Gå till innehåll

Vilken karaktär har fått dig att skratta mest?  

91 medlemmar har röstat

1. 1.

• Phlox (ENT)
      4
    • Data (TNG)
      13
    • Garak (DS9)
      8
    • Morn (DS9)
      1
    • Quark (DS9)
      7
    • Rom (DS9)
      1
    • Barclay (VOY)
      2
    • "Doktorn" EMH (VOY)
      29
    • Neelix (VOY)
      5
    • Q (TNG, DS9, VOY)
      18

Rekommenderade inlägg

Postad

Worg i TNG, DS9 är ju också en bidragande person för humor faktorn i StarTrek.

I Nemesis t.ex. när de ska till betazed och fira ceremoni. Då driver de med honom just det där med "att vara naken", just när han blir så grumsen över allt som inte har med ära och så att göra.

En del karaktärer blir ju roliga bara på det sättet som de är.

Postad

Som många säger så är Worf En väldigt rolig karaktär. Men som också sagts så är det ofta på Worfs bekostnad som skämten görs.

Q: Microbrain, Growl for me so i know you still care.

Q: Eaten any god books laitly?

Två av mina favorit skämt, på Worfs bekostnad.

Postad

Alla Garaks samtal med Dr Bashir får mig antingen skratta eller att le..speciellt avsnittet "Our Man Bashir" är speciellt kul med alla likheter med James Bond.

Sisko: I thought the Bajorans bent over backwards to be polite to you, Garak.

Garak: Giving me a nametag that read "Elim Garak, former Cardassian oppressor" was hardly polite.

Things Past :P

• 1 år senare...
Postad

Svårt val, men eftersom jag nyligen sett avsnittet där Q blir ifråntagen sina krafter (Déjà Q?) och han sitter och beställer 10 chokladsundaes i 10-forward för han är så olycklig - och jag höll på att skratta ihjäl mig åt honom så föll min röst på honom.

Annars är ju EMH också hysteriskt rolig, speciellt i de första säsongerna innan han får sitt vänligare bedside manner :)

Postad

Sannerligen är det ett svårt val.

Det finns en hel hop med roliga karraktärer i star trek's universum.

Den hypernervöse Barclay, Data med sin underbart nollade uppsyn när han inte förstår något mänskligt. Worf när han känner sig kränkt, glömmer inte hans finne... :D

Men det är två andra filurer som jag har fastnat mest för Holodoc och Q. Hur ska jag kunna välja? Doc har varit med mer än Q och därför gett mig flest roliga stunder av de två. Men de största skratten har nog Q gett mig, framförallt när han förolämpar Worf. Obetalbart roligt :lol: :lol:

Jag får vänta med att avlägga röst här. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig...

Postad
Sannerligen är det ett svårt val.

Det finns en hel hop med roliga karraktärer i star trek's universum.

Den hypernervöse Barclay, Data med sin underbart nollade uppsyn när han inte förstår något mänskligt. Worf när han känner sig kränkt, glömmer inte hans finne... :D

Men det är två andra filurer som jag har fastnat mest för Holodoc och Q. Hur ska jag kunna välja? Doc har varit med mer än Q och därför gett mig flest roliga stunder av de två. Men de största skratten har nog Q gett mig, framförallt när han förolämpar Worf. Obetalbart roligt :lol:  :lol:

Jag får vänta med att avlägga röst här. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig...

<{POST_SNAPBACK}>

Håller helt med. Jag har varit inne här så många gånger och inte kommit till skott.

Så även jag får stå över tillsvidare.

Postad
Även om jag tycker DS9 är det mest spännande Trekket så när det gäller rolighet så tycker jag EMH-doktorn är oslagbar.

<{POST_SNAPBACK}>

Mmm, som jag skrivit i en annan tråd tycker jag att doktorns rolighet ofta känns för konstruerad. Fabriksproducerad att föra fram billiga skämt som man bara måste skratta åt. Lite som många sitcoms idag. Han har sina ljusa stunder men ofta känns hans rolighet inte tillräckligt spontan för min smak.

De roligaste stunderna för mig har oftast kommit när karaktärer som man inte förväntar sig ska vara roliga är det. De som inte är där uppenbart för "comic relief". Ta t ex INS när Riker mobbar Worf för hans finne, eller när han visar sin nyrakade nuna för Data. Sådana tillfällen är roligast.

• 2 månader senare...
  • 3 år senare...
  • 4 veckor senare...
Postad

Ingen har fått mig att skratta lika mycket som Spock, tycker han och Bones borde fått vara med på listan. Deras gnabb med varann är en av de bästa delarna med TOS och humorfaktorn är alltid på hög nivå. Kirk är inte så pjåkig han heller.

Postad

Ojojoj, vad det fattades folk på listan! Främst undrar jag varför den eminente Worf inte är nominerad? Efter honom saknar jag både Bones och Scotty. ;)

Av alternativen som finns står det mellan Quark eller möjligen EMH. Q är också kul på sitt sätt, men jag skrattar inte åt hans påhitt som jag gör åt Quark och doktorn.

Postad

De avsnitt där Lwaxana Troi är med, finner jag alltid enormt komiska. Hon får till och med stela Picard att bli komisk. Underbar karaktär. Lwaxana är en av de viktigaste bikaraktärerna tycker jag. Man glömmer henne aldrig

Postad
De avsnitt där Lwaxana Troi är med, finner jag alltid enormt komiska. Hon får till och med stela Picard att bli komisk. Underbar karaktär. Lwaxana är en av de viktigaste bikaraktärerna tycker jag. Man glömmer henne aldrig

Hur kunde jag glömma henne!?! :w00t:

När hon kommer på besök och tvingar Picard att bära hennes överdimensionerade, blytunga väska... :D Underbar kvinna!

Postad

Första gången jag såg tng tyckte jag tanten var tråkig och att avsnitten där hon var med var både sega och jobbiga att se på. Men det intrycket ändrades när jag såg visningen på sexan. Tanten är ju en stor humorkonstnär och det där avsnittet när hon "tvingar" picard att tråna efter henne för att ferengierna har kidnappat henne och deanna är obetalbart. Nästan i Quarks klass. "You cant trust ferengi transports!" J.

Postad
Jag saknar Troy's mammas betjänt-mister Hom på listan! Han är för dråplig och en jökel på att svepa dricka! :rolleyes:

Ja han ska man inte dricka ikapp med. Då får levern lida hårt.

• Skapa nytt...