thestargaze Posted March 27, 2003 Report Share Posted March 27, 2003 Vilka har varit era favoriter? Jag måste säga att jag har uppskattat alla säsonger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted March 27, 2003 Report Share Posted March 27, 2003 Svårt att säga en viss säsong. Men de bästa är nog 4,5 och 7. De andra är rätt sega. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted March 27, 2003 Report Share Posted March 27, 2003 Måste säga alla.. För ja dte är genom alla säsongerna man har lärt känna besättningen och hur deras vänskaper mellan varan har tagit form. Och ju hur bra dom trivs med varann... Kan vara ibland att man inte tycker avsnittet var en 10 direkt men det har ändå hjälpt serien att bli det den är.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baracuttra Posted March 27, 2003 Report Share Posted March 27, 2003 7an tycker jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted March 27, 2003 Report Share Posted March 27, 2003 Det finns två säsonger som är de bästa enligt mig. Vi har säsong 7 med många bra avsnitt som man märker att de lagt ner mycket arbete på. Sen har vi säsong 5 med även där massor av bra avsnitt. Bride of Chaotica som exempel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted March 27, 2003 Report Share Posted March 27, 2003 Jag har lite svårt att minnas vad alla säsongerna handlar om, men sista säsongen är bra och den när de träffar på Seven. :borg2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted March 27, 2003 Report Share Posted March 27, 2003 Jag har lite svårt att minnas vad alla säsongerna handlar om, men sista säsongen är bra och den när de träffar på Seven. :borg2: Alla säsonger handlar om samma sak. och det är väligt lite skillnad mellan de olika säsongerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted March 27, 2003 Report Share Posted March 27, 2003 Personligen gillar jag tredje säsongen. Tycker att det är den Voyager säsong som känns mest Star Trek. Liknar TNG och TOS men ändå hyfsat orginella avsnitt. Även första och andra säsongen är helt ok. Serien tappar ganska mycket efter de tre första enligt mig och det blir no inte mycket sämre undehållning än säsong 5 resp 6, 7 säong skärper dock till sig och ger Voyager ett klart värdigt slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted March 28, 2003 Report Share Posted March 28, 2003 Jag valde säsong ett. Då funkade manuset och serien hade förutsättningar till att bli bra (vilket jag anser att de inte lyckades med särskilt bra). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted March 28, 2003 Author Report Share Posted March 28, 2003 Om man jämför från säsong 1 till säsong 2, tycker ni att karaktärerna, dvs Janeway, Paris, tuvok mm har ändrats mycket under denna period? Vilken tycker ni har ändrats mest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted March 28, 2003 Report Share Posted March 28, 2003 Om man jämför från säsong 1 till säsong 2, tycker ni att karaktärerna, dvs Janeway, Paris, tuvok mm har ändrats mycket under denna period? Vilken tycker ni har ändrats mest? mellen säsong 1 och 2 är det knapt någn ändring alls men även om man tittar på säsong 1 och 7 är är det minimal ändring av dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted March 28, 2003 Report Share Posted March 28, 2003 Om man jämför från säsong 1 till säsong 2, tycker ni att karaktärerna, dvs Janeway, Paris, tuvok mm har ändrats mycket under denna period? Vilken tycker ni har ändrats mest? mellen säsong 1 och 2 är det knapt någn ändring alls men även om man tittar på säsong 1 och 7 är är det minimal ändring av dom. Men Paris har väl ändrats lite. I säsong 7 har han blivit lite lugnare, han blev ju pappa och har mognat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted March 28, 2003 Report Share Posted March 28, 2003 Om man jämför från säsong 1 till säsong 2, tycker ni att karaktärerna, dvs Janeway, Paris, tuvok mm har ändrats mycket under denna period? Vilken tycker ni har ändrats mest? mellen säsong 1 och 2 är det knapt någn ändring alls men även om man tittar på säsong 1 och 7 är är det minimal ändring av dom. Men Paris har väl ändrats lite. I säsong 7 har han blivit lite lugnare, han blev ju pappa och har mognat. har var inte direkt vild i säsong 1 heööer så där är inget mer än att hans omgivning ändrands lite (inte mycket) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 28, 2003 Report Share Posted March 28, 2003 I och med att jag gillar story arcs och att en handling förs fram för varje avsnitt har jag svårt att välja nån favorit i voyager. Har helt enkelt ingen. Det känns som man kan blanda avsnitten hur som helst utan att nån skulle bli förvirrad. Varje avsnitt avslutas det hela med en stor reset button. En del avsnitt är bra vissa till och med lysande, men de är fördelade ganska jämnt över säsongerna. Om jag var tvungen att välja en säsong skulle jag nog säsong 1. Då hade serien fortfarande potencial, tyvärr fösrsvann det tillsammans med Seska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuchera Posted March 29, 2003 Report Share Posted March 29, 2003 Helt klar är den första den bästa. Men även 2-3 var bra. Tyvärr är 4-7 det absolut sämsta Star Trek säsongerna. Man övergav helt det man byggt upp. Efter det kanske allra bästa pilotavsnitten, man byggde fina "arcs" som kazon/spion konfikten. Efter det bästa voyager avnittet Basics I-II, så började serien dala. Alla karaktärer nollställdes i varje avsnitt, och Starfleet/Maquis konflikten ingnorerades helt. Efter Scorpion I-II blev serien aldrig riktigt bra igen. Visst finns den många bra enskilda avsnitt i säsong 4-7, men dom är mycket få. Allting verkade handla om