Zuula Postad 2 Oktober, 2003 Rapport Postad 2 Oktober, 2003 jag skulle replikera mig nummer ett i Kalle Anka & c:o och alla startrekfilmer (så att jag har något att göra + en massa pengar Citera
StarTrekin Postad 6 Oktober, 2003 Rapport Postad 6 Oktober, 2003 Jag skulle replikera ett hollodeck-set (+instruktioner hur man bygger ihop det) sen skulle jag vara ganska nöjd. Fast pengar är ju aldrig fel och en transorter vore också bra att ha. Citera
Enterprise_Nx-01 Postad 6 Oktober, 2003 Rapport Postad 6 Oktober, 2003 (redigerade) Jag skulle Replikera 1. Enterprise Nx-01 men med sköldar 2. En tids maskin så jag kan åka till år 2135 med mitt skepp (Enterprise-E) 3. Orginal besättningen men jag skulle vara kapten istället för Archer han skulle få vara second officer i stället för Trip Mohahahahaha :lol: Redigerad 16 November, 2003 av Enterprise_Nx-01 Citera
Thalaxian Postad 14 Oktober, 2003 Rapport Postad 14 Oktober, 2003 Hm svårt val. Detta är vad jag först kom på. 1. En universal translator. 2. En tricorder. 3. Delar så att jag kunde bygga mig en skyttel. Citera
ickamicka Postad 14 Oktober, 2003 Rapport Postad 14 Oktober, 2003 Jag skulle replikera mig: 1. En lägenhet för mig och Raymond som inte kostar en förmögenhet i månaden. 2. Körkort och en bil. 3. En egen stortriss. Citera
Unkas Postad 26 Oktober, 2003 Rapport Postad 26 Oktober, 2003 Pengar i all ära men jag tänker omedelbart på en annan sak. Det faktum att alla som använder replikator i serierna brukar klaga på dem, för att de inte kan göra något rätt, är vad jag kommer att tänka på. All mat T.ex. blir ju aldrig riktigt god eftersom det inte innehåller något som är onyttigt. Jag vet definitift att jag skulle bli ovänn med en replikator. Det blir jag och Janeway mot "the Replikators" Citera
Jonathan Postad 27 Oktober, 2003 Rapport Postad 27 Oktober, 2003 Hm... hm... Om man hade en riktigt kraftig replikator skulle jag replikera: 1 - Ett eget designat rymdskepp 2 - En egen android nämnd Igor(Viserligen är detta hittils omöjligt i startrek världen men eftersom ni andra också ska hålla på ska jag inte vara sämre ) 3 - Vem skulle inte vilja ha en Ba'tleth! Citera
ickamicka Postad 28 Oktober, 2003 Rapport Postad 28 Oktober, 2003 Jag har funderat på en sak medans jag läst allas inlägg här. Alla vill replikera saker från och i Star Trek, men är det ingen annan än jag som vill ha "riktiga" saker. Om ni förstår vad jag menar. Alla verkar ju bara vilja ha "fantasi" grejjer... Klart man vill ha det också, men inte bara. Eller? Citera
bruse Postad 28 Oktober, 2003 Rapport Postad 28 Oktober, 2003 Jag har funderat på en sak medans jag läst allas inlägg här. Alla vill replikera saker från och i Star Trek, men är det ingen annan än jag som vill ha "riktiga" saker. Om ni förstår vad jag menar. Alla verkar ju bara vilja ha "fantasi" grejjer... Klart man vill ha det också, men inte bara. Eller? Hm.... en ny MTB cykel, en större lägenhet inne i stan, med ett arbetsrum och ett "lekrum" så jag kan bygga en enorm modelljärnväg. Ett frikort på alla järnvägsbolag och flygbolag.... Sen kan jag leva gott hela livet! Citera
Jonathan Postad 29 Oktober, 2003 Rapport Postad 29 Oktober, 2003 Jag har funderat på en sak medans jag läst allas inlägg här. Alla vill replikera saker från och i Star Trek, men är det ingen annan än jag som vill ha "riktiga" saker. Om ni förstår vad jag menar. Alla verkar ju bara vilja ha "fantasi" grejjer... Klart man vill ha det också, men inte bara. Eller? Det är ju som sagt i den mänskliga naturen att vilja ha det man aldrig kan få... fast man vet ju aldrig tänk om FN blir den nya federationen och man börjar uppfinna warp driven, viserligen skulle det dröja några år enligt star trek tidslinjen Citera
ickamicka Postad 29 Oktober, 2003 Rapport Postad 29 Oktober, 2003 Det är ju som sagt i den mänskliga naturen att vilja ha det man aldrig kan få... fast man vet ju aldrig tänk om FN blir den nya federationen och man börjar uppfinna warp driven, viserligen skulle det dröja några år enligt star trek tidslinjen Och allt som händer händer enligt star trek-tidslinjen? Citera
Unkas Postad 30 Oktober, 2003 Rapport Postad 30 Oktober, 2003 Om jag blev vänn med replikatorn skulle jag först ta och skaffa alla Star Trek boxarna. Sedan alla filmerna. Efter detta skulle jag replikera mig en månads semester för att sitta och titta på Star Trek. Under denna tid skulle replikatorn givetvis få förse mig med de onytigheter i form av sliskig snabbmat och dricka, som ju givetvis inte skulle vara onyttig, vilket jag skulle behöva för att klara av oavbrutna 24-timmars pass med ST. En ny Ferrari skulle också vara bra då jag snabbt behöver kunna komma till McDonalds, den lokala kebab distrubitören och pizzerian, när jag tröttnat på nyttig onyttig mat. Coca Cola och Jolt har sin stora fördel i det att jag kan lagra flera hundra liter av denna "livets elexir" i förväg. Är det någon som tycker att detta INTE låter trevligt så bör vederbörande inte få kallas trekker. Citera
