Unkas Postad 18 December, 2007 Rapport Postad 18 December, 2007 Skrämmande: Jag vaknade "halvvägs" först och då drömde jag att jag var på holodäck och mina befäl (troligtvis captain och commander) stängde av mitt holoprogram och jag var väldigt inne i det så jag var inte alls beredd- alltså när jag i min sömn började vakna till. Men sedan vaknade jag ju på riktigt så jag hann aldrig få reda på vad det var som var så brådskande att dom högsta befälen kom och stängde av mitt holoprogram..undrar..kanske höll vi på att bli anfallna?! Alltid frustrerande att vakna utan att få svar på sin drömm. Men ett anfall skulle ju kunna vara anledningen. Såvida du inte hadde någon Barkley-fantasi på gång. Isåfall var det säkert för att skicka dig till hjärnskrynklaren som du blev avbruten. Minna ST-relaterade drömmar brukar alltid handla om strider. Vad säger det om mig...??? Inte för att jag gillar den delen bäst med ST. Det kanske är mitt Freudiska undermedvetna som försöker skapa lite äventyr i den annars så trista vardagen.
W T Riker Postad 5 Januari, 2008 Rapport Postad 5 Januari, 2008 Kom på mig själv med att för en sekund tro att jag befann mig på holodeck nyss så jag skrev denna lista, med åtta tecken på att du har sett för mycket star trek och hängt för länge på detta forum: 1. Du försöker varje morgon hitta avstängningsmekanismen för holodeck. 2. Du refererar till din katt som "species 2761". 3. Du blir arg när datorn inte ens svarar "unable to comply" då du pratar med den. 4. Du muttrar "dropping out of warp" när du trycker på stopknappen på bussen till skolan/jobbet. 5. Du skolkade från tyskalektionerna på högstadiet och hänvisade till universal translatorns överlägsenhet. 6. Du börjar varje mening som inte handlar om star trek med "OT". 7. Du ringer varje kväll upp hyresv??rden och rapporterar "captains log stardate...". 8. Du märker alla dina tillhörigheter med färg beroende på i vilket rum de ska finnas. stämer med mig
Supreme Commander JAF Postad 5 Januari, 2008 Rapport Postad 5 Januari, 2008 Om man i world of war craft har en figur som heter Janeway och en figur som heter Enterprise och som dessutom har "Theese are the voyages" meddelandet som macro då är man väl rätt insnöad på trek? J.
Unkas Postad 6 Januari, 2008 Rapport Postad 6 Januari, 2008 Igår frågade bekanta om råd om vad för namn de skulle kunna döpa sin nya hund till. Jag kunder bara komma på Star Trek-namn. Är det ett tecken?
johannalaforge Postad 6 Januari, 2008 Rapport Postad 6 Januari, 2008 Jag planerar ärligt att döpa mitt framtida barn till Qo'noS, är det ett legitimerat tecken?
Fleetadmiral Postad 6 Januari, 2008 Rapport Postad 6 Januari, 2008 (redigerade) Jag planerar ärligt att döpa mitt framtida barn till Qo'noS, är det ett legitimerat tecken? Hej Johanna! Du kan nog inte ge förnamnet som Qo'nos eftersom det säkert anses som skyddat (se http://www.prv.se/Personnamn/Att-tanka-pa-...tt-personnamn/). (www.prv.se/Personnamn/Att-tanka-pa-innan-ansokan/Krav-pa-ditt-personnamn/) Men du skulle förmodligen kunna döpa barnet till Qonos. (coolt namn förresten) :-) Redigerad 6 Januari, 2008 av Fleetadmiral
commander ricochet Postad 6 Januari, 2008 Rapport Postad 6 Januari, 2008 hamstern Worf, städroboten Data, papegojan Data, åsnan Jean-Luc, taxen Riker, gorillan Kirk, delfinen??? Spock, kamelonten Ono, chimpansen Quark, puman T'Pol osv
Supreme Commander JAF Postad 6 Januari, 2008 Rapport Postad 6 Januari, 2008 Men ärligt: Vilken unge skulle vílja heta Quonos? Dessutom skulle chansen att få jobb vara lika med noll eftersom alla arbetsgivare skulle tro att den var utländsk *vädrar fördommar till max*! Nä då skulle jag hellre heta Worf... J.
Fleetadmiral Postad 6 Januari, 2008 Rapport Postad 6 Januari, 2008 Är det inte bättre att döpa ungarna till Alfa, Beta, Gamma, osv (där Alfa är äldst)?
johannalaforge Postad 6 Januari, 2008 Rapport Postad 6 Januari, 2008 Jag håller fast vid QonoS, det är vackert Worf är faktiskt inget dumt namn det heller Annars kan de ju självklart heta Geordi, William eller Jean-Luc Vad tar jag mig till om mina barn är flickor??
Fairy_Of_Darkness Postad 7 Januari, 2008 Rapport Postad 7 Januari, 2008 listan stämmer defnitivt på mig:D Redan i mellanstadiet hade jag ideer om att barnen skulle heta B'Elanna, Neelix osv.... Men jag kom inte längre än att ge min katt smeknamnet Neelix... Combadgen, tror jag jämt att jag har med, men jag verkar ständigt glömma den hemma:/ Dessutom har jag nästan ett helt SimsKvarter med hemkomna VGR resenärer, tänker ständigt (ibland för högt) "engage" när bussen, bilen eller vad det nu är startar... det måste vara ett schysst tecken på att man kollar liite för mycke star trek......
Supreme Commander JAF Postad 7 Januari, 2008 Rapport Postad 7 Januari, 2008 Jag håller fast vid QonoS, det är vackert Worf är faktiskt inget dumt namn det heller Annars kan de ju självklart heta Geordi, William eller Jean-Luc Vad tar jag mig till om mina barn är flickor?? Seven, Be´lanna, Tpol, Duras (visst inget föramn men ändå), Deanna.... J.
Fleetadmiral Postad 7 Januari, 2008 Rapport Postad 7 Januari, 2008 Deanna är ett riktigt fint flicknamn. (Jag skulle aldrig vågat använda Qonos på något av mina barn, tänk på när de kommer till skolan! Mobbningsvarning! (Star Treknörd, osv)).
Unkas Postad 7 Januari, 2008 Rapport Postad 7 Januari, 2008 Deanna är ett riktigt fint flicknamn. (Jag skulle aldrig vågat använda Qonos på något av mina barn, tänk på när de kommer till skolan! Mobbningsvarning! (Star Treknörd, osv)). Det är sorgligt att det ska vara så, men verkligheten är som den är. Att döpa ett djur till ett ST-namn är ok, men men bör nog tänka sig för innan man ger sinna barn ett udda namn.
K´hogh son of Klintoch Postad 10 Januari, 2008 Rapport Postad 10 Januari, 2008 Deanna är ett riktigt fint flicknamn. (Jag skulle aldrig vågat använda Qonos på något av mina barn, tänk på när de kommer till skolan! Mobbningsvarning! (Star Treknörd, osv)). Det är sorgligt att det ska vara så, men verkligheten är som den är. Att döpa ett djur till ett ST-namn är ok, men men bör nog tänka sig för innan man ger sinna barn ett udda namn. i USA går det nog bra(där heter folk saker som "Moonbeam" och annat konstigt :lol:) .
commander ricochet Postad 10 Februari, 2008 Rapport Postad 10 Februari, 2008 Ett säkert tecken på för mycket star trek är att man måste ha LCARS system47 skärmsläckare på hela natten för att kunna sova ;)
NX-01 Postad 10 Februari, 2008 Rapport Postad 10 Februari, 2008 Ett säkert tecken på för mycket star trek är att man måste ha LCARS system47 skärmsläckare på hela natten för att kunna sova ;) hahaha först trodde jag att du mena att bara ha sys47 på datorn, men sen insåg jag att så långt går jag faktiskt inte :P jag lägger altid datorn i viloläge när jag sover, enda gångerna jag stänger av den är när den får problem och gör det av sig självt :lol:
Unkas Postad 10 Februari, 2008 Rapport Postad 10 Februari, 2008 Ett säkert tecken på för mycket star trek är att man måste ha LCARS system47 skärmsläckare på hela natten för att kunna sova ;) Det är det enda sättet för mig att sova. Får aldrig mardrömmar när jag hör ljudet av Star Trek. Jag har även intro-låten till DS9 som väckarklocka på mobilen.
commander ricochet Postad 11 Februari, 2008 Rapport Postad 11 Februari, 2008 (redigerade) Härligt! Jag hade länge TNG:s door bell som ringsignal och commbadgel-judet som sms-signal. Urläckert! Det där du sa om star trek teman till mobilen skulle man gärna göra slag i saken av- dvs sammla alla alster nånstans att dela med sej av! Men det kanske blir problem med copyrights då eftersom man har lånat bilderna lite här o där. Men kul vore det! Redigerad 11 Februari, 2008 av michael ricochet
Omega Postad 11 Februari, 2008 Rapport Postad 11 Februari, 2008 Ett säkert tecken på för mycket star trek är att man måste ha LCARS system47 skärmsläckare på hela natten för att kunna sova ;) Det är det enda s??ttet för mig att sova. Får aldrig mardrömmar när jag hör ljudet av Star Trek. Jag har även intro-låten till DS9 som väckarklocka på mobilen. När vi är inne på väckarklockor...inget får en att slå upp ögonen om morgonen som Red Alert-ljudet. Oslagbart! Har även Uhura som sms-signal (Message from starfleer, Sir) och Voyagers intro som ringsignal
Unkas Postad 11 Februari, 2008 Rapport Postad 11 Februari, 2008 (redigerade) Måste bara få säga att det är underbart att höra hur alla förgyller sin vardag med Star Trek. Käns skönt att veta att man inte är ensamm där ute i stora världen med trekkifierade mobiler, datorer och annat ST-relaterat. Redigerad 11 Februari, 2008 av Unkas
commander ricochet Postad 11 Februari, 2008 Rapport Postad 11 Februari, 2008 Ne nog har man sett för mycket på star trek alltid...eller vad säger jag?? Man kan väl inte se för mycket på star trek!! Jo man har sammlat på sej tonvis med ljud som man kan använda! Jag har en ashäftigt kanoneffekt från rasen hydras, till när jag tömmer papperskorgen...tjooofff säger det :blink:
Unkas Postad 11 Februari, 2008 Rapport Postad 11 Februari, 2008 Ne nog har man sett för mycket på star trek alltid...eller vad säger jag?? Man kan väl inte se för mycket på star trek!! Jo man har sammlat på sej tonvis med ljud som man kan använda! Jag har en ashäftigt kanoneffekt från rasen hydras, till när jag tömmer papperskorgen...tjooofff säger det :blink: Jag har bytt ut min papperskorgsikon till en hederlig faser. På en annan dator har jag bytt alla ikoner mot Isoliniar chip(stavas??), röda, gröna och blåa. helfräckt!
Marvin Postad 11 Februari, 2008 Rapport Postad 11 Februari, 2008 Jag skriver alltid "feline suppliment" på inköpslistan när jag ska köpa kattmat. Inte så illa. Än... :blink:
duck-dead Postad 21 Februari, 2008 Rapport Postad 21 Februari, 2008 4 stämer på mig hehe va snälla jag e my här
Rekommenderade inlägg