Jump to content

Vad skulle du replikera med en replikator?

Recommended Posts

• Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vadå välja tre saker?!

Deta är ingen röstning. En replikator kan ju replikera det man önskar. Den omvandlar energi till massa och tvärt om efter vad jag har förstått.

Ny hårddisk - nej jag behöver en ny dator..om jag har en replikator är det dock inget problem. Tusenlappar - visst inte så dumt......... men eftersom replikatorn finns i framtiden och pengar inte används då så skulle dessa vara tämligen värdelösa. Star Trek elite force..eftersom jag inte har så bra dator är det inte att tänka på.....

Först skulle jag replikera en god middag med ett gott vin. Sedan skulle jag ge mig ut på Enterprise och upptäcka nya civulisationer. För när det finns replikatorer så finns det så klart också star ships....

Om jag tröttnar på framtiden kan jag alltid replikera ett par TNG-boxar och ta mig tillbaka till nutiden.

Nu har jag inte tid längre...jag har tid på holodecket...ska spela framtidens version av Star Trek Elite force ;) ;) ;)

Om du fick använda en replikator och replikera tre saker i nutid.

Det är jag jag menar.

jag skulle nog replikera enterprise-e

seriöst: replikatorer kan bara replikera organiskt material, men det verkar dom inte ha fattar i serierna (dom säger det i nåt avsnitt, eller nåt i den stilen)

Tja... Tre saker får ni välja.

Det är ett svårt val.

1: En portfölj med tusenlappar...
Skulle ju alltid vara bra att ha, man har alltid för lite pengar.

2: En ny hårddisk med nyaste prestanda

Skulle behöva en helt ny dator.

3: Star Trek Elite Force II

Spelet har vi redan. :) Så det skulle jag inte relicera.

Om jag inte få välja mellan nått annat än dessa tre saker så skulle jag ta pengarna.

Om jag inte få välja mellan nått annat än dessa tre saker så skulle jag ta pengarna.

Alltså det Bromma_Herman frågar är; Vilka tre nutidssaker skulle DU replikera om du hade en replikator?

Jag skulle replikera (även oorganiska saker och lite "fuskande"):

Enterprise D ;) (om jag hade en jättestor replikator)

Enterprise D-besättningen (räknar det som en sak).

En Star Trek TOSklänning med tillhörande skor.

En alldeles egen Crystaline Entity skulle inte vara helt fel, ifall man vill erörva världen eller så :rolleyes:

Det här är nästan som att få tre önskningar, inte undra på att pengar, svält och misär är utplånat i framtiden (nästan...) :)

Edited by Lore

1. En replikator som kan replikera 1000 saker istället för 3. :lol:

2. Samtliga DVD boxar och filmer som finns (och som ska komma)

3. naturtrogna modeller av all rekvisita som någonsin använts i ST (phasers, tricorders etc)

Ok, man fick bara replikera nutida saker, men år 2003 måste det ändå finnas många världar som har replicators, det stod inte att det skulle vara nutid på JORDEN. :P

1. Tillräkligt med pengar för att köpa ett mindre land

(vem vill inte härska över sitt eget lilla land?)

2. Mer pengar så att mitt egna lilla land har en god ekonomi

(jag vill ju inte att mitt folk ska svälta, dessutom vill jag ha ett fint palats)

3. En psykolog

(jag har en känsla av att jag lider av storhetsvansinne)

:lol:

Vilka härliga förslag....

En Defiant skulle ju inte vara helt fel med Cloaking Device... Sitta uppe i rymden och skratta åt NASA.

Och va berömd man skulle bli, inte minst bland Star Trek fans. Då behövs inte pengarna, för alla vill åka med.

Bara att transportera upp och åka till Risa.... :w00t:

Förresten. Du som ville ha en Psykolog. Dessa behöver inte replikeras.

Edited by Bromma_Herman

Tänk att kunna få replikera en Hologram maskin...ha sitt egna lilla EMH i gaderoben eller nått. Det skulle helt klart vara en kul grej.

Att replikera pengar så att man kunde köpa en ö skulle inte heller vara så dummt som UNDO_2000 förslog längre upp. Att dela den med fler andra inbitna trekkers skulle vara kul.

Sen skulle jag vilja replikera en film studio med en massa trekk rekvisita så att man kunde spela in en massa serier...det har redan Captain Proton föreslagit, men det var en väldigt bra sak.

Tycker det här med replikatorn har förknippats för mycket med en "önskemaskin" som man kan få fram vad som hälst av.Man har ju hört att replikatorna kräver mycket energi och är ofta "offline" när t.ex Voyager (eller något annat skepp med replikator-kunskap) lider energibrist.Jag tror att det bara går att replikera saker som hör till någon speciell kategori,annars skulle man ju kunna replikera en ny "warpcore" eller vad som hälst när man är i knipa?men det är ju kul att leka med tanken :)

Men om det går skulle jag replikera mig några "holo emitters" som jag skulle sätta upp i mitt rum :)

Edited by Seven Of Eight

Tre saker att replicera.

1. Mer sömn. Eller det ultimata sättet att få bebisar att sova på natten -_-

2. En replicator så jag slapp laga mat.

3. Alla DVD-boxarna av TNG och DS9. Så man har nått att titta på när man sitter uppe och ammar för femtielfte gången på en natt.

• 1 month later...

*lol* Ta en sväng om Söderhavet... det låter fantastiskt bra, Gul Nador :D Då slipper man kostsamma och långa flygresor.

Okies, detta skulle jag replikera:

1) Transporter-maskin så att jag skulle kunna beama vartsomhelst i världen på 2 sekunder.

2) Många miljoner kronor.

3) Eh... vad mer? Man kan ju göra allt för de där miljonerna så ... hmm, Voyager-skeppet kanske.

:lol: