Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 207
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Precis, Alec. Så vad är det du snackar om, P'tack? "bryta mot Prime directive" vad menar du? :blink:

P'tack? Phlox är jag. Hon gjorde det nu i Homestead när de sköt med Delta Flyern mot de som ville ha asateroiden för att bryta mineraler. Hade inget med ambassadörsposten att göra.

Sådär då är jag uppe i 200 posts.

Postad

Oj Phlox, hoppsan! Du och P'tack har samma avatar så jag blev förvirrad. Glömde bort att P'tack har Lt.Commander som rank *L*

Men hallå, då kan man lika gärna säga att Neelix bröt mot PD redan när han bestämde sig för att hjälpa talaxierna, även fast han inte officiellt är en medlem av besättningen (alltså att han inte är en Starfleet-officer som har gått igenom academy-utbildningen). Jag tycker dock det såg ut som att Neelix skulle klara sig bra själv, innan Delta Flyern kom ner, fast jag vet inte...

Sen så tror jag att VOY-besättningen har töjt lite på reglerna när det gäller PD, eftersom de är i Deltakvadranten och långt från Federation space.

Postad
Oj Phlox, hoppsan! Du och P'tack har samma avatar så jag blev förvirrad. Glömde bort att P'tack har Lt.Commander som rank *L*

Men hallå, då kan man lika gärna säga att Neelix bröt mot PD redan när han bestämde sig för att hjälpa talaxierna, även fast han inte officiellt är en medlem av besättningen (alltså att han inte är en Starfleet-officer som har gått igenom academy-utbildningen). Jag tycker dock det såg ut som att Neelix skulle klara sig bra själv, innan Delta Flyern kom ner, fast jag vet inte...

Sen så tror jag att VOY-besättningen har töjt lite på reglerna när det gäller PD, eftersom de är i Deltakvadranten och långt från Federation space.

Inte töjt brutit utan att änns fatta det själva

Postad
Morn, du pratar ju som om de vore inkompetenta!  <_<

Om med inkompetenta du menar att dom inte kan sitt regelverk så ja dom är det.

Då de flera gånger sagt att de alldrig brutit mot några SF direktiv. men de har nästan mer än några andra brutit dom.

Postad

Pjotr'k, diskussionen började faktist med huruvida Janeway & co bröt mot PD i avsnittet Homestead eller inte. Och då det är de allra sista avsnitten så är det ganska naturligt att man analyserar hela serien i varenda inlägg.... *L* :D

Postad

Jag var helt oförberedd på att Neelix skulle lämna skeppet faktiskt.

Annars var det ett bra avsnitt utan att Neelixsekvenserna havererade totalt, gillade däremot inte Tuvoks såkallade dans. Det var en fotvickning.

Nu är det bara tre avsnitt kvar *snyft*!!!! :(

Postad

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Ge mig befälet över USS Relivety! Jag ska ändra tiden så Star Trek Voyager börjar om igen!

Ser INTE fram emot Enterprise.... Hata Enterprise som är dumt och tar Voyagers plats....

Postad

Renaissance Man var ett väldigt bra avsnitt tyckte jag. Dock är jag partisk eftersom jag alltid gillar avsnitt om Doktorn. De två favorit-scenerna måste vara när Tuvok kliver in i Holodeck 2 och möter EMH-armén :lol: Samt när han är övertygad om att han kommer att dö, och börjar bekänna saker. Minen på Sevens ansikte när Doktorn bekänner att han älskar henne är totalt underbar :D

Ja, nu är det bara "Endgame" kvar. Sedan är det slut på Voyager... *snyft* :gråter:

Postad
Renaissance Man var ett väldigt bra avsnitt tyckte jag. Dock är jag partisk eftersom jag alltid gillar avsnitt om Doktorn. De två favorit-scenerna måste vara när Tuvok kliver in i Holodeck 2 och möter EMH-armén :lol: Samt när han är övertygad om att han kommer att dö, och börjar bekänna saker. Minen på Sevens ansikte när Doktorn bekänner att han älskar henne är totalt underbar :D

Ja, nu är det bara "Endgame" kvar. Sedan är det slut på Voyager... *snyft* :gråter:

Kan hålla med att det känns svårt med bara två avsnitt kvar..

Men denna doktorsjuka är lite överdriven.. Varje gång han gör något dumt så skyller

han på att det är så synd om honnom och han är så ensam m.m. Tycker alla tvivel borde vara borta

under avsnittet där han skriven en bok om voyager.. Några avsnitt tillbaka...

Ser värkliegen fram mot endgame... Fruktansvärt tunkt att komma upp på mondagarna efter man sett st kvällen före..

Brukar ge betyg så varför inte detta avsnitt

5/10 får det bli.. pga

tvivelaktigheter.....

Seven ensam. Var är isak?

chakote märker ingen!

Tom borde fatta när han pussar doktorn!

