Jump to content

Star Trek Databas firar idag 10 år!

Nyhet

Recommended Posts

Idag för 10 år sedan så startades den sida som senare skulle bli Star Trek Databas. Sidan har sedan dess utvecklats något enormt. Vi är idag stolta över att ha en så bra sida med mycket information och en engagerad redaktion som hela tiden driver sidan framåt. Förhoppningsvis så kommer sidan leva vidare ytterligare 10 år så att vi kan fira 20 år nästa gång :)

Om ni är intresserade av att läsa mer om sidans historia så kan ni göra det här.

För att fira detta så öppnar vi idag en ny avdelning som vi kallar "Personer". I "Personer" så kan man läsa om alla de personer som har varit inblandade i Star Trek på något sätt och få reda på vad de har bidragit med och i vissa fall även mer eller mindre information om själva personen.

Vi har den senaste tiden lagt mycket tid på att utveckla denna avdelning så att det nu finns över 500 personer att läsa om. Det saknas fortfarande en hel del personer och vi kommer fortsätta med att uppdatera avdelningen.

Till Personer >>>

[ Till originalnyheten ]

Själv var jag med sedan nästan starten. Det är faktiskt bara Jocke (såklart) och Mikael som slår mig på den delen. Jättehärligt att kunna lägga tio år av stora förändringar bakom sig. Databasen har verkligen vuxit och utan hjälp från ett antal redaktörer genom åren hade det inte varit möjligt. Tyvärr har väl de flesta redaktörer stannat för kort tid, men alla är vi ju olika.

Hoppas att fler blir intresserade av att hjälpa till på olika sätt med databasen - den kan inte utvecklas om inte folk är med och bidrar. Det handlar om allt ifrån en recension till att bli redaktör och skriva mer. Det är jättekul och även om jag nu är rätt så trött efter de senaste veckornas arbete, så måste jag säga att jag är riktigt nöjd! Hoppas att fler får upp ögonen för den nya persondatabasen. 504 personer hittills finns det där och vi vill ju fylla den med ännu fler, eller hur!?! Om det är någon ni saknar kanske ni kan skriva två-tre rader om personen och kanske hitta en bra bild någonstans på Internet - skicka dem sedan direkt till mig eller Mr Trek!

Vissa saker här i världen blir bara bättre med åren och Databasen är en av dessa. Den har växt till att bli en ovärdelig källa till information gällande Star Trek och sannerligen en ljuspunkt på det stora världsomspännande nätet. Tack alla engagerade själar som lägger ner tid på att utveckla sidan och fylla den med information och tack alla medlemmar som håller liv i forumet och gör det till vad det är. F??rhoppningsvis får vi uppleva ytterligare tio fina år.

Live long and prosper och grattis i efterskott!

• Create New...