Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 94
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Kan hålla med seven om borgdrottningen men man får inte glömma lilla seven och naomi, så då skulle det bli

1. Naomi

2. Borgdrottningen

3. Seven

4. Janeway

5. Tom

6. Harry

7. Nelix

8. Belana

9. Tuvok

10.Chakotay

Det var en svår lista.. Fick tänka efter :)

Postad

Faktisk så finns det en ni glömt som är sällsynt som jag tycker är bäst!!!!                 DR CHAOTICA!!!!!!

Visst är han knappt en biroll men klart coolast!

Han väser fram i physkisk islka

"Full Power to the Death Ray"

Den har varit 50% av hans repilker!

Annars rockar Janeway! Tycker f.ö att Chakotay

skulle kunna bli ihop med Seven of Nine eller Janeway.

Han ser så ensam ut!

Postad

Ämnet heter "Favoriter i besättning" och Dr Chaotica är inte med i besättningen. Kanske därför ingen nämnt honom. Iofs är ju inte den där apan och borgdrottningen med heller...

(mitt argument verkar försvinna ;) )

Postad

Seven lyfte serien när hon kom in. Annars tycker jag det har varit intressant att se hur karaktärerna utvecklats när efter han som serien framåtskridit. Särskilt gäller det Janeway och Harry Kim.

Min favorit är Janeway; koffeinister, förenen eder!

Ulric

Postad
Sen när lyfte Seven Voyager? Visst kankse tittarmässigt men definitivt inte kvaltitetsmässigt

Där har jag nog en annan uppfattning. Serien behöver en karaktär som är tillräckligt färgstark för att balansera kaptenen, precis som Spock och Kirk eller Data och Picard. Det saknades i den ursprungliga besättningen.

Postad
Sen när lyfte Seven Voyager? Visst kankse tittarmässigt men definitivt inte kvaltitetsmässigt

Där har jag nog en annan uppfattning. Serien behöver en karaktär som är tillräckligt färgstark för att balansera kaptenen, precis som Spock och Kirk eller Data och Picard. Det saknades i den ursprungliga besättningen.

Håller med. Innan Seven kom kändes Voyager som en såpa, där alla intriger spelades upp om och om igen.

Postad

kodå. När Seven kom fick vi en snygg blondin som hoppade omkring i tajta kläder och fick varannat avsnitt centrerat kring henne.

Såfort nåt går fel löser Seven det med en massa teknobabbel, Nej tack hade hellre haft kvar Kes och avsnitt där själva handlingen prioriteras (istället för tajta kläder och teknobabbel)

Postad
Nej tack hade hellre haft kvar Kes och avsnitt där själva handlingen prioriteras (istället för tajta kläder och teknobabbel)

Men hon ärfaktiskt BORG. *ryser lite lätt* Själva idén med hennes rollfigur är ju jättebra, men när manusförfattarna fattade att tittarsifforna for i höjden tack vare henne så blev de nog lite besatta. Därav alla avsnitten med henne i centrum.

• 1 år senare...
Postad (redigerade)

Jag för min del har BÈlanna Torres som favorit... :rolleyes: Inget slår hennes personligthet hennes energi och ja humör. Låter inte folk sätta sig på henne.. :lol:

Redigerad av Lieutenet Lind
Postad

Tom Paris är min favorit. Han är snygg :wub: cool och rolig. Karaktären utvecklas också under serien. Anra favoriter är Bellana och Harry. Jag gillar avsnitt som behandlar vänskapen mellan Tom och Harry.

Postad (redigerade)

Min favoritlista:

1. Kapten Janeway

2. The Doctor (joe)

3. Seven of nine

4. BÈlanna Torres

5. Tom Paris

6. Naomi

7. Neelix

8. Tuvok

9. Chakotay

10. Harry

gäller då favoriter i besättningen Voyager.

Redigerad av Captain Mariah
Postad

Hmm,

Bra idé att rangordna favoriterna. Jag ska föröka göra det samma. :P Min ordning för dagen i favoriter i Voy.

1. Tom Paris

2. Harry Kim

3. B'ellana Torres

4. Chacotey

5. Cathrin Janeway

6. Doktorn

6.Nelix

6.Tuvok

6.Seven of nine

Numererade 1-5. Sedan är resten lika bra.

Postad

Jag har ingen direkt favorit och om jag skulle säga vilka jag gillade skulle jag ta bort de som jag inte har som favoriter:

Chakotay - beltran suger som skådis.

Neelix

Harry

Tuvok - som har en större potential men tyvär används inte den.

De andra ser jag nästan som jämlika men man kan inte jämför alla dom eftersom de är bra på olika sätt.

Gäst Starsara
Postad

Måste nog tyvärr hålla med om att 7/9 gjorde Voy snäppet bättre. Tyckte inte alls om henne i början och ansåg att hon kom in som något slags sexobjekt för att ta bort uppmärksamheten från Janeway. Men jag har ändrat mig. Det blev något annorlunda när hon kom ombord, lite nytt blod om man säger så. Dessutom visade det ju sig att 7/9 snarare gav Janeway mer uppmärksamhet fast på ett annat sätt.

Favorit i besättningen (om ni inte redan begripit det av texten ovan):

Janeway

Why? 'Cause she's all I want to be.

Postad (redigerade)

1 - Tom Paris (ohotad)

2 - Belanna

3 - Harry

4 - Alla andra

Jag tycker att Tom Paris är bäst, han är rolig, bryr inte vad andra tycker om honom och gillar utmaningar och är modig. Otroligt snygg dessutom.

Jag försöker att se allt med Robbie!! Synd att han mest är regissör nuförtiden.

Redigerad av CaJo
Postad (redigerade)
Svårt att rangordna. Jag tycker alla huvudkaraktärerna är bra förutom Icheb om man nu ska räkna honom som en huvudkaraktär.

Nae, Icheb är ingen direkt huvudkaraktär. Men han är ju med till och från, efter Collective där han kom in i Voyager för första gången.

Jag behöver inte upprepa vem som är min favorit, eller? :P Janeway såklart. Hon har varit min favorit ända sen jag såg henne i Caretaker (och där var hon TUFF!), för hon är en bra ledarkaraktär/befälhavare, rättvis, karismatisk, tuff personlighet, feminin och stark. Finns det nåt mer...? Och min beundran för henne blev ännu starkare när jag såg henne som Admiral i Endgame. Gud vad tuff hon var där. Sen så var det extremt kul att se henne i Nemesis, oj vad jag applåderade!

Sedan så gillar jag att Quiet också har henne som favorit :D

Sen har vi Doktorn. Hans karaktär relaterar definitivt till Data, för de är båda "maskiner" som försöker bli mänskliga. Fascinerande och komplicerade karaktärer med humor, som förgyller vilket avsnitt som helst. Inte så konstigt att just de här karaktärerna är så populära!

Seven of Nine är min tredje favorit i Voyager. Jag tycker att hennes inträde i serien gjorde så att den fick ett uppsving, därmed inte sagt att säsong 1-3 var dåliga. Men jag tycker helt enkelt att Seven gjorde mycket mer för serien än vad Kes nånsin gjorde. Kommer ni ihåg hennes allra första scen i Scorpion? Den borgkostymen är så häftig. Hennes attityd och utstrålning var helt enkelt... förtjusande!

När de gäller de andra så tror jag att jag gillar de allihop lika mycket. Chakotay, Tom Paris och Harry Kim är exempel på karaktärer som jag aldrig har brytt mig om särskilt mycket, kanske beroende på att manusförfattarna gjorde med dem som de gjorde. Däremot tror jag att jag skulle sätta Neelix på fjärde plats. Varför? Han är rolig och skön! Se även forumtråden Star Trek's töntar.

Redigerad av Nina Janeway
  • 2 veckor senare...
Postad
Det är väl mer hennes nanoprobes som kommer med lösningen!! :lol:  :lol:  :w00t:

Haha, ja, hon är onekligen en tillgång för Voyager-besättningen, f.d Borg som hon är. Med alla de kunskaper som hon besitter... :)

Postad

Tycker att det är svårt att vällja en karaktär som favorit. däremot är Tom och Harry något av en favorit tillsammans. Dom är roliga, backar inte för en fajt och småbråkar med varandra så fort de får en chans. De är helt enkelt två karaktärer som blir väldigt lyckade tillsammans. Precis som trion Kirk, Spock och Bones var. Eller O´Brian och Bashir. Riktiga polare helt enkelt.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...