Gå till innehåll

Favoriter i besättning


Trent

Rekommenderade inlägg

  • Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Okej, här kommer en lista från mig nu då (som förmodligen bara gäller för stunden)

1. Doktorn- vilken humor och vad självgod han är.

2. Seven - Tyvärr var hon i centrum i lite för många avsnitt. Hon var bäst när inte bara hon hade "huvudrollen" i avsnittet. Och varför skulle hon bli ihop med Chakotay?

*Här ifrån är jag inte helt säker på vad jag tycker

3. B'Elanna, Tom (med Harry)

4. Tuvok, Janeway

5. Resten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hopp!!!!!!!!!!

Mina 3 topp favoriter i Voyer är helt klar:

1: Seven of Nine ( sexig, smart( kan man begära mer av en kvinna ;-) ) Hennes kroppsstrumpa gör henne sexig)

2: Paris ( Vågade säga emot "överheten", tycker själv att han påminner om en själv)

3: Doktorn (Har väldigt häftiga kommentaror på nästan allting!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var en mycket mycket svår fråga.

Doktorn som oftast härliga cynism? (Otroligt rolig i dom inledande säsongerna.)

Janeway som verkligen offrar sig för sin besättning? Hon har verkligen ledaregenskaper enlig mig. (Karisma, humanitär, sympatisk, elegant ...och superlativen fortsätter... )

Tuvoks kärnfulla och logiska kommentarer :D . Och även väldigt rolig ibland trots sitt bistra yttre. (En väldigt komplex karaktär som inbjuder till diskussioner. )

Tom och Belannas kärlek som spirar genom säsongerna? (Vem kommer inte ihåg avsnittet när Belanna och Tom svävar tillsammans i rymden nära döda och Belanna visar sina äkta känslor för Tom. Tårarna rann nästan. Otroligt vackert avsnitt.)

Kes som är så söt och sympatisk? (Vem kommer inte ihåg hennes "present" till voyager när hon ger sig av. Vacker säger jag bara. För att inte nämna hennes skönhet? :) Hon är även ett bra komplement till doktorn i dom 3 första säsongerna.)

Neelix (dom flesta ser han som ett störmoment...men jag anser att han är viktig för besättningen och en ofta nöjsam och lättsinning karaktär som inte allt för ofta gör en besviken.)

Listan fortsätter...

Tyvärr tycker jag att Harry Kim inte är speciellt framträdande i serien.

Jag måste bara tillägga att jag skarpt gillar skildringen av kärlek som spirar mellan Tom och Belanna. Väldigt vackert. Tyvärr blir det först påtagligt i slutet av säsong 3.

Otroligt svårt att bestämma sig när alla karaktärer och deras utveckling är otroligt bra i just Voyager.

Men jag måste nog säga Janeway. Hon passar perfekt i kaptensrollen.

Hon tar jämt rätt beslut vid svåra moraliska dilemman och alltid något förträffligt och gynnsamt att säga.

Jag antar att det inte bara är jag som gillar kärleken som spirar mellan Chakotay och Janeway? (Tänker då på när dom blev strandsatta på en planet. Det var fint när man såg deras ömhet sinsemellan).

Här kommer listan över mina topp 5:

1: Janeway

2: Doktorn

3: Tuvok

4: Kes

5: Belanna

Listan kommer säkert att ändra sig ett antal gånger men just nu känner jag så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Måste jag säger vem är min favorit or vet ni alla vem som det är? :rodna:

Min älsklingskarakter är naturligtvis Tuvok. Han är den besta Vulkanen sedan Spock, och kanske den enda riktiga Vulkanen efter Spock. Han har en torr humor, han är alltid i kontroll av sina känsel men han är förstående och medkännande och han är en god vän till Janeway, som han stöder och hjälper. Han är också en god vän till Neelix, vilket han visar med den lilla dansen i avsnittet "Homestead".

Och Tim Russ är en fantastisk skådespelare och en fascinerande människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då ska jag göra ett försök att rangordna besättningen på U.S.S. Voyager.

Det är inte så lätt. Lite som att välja favoritingrediens i en god gryta, det är ju helheten som är god... Men jag ska göra ett försök.

Doktorn, denna uppblåsta, självgoda typ. Han är helt fantastisk, har givit mig mången god stund i tv-soffan (och skrattkramp också för den delen). Han var nästan roligast i början av serien, när han ännu inte fått så många mänskliga färdighetssubrutiner.

Sen har vi Tuvok, denna underbara, torra karaktär. Lyfter på sin höjd lite på ögonbrynen när han får en komplimang eller blir förolämpad till tänderna. kan ju också spela ut ordentligt, kolla bara på avsnittet när han går i barndom och Neelix hjälper honom.

Kes, bara för rösten, wow. jag blir knäsvag bara jag tänker på den. Dessutom söt, snäll och sympatisk. Synd att hon försvann. Förvisso tycker jag att hennes affär med Neelix var lite bizzar. (avundsjuk jag, inte....)

Seven of Nine kom sedan in som ersättare i säsong 4, och gjorde det med bravur. Härligt sexig och torr (vilken kombination). Utvecklades i sin mänsklighet allt eftersom serien fortlöpte, nådde dock inte ända fram som jag hade önskat.

Chakotay, en otroligt sympatisk figur. Den mest sympatiska i Star Treks historia enligt mej. Om jag skulle ha en bror (vilket jag inte har) så skulle jag önska att det var Chakotay.

Summa sumarium (trodde aldrig att jag snart 40 år gammal skulle sitta och skriva en favoritlista, men älskar man star trek, så gör man) :)

1 Doktorn

2 Tuvok

3/4 Kes

3/4 Seven of Nine

5 Chakotay

-----------------

6 Janeway

7 Kim

8 Neelix

9 N. Wildman (ingår inte i besättningen, jag vet det)

10 Torres

11 Paris

11 Chell och Vorkik, har setts för lite för att få en högre position på min lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

jag gillar captain janeway för att hon är tuff och modig för att ta risker i krig

jag gillar hennes uthållighet men som commander chakotay sa i en startrek film hon är mild som en klingon om jag nu har rätt

men captain janeway är en grym kapten

hon är grym när hon står över prime direktiv

hon är ungefär som james T kirk som står över order hon får från starfleet

det är just därför jag gillar captain janeway

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden hade visst undgått mig.

Neelix är ju helt outstanding. Har ett brett skåderspelar spektra. Hans karaktär utvecklas en hel del genom serien också, sådant är trevligt att se.

Janeway är inte så tokig alltså. Om man bortser från kaffedrickandet.

Seven of Nine är riktigt bra. Även om karaktären mestadels är lite mer åt det stela, så visar hon även ett mer k??nslosamt spektra. Då om man jämför med Tuvok som jag personligen tycker är för stel på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Neelix är ju helt outstanding"

Roligt att höra Mr Borg. Oftast så tycker jag att folk mestadels klagar på Neelix. Själv så tycker jag att han är en härligt udda figur bland alla starflet uniformer.

"All I Can Say Is Wow" (Neelix ser en supernova, säsong 2 tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker om Harry Kim och B'Elanna Torres. Harry är nog den trevligaste medlemmen i besättningen och den som är mest orättvist behandlad. Han förtjänade att bli befordrad t ex. Dessutom är han väldigt söt ;). B'Elanna är tuff, och det är ju inte så vanligt att tjejerna i ST är. Hon skulle bara inte ha blivit ihop med Tom Paris. Det finns ju en väldigt bra kontakt mellan henne och Harry redan från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera diskussioner om detta ämne och jag stänger nu en del gamla diskussioner för att rensa upp något. Detta ämne kommer därför att stängas.

--> Favoriter i besättning (diskutera) (010227) - stängd.

--> Favoritkaraktär (rösta) (011030) - stängd.

--> Vilken är din favoritkaraktär? (rösta/diskutera) (021230) - stängd.

--> Vilken besättningsmedlem är bäst? (rösta/diskutera) (040913) - öppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...