Varghjärta Postad 30 Augusti, 2007 Rapport Postad 30 Augusti, 2007 Ja va skojig tråd!.. Jag bor i Stockholm (Solna), förväntar mig att bli addad på listan inom ett ljusår åtminstone.
Supreme Commander JAF Postad 31 Augusti, 2007 Rapport Postad 31 Augusti, 2007 Ja va skojig tråd!.. Jag bor i Stockholm (Solna), förväntar mig att bli addad på listan inom ett ljusår åtminstone. Vad trevligt med en solna bo till. Hoppas att jag får se dig på Stockholm trekkers trekdagar emellanåt... J.
Varghjärta Postad 31 Augusti, 2007 Rapport Postad 31 Augusti, 2007 Ja va skojig tråd!.. Jag bor i Stockholm (Solna), förväntar mig att bli addad på listan inom ett ljusår åtminstone. Vad trevligt med en solna bo till. Hoppas att jag får se dig på Stockholm trekkers trekdagar emellanåt... J. Jadå, givet! Så snart jag har råd dvs. Har överlevt på lön från ett jobb innan sommaren tills nu, och det är ganska knapert. Men jag får tydligen CSN på måndag så ganska snart ska jag försöka finna min väg till er andra.
Varghjärta Postad 6 September, 2007 Rapport Postad 6 September, 2007 Ja va skojig tråd!.. Jag bor i Stockholm (Solna), förväntar mig att bli addad på listan inom ett ljusår åtminstone. Vad trevligt med en solna bo till. Hoppas att jag får se dig på Stockholm trekkers trekdagar emellanåt... J. Okej nu är det gjort, jag missade tydligen den nu i sep, så jag kommer på den i Okt. Och jag ska ha min com-badge på mig så att alla vet vem jag är! Men det kanske inte skulle vara tillräckligt udda pryl i sådana tillfällen att utmärka mig särskilt väl. Nej nu vet jag, en Star Trek T-shirt!
Vorik Postad 6 September, 2007 Rapport Postad 6 September, 2007 Hehe samma har (skriver fran en dator i Grekland) Jag bor i Linkoping men ser mej som varmlanning. Vi far nog ta en ostergotlandtraff! Jag bor pa barnhemsgatan. Och sa brukar jag pendla till Kalmar ocksa dar jag har min flickvan. Fast nu sitter jag och svettas pa Kreta! :lol: Jag bor ute i Ryd. Vi kanske kan fundera på en träff framöver, för mitt vidkommande kan det vara kul att träffas och hitta på något trevligt tillsammans.
drakryttare Postad 22 November, 2007 Rapport Postad 22 November, 2007 Hej Jag bor i Västerås Västmanland. Gillar Star Trek serien DS9 bäst, och av filmern gillar jag The voyage home mest /drakryttaren
Kashked Postad 23 November, 2007 Rapport Postad 23 November, 2007 Hehe samma har (skriver fran en dator i Grekland) Jag bor i Linkoping men ser mej som varmlanning. Vi far nog ta en ostergotlandtraff! Jag bor pa barnhemsgatan. Och sa brukar jag pendla till Kalmar ocksa dar jag har min flickvan. Fast nu sitter jag och svettas pa Kreta! :lol: Jag bor ute i Ryd. Vi kanske kan fundera på en träff framöver, för mitt vidkommande kan det vara kul att träffas och hitta på något trevligt tillsammans. Jag flyttar själv till Ryd i Februari. Uppenbarligen så är det 'the place to be'... :lol:
Bebbe Postad 23 November, 2007 Rapport Postad 23 November, 2007 Bor utanför Östersund i republiken Jämtland.
johannalaforge Postad 23 November, 2007 Rapport Postad 23 November, 2007 Kiruna var det här Fast född i gamla hederliga Växjö :lol:
commander ricochet Postad 23 November, 2007 Rapport Postad 23 November, 2007 Jag tror att det har blivit en missuppfattning(om en så väldigt liten) Jag bor inte i Ryd, som är en stadsdel av Linköping. Kashked bor där men likväl så bor han i Linköping
Pjotr'k Postad 25 November, 2007 Författare Rapport Postad 25 November, 2007 Jag tror att det har blivit en missuppfattning(om en så väldigt liten) Jag bor inte i Ryd, som är en stadsdel av Linköping. Kashked bor där men likväl så bor han i Linköping Men då bör ni inte säga att ni bor i Ryd, för då uppfattar jag det som att Ryd är en egen ort. Vad skall man annars tro? <_<
commander ricochet Postad 25 November, 2007 Rapport Postad 25 November, 2007 Okej sorry about that. Men jag har nog aldrig sagt att jag bor i Ryd. Men detta var nu inte viktigt. Vi glömmer det:)
Kashked Postad 27 November, 2007 Rapport Postad 27 November, 2007 Okej sorry about that. Men jag har nog aldrig sagt att jag bor i Ryd. Men detta var nu inte viktigt. Vi glömmer det:) Ok, jag är allmänt förvirrad nu. Du skrev att du bodde på Barhemsgatan i Linköping, vilket jag kommenterade bara är några hundra meter från min nuvarande bostad. Sen skrev Tuvok att han bor i Ryd (stadsdelen alltså, tolkade jag det som), och det var Tuvoks inlägg som jag svarade på när jag kommenterade att jag är på väg att flytta dit. Pjotr'k, skillnaden mellan Ryd och resten av Linköping är ganska viktig om man bor här. Ryd är ett studentghetto, men så finns det, för att göra det ännu mer komplicerat, dessutom det som kallas "människo Ryd", där människorna bor (i motsats till studenterna som i det här sammanhanget inte räknas som människor). Jag ska dock som tur är faktiskt flytta in i människoryd.
Supreme Commander JAF Postad 28 November, 2007 Rapport Postad 28 November, 2007 Okej sorry about that. Men jag har nog aldrig sagt att jag bor i Ryd. Men detta var nu inte viktigt. Vi glömmer det:) Ok, jag är allmänt förvirrad nu. Du skrev att du bodde på Barhemsgatan i Linköping, vilket jag kommenterade bara är några hundra meter från min nuvarande bostad. Sen skrev Tuvok att han bor i Ryd (stadsdelen alltså, tolkade jag det som), och det var Tuvoks inlägg som jag svarade på när jag kommenterade att jag är på väg att flytta dit. Pjotr'k, skillnaden mellan Ryd och resten av Linköping är ganska viktig om man bor här. Ryd är ett studentghetto, men så finns det, för att göra det ännu mer komplicerat, dessutom det som kallas "människo Ryd", där människorna bor (i motsats till studenterna som i det här sammanhanget inte räknas som människor). Jag ska dock som tur är faktiskt flytta in i människoryd. Som jag förstått det finns det en stadsdel i linköping som heter ryd. Men det finns även en ort i östergötland som heter ryd. Eller har jag fel? J.
Vorik Postad 28 November, 2007 Rapport Postad 28 November, 2007 (redigerade) Sen skrev Tuvok att han bor i Ryd (stadsdelen alltså, tolkade jag det som), och det var Tuvoks inlägg som jag svarade på när jag kommenterade att jag är på väg att flytta dit. Jo. Jag menade givetvis stadsdelen Ryd i Linköping. :lol: Pjotr'k, skillnaden mellan Ryd och resten av Linköping är ganska viktig om man bor här. Ryd är ett studentghetto, men så finns det, för att göra det ännu mer komplicerat, dessutom det som kallas "människo Ryd", där människorna bor (i motsats till studenterna som i det här sammanhanget inte räknas som människor). Jag ska dock som tur är faktiskt flytta in i människoryd. Lyssna på vad Kashked har att säga. Det stämmer helt och hållet. Och som en upplysning för den intresserade så bor även jag i det så kallade "människo Ryd" Inte så att jag har något emot studenter. Det har bara blivit så att när man inte är student så bor man inte direkt i en studentkorridor. ;) Redigerad 28 November, 2007 av Tuvok
commander ricochet Postad 28 November, 2007 Rapport Postad 28 November, 2007 Den var ny för mej: Alltså att det finns Student -Ryd och människo-Ryd!? Jag som bara har bott i Linköping sedan 1988. Svar på frågan om det finns nåt' Ryd i Östergötland så får jag sticka ut hakan och säga nej. (bara för det så finns det väl nåt' litet ställe som heter det. Men vi har ju Maroco som ligger en bit utanför Linköping! Däremot så finns det en del olika Ryd i Småland tror jag- Jag var ute på krogen med en polare som träffade sin arbetskamrat där. Jag hörde att han pratade småländska så jag frågade: "Kommer du från Skillignaryd?" Varpå haktappningen var total Han sa: "HUR kunde du veta det?" Jag sa" Man har väl koll!" Skillingaryd är inte precis nån´stor ort i stora Småland om man säger så.
Kashked Postad 28 November, 2007 Rapport Postad 28 November, 2007 Då kan du inte ha haft mycket kontakt med studenter om du aldrig hört talas om människo-ryd och student-ryd. :lol: Är väl kanske inte något som människorna reflekterar mycket över, men bland studenter så är skillnaden klar och tydlig. Ryd är lite som ett mikrokosmos för en student, där finns allt man behöver i livet, d.v.s. universitetet (som visserligen inte hör till ryd tekniskt sett, men det ligger ju så nära), HG (Herrgår'n, studentstället nr.1) och Hemköp. Enda anledningen man nånsin behöver lämna Ryd är egentligen när man ska till systemet eller föreläsning på Nationernas Hus. :lol: Själv så undviker jag dock student-ryd genom att flytta ihop med en kompis. Hyran blir billigare, jag får mer plats och behöver bara dela kök med en person i stället för 8. Det är på alla sätt bättre än att bo i korridor. Enda nackdelen är väl att jag måste skaffa egna möbler.
commander ricochet Postad 28 November, 2007 Rapport Postad 28 November, 2007 Då kan du inte ha haft mycket kontakt med studenter om du aldrig hört talas om människo-ryd och student-ryd. :lol: Är väl kanske inte något som människorna reflekterar mycket över, men bland studenter så är skillnaden klar och tydlig. Ryd är lite som ett mikrokosmos för en student, där finns allt man behöver i livet, d.v.s. universitetet (som visserligen inte hör till ryd tekniskt sett, men det ligger ju så nära), HG (Herrgår'n, studentstället nr.1) och Hemköp. Enda anledningen man nånsin behöver lämna Ryd är egentligen när man ska till systemet eller föreläsning på Nationernas Hus. :lol: Själv så undviker jag dock student-ryd genom att flytta ihop med en kompis. Hyran blir billigare, jag får mer plats och behöver bara dela kök med en person i stället för 8. Det är på alla sätt bättre än att bo i korridor. Enda nackdelen är väl att jag måste skaffa egna möbler. Synd att du inte flyttade tidigare då jag hade lite bänkar å bråte som jag slängde. Jo då klart jag känner till stuket i "Ouyd"! Har varit ??tskilliga gånger på herrgårrrn och flamman samt några gånger på korallen. Dock så pluggade jag högskola i Norrköping(läste ferengi-ämnen ekonomi och främst inköp) och där har jag mindre koll.
Pjotr'k Postad 29 November, 2007 Författare Rapport Postad 29 November, 2007 Skåne var det här. Var i Skåne bor du?
alex Postad 30 November, 2007 Rapport Postad 30 November, 2007 I det otroligt vackra Helsingborg. Ja kanske inte just nu, ganska grått men ändå.
Marvin Postad 9 Januari, 2008 Rapport Postad 9 Januari, 2008 Bor i Lund. Vidrig studentstad, gah! Dock född i Gävle.
K´hogh son of Klintoch Postad 10 Januari, 2008 Rapport Postad 10 Januari, 2008 Fortsättning från tidigare diskussion. Så här ser det ut hittills. Säkert är det många som inte har skrivit vart de bor, men man får ändå en bild av hur det ser ut över forats medlemmar: Blekinge Jämjö: holodoc Karlshamn: Me. T'Pol Lyckeby: OnO Ronneby: Sotunk Bohuslän Kungälv: UNDO_2000 Ljungskile: Excelsior Västerlanda: USS VOYAGER Dalarna Borlänge: persjoman, dragontrumpetare Falun: sweetycow, b00t3r, Sir Legolas Insjön: NX-01 Krylbo: Warbird Orsa: Himmlah Gästrikland Gävle: Phlox, Aliline, Fairy of Darkness Halland Halmstad: Frost, Nikon Kungsbacka: seven of nine, Wrogie, Picard Hälsingland Bollnäs: vpolt Lappland: Jokkmokk: imzadi Kiruna: JanurHeart, StoVoKor, johannalaforge Norrbotten Jokkmokk: imzadi Kalix: Lieutenet Lind Luleå: Callandor, Captain Mariah, Enterprise_Nx-01, Rymdmonstret Muodoslompolo: Vulcan Tuvok Piteå: Smirf Närke Hallsberg: Ella Vintrosa: Blondie Örebro: Glenn A, Unknown, Brandel, Tom_Hell Skåne Glumslöv, Landskrona: commander jennie Helsingborg: B'Ella, Borg Drone, Worf DFF, Razekiel Hässleholm: Schwozh, zulan Hörby: autumnfire Kristianstad: shadow Lund: mumle, Job, JoBu Malmö: Tal Ceres, Inter Oxie: Janson Södra Sandby: Homn Ystad: bjorn98009_91 Åstorp: jan_kivisaar Ängelholm: B'Ellana Småland Hovmantorp: Captain Mariah (sommartid) Huskvarna: Commander Michels Jönköping: discharged Kalmar: Pjotr'k, Daniels, Stranglehold, Worf23 Lagan: Grand Nagus Mak Markaryd: zebmac Moheda: Thalaxian Nässjö: StarTrekin Vaggeryd: Mr Banana Virserum: Brunt Värnamo: Sandra, Thirteen Älmhult: jimmie6 Västervik: Anders Stockholm Four of Eight, Morn, Fröken A, Crayle, Kat, LaserT, Jadziadax, Captain Janeway, K'Ehleyr, Worf, captain archer, Zeratul, UFP, Supreme Comander JAF, Varghjärta Södermanland Eskilstuna: Gul Tahel Gnesta: trekkie89 Järna: Sannsiman Katrineholm: Archangels Norrtälje: Supertreck Nyköping: Moa, Mikael Södertälje: Nettan Vagnhärad: ulric, 7 of 9 Uppland Danderyd: Mindtrust Harbo: Kirk^4 Knivsta: Durator Rimbo: Emher Sollentuna: Captain Proton Täby: Alex V, RoLaren Upplands-bro: captain archer Uppsala: Tuvix Värmland Charlottenberg: Mr A Karlskoga: MrsRiker Karlstad: _starchild_ Kristinehamn: Triskelion Västerbotten Umeå: Jello Vindeln: playmore82 Västergötland Borås: Agge, Enemix Dalstorp: M'Nor Frölunda: Picard Göteborg: Lis@, Quiet, Mathias, P'tack, Essray, poth_99. Gul Nador, Ynkryggen, Mr Borg, EoNeel, Electron, dax_maryrussel, RomulanStar, Beverlycrusher94 Lidköping: James Godthardt Limmared: Jocke, Steinhammer Partille: SevenofNine, crazy_voyager Skövde: Herman, Dahlberg Tibro: romulanboy Öckerö: Lokatt Västmanland Fagersta: orville Köping: The Borg, Mr.Data Norberg: [url="http://www.s vart tog vi Öschöttar vägen?sätt tillbaka oss genast! :arg:
commander ricochet Postad 10 Januari, 2008 Rapport Postad 10 Januari, 2008 Hehe vi kanske är för busiga för att få vara med?
Rekommenderade inlägg