Seven of Nine eller Borg. Visserligen ryckte man upp sig i säsong 7, men skadan var redan för stor för att rädda Voyager. Spiken i kistan blev Endgame (amerikanerna döpte snabbt om det till Endshame ), som var ett av dom allra sämsta avsnitten jag sett. När seriens största styrka försvann blev voyager endast TNG i delta kvadranten. Serien som skulle bli annorlunda blev en kopia. Seriens styrka ligger dock helt klart i enskilda avsnitt, men som helhelt blev voyager i mina ögen mest trist. Mycket synd då serien i rätta händer kunde blivit riktigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted March 29, 2003 Report Share Posted March 29, 2003 s. 3. Av flera anledningar, men bla för toppavsnitten "Futures End" (3.4 och 3.5) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted March 29, 2003 Report Share Posted March 29, 2003 Hmm..... Jag läste lite snabbt. Skulle egentligen skrivit att jag har mer än en favorit. Säsong 3 och fyra är bra. Ettan och tvåan är också bra. Jag gillar konflikten mellan Marquis och Star fleet. Vidare gillar jag konflikten med kazon. Seska är också väldigt bra. Det känns alltid extra ruggigt om det finns en förrädare bland de egna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted March 29, 2003 Report Share Posted March 29, 2003 Jag gillar konflikten mellan Marquis och Star fleet. Vilken konflikt? det är ingen konflikt mellan Marquis och Star fleet i Voy. (ja kanske 3 avsnitt med det är inte alls va jag skulle kalla konflikt utan bara ett lätt problem) Vill man se konflikt mellan Marquis och Star fleet då är det ds9 säsong 2 till och med 5 man ska se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuchera Posted March 29, 2003 Report Share Posted March 29, 2003 Jag gillar konflikten mellan Marquis och Star fleet. Vilken konflikt? det är ingen konflikt mellan Marquis och Star fleet i Voy. (ja kanske 3 avsnitt med det är inte alls va jag skulle kalla konflikt utan bara ett lätt problem) Vill man se konflikt mellan Marquis och Star fleet då är det DS9 säsong 2 till och med 5 man ska se. Instämmer helt. Maquis introducerades på DS9 FÖR att voyager skulle använda konflikten, detta glömdes dock snabbt. Alla blev istället helt magiskt bästa kompisar, och serien blev ännu mindre "trovärdig". Det enda avsnittet (som jag kommer ihåg) som handlar om Starfleet/maquis är "Worst case senario", och det var inte ens på riktigt. Om voyager haft lite mer konflikter så skulle det kanske inte blivit så misslyckat i dom senare säsongerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted March 29, 2003 Report Share Posted March 29, 2003 Jag gillar konflikten mellan Marquis och Star fleet. Vilken konflikt? det är ingen konflikt mellan Marquis och Star fleet i Voy. (ja kanske 3 avsnitt med det är inte alls va jag skulle kalla konflikt utan bara ett lätt problem) Nu har jag tyvärr inte sett så mycket av konflikten i DS9. Men visst är der en konflikt i Voy. Tex i avsnittet där B'ellana blir cheif enginer. Konflikten är synlig i Caretaker. I investigations är konflikten synlig eftersom Chacotey inte får kännedom om planerna på att avslöja förrädaren eftersom förrädaren misstänks vara marquis. Seska är dessutom fd. Marquis - många bra avsnitt om henne. Jag håller dock med om att man kunde göra konflikten mer synnlig. Alla blev ju kompisar allt för lätt. Jag gillar vänskapen mellan om och Harry i de tidigare avsnitten. Tom Paris har särsklilt svårt att smälta in i besättningen eftersom han varken är omtyckt av Marquis eller Star Fleet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted March 29, 2003 Report Share Posted March 29, 2003 Nu har jag tyvärr inte sett så mycket av konflikten i DS9. Men visst är der en konflikt i Voy. Tex i avsnittet där B'ellana blir cheif enginer. Konflikten är synlig i Caretaker. I investigations är konflikten synlig eftersom Chacotey inte får kännedom om planerna på att avslöja förrädaren eftersom förrädaren misstänks vara marquis. Seska är dessutom fd. Marquis - många bra avsnitt om henne. Jag håller dock med om att man kunde göra konflikten mer synnlig. Alla blev ju kompisar allt för lätt. Jag gillar vänskapen mellan om och Harry i de tidigare avsnitten. Tom Paris har särsklilt svårt att smälta in i besättningen eftersom han varken är omtyckt av Marquis eller Star Fleet. Då har du inte sett så mycket ds9 då det är där Marquis är med. i voy som känns att det borde vara interna konflikter saknar dom nästan till fullo. Om man vill se en konflikt mellan the crew så finns det mycket bättre och fler i TNG än voy och tng saknan dom nästan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
USS VOYAGER Posted April 4, 2003 Report Share Posted April 4, 2003 (edited) Alla säsonger är bra, men alla avsnit efter första mötet med Borg är bätre än avsniten före Borg. Edited April 11, 2003 by USS VOYAGER Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted April 4, 2003 Report Share Posted April 4, 2003 4:an är en ganska bra säsong eftersom :lol: Year of hell är mina favoritavsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted May 7, 2003 Report Share Posted May 7, 2003 Det var svårt men jag valde 6:an. Men det är nog slutet på 6:an och början på 7:an. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 19, 2003 Author Report Share Posted May 19, 2003 (edited) Rösta och resonera varför du tycker att just den säsongen är din favorit. :borg2: -------------------------------------------------------------------------------------- ÖVRIGT: Minns ni några speciella stunder från Voyager, som du vill dela med er? Favorit avsnitt? Osv...........? Edited May 19, 2003 by Captain Mariah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts