GuZZLo Postad 30 Oktober, 2001 Rapport Postad 30 Oktober, 2001 Man har ju sett ibland att en del skådespelare har "återanvänts" till olika karaktärer i olika avsnitt och olika serier. Detta är *en del* av mina observationer i de olika serierna och filmerna: TNG, avsnitt "Starship Mine": Tim Russ (Tuvok, VOY) tittar in på bryggan som "terrorist". TNG, avsnitt "Times Arrow": Mark Alaimo (Gul Dukat, DS9) som "korthaj" på 1800-talet. TNG, avsnitt "First Duty": Robert Duncan McNeill (Tom Paris, VOY) i samma flyggrupp som Wesley. First Contact: Ethan Phillips (Neelix, VOY) på holodeck när Picard jagas av Borg. Generations: Tim Russ (Tuvok, VOY) sitter på bryggan på Enterprise i början av filmen. VOY, avsnitt "Initiations": Aron Eisenberg (Nog, DS9) spelar Kar, en Kazon-pojke. Mer? Fyll gärna på med fler observationer! Citera
Morn Postad 31 Oktober, 2001 Rapport Postad 31 Oktober, 2001 Quote from GuZZLo, posted on Okt. 30 2001,15:45Man har ju sett ibland att en del skådespelare har "återanvänts" till olika karaktärer i olika avsnitt och olika serier. Detta är *en del* av mina observationer i de olika serierna och filmerna: TNG, avsnitt "Starship Mine": Tim Russ (Tuvok, VOY) tittar in på bryggan som "terrorist". TNG, avsnitt "Times Arrow": Mark Alaimo (Gul Dukat, DS9) som "korthaj" på 1800-talet. TNG, avsnitt "First Duty": Robert Duncan McNeill (Tom Paris, VOY) i samma flyggrupp som Wesley. First Contact: Ethan Phillips (Neelix, VOY) på holodeck när Picard jagas av Borg. Generations: Tim Russ (Tuvok, VOY) sitter på bryggan på Enterprise i början av filmen. VOY, avsnitt "Initiations": Aron Eisenberg (Nog, DS9) spelar Kar, en Kazon-pojke. Mer? Fyll gärna på med fler observationer! tim russ har också varit en klingong i DS9 Det vad tänkt att Robert Duncan McNeill karaktär i "First Duty" skulle vara Tomi voy. Ethan Phillips har varit en ferengi i tng OCh Mark Alaimo var en första romulanen man såg i TNG Citera
nx01 Postad 31 Oktober, 2001 Rapport Postad 31 Oktober, 2001 Glöm inte Jefferey Combs(Weeyoun i DS9) som ska spela en andorian i denna veckas Enterprise. Sen finn Vaughn Armstrong...som har riktigt många Trek roller, bla. (taget från enterprise.section.31) two Cardassians, a Vidiian, a Hirogen, a Romulan, two Klingons, and a former Borg drone. he most recently reprised his role as the Klingon 'Korath' (from the 'Star Trek: The Experience' exhibit) on the series finale of Star Trek: Voyager, bringing his total Trek appearances to ten, as eight different characters, and six different alien races. + en amiral I Enterprise Citera
Pjotr'k Postad 1 November, 2001 Rapport Postad 1 November, 2001 I kommande Voyager-avsnitt Gravity: LeRoy D. Brazile spelar Tuvok som ung. Han var med i Deep Space Nine's episod "the Dogs of War" (7.24) som Lonar. Dessa avsnitt visades ungefär samtidigt på amerikansk TV. Paul Eckstein spelar Supervisor Yost. Han har även spelat i VOY 7.14 "Prophecy" (Morak), VOY 7.9-10 "Flesh and Blood" (New Alpha-Hirogen). Han har dessutom spelat en Jem'Hadar-officer i DS9 (7.24) och var en ung Hirogen i avsnittet "the Killing Game" (VOY 4.19). Den unge Tuvoks mästare spelas av Joseph Ruskin. Han har varit med i filmen Insurrection som en Son'a-officer och har även spelat Suliban-läkaren i Enterprise "Broken Bow". Han har dessutom haft någon roll i VOY, DS9 och faktiskt även TOS. Det sista var i TOS 2.16 "the Gamesters of Triskelion" (Galt) Det var lite om det kommande avsnittet på SVT. Jag gillar speciellt Joseph Ruskin. Citera
Mikael Postad 18 November, 2001 Rapport Postad 18 November, 2001 Det är därför man älskar Star Trek, att samma skådisar återvänder i olika serier. Citera
Janson Postad 18 November, 2001 Rapport Postad 18 November, 2001 Är det bara jag som är så fruktansvärt dålig på att känna igen skådespelare? ??? Citera
Pjotr'k Postad 18 November, 2001 Rapport Postad 18 November, 2001 Quote from Janson, posted on Nov. 18 2001,09:07Är det bara jag som är så fruktansvärt dålig på att känna igen skådespelare? ??? Jag har också problem med det, trots att jag vet att de skall vara med, känner jag ändå inte igen dem! Kommande avsnitt på SVT: Dark Frontier, del 1 Susanna Thompson, som spelar Borgdrottningen i både detta dubbelavsnitt och i det förträffliga dubbelavsnittet Unimatrix Zero vid säsongsskiftet 6/7, har haft några mindre biroller i andra Star Trek-avsnitt: TNG "Frame of Mind" (ep 6.21, 1993): "Inmate Jaya" TNG "The Next Phase" (ep 5.24, 1992): "Varel" DS9 "Rejoined" (ep 4.6, 1995): "Dr Lenara Kahn" - Denna roll minns jag att jag har sett, men minns inte hur hon var. Har någon sett henne annorstädes? Citera
Quiet Postad 18 November, 2001 Rapport Postad 18 November, 2001 Jag undrar en sak: Är det Ethan Philips som spelar barägare i First Contact? Rösten känns väldigt bekant. Citera
Mikael Postad 20 November, 2001 Rapport Postad 20 November, 2001 Quiet Menar du han som klagar på att Borgerna inte klädda fint nog? Citera
Quiet Postad 21 November, 2001 Rapport Postad 21 November, 2001 Menar du han som klagar på att Borgerna inte klädda fint nog? Yep, he's the one. Citera
Phlox Postad 24 November, 2001 Rapport Postad 24 November, 2001 Vet inte hur många som ser på TOS men nån är kanske intresserad. Mark Lenard som spelar Spocks pappa Sarek i Journey to Babel, ST III The search for Spock och ST IV The voyage home, har även spelat romulan i ett TOS avsnitt och klingon i ST The motion picture. Citera
Nettan Postad 4 December, 2001 Rapport Postad 4 December, 2001 Ja, det är många skådespelare som spelade i flesta av de alla serie-avsnitterna ( TOS, TNG, DS9 och VOY). Jag är ledsen för att jag har dålig minne på vad de heter och vilka avsnitt. Jag kan nämna några om någon är intresserad... -DeForest Kelly, som har tidigt spelat roll "doktor McCoy" i de flesta TOS-avsnitt, Har spelat en liten roll i den första TNG-avsnitten. Jag kände inte absolut känna igen honom. :0 -Skådespelaren, som spelade Doktor Pulaski ? i TNG-avsnitt säsong 2, har spelat en roll (en blind kvinna) i en TOS-avsnitt, tror jag. -En skådespelare, ( som heter Grace Lee Whitney) som hade roll "Janice Rand" i de flesta TOS-avsnitt, har varit med i en Voy-avsnitt "Flashback" (säsong 3) -Majel Barret (osäker på hur man stavas rätt efternamn) har spelat en roll i den första pilotavsnitt (TOS) med kapten Christopher Pike. Hon har också spelat roll "syster Christine Chaphel" i de flesta TOS-avsnitt och har spelat en roll som Trois mamma i några TNG-avsnitt. Hon har lånat ut sitt röst till de flesta TNG- Och VOY-avsnitt som "computer"-röst. // Nettan, som ber ursäkt för dålig svenska och dålig minne. Citera
Morn Postad 5 December, 2001 Rapport Postad 5 December, 2001 -Majel Barnett (osäker på hur man stavas rätt efternamn) har spelat en roll i den första pilotavsnitt (TOS) med kapten Christopher Pike. Hon har också spelat roll "syster Christine Chaphel" i de flesta TOS-avsnitt och har spelat en roll som Trois mamma i några TNG-avsnitt. Hon har lånat ut sitt röst till de flesta TNG- Och VOY-avsnitt som "computer"-röst. // Nettan, som ber ursäkt för dålig svenska och dålig minne. och glöm inte att hon var mamma i DS9 (3 gånger tror jag) och hon gjorde data rösten där också Citera
Nettan Postad 16 December, 2001 Rapport Postad 16 December, 2001 Jaså... Tvyärr, jag själv har inte sett någon DS9-Avsnitt ??? . Tack för upplysning om denna skådespelaren, Morn! Citera
ulric Postad 23 December, 2001 Rapport Postad 23 December, 2001 Jason Alexander spelade ju det elaka geniet Kurros i kvällens episod "Think Tank". Han lär också ha spelat ingen mindre än Kirk i något som heter "Ultimate Trek: Star Trek's Greatest Moments", som jag inte sett men som lär ha varit riktigt gräsligt. Citera
Mikael Postad 6 Januari, 2002 Rapport Postad 6 Januari, 2002 Har ocskå hört dåliga saker om den, men vet inte mer om den Citera
Suskiv Postad 27 Januari, 2002 Rapport Postad 27 Januari, 2002 Marc Alaimo har spelat ganska många olika karaktärer... TNG - The Neutral Zone - Commander Tebok - Romulan TNG - The Wounded - Gul Macet - Cardassian TNG - Time`s Arrow - Korthaj DS9 - Gul Dukat - Cardassian Citera
Lieutenet Lind Postad 3 Oktober, 2003 Rapport Postad 3 Oktober, 2003 Ethan Phillips har spelat roller i: VOY - Neelix ENT - "Ulis" i avsnittet: "Acquisition" Nathan Anderson har spelat roller i: VOY - "Namon" i avsnittet: "Nemesis" ENT - "Sergeant Kemper" i avsnitten: "Anomaly" och "The Xindi" Daniel Dae Kim har spelat roller i: VOY - "Gotana-Retz" i avsnittet: "Blink of an Eye" ENT - "Corporal Chang" i avsnitten: "Extinction" och "The Xindi" Richard Lineback har spelat roller i: TNG - "Romas" i avsnitten: "Symbiosis" och "Shades of Gray" DS9 - "Selin Peers" i avsnittet: "Dax" ENT - "Kessick" i avsnittet: "The Xindi" Citera
Morn Postad 3 Oktober, 2003 Rapport Postad 3 Oktober, 2003 Ethan Phillips har spelat roller i: VOY - Neelix ENT - "Ulis" i avsnittet: "Acquisition" Glöm inte att Ethan varti med i Trek innan Voyager Det är i TNG avsnittet Ménage à Troi där han spelar en ferengi vid namn Dr. Farek Citera
USS VOYAGER Postad 7 Oktober, 2003 Rapport Postad 7 Oktober, 2003 I star trek filmen där Enterprise-B är med i början, jag tror filmen heter Generations spelar Tim Russ (Tuvok, VOY) en av människorna på Enterprise-B:s brygga. Citera
Unkas Postad 7 Oktober, 2003 Rapport Postad 7 Oktober, 2003 I star trek filmen där Enterprise-B är med i början, jag tror filmen heter Generations spelar Tim Russ (Tuvok, VOY) en av människorna på Enterprise-B:s brygga. Ja det är i Generations!! Intresant och härligt, hur Kirk får träda in och rädda situationen i början av den filmen. Citera
Aliline Postad 19 Oktober, 2003 Rapport Postad 19 Oktober, 2003 -Skådespelaren, som spelade Doktor Pulaski ? i TNG-avsnitt säsong 2, har spelat en roll (en blind kvinna) i en TOS-avsnitt, tror jag. Diana Muldaur heter hon. Var med i TOS, avsnitt 20 i andra säsongen, "Return to Tomorrow" som Lt.Cmdr.Ann Mulhall, Ph.D and Thalassa. Dessutom i avsnitt 5 säsong 3 "Is There in Truth No Beauty?" som Dr. Miranda Jones. Ricardo Montalban spelade samma karaktär Khan Noonian Singh både i ett avsnitt av TOS, Space Seed(1.22) och senare i filmen "Wrath of Khan" Tim Russ som nämts några gånger spelade också Tuvok i DS9 avsnittet "Through the Looking Glass"(3.19) -1995. Citera
speck Postad 21 Oktober, 2003 Rapport Postad 21 Oktober, 2003 Tim Russ (Tuvok) spelade en officer ombord Enterprise-B, under kapten John Harriman. hon som spelar besättnings cutler var med i ett voyager avsnitt MUSE tror jag det är!! :vulcan: Citera
Thalaxian Postad 22 Oktober, 2003 Rapport Postad 22 Oktober, 2003 hon som spelar besättnings cutler var med i ett voyager avsnitt MUSE tror jag det är!! :vulcan: Det stämmer "Crewmen Cutler" är ded i Muse. Hon spelar den av skådespelerskorna som blir svartsjuk på Belanna (rätt stavat?) Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.