Picard Posted January 17, 2007 Report Share Posted January 17, 2007 Vilket intro tycker du är bäst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 17, 2007 Report Share Posted January 17, 2007 Jag antar att du med intro menar sekvensen som körs i början av varje avsnitt där skådespelarnas namn visas. TOS Inte mycket att säga här. Musiken är lite... ehm... udda och Enterprise swoschar förbi några gånger. Serien är och förblir min favorit bland Star Trek men introt är egentligen inget speciellt. Plus dock för Kirks "Space, the final frontier"-tal i början. TNG Mer swoschande. Denna gång är det Enterprise-D som får fara fram och tillbaka över skärmen men det känns fortfarande ganska intetsägande. Musiken, som de flesta vet är en variant av temat till The Motion Picture, är dock mycket bra och höjer Star Trek-känslan rejält. Picard gör ett bra "Space, the final frontier"-tal också. DS9 Nu börjar likna något. Den vackra musiken gör sig bra till bilderna och det är alltid en fröjd att se maskhålet öppna sig i slutet. VOY Skulle jag välja ett favoritintro så blir det nog Voyager ändå. Goldsmiths musik passar perfekt och att se Voyager glida fram (till skillnad från TOS och TNG där Enterprise kommer farande i warp speed) genom rymden skapar verkligen en längtan att se det stundande avsnittet. I alla fall hos mig. ENT Kalla mig gammalmodig och konservativ men jag säger bara en sak. Usch! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted January 17, 2007 Author Report Share Posted January 17, 2007 Jag antar att du med intro menar sekvensen som körs i början av varje avsnitt där skådespelarnas namn visas. TOS Inte mycket att säga här. Musiken är lite... ehm... udda och Enterprise swoschar förbi några gånger. Serien är och förblir min favorit bland Star Trek men introt är egentligen inget speciellt. Plus dock f??r Kirks "Space, the final frontier"-tal i början. TNG Mer swoschande. Denna gång är det Enterprise-D som får fara fram och tillbaka över skärmen men det känns fortfarande ganska intetsägande. Musiken, som de flesta vet är en variant av temat till The Motion Picture, är dock mycket bra och höjer Star Trek-känslan rejält. Picard gör ett bra "Space, the final frontier"-tal också. DS9 Nu börjar likna något. Den vackra musiken gör sig bra till bilderna och det är alltid en fröjd att se maskhålet öppna sig i slutet. VOY Skulle jag välja ett favoritintro så blir det nog Voyager ändå. Goldsmiths musik passar perfekt och att se Voyager glida fram (till skillnad från TOS och TNG där Enterprise kommer farande i warp speed) genom rymden skapar verkligen en längtan att se det stundande avsnittet. I alla fall hos mig. ENT Kalla mig gammalmodig och konservativ men jag säger bara en sak. Usch! Ok! jag gillar mest TNG introt. (Picard har en sån bra röst där tycker jag ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted January 17, 2007 Report Share Posted January 17, 2007 voyager är nog min favorit, men jag gillar musiken i ENT nåt så enormt. normalt sett är jag inte mycket för den typen av musik (jag håller mig till hård-rocken) men i ENT introt skulle jag inte kunna tänka mej en bättre låt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 18, 2007 Report Share Posted January 18, 2007 Ok! jag gillar mest TNG introt. (Picard har en sån bra röst där tycker jag ) Picards inledning och musiken är det bästa med TNG-introt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted January 19, 2007 Report Share Posted January 19, 2007 Enterprise-introt är det enda som inte är såpass tråkigt att jag kan besväras att snabbspola fram. Särskilt DS9 står jag inte ut med, men det kan bero på att jag sett alla DS9-avsnitt minst 2 gånger, så jag har väl sett den inledning strax över 300 gånger eller så... :lol: Men Enterprise är min klara favorit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Posted January 23, 2007 Report Share Posted January 23, 2007 Jag säger nog Tng. När han säger "To boldly go where no one has gone before" och enterprise åker iväg i warp fart, jag gillar det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted January 23, 2007 Report Share Posted January 23, 2007 Jag säger nog Tng. När han säger "To boldly go where no one has gone before" och enterprise åker iväg i warp fart, jag gillar det Jag håller med. Det är bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picard Posted January 24, 2007 Author Report Share Posted January 24, 2007 Jag säger nog Tng. När han säger "To boldly go where no one has gone before" och enterprise åker iväg i warp fart, jag gillar det Jag håller med. Det är bäst. samma här! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 ... det kan bero på att jag sett alla DS9-avsnitt minst 2 gånger, så jag har väl sett den inledning strax över 300 gånger eller så... Ja, när man sett ett intro några hundra gånger så kan det bli aningen tjatigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted March 1, 2008 Report Share Posted March 1, 2008 Jag gillar VGRs intro bäst, tycker att musik och bild passar jättebra ihop.. Men TNGs intro var oxå väldigt mäktigt ett tag, men jag tröttnade på det ganska fort.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted March 2, 2008 Report Share Posted March 2, 2008 Asså, TNG, Ds9 och Voyager's intron är ju helt magiska med det instrumentala och allt, men det enda introt jag aldrig kan förmå mig att snabbspola förbi är Enterprise's magnifika intro med Russel Watson's underbara röst . Annars håller jag på TNG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Himmlah Posted March 2, 2008 Report Share Posted March 2, 2008 Lägger min röst på voyager. Det enda som fattas är att Janeway säger någonting som skulle kunna mäta sig med "to boldly go... trallala trallala" Kanske någonting om mänskligheten... eller vad det hela handlar om.. något riktigt stilrent och smakfullt ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted March 2, 2008 Report Share Posted March 2, 2008 DS9 ^^ o tng Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xevious Posted March 16, 2008 Report Share Posted March 16, 2008 Jag säger nog Tng. När han säger "To boldly go where no one has gone before" och enterprise cker iväg i warp fart, jag gillar det Ja jag gillar det också, får rysningar varje gång... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omega Posted March 16, 2008 Report Share Posted March 16, 2008 Voyagers intro är helt otroligt, Goldsmiths fantastiska komposition i kombination med harmoniska bilder av ett av Starfleets vackraste skepp (imo). Kan lyssna på intromusiken till Voyager om och om igen. Helt underbart! Sen är även TNGs intro med Picards röst väldigt bra, men gillar inte riktigt TOS och TNGs warpspeed-intro-tema Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tailwind Posted March 16, 2008 Report Share Posted March 16, 2008 Bara sett introt till TNG, DS9 och VOY. Får nog säga att VOY är den vackraste utan tvekan. Fast TNG har sin charm med Picard som pratar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 16, 2008 Report Share Posted March 16, 2008 Den beskrivning som Expendable Ensign passar väldigt bra även för mig. TOS är udda med kultig. Gillar verkligen när Kirk talar i början. Men i jämmförelse med de andra introna är det bara ENT som jag tycker är sämmre. TNG känns som en litte modärnare version av TOS intro. Även Picard kan tala bra. Dock är musiken väldigt bra och det förhöjer helt introt. DS9 tycker jag ??r helt underbar. Fortfarande får jag rysningar varje gång jag ser det. Det börjar mitt i rymden, då följer man en astroid och "sporerna den släpper efter sig". Sedan plötsligt ser man en något långt bort som närmar sig och blir varse en helt stade mitt i den kalla rymden. Inkappsalar serien DS9 väldigt bra tycjer jag, för de är långt ute i rymden och tämligen ensamma och sårbara. Sedan är musiken också helt underbar. Min förkärlek för interot till DS9 till trotts så är det VOY som är min favorit. Musiken är helt perfekt. och passar så bra med att se Voyager flyga fram mellan planeter och rymd. ENT har jag inget till övers för. Kass intro och hemsk låt. Har inget med ST att göra. Jag är väldigt tradisionell när det gäller ST och jag vill ha symfoniorkester som framför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted March 17, 2008 Report Share Posted March 17, 2008 Introt till TOS är bra på så sätt att det är kort så man behöver inte snabbspola. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted March 17, 2008 Report Share Posted March 17, 2008 Det till VOY och ENT (det med sång) är i en klass för sig IMO. Det till DS9 och TOS är också bra. Det till TNG och TAS känns som att dom kunde ha varit bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted March 17, 2008 Report Share Posted March 17, 2008 Jag tycker att ENT är bäst sen TNG sen DS9 sen VOY och sist TOS. TAS har jag inte sätt så mycket av så därför vet jag inte vad jag ska tycka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 (edited) Måste säga att introt till Enterprise är fantastiskt, speciellt om man har hela versionen av sången inte den nedkortade. Edited January 22, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 Måste säga att introt till Enterprise är fantastiskt, speciellt om man har hela versionen av sången inte den nedkortade. Men då är det väl tekniskt sett inte introt till ENT och kan därför inte vara med i bedömningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 22, 2009 Report Share Posted January 22, 2009 (edited) Se det mer som ett tips då ;) tycker ändå att den kortade versionen är det bästa introt. Edited January 22, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DominionMaster Posted January 25, 2009 Report Share Posted January 25, 2009 Jag tycker alla intron är bra på sitt sätt, men DS9 är nog favvisen just nu. Gillar den släpiga rytmen i cello/kontrabasstämmorna kontra melodin, extremt medryckande! Gillar ni Patrick Stewarts speakerröst köp då Rick Wakemans (från symfoniska rockbandet YES) Return to the Center of the earth (Baserad på Jules Vernes bok) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts