Fredrik Posted August 24, 2001 Report Share Posted August 24, 2001 I början på Voyager Serien (säsong 1 tror jag) Har Voygar fasnat i en levande nebolsa. (det var det här med på blå prickar på skeppet som drar energi) (vissa kanske förstår mej) Hursomhelst För att ta sig urr nebulosan använder dom en foton torped och precis innan det säger Janeway eller Chackotay: Vi har bara 32, 16 eller 24 Toperder.Jag tycket att dom borde va slut närsom helst. I avsnitt som Hope and Fear skjuter dom 4 eller 5 torpeder och i Night skjuter dom 7 stycken. Är det någon som tycker som jag eller??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted August 24, 2001 Report Share Posted August 24, 2001 Jo, jag tänkte samma tanke! Men sedan kom jag ju på att det är ju inte så många avsnitt kvar innan serien är slut, så det måste vara förklaringen :dance: Sedan kan det vara så att de använder Neelix Leanaroot stuvning i nya torpeder, eller så hittade de något ställe att köpa liknande (teknologi) torpeder som deras. De har ju trots allt varit och shoppat på flera ställen i kvadranten. De försökte ju att byta ut systemet iofs i ett avsnitt nyss då Seven och försäljaren inte "kom överens"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted August 24, 2001 Report Share Posted August 24, 2001 Kanske det.. Men dom har ju kunskap att replikera olika saker.. Så jag tror dom använder den teknologi och replikatorerna till att göra mera vapen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted August 24, 2001 Report Share Posted August 24, 2001 Jag är nästan helt säker på det som Pelle säger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 26, 2001 Report Share Posted August 26, 2001 Sa inte Janeway nåt om att de har bara dessa och sedan är de slut, jag uppfattade det som att de inte kunde göra nya men de kanske kom påp ett sett att fixa det på... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 26, 2001 Report Share Posted August 26, 2001 Jag tror Mikael har rätt, dom kan inte göra några fler torpeder. Skulle tro att det är samma sak med torpederna som med skyttlarna, det har dom ju oxå gjort åt några st. Från början hade dom 38 torpeder (ST: Encyclopedia) och dom räcker nog inte så långt under 7 år, så författarna måste nog dra ut lite på dom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted August 28, 2001 Report Share Posted August 28, 2001 Sen tror jag dom använder olika vapensystem.. Tänkte på Extreme risk då blandar dom sitt och vapen.. tänkte på dett nya skeppet dom bygger... som seven har varit med och utvecklat vapensystemet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 28, 2001 Report Share Posted August 28, 2001 Tror ej det, de säger att det är fotontopeder och de ser lika danna ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 28, 2001 Report Share Posted August 28, 2001 Som dom säger i avsnittet så har Delta Flyer ett Borg inspererat vapensystem. Dom använder "Photonic Missiles". Vem vet dom kanske använder borg-nanoprobes för att tillverka vapen ombord på Delta Flyer ;) ST: Voyager Databas => Delta Flyer Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted August 29, 2001 Report Share Posted August 29, 2001 Jo.. men tittar på delta flyer när dom sjuter så är skotten gröna... Men i filmens värd så finns det alltid ett extra skott kvar:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted August 29, 2001 Author Report Share Posted August 29, 2001 Citat: från pelle28k den 2:06 pm den aug. 24, 2001 Kanske det.. Men dom har ju kunskap att replikera olika saker.. Så jag tror dom använder den teknologi och replikatorerna till att göra mera vapen...Mmm det tänkte jag först tills jag kom på att dom SÄGER att dom har ett begränstat antal. Hade dom kunnat replikera Torpeder skulle ju raser som tog över Voyager skjuta ut typ 1000 i taget typ eller alltså massa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted August 30, 2001 Report Share Posted August 30, 2001 Det är nog sant som du säger fredrik.. men tänker man efter så skulle voyager sånna fall haft slut på torpeder för länge sen.. Så dom måse på något sätt fått mera torpeder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 Vad är det för skillnad på fotontorpeder och kvanttorpeder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 Vad är det för skillnad på fotontorpeder och kvanttorpeder? kvanttorpeder??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 Fotontorpeder vet jag var det är men inte Kvanttorpeder? ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 I filmen ST: First Contact så beskjuts borgsfären med kvanttorpeder från Enterprise-E. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 Kvanttorpeder eller Quantom torpedos som dom heter på engelska används även på Defiant. Kvanttorpeden använder ett "zero point energy system" istället för antimateria/materia som fotontorpeden använder. Hur själva torpeden funkar tycker jag är väldigt svårt att förklara på svenska. Är lite klurigt att översätta ST engelska. Du får istället en text från ST: Encyclopedia: Quantum torpedoes employed an energetic local release of the zero point energy field. This quantom effect tended to be more effective then conventional antimatter explosives in penetrating deflector fields. För ytterligare info så kan du gå till Daystrom Institute Technical Library Hoppas detta hjälper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Rösta på favorit vapnet. Fotonic canon är vapnet doktorn fantiserade fram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Fotonic canon är vapnet doktorn fantiserade fram. Min absoluta favorit!! Annars gillar jag Phaser-rifeln som Janeway kånkade omkring på i "Macrocosm" (#154). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Fotonic Canon definitivt, fast Phazer Rifles är ju också coola. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Jag håller med, Fotonic Canon fick de bli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Jag röstade på phazer´n. Häftigt ljud, inget massförstörelsevapen. :borgdrottning: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Helt klart Fotonic Canon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 Jag röstade på Phaser Rifle, då speciellt Type-III. Vapnet som Janeway använder i Macrcosm är ett Compression Phaser Rifle, har jag för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 14, 2002 Report Share Posted April 14, 2002 jag röstade på fotonic canon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts