Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Nu är jag trött på doktorn nästan. Nästan skönt att serien tar slut snart.

Jag älskar doktorn! (nu menar jag inte bokstavligt...)

Det här var ett kul avsnitt. Missade det i söndags, men har sett det flertalet gånger. Trevligt att få insyn i rättsprocessen anno 2300-talet. Även om doktorn kan vara irriterande i bland (fattar han inte sunt förnuft - alla å skeppet tycker bra om honom, varför tror han hela tiden att han måste bevisa det?), så är hans roll helt suverän. Robert Picardo lyser verkligen i sin roll. Han kan gestalta så många känslor (envishet, glädje, hologramsmärta, etc) med så stor kaliber. Nej, detta avsnitt är ett av mina höjdaravsnitt, och jag längtar efter att få se den i repris om några år (om nu SVT håller vad de lovar)!

9/10

• Svar 207
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
väldigt mysko att se B'Elanna som Roxanne Dawson, alltså utan klingon-panna.  Vänjer mig aldrig vid det.  Tycker hon ser betydligt bättre ut med klingon-panna.  Fast det är ju något specielt med klingon såklart.

Visst ser det konstigt ut. Det är nästan som om att hon är snyggare och mer "normal" med den klingon-panna. Jag antar att man tycker så för att man är van vid att se henne med klingon-panna och inte utan.

Jag riktigt längtar efter att se nästa avsnitt på söndag.

Snart är det dags med endgame. Man borde ha någon avslutningsfest eller ngt! :):):) Vad tycker ni? Ska vi ha en avskedsfest för voyanger?????

Postad (redigerade)
jag längtar efter att få se den i repris om några år (om nu SVT håller vad de lovar)!

Kommer hela Voyager att gå i repris??

När, var, hur????

Redigerad av Captain Mariah
Postad (redigerade)
jag längtar efter att få se den i repris om några år (om nu SVT håller vad de lovar)!

Kommer hela Voyanger att gå i repris??

När, var, hur????

Ja det undrade jag oxå?!

I Author, Author så har doktorn en sån där mobile sändare eller var den nu heter som är jättestor som en ryggsäck. Jag såg sådana ryggsäckar i Stadium för nåt år sen, det var verkar som dom har köpt en sån ryggsäck och satt lite lampor på den så att den skulle verka lite mer "flashig".

Redigerad av Captain Proton
Postad
väldigt mysko att se B'Elanna som Roxanne Dawson, alltså utan klingon-panna.  Vänjer mig aldrig vid det.  Tycker hon ser betydligt bättre ut med klingon-panna.  Fast det är ju något specielt med klingon såklart.

Visst ser det konstigt ut. Det är nästan som om att hon är snyggare och mer "normal" med den klingon-panna. Jag antar att man tycker så för att man är van vid att se henne med klingon-panna och inte utan.

Jag riktigt längtar efter att se nästa avsnitt på söndag.

Snart är det dags med endgame. Man borde ha någon avslutningsfest eller ngt! :):):) Vad tycker ni? Ska vi ha en avskedsfest för voyanger?????

Fniss - härligt att höra. Jag tycker också att B'Elanna/Roxanne ser bättre ut med sin panna.

Ni vet väl att det är ett symptom på att man är en äkta trekker! Har jag läst på nån lista

typ "You know you're a real trekker when..."

:w00t:

Anita

Postad

Nu missade jag än en gång att spela in VOY-avsnittet! Som vanligt har jag ju ändå sett avsnittet innan, och jag minns avsnittet som ett lite småintressant avsnitt, men att det hade varit roligare om de hade sammankopplat avsnittet med något som var ivägsänt på 1900-talet (visst var det väl en 2000-talsförsändelse?). Om de hade gjort det hade det kanske givit lite tankar om att man borde fundera på vad som görs i sådana fall.

Vi har skickat i väg en sådan "probe", men det var väl bara en mängd hälsningsfraser och bilder på DNA och dylikt. Men vem vet vad främmande raser kan använda detta till?

Avsnittet var inget av mina absolut höjdaravsnitt, men helt klart sevärd, och får betyget 5/10.

Postad

Det fanns en liten pungt där man tror att voy kopplar tillbaka till det som tidigare hänt då de tar in Joe. Men då de bara jorde det så han kunde dö :gråter: då blir det samma som dom har med tos. Han blir en rödis

Postad (redigerade)

Senaste nytt från SVT (jag citerar mig själv från stenterprise.nu:s nyheter):

I dag kom ett svar från Henrik von Sydow som jobbar på SVT Programinköp:

Enterprise ligger fortfarande preliminärt i sommar. Men mycket kan hända.

Voyager har vi ingen reprisrätt till.

Ryktet som funnits på svenska hemsidor, såsom Swedish Trekkers, och som även florerat i Star Trek-kretsar i stort, är således inte sant, tyvärr. Voyager kommer inte repriseras, i alla fall inte vad som är sagt i dagsläget.

Dubbelavsnittet Endgame visas enligt planerna den 9 och 16 mars.

Diskutera Voyager här, i övrigt diskuteras Enterprise på annan plats.

Redigerad av Pjotr'k
Postad (redigerade)

Friendship One :P

Jag måste faktiskt säga att jag gillade denna avsnitt. En tankeställare för oss om vi nu en dag ska skicka iväg en "rymdhälsning" i likhet med freedom 1. Och på sådan sätt ge del av den teknologi som vi har idag/framtiden. :huh:

För de som hittade freedom 1 var det förödande eftersom de inte riktigt visste vad de hade med att göra. Jag kan bara hoppas att vi aldrig gör något liknade. :(

Som sagt jag tyckte mycket om denna serie. Jag skulle ge den 8/10.

((To captain Proton: hehehe :rodna: stor miss där! Tack!))

Redigerad av Captain Mariah
Postad

Freedom One var ett bra avsnitt får VG av mig. Det va roligt att se Carey igen, den senaste gången jag såg honom var väl i "Relativity" säsong 5.

Jag vet inte om nån annan märkte det men avsnittet verkade vara lite 11 september influerat. Typ att amerikanarna har gjort dåliga saker som i vietnam eller stödja diktaturer (allså skicka sonden friendship)men att de bara gjorde det i "god tro" och att de inte visste vad det skulle leda till. Och att man ( dom där utomjordingarna) inte har nån stor rätt att skyla på dom.

Var det nån annan som tyckte som jag? Att det va lite amrikanskt avsnitt.

Men annars var väl avsnittet bra, kanske lite överdrivet där "molnen skingrades och solen lyste" men ändå lite gripande kanske.

Postad (redigerade)
Jag vet inte om nån annan märkte det men avsnittet verkade vara lite 11 september influerat.

En liten instickare bara:

Friendship One var definitivt inte 11-sep-influearat, då avsnittet sändes för första gången den 25:e April 2001. :)

Redigerad av Sotunk
Postad

Jag såg nu att min tidigare recension av detta avsnitt, daterad 15 januari för ett år sedan, inte skiljde sig särskilt från min nuvarande. Det är ju alltid trevligt att se.

Friendship One är ett rätt bra avsnitt [...] som ger en bild av besättningens glädje att äntligen få ett uppdrag från Starfleet.

Slutet kanske ändå kändes lite plötsligt. och intryckt som om det nödvändigtvis måste vara ett lyckligt slut (vilket det självklart också måste vara - det är ju en TV-serie). Kanske hade det varit bättre om en sådan här viktig mission hade inneburit ett dubbelavsnitt, jag vet inte.

Betyget blir 6/10.

--> Den andra diskussionen, som är STOR SPOILERVARNING på, återfinns här: VOY: 7.21-7.22 Friendship One / Natural Law

Postad
Senaste nytt från SVT (jag citerar mig själv från stenterprise.nu:s nyheter):

I dag kom ett svar från Henrik von Sydow (känd Star Trek-presentatör och trekker) som jobbar på SVT Programinköp:

Enterprise ligger fortfarande preliminärt i sommar. Men mycket kan hända.

Voyager har vi ingen reprisrätt till.

Ryktet som funnits på svenska hemsidor, såsom Swedish Trekkers, och som även florerat i Star Trek-kretsar i stort, är således inte sant, tyvärr. Voyager kommer inte repriseras, i alla fall inte vad som är sagt i dagsläget.

Dubbelavsnittet Endgame visas enligt planerna den 9 och 16 mars.

Diskutera Voyager här, i övrigt diskuteras Enterprise på annan plats.

Om man nu ska vara lite nitpickig så heter han väl Henrik Bennetter, vår käre trekker på SVT.... *ärar den som äras bör* ;)

Postad (redigerade)

Då jag inte hunnit skriva något för nu.. Ip byte..

Author

tycker jag var lite doctorns fel..

Som man beddar får man ligga.. Han har flera avsnitt haft sin självömkan

som när han skulle vara biträdande kapten m.m.

Så här fick han igen lite...

Friendship One

Det var ett bra och intressant avsnitt.. Lite för snabbt slut..

Att teknologin som dom skickade med kunde skapa sådan förödelse.

Fick alldrig någon riktig kläm på vad det var som hadde hänt. Missade troligtvis det!!!

Bara 5 avsnitt kvar..... Börgar känna abstenansen redan..

Skulle enterprise börja efter voyager eller?

Redigerad av The Borg
Postad

argh. katastrof och mögel! avsnittet i söndags var det första voyageravsnittet jag missade. klockan 23.10 slutade alla kanaler fungera i vårt kabelnät. huh. :(

missade jag något alldeles fantastiskt eller var det bara blahäblaha?

Postad
... men att det hade varit roligare om de hade sammankopplat avsnittet med något som var ivägsänt på 1900-talet (visst var det väl en 2000-talsförsändelse?).

Det hade varit intressant om de hade kommit till den planet där V'Ger kom ifrån.

Postad

Man visste redan från början att Carey skulle dö. Varför skulle de annars ha skickat med honom? Avsnittet var bra. Ganska bra budskap, allt man gör får konsevenser och det kan gå illa även om man menar väl (för jag har väl inte misstolkat det helt fel ellr?) Avsnittet får nog 7/10 eller nåt liknande :P

Postad

Author Author

Jag vet inte hur många gånger jag har sett det avsnittet.. :rolleyes: Men jag för min del bara älskar det avsnittet gillar Doctor avsnitten man får mycket skrattscener i dom.. Var komiskt det där när han som skulle typ låsas vara Tom, Marseille eller vad han nu hete kom in och sa att det var en olycka och så ja hade han trevligt med stor del av kvinliga delen av besättningen där inne (sickbay alltså)... :lol:

Ger det en klar 9.5/10

Friendship One

ÅÅ var ett mycket bra avsnitt... man får ochså se vilken intressant påverkan teknologi har... :rolleyes:

Men var litte synd att Carey dog...

Ger det: 8.5/10

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...