Gå till innehåll

129 medlemmar har röstat

1. 1.

• Klingon
      29
    • Borg
      36
    • Malon
      0
    • Människa
      12
    • Talaxier
      1
    • Ocampa
      1
    • Art 8472
      16
    • Annan
      31

Rekommenderade inlägg

Postad
Jag undrar om en sak Malon dumpar dom bara avfall eller har voyager mött dom när dom har varit på sin hempanet alltså Malon på deras hemplanet..

Inte vad jag vet

(men jag vet inte mycket)..

• Svar 182
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Vilka är "art 8472"???

gå in på bilderna på denna sida och kollar på dom.

Dom och Borgerna krigade, och Voyager allierade sig med Borg för att få fri lejd genom Borgs område...

Det var då Seven of Nine kom till voyager

Art 8472 är Borg beteckning, med Voyager använder det också

• 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad
Har de något annat namn än 8472?

Nej, inte vad jag vet, antagligen så skulle vi nog inte kunna uttala det om vi visste vad dom heter på sitt egna språk.

Postad
jag tror att det är såna vapen dom använder jag tror inte att dom använde så mycket skjutvapen...

men man vet aldrig...

det finns även Klingon Phasers, men b'tleth är bättre i närstrid :)

• 1 månad senare...
Postad

Minns inte vad dessa Aliens heter. Bara en replik med dem.

Dessa Aliens är Iaf roligast!

Alien: Stay Away!

Doktorn: If you dont sit still I can´t threat you!

Alien: When we Agreed to be threathed by this ships

medical officer, we did not know that this ships Medical

"Officer" was a primitive Computer Program!

Doktorn: I assure you that threre is nothing primitive with me!

I can perform over 100 000 Medical procedures!

Alien: Does that include bloodlething (Åderlåtning)?

Doktorn: No, But I could add it to my repetoar!

(Doktorn går och laddar en Hyperspray)

Kvinnlig Alien: We a-re Rea-dy to ret-urn to our ship!

Can y-ou con-tact on-e of yo-ur sup-er-ior offi-cer?

(Hon gör gester medans hon pratar)

Doktorn: Captain, Please report to sickbay!

Janeway: On my way!

Doktorn till Kvinnlig Alien: The Cap-tain is com-ing her-e!

If yo-u wa-nt to tal-k to her, y-ou can ha-ve a seat!

(Gör gester, Pratar i irriterad ton)

Kvinnlig Alien går fram till Alien

Kvinnlig Alien: Thats a Veery enoying program!

Alien: Perhaps we can disable its voice Subrutines!

De fingrar på en panel!

Postad

Hehehe. Jag röstade på klingonerna. Och även om jag måste vara tvärtemot meed påståendet att: "desar skepp är inte efter heller". Det är dom. Jag tror inte det inte finns ett enda skepp (design) i hela KDF (Klingon Defense Force) som inteär minst 10-15 år gammalt.

Men nu säger jag inte att deras skepp inte är coola! Bird of Preyen är ju klart bäst ju! Sen kommer Vor´Cha.

• 1 månad senare...
Postad
Minns inte vad dessa Aliens heter. Bara en replik med dem.

Dessa Aliens är Iaf roligast!

Alien: Stay Away!

Doktorn: If you dont sit still I can´t threat you!

Alien: When we Agreed to be threathed by this ships

medical officer, we did not know that ...

...

...

...

...

Jag tror att de heter Qomar.

Det var kul när de försökte omvandla musik till algoritmer.

• 1 månad senare...
  • 2 månader senare...
Postad
8472 helt klart. Kul med icke människo liknande varelser för EN gångs skull i ST.

Äntligen nån som tycker som jag. 8472 är ju helt enkelt den bästa arten. Dom är ju helt annourlunda än vanliga aliens. TRåkigt att Janeway hjälpte Borgerna att döda dem. 8472 kunde enkelt ha eliminerat Borgerna från galaxen.

Postad
8472 helt klart. Kul med icke människo liknande varelser för EN gångs skull i ST.

Äntligen nån som tycker som jag. 8472 är ju helt enkelt den bästa arten. Dom är ju helt annourlunda än vanliga aliens. TRåkigt att Janeway hjälpte Borgerna att döda dem. 8472 kunde enkelt ha eliminerat Borgerna från galaxen.

8472 skulle ha utplånat alla raser från galaxen. Rensa galaxen totalt var vad de var här för att göra. Om du kommer ihåg. Och då hadde det inte varit så många raser kvar att rösta om. Janeway sluter ju en vapenvila med dem lite senare i serien. Och tur är väll det för Federationen.

Postad

tacka vet jag det gamla och ondsinta klingonimperiet! i tos och filmerna är klingons verkligen kungar och byggs upp som det värsta av det värsta i galaxen. dessutom är kulturen runt klingons den antagligen mest utvecklade och utforskade i star trek, vilket ger rasen ett slags djup som man inte finner hos någon annan. jag gillade borgerna skarpt i tng, men i voyager fick de alldeles för mycket exponering. det som var bra med borgerna var att de bara dök upp ibland ur tomma intet och malde på med sitt: "resistence is futile" utan några känslor eller förklaringar. sen fick de helt plötsligt en mänsklig dimension i voyager som jag inte tyckte var passande.

tyvärr har jag inte kunnat bilda mig en större uppfattning om cardassians, eftersom jag bara sett enstaka delar av ds9, som jag antar har mycket med cardassians att göra. :(

Postad
tyvärr har jag inte kunnat bilda mig en större uppfattning om cardassians, eftersom jag bara sett enstaka delar av ds9, som jag antar har mycket med cardassians att göra.  :(

Japp, cardassians och bajorans spelar en stor roll i DS9 och deras respektive kulturer utvecklas väldigt mycket under seriens gång. Vid slutet av sjunde säsongen så har de båda fått minst lika mycket djup som klingons har.

Cardassians är tvåa på min lista av bästa ras. Inte nog med att det är en mycket intressant och välutvecklad ras, det är också så att praktiskt taget varenda cardassian som någonsin visat sitt ansikte i Star Trek hamnar i toppen på min lista av favoritkaraktärer - Garak, Dukat, Tain, Damar, Marritza för att nämna några.

Etta på min lista ligger klingons, både TOS-varianten och TNG-varianten. :)

Postad

hmm. vet inte riktigt om jag orkar vänta på dvd-boxarna med ds9. kollade på filmmix.com och hittade säsong fyra där för 89 kronor bandet. är det en bra säsong, eller gör jag rätt i att se de tre tidigare först?

*ursäktar off-topicinbrottet*

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...