Voyager har slagis mot denna ras tidigare, borde hafft kunskap om dom

Varför inte voyager använde clok som alternativ om den är så efektiv..

Alldeles för mycket att skriva allt men om man börgar analysera små tvivelaktigheter så

kunde man skapa ett nytt emen bara diskutera sånna faktorer

Postad

Renaissance Man Jag tyckte det var ett bra avsnitt bra handling roligt att se hur Doctor spelade dom alla så där.. :rolleyes:

Gillade när Tom kysste BÈlanna som var egentligen doctorn och när hon kallade honom något minns inte direkt.. <_< Men i alla fall när han stirrade så där riktigt konstigt och upprepade ordet med tanke på att hon aldrig kallat honom något sånt måste det ha kommit som en liten överaskning.. :lol:

Ger det: 8.5/10

Postad (redigerade)

Jag håller med autumnfire, jag kände faktist också att jag var lite trött på doktorn efter att ha sett Renaissance Man; hur bra han än här. (Han mäter ju sig med Data i TNG, helt klart.) Men det var roligt att än en gång se knubbisarna och när doktorn låtsades vara B'Elanna och Janeway och de andra.

En liten grej dock är att det här avsnittet kanske var lite onödigt att ha med (och Natural Law) med tanke på att Endgame är annalkande. Och Endgame, jag lovar er, det blir skoj!! Tror nog att jag ska se det på teven för tredje gången, bara för att det är bra. Yay!

Redigerad av Nina Janeway
Postad (redigerade)

Sant det hade nog blivit bättre om dom lagt ner 4 avsnitt till slutet.

ds9 hade 10 st avsnitt men det känns som om dom behövt fler.

Redigerad av Morn
Postad (redigerade)

Renässans man var bra. Själva manuset var bra och storyn var mycket bra. Men jag tycker skådespelarna inte ansträngde sig att göra ett bra avsnitt eller så var det regisör o producenten som inte var tillräckligt bra. Slutet kunde dom göra bättre.

Avsnittet hade många roliga scener med bellan-tom-doc och tuvok-doc-fight och när doctorn började bekänna saker. Jag tycker doktorn liknade Data ganska mycket i detta avsnitt. Men det hela kändes överdrivet faktiskt.

Idag har jag haft en lång dag och är mycket deprimerad och sur, det kan nog leda till min kritik men avsnittet får i alla fall VG+.

Redigerad av Captain Proton
Postad (redigerade)

icon14.gifHomestead: ÄNTLIGEN blev vi av med Neelix. Jag är så innerligt trött på han klämkäcka, ofta barnsliga och fåniga attityd. Bara det faktum att Neelix försvinner gör det ju till ettt toppenavsnitt. :P Ok, om man skall vara ärlig så är faktiskt Neelix riktigt bra i de avsnitt som handlar om honom. T ex det avsnitet när han dör och blir återuppväckt av Seven, med hjälp av nano-probes. Då får man se att ethan Philiips faktiskt är en ganska bra skådespelare. I vanliga fall är Neelix karaktär bara dum och irriterande, men här tycker jag att man faktiskt rycks med lite i dilemmat han ställs inför. Dock tycker jag att det där ambassadörstramset bara var larvigt. Han som inte har ngn utbildning inom UFP, skall representera dem i D.Q <_< Och än en gång fick vi se hur godtyckligt Janeway följer P.D. <_< Men detta till trots, var det faktiskt ett bra avsnitt. :)

icon15.gifRenaissance Man: NÄ, nu får det väl för i h-e vara nog med doktorsavsnitt. Jag är oerhört trött på dessa nu. :arg: Dessutom så var ju själva avsnittet ganska dåligt i övrigt också. Känndes som om man ville göra ett svar på de spion-avsnitt som finns i DS9 och TNG, t ex "Our man Bashir"(som jag ej sett, men som jag hört skall vara mycket bra) och "Face of the enemy"(som är ett betydligt bättre och mer spännande avsnitt). Detta känndes bara fånigt på ngt vis. Och Doktorns bekännelser i slutet verkade också väldigt dumma. Jag menar hans program har ju varit nära att förstöras förut, och då har han minsann inte blivit så blödig. <_< Och hur kommer det sig att han här med lätthet kunnde dölja sin mobila sändare, medans han aldrig gör det annars? Om han alltid dolde den skulle han ju vara betydligt mindre sårbar. (tänk bara på hur det gick i "Equinox"). Sedan så undrar jag hur det kommer sig att man aldrig har fått se bårhuset förut. Det har jui dött en massa folk längs vägen. :huh:

Det enda som möjligen var positivt med det här avsnittet var att utomjordingarna från "Tinker, Tenor Doctor Spy" och "The Void", fick vara med igen. De är ganska roliga faktiskt. :D Och så var väl Vorik med i början också, om jag inte minns fel. :vulcan:

Redigerad av Essray
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...