Jump to content

Vilken art är coolast???

Lis@

129 members have voted

1. 1.

• Klingon
      29
    • Borg
      36
    • Malon
      0
    • Människa
      12
    • Talaxier
      1
    • Ocampa
      1
    • Art 8472
      16
    • Annan
      31

Recommended Posts

• Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vad tänker man som kapten på ett rymdskepp när man flyger in i ett rymdområde som domineras av ens starkaste fiende och stöter på fiendens skepp i massor, med enda skillnaden att de flyter omkring i småbitar...?

jag säger bara 8472, sa någon att "resistance is futile"...? ;)

fast det e synd att de inte förekommer mer... vem vet, de kanske inte e så onda egentligen... blev kanske bara sura när det kommer oväntat besök och besökarna börjar mucka gräl... eller snarare, försöker assimilera dem...

Jag (båda) la vår röst på Borg. Det var ett svårt val.

Synd att det inte nästan var med någon annan art än från Voyager.

Min lista

1.Borg, solklara för oss, "Resistence is Futlie"

2. 8472 (De hade vunnit om man hade hört deras röst när dom säger "the week will perish"

3. Vulcan, "ordentliga"

4. Klingon, "Morr!" :devil:

5. M??nniska, det klassiska.

6. Vet ej jag har bara sett andorians i dataspelet ST Away team, så, nu kan jag inte komma på mer.

Picon

Quote from Quiet, posted on Nov. 14 2001,16:11

"the weak will perish"

Week = vecka.

det beror på att jag nästan bara har sett VOY.

och att det här är ett forum om Star trek Voyager?

Jem'hadar är otäcka! *ryser*

Helt rätt, fast jag hade glömt det....  :borg1:

Kan bara passa på att säga att de här nya "smailen" är roligare än de andra  :ferengi:  

Är det här:  :jemhadar: en Jem´hadar??

Jag tycker att borgerna "peakade" i spänning och mystik nånstans mellan "Best of both worlds" (TNG, övergången säsong 3-4) och First Contact. I Voyager blev det liksom för mycket, det kan lika väl vara en annan ras som dom krigar mot hela tiden.

Så fort jag hörde orden "Resistance is futile" i TNG blev jag lite skakis, men det känns bara som vardagsmat i Voyager.

Quote from mumle, posted on Nov. 20 2001,12:52

Så fort jag hörde orden "Resistance is futile" i TNG blev jag lite skakis, men det känns bara som vardagsmat i Voyager.

mmm... jag undrar hur borgerna klarar sig egentligen... deras "resistance is futile" känns lite urvattnat när t o m mindre utvecklade arter från helt andra delar av galaxen står emot dem... fast å andra sidan så hade ju voyager blivit assimilerat för länge sen om de verkligen hade varit så oövervinnerliga som de själva påstår...

Just det, borgerna bärjar bli lite mesiga nu, Resistece är inte "futile" längre när vem som helst (Janeway och c/o) tar dö på dem hur lätt som helst. Det är ju nästan skrattretande att de ska kunna rädda  Seven ur "borgstaden" (eller vad det nu är) i "Dark frontier 2".

Jag tycker att det är dags för borgerna att  börja assimilera på allvar någongång.

Fast de e ju otroligt coola ändå (jag la min röst på borg!)   :borg2:  :borg2:

Självklart är det borgerna som är de coolaste rymdbovarna. Det är i alla fall den art som spelat störst roll för att hålla liv i Star Trek-produktlinjen. Kom ihåg hur det var innan de introducerades.

Visst finns det en risk att de blir utslitna om de är med i varje avsnitt, men med tanke på att Voyager flög rätt igenom deras hemområde är det väl inte konstigt om det blir konflikter titt som tätt.

Och beträffande borgernas förmenade mesighet: Seven har ju tjallat en massa om deras vapen och övrig teknologi. Det är klart att Voyager klarar sig bättre mot borgerna då. Men vi kan nog lita på att de hittar på nya lister.

Ulric