Lieutenet Lind Postad 30 Mars, 2002 Rapport Postad 30 Mars, 2002 Nån som känner till nåt? Jag har laddat hem programmet speach, www.shadisoft.com, då kan du få datorn att prata iallafall. jag skulle villa ha det men mamma säger att vår detor inte klara av det.. typiskt.
Jocke Postad 31 Mars, 2002 Rapport Postad 31 Mars, 2002 Innan så hade jag en ST datorröst (Roddenberry) som sa "Authorization aknowledged" när jag loggade in och "Autoshutdown sequence in progress" när jag stängde av datorn. När jag råkade ut för ett alvarligt fel så hörde jag "I hate computers"
Alex_V Postad 3 April, 2002 Rapport Postad 3 April, 2002 Jag har ändrat min dator så att när det kommer upp ett fel så låter det som voyagers dörrklocka.
Turambar Postad 3 April, 2002 Rapport Postad 3 April, 2002 man ska ha Scanning på scandiscen.... :klingon:
Inter Postad 3 April, 2002 Rapport Postad 3 April, 2002 Hur fick ni datorn att prata, jag klara det inte.
Alex_V Postad 4 April, 2002 Rapport Postad 4 April, 2002 Man går in på kontrollpanelen och dubbelklickar på "Ljud". Då ska det komma upp en ruta där man kan välja ljudfiler till olika händelser tex. starta datorn, felmeddelande mm. Jag laddade ner mina filer från Star Trek in Sound and Vision.
ickamicka Postad 4 April, 2002 Rapport Postad 4 April, 2002 Jag laddade ner mina filer från Star Trek in Sound and Vision. ball sida!! nu har jag laddat ner en massa roliga ljud och sånt..
Turambar Postad 4 April, 2002 Rapport Postad 4 April, 2002 Tycker dena discussion har börjat att spåra ut lite.....
Inter Postad 4 April, 2002 Rapport Postad 4 April, 2002 Ja, jag kallar ibland min farmors katt för något i still med art 5469 typ. :sigh:
Lokatt Postad 6 April, 2002 Rapport Postad 6 April, 2002 Kul lista! Ja, det mesta stämmer in på mig iallafall...
commander jennie Postad 11 April, 2002 Rapport Postad 11 April, 2002 Tyvärr, på mig med men så är jag ju lite galen.. haha.. Förresten jag tittade in på Star trek insound and vision.. Gu va häftigt.. Så nu gott folk så kan min kära dator "prata"haha.. Ibland e jag för rolig..
ickamicka Postad 13 April, 2002 Rapport Postad 13 April, 2002 (redigerade) kanske du sett för mycket på star trek när du skaffar dig en sån här slips... Redigerad 12 Januari, 2003 av seven of nine
commander jennie Postad 14 April, 2002 Rapport Postad 14 April, 2002 WOW!!! den var ju jättecool!! Har u köpt den!! ¨Då har du nog sett för mycket på Startrek!! Men gu va cool den va!! ;0
Captain Proton Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 (redigerade) Den här artikeln har jag letet efter och hittade den äntligen igår: Från Natur o Vetenskap Nr 4. April 1998. (jag citerar) : På Gränsen Trekkies, Tv-serien Star TReks entusiastiska fans, har blivit föremål för en noggran psykologisk undersökning. Sandy Wolfson vid universitetet i Northumbria, England, har testat flera hundra "trekkies" med sin STAR (Star Trek Addiction Revealer) för att undersöka graden av beroende. De flesta var måttligt beroende, men mellan fem och tio procent kunde klassas som allvarligt beroende, med något som närmast kan liknas som besatthet av Star Trek. Dessa blir euforiska av serien, och utom sig av besvikelse om de missar ett avsnitt. Ändå menar Sandy Wolfson att Star Trek-tittandet på det hela taget är en bra hobby. Det erbjuder underhållning, mental stimulans - och även geménskap och vänskap för dem som går med i Star Trek-föreningar. Yes, beam us up! :blink: Bra artikel va?!! Av artikeln kan vi alltså dra slutsatsen att det inte gör något om man är Star Trek beroende - det är bra Hurra! Redigerad 12 Januari, 2003 av Captain Proton
Lieutenet Lind Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 Den här artikeln har jag letet efter och hittade den äntligen igår: Från Natur o Vetenskap Nr 4. April 1998. (jag citerar) : På Gränsen Trekkies, Tv-serien Star TReks entusiastiska fans, har blivit föremål för en noggran psykologisk undersökning. Sandy Wolfson vid universitetet i Northumbria, England, har testat flera hundra "trekkies" med sin STAR (Star Trek Addiction Revealer) för att undersöka graden av beroende. De flesta var måttligt beroende, men mellan fem och tio procent kunde klassas som allvarligt beroende, med något som närmast kan liknas som besatthet av Star Trek. Dessa blir euforiska av serien, och utom sig av besvikelse om de missar ett avsnitt. Ändå menar Sandy Wolfson att Star Trek-tittandet på det hela taget är en bra hobby. Det erbjuder underhållning, mental stimulans - och även geménskap och vänskap för dem som går med i Star Trek-föreningar. Yes, beam us up! :blink: Bra artikel va?!! Av artikeln kan vi alltså dra slutsatsen att det inte gör något om man är Star Trek beroende - det är bra Hurra! ååå vilken lättnad att man inte är den ända som blir helr galen missar man typ att spela in förtsa minuten...
Morn Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 kanske du sett för mycket på star trek när du skaffar dig en sån här snowboard... Är inte det är slips på bilden??? själv har jag 2 st trek slipsar
Captain Proton Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 (redigerade) kanske du sett för mycket på star trek när du skaffar dig en sån här snowboard... själv har jag 2 st trek slipsar Är inte det är slips på bilden??? Det där är ju slipsar man ser ju det, den är ju spetsig där framme! Vadå Snowboard?! Jag har ingen slips men jag har en mugg <_< som ALLA andra. Säg VEM har inte en star trek mugg?? www.captain-proton.com Redigerad 12 Januari, 2003 av Captain Proton
Suskiv Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 Ett tecken på att man sett för mycket star trek är om man seriöst funderar på att beställa en TNG-uniform till en bebis. Vilket jag gör. TNG-uniform till bebis
Sotunk Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 (redigerade) Ett tecken på att man sett för mycket star trek är om man seriöst funderar på att beställa en TNG-uniform till en bebis. Vilket jag gör. TNG-uniform till bebis Hehe. Stackars unge. Du får ta och skaffa ett sådant där baby-alarm (eller vad det heter) i form av en communicator. "Bäbisen till Mamma. Beam me up!" :P Proton: Jag har ingen Star Trek-mugg ;) Redigerad 12 Januari, 2003 av Sotunk
Essray Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 (redigerade) Ojoj, tror nog att jag faller under den besatta kategorin i ovan nämnda artikel. :nörd: Appropå det där med datorljud kan jag ju berätta att jag har transporterljudet som login, commbadgeklicket som öppningsljud, dörrklockan som stängningsljud och red alert som varningsljud (detta leder till att jag blir vansinnig om jag kollar på trek på datorn, efytersom jag tror att ljuden kommer från windows, och inte från avsnittet.... :knäpp: ) Och så brukar jag alltid "activate the sonic shower" på mogonen.... ;) Caiptan Proton: Jag har inte heller ngn mugg ;) (men dock en massa (alldeles för många...) andra prylar...) Hade en idé om att skaffa en trek-servis, men gav snabbt upp den tanken p g a priset.... Redigerad 12 Januari, 2003 av Essray
ickamicka Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 kanske du sett för mycket på star trek när du skaffar dig en sån här snowboard... Är inte det är slips på bilden??? själv har jag 2 st trek slipsar oj! du har rätt det är slipsar, jag måste ha sett VÄLDIGT fel när jag skrev det där, eller så skrev jag fel... Men visst är den tuff! sån skulle jag vilja ha, även om jag inte använder slips. :lol:
B'Elanna Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 Ha, ha....... Mycket roligt ämne. Jag har några till. Jag brukar spela in alla Voyageravsnitt och titta på dem ganska ofta. Önskar att joggingrundan skulle vara på Holodeck så att jag skulle kunna få vilket väder jag ville.
bruse Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 Jisses! Jag började med det jag med. Men efter 12 VHS kasseter sade plånboken ifrån på skarpen. Å så tänkte jag, att när ska jag få tid till att titta på dem igen?
Emher Postad 12 Januari, 2003 Rapport Postad 12 Januari, 2003 (redigerade) Hehe, kul lista :lol: Crayle skrev om att man skulle säga Engage när man startar datorn här nånstans. Det har jag inte, men jag har Data som säger "Greetings". Som felljud ett med Archer som säger "That's...never happened before...", och som kritisk stopp-ljud har jag Phlox som säger "I'll do the best I can. Optimism, Captain!". Iofs säger jag Engage varje gång jag ska starta ett nytt TNG avsnitt på DVD Någon sa något om ST-dörrklocka som felljud. Jag har som sagt inte det, men jag skulle vilja ha en sådan dörrklocka till mitt rum. Och ja, jag har en ST-mugg med TNG combadge-logga på. Finns det hela ST-servisar? Jag skulle vilja ha såna bestick de har, dom är stencoola. Att spela in avsnitt har jag gjort sedan halva säsong två, och jag gör det fortfarande. Och om ni har läst i ämnet "Uniformer i Star Trek" så vet ni nog om min uniforms mani Redigerad 12 Januari, 2003 av Emher
Rekommenderade inlägg