Jump to content
Sign in to follow this  
Döparn

Favoritavsnitt?

Recommended Posts

Förresten, Är inte Worf bakis av romulansk Ale i star trek nemesis?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, Romulanskt öl är främsta valet när folk blir fulla i Star Trek, annars är Sauriskt konjak ett förträfligt alternativ ;)

Men som sagt :D:D:D :

Worf: Romulan ale should be illegal

Geordi: It is

Förut har jag haft Unexpected (1x05) som absolut favorit avsnittet pågrund att det är så annorlunda. Det är inte att en man i besättningen som gör en utomjordisk kvinna gravid, utan det är en man i besättningen som blir gravid av en utomjordisk kvinna. Men börjat ändra mig att favorit avsnittet är Home (4x03). Det fick mig verkligen att gråta för inget är mer sorgligt att se två personer som älskar varann f?? lida så mycket, pågrund av att en måste offra sig för att någon i deras omgivning har fåt ta straffet för något dom själv gjort.

Jag hoppas få se fler avsnitt av Enterprise som verkligen har det där som verkligen berör en.

Edited by Lieutenet Lind

Dear Doctor i säsong 1 gillar jag skarpt. Det var det som fick mig att tycka att ENT är en helt OK ST-serie. Jag gillar anknytningen till Prime Directive - det finns inte än, men Archer börjar tänka i de banorna i det här avsnittet....

Sen måste jag säga att alla avsnitt i säsong 4 har hittills varit jättebra :D

Dear Doctor i säsong 1 gillar jag skarpt. Det var det som fick mig att tycka att ENT är en helt OK ST-serie. Jag gillar anknytningen till Prime Directive - det finns inte än, men Archer börjar tänka i de banorna i det här avsnittet....

Sen måste jag säga att alla avsnitt i säsong 4 har hittills varit jättebra  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Fy va kul! Dear Doctor är mitt favis-avsnitt när det gäller hela ENT.

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

När Archer är hos doktorn med sin hund, som har ont i magen, och Phlox säger att nu får det vara slut med osten.

Det är lysande!

Vilket är ert absoluta favoritavsnitt i Enterprise?

Tyvärr har jag bara följt Enterprise på SVT - så jag har ju långt ifrån sett alla, men jag kan lugnt säga att Shuttlepod One hittils ligger ohotad etta hos mig. Detta avsnitt innehåller nämligen mycket av två ingredienser som jag uppskattar väldigt högt - Malcolm reed och alkohol. :)

Inte nog med att Malcolm reed får oerhört mycket tid i detta avsnitt så att man bara kan mysa riktigt länge av hans stolthet, åsikter om amerikanare och dyl. - dessutom hittar de en flaska Whisky som de super sig fulla på. "Fylle-konversationen" om T'pols bakdel är tex. obetalbar :D Sedan gillar jag ju själv alkohol rätt mycket.

Så det är nog inte så konstigt att detta avsnitt är mitt dröm-avsnitt som besannades. Hoppas det kommer något abvsnitt i framtiden som är lika bra - och som innehåller mycket Malcolm reed. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Gillar det med.. dom sitter ju å snackar om T´pol s Fina stjärt(röv) i den

Hahahaha!

OMG? Är detta ett resultat av moralpaniken - eller är det bara ett obetydligt future-aktigt inslag? Vill Star trek universat vara så "korrekt" att de inte ens tillåter sig att bli fulla?

En del av poängen, åtminstone vid ölande, är ju att man ska bli härligt berusad. Vi nordbor skulle ju inte överlevt en sådan förändring....

Men alltså, helt ärligt, vilken ärthjärna, skulle någonsin ens komma på tanken att byta ut alkoholen mot en släkting som smakar SAMMA men som man inte ens blir berusad av?

<{POST_SNAPBACK}>

Helt ärligt så finns det många som utan tvekan skulle byta ut det. Jag skulle t ex inte ha något emot att ta och dricka whiskey oftare och mer än vad jag gör. Tror nog att inställningen har med mognad att göra i mångt och mycket.

ST-varianten, synthehol, är en naturlig produkt av mänsklighetens mognande.

Jag har bara sett säsongerna 1-3 och av de avsnitten var säsongsfinalen på säsong 3 bäst. Verkligen en underba cliffhanger.

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommer att tänka på den som enterprises bästa sekvens när det smattrar i shuttlepoden och 1940 tals jaktflyg kommer genom målnbankarna mot trip och malcolm

Ja det är i fjärde säsongen det händer tro mig. Både soong-arcen och Vulcan-arcen är helt lysande och slår undan fötterna på alla kritik serien har fått. I Säsong tre var jag väldigt förtjust i Doctor's Order och i säsong två var Dead Stop min favorit. Båda lite lite ST-kanske, men exempel på mycket god SF är det i allafall. Påminner mycket om den sf-litteratur jag gillar. Alister Reynolds, isaac Asimov, Clark och Baxter förstås.

Svårt att säga vilket jag skulle välja till favorit avsnitt, men alla avsnitt i säsong 4 har varit väldigt bra. Men dom 4-5 sista avsnitten i säsong 3 tycker jag är bland det bästa jag sett på länge inom star trek!

"catwalk" är ett av mina favorit avsnitt, jag vet inte riktigt varför, tycker bara det är riktigt bra. Intressant att se lite hur besättningen lever när de inte arbetar, även om det är under lite annorlunda omständigheter.

"shutlepod one" är också ett bra avsnitt, gillar bara inte att de blir lite halv-fulla tillslut... <_< No drunk people on Enterprise, please!

Svårt att säga vilket jag skulle välja till favorit avsnitt, men alla avsnitt i säsong 4 har varit väldigt bra. Men dom 4-5 sista avsnitten i säsong 3 tycker jag är bland det bästa jag sett på länge inom star trek!

<{POST_SNAPBACK}>

Citerar mej själv nu. Har bestämt mej vilket som är mitt favoritavsnitt nu, det blev sista avsnittet av säsong 3 " Zero Hour " väldigt stark säsongsavslutning!

"shutlepod one" är också ett bra avsnitt, gillar bara inte att de blir lite halv-fulla tillslut...  <_<  No drunk people on Enterprise, please!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gillar också Shuttlepod one - fast jag tycker det är rätt så kul när det blir lite halvfulla på slutet. Särskilt Malcolm när han börjar tala om T'Pol "Awfully nice bottom!" Tycker inte det är så farligt att de blir fulla. Wiskeyn är ju de enda som de har att dircka och de tror att alla vänner på Enterprise är döda - inte så konstigt att de blir lite fulla.

"shutlepod one" är också ett bra avsnitt, gillar bara inte att de blir lite halv-fulla tillslut...  <_<  No drunk people on Enterprise, please!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gillar också Shuttlepod one - fast jag tycker det är rätt så kul när det blir lite halvfulla på slutet. Särskilt Malcolm när han börjar tala om T'Pol "Awfully nice bottom!" Tycker inte det är så farligt att de blir fulla. Wiskeyn är ju de enda som de har att dircka och de tror att alla vänner på Enterprise är döda - inte så konstigt att de blir lite fulla.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, visst, det är inte alls konstigt att de dicker wiskeyn, men de blir så fjantiga då. Kommer bara ihåg att de sa nått om att galaxen kunde fnittra hur mycket den ville utan att få deras wiskey... något sådant var det iallafall.

Edited by Thirteen

Min favorit avsnitt är 16 avsnittet säsong 3:

Doctor's Orders

Sammanfattning:

När Enterprise färdas genom en del av den delfiska rymden som är dödlig för mänskliga kroppar, får doktor Phlox låta hela besättningen falla i sömn och själv hantera alla problem som kan uppkomma på ett rymdskepp. Även med T'Pols hjälp sätts doktorns kunskaper på hårt prov när komplikationer uppkommer. När Phlox upptäcker att skeppet inte rör sig tillräckligt fort genom området inser han att han måste starta warpmotorerna utan att spränga upp skeppet. Samtidigt inser han att han själv kanske inte är helt immun mot strålningen i regionen.

Ett avsnitt som ger än en ryslig känsla. Den var lugn men endå väldigt spännande.

:D

Har fler sätt den delen och vad tyckte ni om den.

Har kollat klart på säsong 3 och väntar på att säsong 4 ska släppas på DVD så man får följa fortsättningen. Slutet på sisa avsnittet i säsong 3 verkade visa på en intressant säsong 4. Dom som inte har sätt den ska jag inte förstöra för, men ni som har sätt säsong 3 förstår vad ja pratar om. :rolleyes:

Min favorit avsnitt är 16 avsnittet säsong 3:

Doctor's Orders

Sammanfattning:

När Enterprise färdas genom en del av den delfiska rymden som är dödlig för mänskliga kroppar, får doktor Phlox låta hela besättningen falla i sömn och själv hantera alla problem som kan uppkomma på ett rymdskepp. Även med T'Pols hjälp sätts doktorns kunskaper på hårt prov när komplikationer uppkommer. När Phlox upptäcker att skeppet inte rör sig tillräckligt fort genom området inser han att han måste starta warpmotorerna utan att spränga upp skeppet. Samtidigt inser han att han själv kanske inte är helt immun mot strålningen i regionen.

Ett avsnitt som ger än en ryslig känsla. Den var lugn men endå väldigt spännande.

:D

Har fler sätt den delen och vad tyckte ni om den.

Har kollat klart på säsong 3 och väntar på att säsong 4 ska släppas på DVD så man får följa fortsättningen. Slutet på sisa avsnittet i säsong 3 verkade visa på en intressant säsong 4. Dom som inte har sätt den ska jag inte förstöra för, men ni som har sätt säsong 3 förstår vad ja pratar om. :rolleyes:

Om du gillar detta avsnitt så finns det ett liknande voygeravsnitt där seven of nine tvingas vara ensam ett tag på ett liknande sätt. Kommer inte ihåg titeln men det är det nog andra som gör! J.

Nu håller jag på att se om Enterprise på dvd. I går såg jag Shuttle Pod one och tycker fortfarande det är ett av de allra bästa avsnitten i Ent och i Star Trek.

Avsnittet har både värme och humor och även mycket allvar. Det är härligt att se hur Trip och Malcolm som är väldigt olika kommer överrens och faktiskt blir vänner. Intressant att se hur de reagerar när de tror att de har förlorat alla sina vänner på Enterprise.

Jag är inte för att man ska supa sig full och alkohol orsakar tyvärr mycket lidande. Men ändå blir det kul i detta avsnitt. De tror ju att de ska dö. Att de delar på wiskeyn i detta läge känns naturligt. Malcols "Avfully nice bottom" är helt enkelt underbart! :w00t:

Jag gillar även när Trip tänker offra sig för att rädda Malcolm och Malcolms tal om att det är fegt att att offra sig. Trip handlar säkert som han gör eftersom han är rädd. Vem skulle inte vara det!

Malcolms lilla dröm är väldigt kul särkilt när han drömmer om att T'Pol ska kyssa honom också vaknar han av att Trip står över honom i stället. Snacka om snopet! :P

jag kan inte begränsa mig till et avsnitt vi har ju shuttlepod one och sedan finns det ju regeneration och även det där cowboy avsnittet som jag har glömt bort namnet på.

men dessa måste nog vara mina favoriter.

Jag gillar Regeneration bäst. Det knyter an till First Contat på ett väldigt bra sätt. Och jag gillar avsnitt som får en att vilja se fler avsnitt eller filmer. Avsnittet där Cochran skjuter ner representationen från Vulcan och rymdskeppet blir taget fick mig att hicka till ordentligt. Normalt gillar jag inte different timelines men det var välgjort...

/Hugh