Gå till innehåll
Bromma_Herman

Vem är den fulaste/löjligaste personen i Star Trek?

Rekommenderade inlägg

Alla dessa personer har från mängder av håll framhävts som löjliga och vedervärdiga.

Jag kommer inte att stänga diskussionen, om ni framför era orsaker till varför en person är löjlig. Enbart att säja att den personen är töntig eller löjlig räcker inte. Bättre underbyggda svar krävs, annars stänger jag diskussionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kirk är inte löjlig! Vad skulle du gjort om du var i hans position i TWoK? Dansa magdans?  :angry:

Ingen person är bara löjlig. Men om jag måste bestämma mig så är det nog Sisko. Orsak: Han blir ett nervvrak nån gång i månaden, och undrar om meningen med livet och så. Misstolka mig inte fel, han är en bra kapten. Men det är dom där deprissionerna som är lite tveksamma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sisko är ju ingen tönt... han får väl inte nervöst sammanbrott en gång i månaden utan typ bara efter jadzia dax dör då blir han lite konstig i huvudet. men sen så är han emmisary då har man mycket att tänka på

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm jag nåste hålla med sweetycow det fins bara lite dåligare och jobbigare personer men ifall jag skulle välja skulle det bli Vorik. Har inget emot vulcans normalt men han är lite irriterande på grund av att hans sätt att verka överlägsen. Han har inte ens den riktiga Vulcan känslan. De första delarna han var med i men nu när man ser honom i bakgrunden och i små roller ser det ut som han glömt att "tänka vulcan andas vulcan vara vulcan".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Alltså, löjlighetslistan måste väl ändå toppas av Troi i TNG-säsong 1?

Eller kanske vill jag utse Marina Sirtis, för hennes tv-skådespeleri är verkligen uruselt i första säsongen. (Med detta menar jag att hennes överdrivna miner och grimaser kanske skulle passat på en teaterscen, men inte på film.)

Nej, jag säger bara en sak: IMZADIIIII!!! *får kräkningar*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nej, jag säger bara en sak: IMZADIIIII!!! *får kräkningar*

Men Henke, nu är du väl ändå lite orättvis? Asså, tjejen fick bara en uppgift av Gene i början; sitt på bryggan och 'känn' vad aliensarna känner. Sen vart det ju det 'osagda' uppdaget också: se så attraktiv ut som möjligt, var sensuell i din sparkdräkt och se till att de manliga tittarna stannar kvar även om de tycker att action-sekvenserna blir trista i längden.

O sen ska du ju låtsas vara kär i den fjuniga förste-officeren också, och  det kan ju inte vara lätt. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men Henke, nu är du väl ändå lite orättvis? Asså, tjejen fick bara en uppgift av Gene i början; sitt på bryggan och 'känn' vad aliensarna känner. Sen vart det ju det 'osagda' uppdaget också: se så attraktiv ut som möjligt, var sensuell i din sparkdräkt och se till att de manliga tittarna stannar kvar även om de tycker att action-sekvenserna blir trista i längden.

O sen ska du ju låtsas vara kär i den fjuniga förste-officeren också, och  det kan ju inte vara lätt. ;)

Nja, jag tyckte inte jag tog i så hårt. Jag kan visserligen gå med på att Gene verkar något gubbsjuk och att hennes roll kanske inte är den bästa om man vill verka som en seriös skådespelerska. Men min åsikt kvarstår, hon är hemsk i första säsongen. Ta bara scenen när hon "känner" något på Farpoint station. Jag måste blunda för att inte skämmas. Hon spelar ju över så man blir galen...

Fast det ska tilläggas att hon faktiskt blir mycket bättre ju längre serien går.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ta bara scenen när hon "känner" något på Farpoint station. Jag måste blunda för att inte skämmas. Hon spelar ju över så man blir galen...

Fast det ska tilläggas att hon faktiskt blir mycket bättre ju längre serien går.

*haha* Jo, asså, jag håller med. Och har man läst 'Imzadi' del I & II så blir man bara en större anhängare av att hon var väldigt löjlig innan säsong 3.

Fast det är samma med Riker, och han var ändå min hjälte när jag var 11. ;) (Det är han inte efter att jag läst 'Imzadi'!! )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
*haha* Jo, asså, jag håller med. Och har man läst 'Imzadi' del I & II så blir man bara en större anhängare av att hon var väldigt löjlig innan säsong 3.

Fast det är samma med Riker, och han var ändå min hjälte när jag var 11. ;) (Det är han inte efter att jag läst 'Imzadi'!! )

Visst håller jag med dig (*host*KFIB*host*), Riker är (var) ingen höjdare. Ett praktexempel är kliché-posen han har i kanonavsnittet "The measure of a man". Visserligen tycker jag hans karraktär växer med skägget. Hans pojkansikte passar lite dåligt med rollen som den tuffa killen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Visserligen tycker jag hans karraktär växer med skägget. Hans pojkansikte passar lite dåligt med rollen som den tuffa killen...

Där sa du nåt! Dags att börja odla skägg Henke? ;)

Nä, skämt åsido, men Riker är nog en av dem som växer mest genom hela serien för att bli en riktigt hygglo kille i filmerna.

Deanna växer också, men hon kommer aldrig riktigt ifrån 'I feeeeel something'-tönteriet. Först när hon börjar bära uniform som alla andra tycker jag att hon börjar få lite respekt av alla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Deanna växer också, men hon kommer aldrig riktigt ifrån 'I feeeeel something'-tönteriet. Först när hon börjar bära uniform som alla andra tycker jag att hon börjar få lite respekt av alla.

vem e Deanna???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men min åsikt kvarstår, hon är hemsk i första säsongen. Ta bara scenen när hon "känner" något på Farpoint station. Jag måste blunda för att inte skämmas. Hon spelar ju över så man blir galen...

Jag har för mig att hon själv tyckte att hon var hemsk i säsong 1 och hon gillade aldrig den där sparkdräkten, var med på en av DVD-boxarna, tror jag. Jag tycker oxå att Troi blir mycket bättre längre fram i serien.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jo till skillnad från typ samtliga personer i Voyager så utvecklas både Troi o Riker. *redigerad p.g.a. spoiler.

Riker mest av dom två men du har rätt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har för mig att hon själv tyckte att hon var hemsk i säsong 1 och hon gillade aldrig den där sparkdräkten, var med på en av DVD-boxarna, tror jag. Jag tycker oxå att Troi blir mycket bättre längre fram i serien.

Kan tänka mig att de flesta (tänkande) kvinnliga skådespeleskorna är missnöjda med sina roller om det enda de går ut på är att verka vara överkvinnlig och visa 'sina behag'.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tänkte bara säga att även om Neelix är löjlig så är hans samspel med tuvok väldigt roligt :D . Lite som mellan McCoy och Spock i TOS.

Det är det som är idén, men det blir inte lika bra. Spocks och McCoys förhållande - eller varför inte Quark och Odos - är mycket bättre och mer humoritiska. I Neelix och Tuvoks fall blir det bara tråkigt kan ju iofs bero på att Neelix är en tråkig karaktär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det är det som är idén, men det blir inte lika bra. Spocks och McCoys förhållande - eller varför inte Quark och Odos - är mycket bättre och mer humoritiska. I Neelix och Tuvoks fall blir det bara tråkigt kan ju iofs bero på att Neelix är en tråkig karaktär.

Sant, men jag tycker ändå att man känner medlidande med Tuvok som plågas så. Och det är ju helt klart hans reaktioner och svar på Neelix kommentarer som är roliga.  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu