Gå till innehåll

129 medlemmar har röstat

1. 1.

• Klingon
      29
    • Borg
      36
    • Malon
      0
    • Människa
      12
    • Talaxier
      1
    • Ocampa
      1
    • Art 8472
      16
    • Annan
      31

Rekommenderade inlägg

Postad
Är alla överens om att det är olika borgdrottningar då? Verkar som om det är samma drottnig hela tiden ju. Visst hon dör men det är ju alltid samma som är tillbaks. Picard säger ju till drottningen i FC att "du var med hela tiden"(typ iaf) och den kuben förstördes.

Min teori är att man nackade (bokstavligen!) borgdrottningen i First Contact utan att det var meningen att det skulle finnas fler. Sedan tyckte man att det var en belastning och gjorde några fler för att kunna fortsätta använda rymdens bästa bovar.

Och varför inte, det gick ju bra med Spock. Och Harry Kim.

• Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 2 veckor senare...
Postad

Kan det inte vara så att borgerna klonar borgdrottningen?

I FC så såg vi ju att hon till stor del är en robot. Det kanske är några "högre" i borg hirarkin som har skapat henne?

Postad

Heller så är borgdrottningen något annat..

Hon kanske bara har denna skepnad.. så hon kan förflytta sig mellan olika delar av universum. Hon monteras ihopp där hon behövs.. och om en kopia skulle bli förstörd så monterar dom ihopp en ny.. Med tanke på kolektivet så behöver hon inte vara där fysist utan kan säkert fjärstyra kroppen.. eller flytta medvetandet.. Sånna fall skulle borgdrottningen vara någon typ av huvudsentral som styr kolektivet därifrån.. Hon valde nog kroppen för att den var lätt att återskapa eller något sådant.. :sigh:

Postad
Hon kanske bara har denna skepnad.. så hon kan förflytta sig mellan olika delar av universum. Hon monteras ihopp där hon behövs.. och om en kopia skulle bli förstörd så monterar dom ihopp en ny.. Med tanke på kolektivet så behöver hon inte vara där fysist utan kan säkert fjärstyra kroppen.. eller flytta medvetandet.. Sånna fall skulle borgdrottningen vara någon typ av huvudsentral som styr kolektivet därifrån.. Hon valde nog kroppen för att den var lätt att återskapa eller något sådant.. :sigh:

Det låter som en vettig teori.....

• 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postad
Jag tycker att klingorna är den coolaste arten.....

:klingon:

Jag tycker det för att dom är så bra på att kriga och att dom inte låter sig bli ner trampad av nån annan art...=) :sly:

Blir inte de flesta arter "nertrampade"

av borgerna...?  ???

Men visst, klingoner e coola... :)

Postad
Jag tycker att klingorna är den coolaste arten.....

:klingon:

Jag tycker det för att dom är så bra på att kriga och att dom inte låter sig bli ner trampad av nån annan art...=) :sly:

Blir inte de flesta arter "nertrampade"

av borgerna...?  ???

Men visst, klingoner e coola... :)

jag måste erkänna många arter blir ner trampade asv borgarna...

Klingorna är bra krigare men dom har förfärligt humör...

Jag tror ingen har sånt humör..

Jag är den typen som har kort stubin jag kan vara på bra humör enna sekunden och skit förbanad för ingenting hellt plötsligt..

Postad
Jag tror ingen har sånt humör..

Jag är den typen som har kort stubin jag kan vara på bra humör enna sekunden och skit förbanad för ingenting hellt plötsligt..

Det har faktiskt jag med. Kan skrika åt min lillebror ena sekunden och nynna på voyager-introt sekunden efter.

Men det här kanske inte är rätt plats

att diskutera humör...  :)

Postad
Jag tycker att Klingon på nått sätt är primitiva. De påminner en hel del om vikingarna.

Det kan de nog göra! Men Vikingarna var ju i själva verket inte en bråkdel så stökiga som "historien" säger oss, de var i själva verket vanliga handelsmän, men om de inte fick det de ville ha, så tog de nog i med hårdhandskarna.

Men vad vet jag. Jag tycker i alla fall fortfarande att Vulcans är fräckast. Vad är en Bat'let mot ett Vulcanskt nerv-tryck?? ;)

Postad
Jag tycker att Klingon på nått sätt är primitiva. De påminner en hel del om vikingarna.

Jag kan hålla med dig...

Dom har ett primitimt sätt..

Men vem kan ersätta dom gulliga borgerna..

Det skulle sånna fall vara den nya rasen i Equinox... Vilka det nu är.. Tycker dom var grymma när de anföll voyager och Equinox...

Postad
Håller med Lind. En ras som ger sig in i ett krig och sen ger upp efter ett par av deras skepp förstörts är inte speciellt häftiga

ja ifall dom hade varit riktiga krigare hade dom inte bara gett upp hur som helst..

Om ett par skepp blir förstörda... borgarna tillockmed förstör sina skepp själv..  :klingon:

Postad
Spieces 8472 är helt klart coolast.   :cool:

OK, de var ganska coola när de förts dök upp, men det var alldeles för lätt att slå ut dem.

När de sen planerade att infiltrera federationen - eftersom det blivit rädda för att människorna skulle anfalla dem - blev de otroligt mesiga.

Postad
Spieces 8472 är helt klart coolast.   :cool:

OK, de var ganska coola när de förts dök upp, men det var alldeles för lätt att slå ut dem.

När de sen planerade att infiltrera federationen - eftersom det blivit rädda för att människorna skulle anfalla dem - blev de otroligt mesiga.

ja det håller jag med om att när voyager stod efot varför inte fred???

det var messigt.. men ändå tur hade dom hamnat i krig.  :sigh:

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...