Gå till innehåll

Var finns ni alla? del 2


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

  • Svar 389
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jamen skriv upp mig på listan för t***n! Bor i Linköping!

Skrev du nu en svordom?! Kanske en östgötsk sådan? "För tjyven" ? ;)

Det räknas inte som svordom om man skriver en massa **** i mitten. :D

Redigerad av P'kea
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen skriv upp mig på listan för t***n! Bor i Linköping!

Skrev du nu en svordom?! Kanske en östgötsk sådan? "För tjyven" ? ;)

Det räknas inte som svordom om man skriver en massa **** i mitten. :D

måste säga att jag själv tycker att svordomar dolda med en massa **** är lika dumt som att skriva ut svordomen. jag tycker att inte dessa stjärnor hör hemma här, det är bättre att prata gammal vanlig fin svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste säga att jag själv tycker att svordomar dolda med en massa **** är lika dumt som att skriva ut svordomen. jag tycker att inte dessa stjärnor hör hemma här, det är bättre att prata gammal vanlig fin svenska.

eller ännu hellre öschöttska :lol:! :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste säga att jag själv tycker att svordomar dolda med en massa **** är lika dumt som att skriva ut svordomen. jag tycker att inte dessa stjärnor hör hemma här, det är bättre att prata gammal vanlig fin svenska.

eller ännuhellre öschöttska :lol:! :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

ja öschöttska, men dalmål går fint det också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste säga att jag själv tycker att svordomar dolda med en massa **** är lika dumt som att skriva ut svordomen. jag tycker att inte dessa stjärnor hör hemma här, det är bättre att prata gammal vanlig fin svenska.

eller ännuhellre öschöttska :lol:! :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

ja öschöttska, men dalmål går fint det också :P

YEA, dalmål e fint de :D Älvdalska förstår jag mig dock inte på :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i lilla Hindås, i Bollebygds kommun ca 4 mil öster om Göteborg.

Not anymore! Jag bor numera i Tampa, Florida, USA. Oj vad tiden går. :)

Då har du nära till Orlando... Glöm inte bort ett besök på Discovery cave där. Kennedy space center antar jag att du redan har besökt några gånger... J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supreme Commander JAF: Tja, Orlando ligger ca 15 mil härifrån, så jag skulle nog inte påstå att det är nära. :P Med amerikanska mått kanske! Nästa gång jag åker dit blir när IKEA öppnar i höst. :D Nej, jag har faktiskt inte besökt Kennedy Space Center. Funderade på det inför uppskjutningen av Christer Fuglesangs raket i december förra året, men eftersom det oförutsägbara vädret medförde att de fick skjuta upp uppskjutningen (haha!) flera gånger tänkte vi att det inte skulle vara värt att chansa den långa bilturen på att överhuvudtaget få se något. Dessutom skedde det på kvällstid och då ser man inte lika mycket som på dagtid, tycker jag.

Jag vill gärna utforska Florida mer än vad jag har gjort, det är en stor stat och jag har hört att det är fint uppe i norr (Panhandle). Förra året körde vi ända ner till Key West när min mamma kom på besök, det var kul! På vägen åkte vi luftbåt i Everglades, vilket tyvärr visade sig vara slöseri med både tid och pengar.. vi fick nämligen inte mycket valuta för pengarna. Argh. Så om du är intresserad av Everglades, åk inte till Everglades City. Men men, Key West var mysigt och pittoreskt, där badade vi i havet för första gången sedan Hawaii (det hade gått fem månader) och åt en riktigt god amerikansk hamburgare på Sloppy Joe's.

Redigerad av Nina Janeway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bor nu i insjön i dalarna, men jag kommer snart att flytta till Kiruna. jag fick besked igår om att jag har kommit in på rymdgymnasiet där, det ska bli riktigt kul. synd bara att det är typ 1300 kilometer, det är inte så att man kan komma hem varje helg direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rymdgymnasiumet kan väl inte ligga så långt från ESRANGE? Du kommer säkert att få göra studiebesök där. :-)

Visst är det långt från Kiruna till Dalarna, men du åker ju på studentrabatt, och med nattåget (X2000?) borde det gå rätt bra. (Det räcker ju att åka hem över helgerna, ungefär som när man låg i lumpen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rymdgymnasiumet kan väl inte ligga så långt från ESRANGE? Du kommer säkert att få göra studiebesök där. :-)

Visst är det långt från Kiruna till Dalarna, men du åker ju på studentrabatt, och med nattåget (X2000?) borde det gå rätt bra. (Det räcker ju att åka hem över helgerna, ungefär som när man låg i lumpen)

esrange ligger typ en timme utanför Kiruna så dit lär man åka. men jag tror att det blir knepigt om man ska åka hem över helgerna, man behöver mer tid. enligt eniro skulle det ta typ 14 timmar med bil, och då utan pauser. med tåg skulle det nog gå lite fortare men man hinner ändå inte mer än att vända och åka tillbaka när man kommit fram. det är tur att man får en bärbar dator i alla fall, då kan man ju bunkra upp med ett gäng trek-DVDer på resorna :P

Redigerad av NX-01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde Panhandle låg i Texas

Jodå, men det är också ett smeknamn för norra Florida. Om du tittar på denna kartan över Florida så ser du att statens norra del ser ut som ett handtag (= "handle" på engelska). Därav namnet The Panhandle! Hela Florida, däremot, ser ut som en upp-och-nervänd lågklackad stövel. :P

Redigerad av Nina Janeway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 5 veckor senare...
om ni Linköpingsbor inte upptäckt det än så verkar P´kea komma från er by, det gör det till 7 öschöttar på vårt forum (om jag inte räknat fel förståss)!

Nu kan ni även lägga till mig på listan över Linköpingsbor, fast nån Östgöte gör det mig ej. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe samma har (skriver fran en dator i Grekland) Jag bor i Linkoping men ser mej som varmlanning. Vi far nog ta en ostergotlandtraff! Jag bor pa barnhemsgatan. Och sa brukar jag pendla till Kalmar ocksa dar jag har min flickvan. Fast nu sitter jag och svettas pa Kreta! :lol:

Då är vi ju nästan grannar. :w00t: Bor några hundra meter norrut, på Västra Vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...