Expendable Ensign Postad 30 Oktober, 2003 Rapport Postad 30 Oktober, 2003 Instämmer, Unkas. Så ska Star Trek avnjutas. Kanske skulle man replikera en resetknapp ala Star Trek. Den skulle vara användbar om man gör något fel eller något man ångrar. Bara trycka på knappen och vips så är allt som det var innan. Citera
speck Postad 6 November, 2003 Rapport Postad 6 November, 2003 Tre saker okej! 1: ett surak klass skepp 2: en kvinnlig android med Mary-Kate Olsens kropp 3: Delta Flyern :vulcan: Jag tar tillbaka lite av det 1: ett surakklass skepp 2: en databas med allt som innehåller star trek även serierna och filmerna 3: en tidmaskin :vulcan: :vulcan: Citera
speck Postad 6 November, 2003 Rapport Postad 6 November, 2003 Det är ju som sagt i den mänskliga naturen att vilja ha det man aldrig kan få... fast man vet ju aldrig tänk om FN blir den nya federationen och man börjar uppfinna warp driven, viserligen skulle det dröja några år enligt star trek tidslinjen star trek warpdrift är nog omöjlig, men kanske om man byggde ett stort skepp med materia och antimateria med motorsystem som på usas rymdfärjor kanske man kan få nog med kraft att åka upp i typ warp 3,899. :vulcan: Citera
EoNeel Postad 24 Oktober, 2005 Rapport Postad 24 Oktober, 2005 1)öh...om det gick, en ny höger armbåge, då den jag har är i ett bedrövligt skick. 2) Kanske ett gäng nya hjärnceller när jag ändå håller på... 3) + spårvagnskort för all framtid. Citera
Supreme Commander JAF Postad 24 Oktober, 2005 Rapport Postad 24 Oktober, 2005 Ett årskort på SAS kanske? plus mat från någon lyxresturang.... J. Citera
Odo II Postad 24 Oktober, 2005 Rapport Postad 24 Oktober, 2005 1. Ett jobb 2. Synliga magmuskler (öh, kan nog bli svårt...) 3. En ny cykel, måste ju ta något som är troligt Citera
CaptainP Postad 26 Oktober, 2005 Rapport Postad 26 Oktober, 2005 Ok, man kanske kan tänka sig något så här 1. Nyckel till Paramounts studios 2. Tillträde till samtliga Star Trekskådespelarnas event, conventions mm 3. En ny trereplik med en replikator för att säkerställa sig om ytterligare två bra att ha saker och en trereplik med en replikator för att få två bra att ha saker och ytterli....... Citera
Supreme Commander JAF Postad 26 Oktober, 2005 Rapport Postad 26 Oktober, 2005 En bra grej att replikera vore en transportör... J. Citera
B'Elanna Postad 26 Oktober, 2005 Rapport Postad 26 Oktober, 2005 1. Ett jobb 2. Synliga magmuskler (öh, kan nog bli svårt...) 3. En ny cykel, måste ju ta något som är troligt Jag vill också väldigt gärna ha ett nytt jobb! <_< I övrigt skulle jag replikera en liten skyttel med warpdrift så att jag kan ge mig ut och resa i rymden samt Voyagers EMH. Att göra ett hologram med en replikator borde väl gå eftersom holodeck och replikator är liknande tekniker. Jag vill i alla fall ha doktorn i Voyager eftersom han är så bra på att bota sjukdomar också är han rolig och trevlig för det mesta. Också kan man stänga av honom om man får nog! Citera
Trolsk Postad 26 Oktober, 2005 Rapport Postad 26 Oktober, 2005 Hmmm... var ska man börja? 1. En fin, färdig magisteruppsats i historia tack! 2. En massa pengar så jag kan förverkliga mina drömmar 3. En tidmaskin så jag kan utforska både det som varit och det som ska komma... Tror jag.... fast jag vill hemskt gärna ha min egen holosuit på mitt eget lilla skepp som jag delar med en söt Vulcan eller Cardassier :P Citera
Durator Postad 27 Oktober, 2005 Rapport Postad 27 Oktober, 2005 B)--> CITAT(B @ 26 Oct 2005, 20:24) <{POST_SNAPBACK}> 1. Ett jobb 2. Synliga magmuskler (öh, kan nog bli svårt...) 3. En ny cykel, måste ju ta något som är troligt Jag vill också väldigt gärna ha ett nytt jobb! <_< I övrigt skulle jag replikera en liten skyttel med warpdrift så att jag kan ge mig ut och resa i rymden samt Voyagers EMH. Att göra ett hologram med en replikator borde väl gå eftersom holodeck och replikator är liknande tekniker. Jag vill i alla fall ha doktorn i Voyager eftersom han är så bra på att bota sjukdomar också är han rolig och trevlig för det mesta. Också kan man stänga av honom om man får nog! EMH trevlig? Rolig är han iallafall. Citera
Commander Michels Postad 19 September, 2007 Rapport Postad 19 September, 2007 (redigerade) 1) Den största och bästa tv som bara finns 2) -II- datorn som finns 3) En katttränare ( :lol: :rodna: mina katter har en tendens att kissa på saker som råkar befinna sig på hallgolvet), skämt å sidå skulle en jacuzzi vara ganska najs Redigerad 19 September, 2007 av Commander Michels Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 19 September, 2007 Rapport Postad 19 September, 2007 1) dyrbara diamanter(så att jag kan betala hyran , el-räkningen m.m 2) kaffe i mängder(är kaffeberoende) 3) PIZZA!!! Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.