Gå till innehåll

129 medlemmar har röstat

1. 1.

• Klingon
      29
    • Borg
      36
    • Malon
      0
    • Människa
      12
    • Talaxier
      1
    • Ocampa
      1
    • Art 8472
      16
    • Annan
      31

Rekommenderade inlägg

Postad
hmm. vet inte riktigt om jag orkar vänta på dvd-boxarna med ds9. kollade på filmmix.com och hittade säsong fyra där för 89 kronor bandet. är det en bra säsong, eller gör jag rätt i att se de tre tidigare först?

*ursäktar off-topicinbrottet*

fyran är inte dum, men det är ju alltid bäst attt se det i ordning antar jag. om de bara har säsong fyra band så är det troligen den svenska utgåvan och isåfall ska du se att de sista avsnitten på säsongen, av någon anledning, saknas.

• Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
hmm. vet inte riktigt om jag orkar vänta på dvd-boxarna med ds9. kollade på filmmix.com och hittade säsong fyra där för 89 kronor bandet. är det en bra säsong, eller gör jag rätt i att se de tre tidigare först?

*ursäktar off-topicinbrottet*

Jag tycker att du ska vänta. Innan man ser fyran så bör man se andra och tredje säsongen (den första - förutom första och sista avsnittet - är mindre viktig), annars så finns risken att man inte riktigt hänger med i storyn. Mycket av vad som händer i fjärde säsongen bygger nämligen på det som händer i andra och tredje.

Postad
tyvärr har jag inte kunnat bilda mig en större uppfattning om cardassians, eftersom jag bara sett enstaka delar av ds9, som jag antar har mycket med cardassians att göra.  :(

inte behöver du skaffa DS9. kolla bara in TNG's "Chain of command", så får du en stor översikt över cardassierna.

Efter romulanerna är nog cardassierna de som är bäst på att vara mystiska och "psykande". :cardassian:

• 2 veckor senare...
Postad
tyvärr har jag inte kunnat bilda mig en större uppfattning om cardassians, eftersom jag bara sett enstaka delar av ds9, som jag antar har mycket med cardassians att göra.  :(

inte behöver du skaffa DS9. kolla bara in TNG's "Chain of command", så får du en stor översikt över cardassierna.

Efter romulanerna är nog cardassierna de som är bäst på att vara mystiska och "psykande". :cardassian:

Absolut!! Hm, min favoritras skulle nog vara hälften cardasssian och hälften romulan. :D

Postad
Hälften Klingon hälften, Vulcan skulle bli en udda "ras".  :klingon:  :vulcan:

ja, en ras som hugger ner motståndaren och sedan sa att det var logiskt gjort alt. säger Live Long and Prosper till sitt "offer"

• 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postad
Hälften Klingon hälften, Vulcan skulle bli en udda "ras".   :klingon:   :vulcan:  

ja, en ras som hugger ner motståndaren och sedan sa att det var logiskt gjort alt. säger Live Long and Prosper till sitt "offer"

Men tänk att kombinera borger och ferengis. :borg2: + :ferengi: = krasch säger jag bara. Tänk om borgerna skulle börja bli handelsmän. :)

Postad
:borg1: Man röstade helt klart på borg...vem tycker inte att borg är coola? Skulle faktiskt gärna bli assimilerad, men finns det någon som finner något negativt i att bli assimilerad? :borg1::borg1::borg1:
Postad

Ja jag. :o Prata inte om det alltså jag ryser vid tanken. Och tänk att inte ha några känslor och mörda och tortera oskyldiga för att tvinga in dom. Om borgerna hade kommit och frågat: vill ni bli assimilerade hade det vart en sak men som det är nu huh.

• 1 år senare...
Postad

jag röstar på "annan" och meddelar att det är :cardassian:

Bloody cardies, som O'Brien säger... :D

De är så komplexa, så onda och lömska, men ändå måna om sina egna och familjen. Och så har man sett så många intressanta karaktärer som är cardies; Dukat och Garak, bara för att nämna ett par.... :D

Postad

Efter noga övervägande så valde jagKlingon. De är både intressanta eftersom de har en sån stark personlighet och de gillar att hävda sig, se bara på B'ellana och Worf. Sedan har man i star trek utforskat den klingonska kulturen och språket rätt mycket. :klingon:

• 2 veckor senare...
Postad

Jag har haft svårt för denna röstning, men jag valde annan. I röstningen så tänkte jag rösta på Ocampa för att gillar den mystiska rasen, men så blev det inte. Efter långt övervägande så blev det :cardassian: . Varför Cardassian's? Denna komplexa art har vuxit i mina ögon. De är otrevliga, lissmande och obarmhärtig, men samtidigt principfasta, övertygande och lojala.

SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tänker på Kira's "adoptivpappa". Han var en Cardassian när de är som bäst.

• 1 månad senare...
Postad

För mig fick det också bli "Annan", d v s :cardassian:

Egentligen skulle jag velat säga Romulaner, men de har fått alldeles för lite utrymme på senare år.

I övrigt märks det att denna omröstning är startad av ett Voyager-fan, kanske därför som Cardssianerna inte fanns med...? :)

• 2 år senare...

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...