Nyhet Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Idag för 10 år sedan så startades den sida som senare skulle bli Star Trek Databas. Sidan har sedan dess utvecklats något enormt. Vi är idag stolta över att ha en så bra sida med mycket information och en engagerad redaktion som hela tiden driver sidan framåt. Förhoppningsvis så kommer sidan leva vidare ytterligare 10 år så att vi kan fira 20 år nästa gång Om ni är intresserade av att läsa mer om sidans historia så kan ni göra det här. För att fira detta så öppnar vi idag en ny avdelning som vi kallar "Personer". I "Personer" så kan man läsa om alla de personer som har varit inblandade i Star Trek på något sätt och få reda på vad de har bidragit med och i vissa fall även mer eller mindre information om själva personen. Vi har den senaste tiden lagt mycket tid på att utveckla denna avdelning så att det nu finns över 500 personer att läsa om. Det saknas fortfarande en hel del personer och vi kommer fortsätta med att uppdatera avdelningen. Till Personer >>> [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Grattis! 10 år är inte dåligt, inte dåligt alls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
747 Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Grattis. En alldeles förträffligt databas måste jag säga. Den har jag haft mycket glädje och användning av under åren som har gått sedan jag först upptäckte den. Må den leva uti hundrade år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 (edited) Grattis. Edited October 20, 2009 by Aike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Happy Birthday Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Grattis till er som var med och startade den och även oss andra medlemmar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Grattis databasen Nu hoppas jag att ni läser mycket i "Personer" som jag, Jocke och framförallt Pjotr'k har slitit med! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novatron Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 (edited) Det är bara ett måste att gratulera på denna stora dag JA och så var det just det ja " G R A T T I S ! " Edited October 20, 2009 by Novatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 20, 2009 Report Share Posted October 20, 2009 Grattis jag tror jag firar det ned någon muffins och/eller kanelbulle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 grattis lite i efter hand ;p tänka bara säga att jag har läst på sidan sen ungefär 05 kanske, och har kollat på forumet men aldrig orkat registrera mej men nu är det gort ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
pela Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Grattis i efterhand, tack för en strålande sida! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 grattis lite i efter hand ;p tänka bara säga att jag har läst på sidan sen ungefär 05 kanske, och har kollat på forumet men aldrig orkat registrera mej men nu är det gjort ;p Välkommen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
khelben Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Mycket nöjd över det nya utseendet på forumet faktiskt. Får hoppas på att det här forumet hålls kvar i 10 år till då och den teknologi som finns till förfogande då. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 (edited) Grattulerar!! Jag har varit med i dryga sex år. STDB blir bara mer komplett för varje år som går. Hoppas jag är kvar här när det är dax för 20 års jubileum. Edited October 21, 2009 by Unkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Själv var jag med sedan nästan starten. Det är faktiskt bara Jocke (såklart) och Mikael som slår mig på den delen. Jättehärligt att kunna lägga tio år av stora förändringar bakom sig. Databasen har verkligen vuxit och utan hjälp från ett antal redaktörer genom åren hade det inte varit möjligt. Tyvärr har väl de flesta redaktörer stannat för kort tid, men alla är vi ju olika. Hoppas att fler blir intresserade av att hjälpa till på olika sätt med databasen - den kan inte utvecklas om inte folk är med och bidrar. Det handlar om allt ifrån en recension till att bli redaktör och skriva mer. Det är jättekul och även om jag nu är rätt så trött efter de senaste veckornas arbete, så måste jag säga att jag är riktigt nöjd! Hoppas att fler får upp ögonen för den nya persondatabasen. 504 personer hittills finns det där och vi vill ju fylla den med ännu fler, eller hur!?! Om det är någon ni saknar kanske ni kan skriva två-tre rader om personen och kanske hitta en bra bild någonstans på Internet - skicka dem sedan direkt till mig eller Mr Trek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted October 23, 2009 Report Share Posted October 23, 2009 Ah, grattis. Jag måste väl vara en av de tidigaste medlemmarna med minst inlägg, anar jag.. :P Lurkar ju mest, tyvärr. SFN fyller 10 i december nästa år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 23, 2009 Report Share Posted October 23, 2009 Vissa saker här i världen blir bara bättre med åren och Databasen är en av dessa. Den har växt till att bli en ovärdelig källa till information gällande Star Trek och sannerligen en ljuspunkt på det stora världsomspännande nätet. Tack alla engagerade själar som lägger ner tid på att utveckla sidan och fylla den med information och tack alla medlemmar som håller liv i forumet och gör det till vad det är. F??rhoppningsvis får vi uppleva ytterligare tio fina år. Live long and prosper och grattis i efterskott! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerZerk Posted October 24, 2009 Report Share Posted October 24, 2009 Grattis B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts