Kai Dukat Postad 15 Mars, 2006 Rapport Postad 15 Mars, 2006 (redigerade) Jag har hört att det hela började som en ren tillfällighet bland scenograferna och attributmakarna som sedan manusförfattarna tag upp som en rolig grej. Dvs tesen "Undra vad fansen kommer att hitta på för olika förklaringar runt om på forumsidor i världen gällande detta" var nog väldigt drivande här :P ;) Redigerad 15 Mars, 2006 av Kai Dukat
Odo II Postad 15 Mars, 2006 Rapport Postad 15 Mars, 2006 Det måste ju vara som Kai Dukat tror! Fatta vad roligt de måste ha när de försöker smyga in talet lite överallt och sedan följa alla teorier som dyker upp på sajter som denna. De har säkert fler grejer för sig som vi inte upptäckt än. Det är inte någon speciell rekvisitaattiralj som finns med lite här och där? Och då menar jag inte grottkulisserna som verkligen blivit flitigt använda...
Supreme Commander JAF Postad 15 Mars, 2006 Rapport Postad 15 Mars, 2006 Nu hoppas jag att jag inte skriver något som redan är sagt, något ni redan vet... men när jag ögnar igenom dessa funderingar kring 47:an (som för övrigt har blivit mitt lyckonummer sedan jag blev trekker) ser jag inte denna, halvt vedertagna, förklaring. Jag har hört att Gene Roddenberry himself, flygare och samhällskritiker som han var, ville hedra sitt land med 47:an. USA:s nationaldag, 4th of July, är den 4:e dagen den 7:e månaden. Inte svårare än så att få in 47. Denna förklaring är den jag har hört (och för länge sedan läst). 47:an ska ha startats på 60-talet och blivit alltmer frekvent iom TNG... och bollen är i rullning ;) Precis min gissning också! Det känns så rätt när man kom på det... :P <_< J.
Supreme Commander JAF Postad 28 Juni, 2006 Rapport Postad 28 Juni, 2006 Jag såg att det den 1:a juli kommer det 47 nya lagar! En ren tillfällighet? J.
Supreme Commander JAF Postad 5 Juli, 2006 Rapport Postad 5 Juli, 2006 Sa jag att det i stockholm finns en buss nr 47 mellan tomteboda och waldermarsudde? Har ni andra buss 47 i andra städer i sverige? Tala om det här! J.
Supreme Commander JAF Postad 16 Augusti, 2006 Rapport Postad 16 Augusti, 2006 Gissa hur många slag jag fick på en 18 håls minigolfbana igår? Just det - 47!!!!! :P :blink: B) J.
Tom_Hell Postad 16 Augusti, 2006 Rapport Postad 16 Augusti, 2006 Jag har bara hört Kai Dukats förklaring tidigare (och även läst den i någon bok). Kestras förklaring låter alldeles för "smart" och även an aning långsökt.
Supreme Commander JAF Postad 18 Augusti, 2006 Rapport Postad 18 Augusti, 2006 En tidning gör reklam i tunnelbanan i stockholm. De skryter med att de har 47 tips på bra tillbehör. (Tara om ni undrar). J.
OnO Postad 20 September, 2007 Rapport Postad 20 September, 2007 Jag bor på tredje våningen i ett hus med tre trappor á 16 trappsteg, sammanlagt 48 alltså... Åtminstonne trodde jag det till idag. Idag upptäckte jag att första trappan bara består av 15 trappsteg...
K´hogh son of Klintoch Postad 20 September, 2007 Rapport Postad 20 September, 2007 En tidning gör reklam i tunnelbanan i stockholm. De skryter med att de har 47 tips på bra tillbehör. (Tara om ni undrar). J. skulle Tara Reid vara ett bra tillbehör?hm...måste nog hålla med där
NX-01 Postad 21 September, 2007 Rapport Postad 21 September, 2007 Jag bor på tredje våningen i ett hus med tre trappor á 16 trappsteg, sammanlagt 48 alltså... Åtminstonne trodde jag det till idag. Idag upptäckte jag att första trappan bara består av 15 trappsteg... haha vad kul :lol: själv bor jag på fjärde våningen i ett hus på totalt sju. men hur många trappsteg det finns vet jag inte men jag vet att det bara finns en hiss i alla fall :P
OnO Postad 9 Maj, 2012 Rapport Postad 9 Maj, 2012 (redigerade) Länge sedan jag var här och skrev på detta eminenta forum. Vill bara tala om att jag fyllde 47 år igår. Är jag extra trekkig nu då? ;) Redigerad 9 Maj, 2012 av OnO
RoLaren Postad 9 Maj, 2012 Rapport Postad 9 Maj, 2012 Bara att gratulera. Givetvis firar man väl riktigt trekkigt?
Lord Di Lego Postad 9 Maj, 2012 Rapport Postad 9 Maj, 2012 Grattis i efterskott! Dessutom kan väl inte en kommendör av 1a graden på startrekdb sluta att vara trekkig? :P
Rekommenderade inlägg