Gå till innehåll
Starblind

Vad ska nästa...

Rekommenderade inlägg

..Star trek serie heta? För självklart blir det en till serie eller...

Förslag från mig: Hur bildades federationen eller på engelska: The Federetion, nu stavade jag säker fel.

Kunde vara kul att få reda på i en Tv serie hur och varför federationen uppstod.

Kan den idén räcka i 7 säsonger? :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förslag från mig: Hur bildades federationen eller på engelska: The Federetion, nu stavade jag säker fel.

Kunde vara kul att få reda på i en Tv serie hur och varför federationen uppstod.

Jag hade gärna tittat :D

Samtidigt låter det ganska likt Enterprise, och intresset för en ny Trekserie på det temat är väl minst sagt smalt.

Jag tror dessutom att det är negativt att göra serier som bara fyller ut Star Treks fiktiva framtidshistoria, eftersom det nästan bara intresserar fans.

Underhållning och frihet för manusförfattarna ser jag som viktigare saker för en ny serie i så fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag Skulle gärna villja se mer av Starfletts framtida tidsresenärer, som vi får träffa i Voyager. Vad sägs om att få resa med skeppet Relativity? Sålunda borde serien även hetta Star Trek: Relativity. Tror detta är något som skulle kunna funka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser helst att man blickar framåt i tiden. Exakt vad den skulle handla om och vad den då skulle ha för namn vet jag dock inte. Tidsresenärena som Unkas nämde kanske skulle fungera (fast du skulle man ju blicka både bakåt och framåt i tiden).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En sådan serie skulle inte bara behöva handla om framtiden, där man reser bakot. Som alla ST-serier skulle det gå att fylla ut med mycket personkemi, olika besök på planeter och världar u universumet. Och bara emellanåt focusera på tidsresandet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller på "The Borg Cube" på mitt håll. Om en grupp före detta Borger som reser runt i sina fotspår för att försöka återgällda allt elände de har ställt till med under tiden i kollektivet. Borde kunna röra upp en hel del känslor i federationen.

Men idén om en serie (fast hellre miniserie då) som behandlar federationens uppkomst kanske med avstamp i first contact inte skulle va helt fel. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag håller på "The Borg Cube" på mitt håll. Om en grupp före detta Borger som reser runt i sina fotspår för att försöka återgällda allt elände de har ställt till med under tiden i kollektivet. Borde kunna röra upp en hel del känslor i federationen.

Men idén om en serie (fast hellre miniserie då) som behandlar federationens uppkomst kanske med avstamp i first contact inte skulle va helt fel. J.

"The Borg Cube" lät som en bra idé , men en serie som behandlar federationens uppkomst ? njä då rörs det säkert till värre i canon än "Enterprise" gjorde .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inget förslag på vad en eventuell ny serie skulle kunna heta. Dock vill jag gärna att en ny serie skulle utforska Romulaner och deras samhällsstruktur lite mer än vad vi har sett i tidigare filmer/serier.

Redigerad av Tuvok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då bör du titta på Enterprise igen för det var precis vad den serien handlade om.

Själv har jag svårtr att placera in en ny serie i tidslinjen. Bakåt i tiden har redan gjorts (Ent), i framtiden (Tidskriget etc.) känns knepigt att få fram bra teknologimässigt. "Nutid" har ju redan 3 serier som utforskar. Jag skulle kunna tänka mig en serie miniserier nu som kan utspelas lite när som helst med olika skådisar (billigt) och olika handlingar. Om dessa går bra, därefter en serie som kanske fokuserar på det civila livet i ST. Förmodligen i "nutid"...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Då bör du titta på Enterprise igen för det var precis vad den serien handlade om.

Själv har jag svårtr att placera in en ny serie i tidslinjen. Bakåt i tiden har redan gjorts (Ent), i framtiden (Tidskriget etc.) känns knepigt att få fram bra teknologimässigt. "Nutid" har ju redan 3 serier som utforskar. Jag skulle kunna t??nka mig en serie miniserier nu som kan utspelas lite när som helst med olika skådisar (billigt) och olika handlingar. Om dessa går bra, därefter en serie som kanske fokuserar på det civila livet i ST. Förmodligen i "nutid"...

Njae, nu har jag visserligen bara sett dom 2 första säsongerna av Enterprise men av dom 2 så tycker att det är bara det "sås ett frö" till en framtida federation. Kanske är det mer information i dom nästkommande säsongerna.

Miniserie är ingen dum idé. Kanske ett antal olika miniserier som förklarar de ev luckor som finns i ST världen :lol: Behöver dock inte vara "billiga" skådisar.. :rolleyes:

Redigerad av Starblind

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Miniserier är en mycket bra idé. Kan placeras in i tidslinjen ganska enkelt och lite varsom och så kan man lägga lite extra tid på berättelserna, istället för ny planet/problem/lösning-formulan i varje avsnitt.

Redigerad av Schran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har inget förslag på vad en eventuell ny serie skulle kunna heta. Dock vill jag gärna att en ny serie skulle utforska Romulaner och deras samhällsstruktur lite mer än vad vi har sett i tidigare filmer/serier.

Det var någon som föreslog en serie filmer/dubbelavsnitt som handlade om de olika raserna. I varje film/avsnitt så får man en djupare fårståelse kring varje ras och deras liv och leverne. Skulle säkert kunna vara kul. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag säger nej till tidsresor. För De är ju egentligen omöjliga. Jag menar: Något dåligt händer, jag åker tillbaka och fixar det, och då har det aldrig hänt, och då behöver inte ens framtida jag fixa problemet = paradox.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag säger nej till tidsresor. För De är ju egentligen omöjliga. Jag menar: Något dåligt händer, jag åker tillbaka och fixar det, och då har det aldrig hänt, och då behöver inte ens framtida jag fixa problemet = paradox.

Det där handlar väll snarare om hur man ser på tiden. Går den att ändra eller är allt förbestämt, med mera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En tidsreseserie skulle vara unik, så vitt jag vet inom rymdserier som utspelas i framtiden. Därför skulle det kunna vara kul. Dock undrar jag om tillräckligt många skulle uppskatta det. Det är trots mer far out än vanliga Star Trek-serier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet med tidsresor i ST är två. Dels har de använts friskt (överanvänts?) i ENT och VOY, inte alltid för att inte säga ytterst sällan på ett lyckat sätt. Dessutom är lösningen alltid deus ex machina, vilket blir oerhört trist i längden. Imho. Jag förhåller mig därför ytterst tveksam till en hel serie kring tidsresor. Dessutom lär det kosta för mycket i make-up och specialeffekter att skapa olika tidsepoker i varje avsnitt (eller vartannat, men blir de kvar för länge i varje tid försvinner ju idén lite...).

Och tidsresor är nu inte så unikt, what about Dr. Who, the timelord himself?

Redigerad av Schran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det var någon som föreslog en serie filmer/dubbelavsnitt som handlade om de olika raserna. I varje film/avsnitt så får man en djupare fårståelse kring varje ras och deras liv och leverne. Skulle säkert kunna vara kul. J.

Absolut. Tycker det låter som ett spännande koncept. Lite av samma vara som Schran är inne på.

Har för mig att det var tal om miniserier för DS9 ett tag? Kommer dock inte ihåg när det var, men kanske runt när den serien tog slut, eller kanske rent av när VOY/Star Trek X var slut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle vilja se en serie om akademin! Star Trek: The academy, eller något. Akademin är trots allt en viktig del av star trek och då får man kanske reda på lite mer om livet i federationen (inte bara flottan alltså). En serie om enterprise B vore också kul, dom känns nästan lite bortglömda.

Miniserier lät som en underbar idé! Helst skulle det då vara en miniserie i stilen som Supreme Commander föreslog, att man får veta lite mer om alla olika raser och deras kulturer.

Borgideén lät också intressant. Det finns så mycket saker man kan göra! Star trek är defenitvt inte dött.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
En serie om enterprise B vore också kul, dom känns nästan lite bortglömda.

Ja en serie om Enterprise-B vore riktigt skoj, tror att det kan visa på ganska mycket kul. Tuvok tjänstgjorde ju t.ex på B ett tag (visst, visst Titan: The Red King är en bok och alltså inte canon men vore intressant ändå). Vore skoj att se B som det första skepp (före Titan) att besöka den främmande rymd i en av vintrgatans satellitgalaxer (visst, visst fortfarande inte canon men ändå). Och sen att B är ett sjutahelkorn snyggt skepp gör saken inte sämre!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Och tidsresor är nu inte så unikt, what about Dr. Who, the timelord himself?

Nej, helt unikt är det väl inte med en tv-serie om tidsresor. Dr Who, Quantum Leap mfl har använt det. Men det har sällan eller nånsin gjorts i en seriös serie som utspelas i rymden som Star Trek.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Angående serier som utspelar sig i Stjärnflotteakademiens miljö som Borgmi var inne på, så är en möjlighet Jean-Luc Picards unga äventyr. På samma sätt som Lucas gjorde Indiana Jones unga äventyr hade man kunna casta en ny skådespelare som Picard och få följa hans liv före Enterprise.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
En serie om enterprise B vore också kul, dom känns nästan lite bortglömda.

instämmer helt med dej där , det känns lite nödvändigt , men då ska det helst vara gjort av folk som bryr sej om canon annars blir det som med ENT och det blir inte bra på något sätt

Angående serier som utspelar sig i Stjärnflotteakademiens miljö som Borgmi var inne på, så är en möjlighet Jean-Luc Picards unga äventyr. På samma sätt som Lucas gjorde Indiana Jones unga äventyr hade man kunna casta en ny skådespelare som Picard och få följa hans liv före Enterprise.

nej , nej och åter nej ! skulle inte bli bra alls (återigen hänvisar jag till megafloppen ENT och brotten mot canon)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så sant det du säger K´hogh son of Klintoch, angående "megafloppen ENT och brotten mot canon". Håller med. Tror även att det är enormt svårt att hitta någon som kan spela en ung Picard. En av minna största farhågor emot den kommande filmen är just detta. Hitta nya unga skådespelare som ska axla en gammal invand och välkänd karaktär, tror jag är en stor risk. Kommer troligen inte att fungera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu