jag verkligen ville kolla på den eftersom jag hade sett nästan vartenda avsnitt av TNG och VOY) Sen sökte jag på Google och hittade hit med hjälp av den och sen dess har jag kollat in forumet med jämna mellanrum. hehe du vet att Star Trek egentligen är tillåtet från 15 år va?? nä men jag tror faktiskt att det är väldigt överskattat och själv tittade man ju på VOY när man var liten :lol: Citera
Gäst susdan74 Postad 13 Oktober, 2007 Rapport Postad 13 Oktober, 2007 Susdan74, du verkar vara en trevlig tjej, och det är alltid kul med tjejer som gillar science fiction. Jag tror inte att du ska dra alla män över en kam, det finns faktiskt många män som inte alls är så knepiga. Många gånger tror jag problemen bottnar i att män och kvinnor pratar "olika språk", och inte förstår varandra så väl. Men ge inte upp sökandet... han finns kanske runt nästa hörn Det finns det säkert det är bara att jag inte har träffat på dom killarna än. Men visst, det är ju inte så att jag fördömmer hela den manliga rasen utan bara pekar ut att ni kan vara lite knepiga ibland ;) precis som vi kvinnor kan vara ;) Citera
Schran Postad 13 Oktober, 2007 Rapport Postad 13 Oktober, 2007 (redigerade) Jag kan inte låta bli att länka till en seriestripp som dök upp på ett annat forum jag besöker. Inte för att männen i denna tråden varit annat än "civil", men den ilustrerar kanske en viss, manlig, kultur som uppträder på internetforum. Enjoy! http://xkcd.com/322/ Och angående att finna många av det motsatta könet knepiga så vänd det till din fördel. Som jag brukar säga till mig själv när det gnisslar för mig: "It takes a special kind of woman to love me!" Redigerad 13 Oktober, 2007 av Schran Citera
alex Postad 20 Oktober, 2007 Rapport Postad 20 Oktober, 2007 Halloj! Tänkte bara säga hej till er alla.Kul med alla likasinnade. Citera
Bebbe Postad 21 Oktober, 2007 Rapport Postad 21 Oktober, 2007 Tjena tjena. Blev medlem här idag. Sebastian heter jag men kallas Bebbe. Är 19 år gammal och bor i Östersund. Gillar ST och sci-fi mycket och skriver sci-fi/fantasy noveller. Skriver just nu om USS United som utspelar sig efter 2400. Sen har jag påbörjat min egen story, Union Of Stars som handlar om mänsklighetens överlevnad i rymden när allt annat är förlorat, en bladning av scifi och lite fantasy. Planerar på att bli sjökapten och köra lyxkryssare utanför Jamaica. Innan det skulle jag kunna tänka mig jobba som reseledare. Citera
NX-01 Postad 21 Oktober, 2007 Rapport Postad 21 Oktober, 2007 välkommen hit!! här kommer du att trivas, precis som alla andra :lol: Citera
Supreme Commander JAF Postad 21 Oktober, 2007 Rapport Postad 21 Oktober, 2007 Tjena tjena. Blev medlem här idag. Sebastian heter jag men kallas Bebbe. Är 19 år gammal och bor i Östersund. Gillar ST och sci-fi mycket och skriver sci-fi/fantasy noveller. Skriver just nu om USS United som utspelar sig efter 2400. Sen har jag påbörjat min egen story, Union Of Stars som handlar om mänsklighetens överlevnad i rymden när allt annat är förlorat, en bladning av scifi och lite fantasy. Planerar på att bli sjökapten och köra lyxkryssare utanför Jamaica. Innan det skulle jag kunna tänka mig jobba som reseledare. Jobba som reseledare innan du blir kapten? Behöver man inte ha typ lite utbildning och erfarenhet till ett sådant avancerat jobb? Om du ska förverkliga den drömmen blir det nog till att ta skeden i vacker hand och börja på någon sjö officers utbildning är jag rädd. Välkommen hit förövrigt. Tänk att det är fler än jag som skriver litteratur. J. Citera
Bebbe Postad 21 Oktober, 2007 Rapport Postad 21 Oktober, 2007 Jobba som reseledare innan du blir kapten? Behöver man inte ha typ lite utbildning och erfarenhet till ett sådant avancerat jobb? Om du ska förverkliga den drömmen blir det nog till att ta skeden i vacker hand och börja på någon sjö officers utbildning är jag rädd. Välkommen hit förövrigt. Tänk att det är fler än jag som skriver litteratur. J. Hehe, det var inte så jag menade. Jag t??nker jobba som reseledare först, se mig om i världen. Sen komma tillbaka och plugga till sjökapten. Och du har rätt, det är en ******* skillnad på reseledare och kapten. Kul att du också skriver. Vilken genre? Citera
Expendable Ensign Postad 22 Oktober, 2007 Rapport Postad 22 Oktober, 2007 Välkommen ombord Bebbe. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.