Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Man har nog sett lite för mkt Star Trek när man säger "Computer dim the lights" när man ska släcka lampan

och "Computer undim the lights" när man ska släcka lampan. :lol:

Redigerad av seven of nine
  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Finns det hela ST-servisar? Jag skulle vilja ha såna bestick de har, dom är stencoola.

- - - - -

Och om ni har läst i ämnet "Uniformer i Star Trek" så vet ni nog om min uniforms mani :D

Jag tror inte att det finns färdiga serviser, utan jag hade snarare tänk köpa lösa uppsättningar muggar, och tallrikar (vet inte riktigt hur det är på tallriksfronten, men jag tror att skall finnas vissa speciella jubileumsutgåvor, fast de vågar man kanske inte äta på....)

Och förlåt (jag kunde inte låte bli :rolleyes: ), men är din uniform manisk? :P

Postad

Är det nån som vet om det finns bäddset, alltså lakan och örngott, med Star Trek. Det borde ju finnas tycker man, och som inte kostar en förmögenhet...

Vill ha! Vill ha! Vill ha! :D

Postad
Är det nån som vet om det finns bäddset, alltså lakan och örngott, med Star Trek. Det borde ju finnas tycker man, och som inte kostar en förmögenhet...

Vill ha! Vill ha! Vill ha!  :D

Jag har ett sånt. Fast det är med Voy så det är lite kass men då det är trek gör att det är bättre än ett vanligt

Postad
Vart har du köpt det?? Hur mkt kostade det?

Om jag kommer ihåg rätt så kostade det 500 pix. och det köptes på tekniska musseet i sammband med att dom hade trekvisning där.

Postad
Du får ta och skaffa ett sådant där baby-alarm (eller vad det heter) i form av en communicator.

"Bäbisen till Mamma. Beam me up!" :P

Vilken bra idé. du vet inte vart man kan få tag i en. :lol:

Skulle vara ännu bättre om det fanns en transporter så man kunde transpotera bort alla annvända blöjor. :)

Postad
Och om ni har läst i ämnet "Uniformer i Star Trek" så vet ni nog om min uniforms mani :D

Och förlåt (jag kunde inte låte bli :rolleyes: ), men är din uniform manisk? :P

Javisst, den är mer galen än jag i Star Trek :P Nej, jag bara skojar, jag menade förstås att skriva uniforms-mani.

För övrigt kommer här en egen lista för att veta om man är beroende utav en film/serie, och det faller väl ST under...

Hur man vet när man är fanatiker för en film/tv-serie – En lista

1. Man tror att man är en person i denna film/tv-serie.

2. Man har inrett sitt hem i autentisk stil för filmen/tv-serien.

3. När man blir orättvist behandlad så muttrar man saker såsom ”Rådet skall höra om detta...” (eller vad som nu är typiskt för filmen/tv-serien).

4. Man måste övertalas utav någon man känner att ”Det finns inga gigantiska rymdskepp, inga transportstrålar, och definitivt inga laserpistoler!” ca tre gånger om dagen (eller vad som nu är typiskt för filmen/tv-serien, ex. alver, hober o.s.v).

5. Man överväger kraftigt att döpa sina barn efter karaktärer från filmen/tv-serien.

6. Man äger minst två officiella klädesplagg från filmen/tv-serien.

7. Man äger replikor utav saker från filmen/tv-serien.

8. Man syr egna klädesplagg från filmen/tv-serien.

9. Man gör egna replikor utav saker från filmen/tv-serien.

10. Man gör små Legomodeller utav skepp/karaktärer/vapen från filmen/tv-serien.

11. Man får nästan ett nervsammanbrott om man inte får premiärbiljetter till den nya filmen i filmserien/filmserien baserad på tv-serien.

12. Man laddar ner minst tre versioner utav ett tema från filmen/tv-serien.

13. Man skriver listor om hur man vet när man är fanatiker för en film/tv-serie!!!

Flera av dessa punkter har dock nämts. Själv är jag skyldig till flera utav ovanstående punkter.

Postad

*LOL* okej, följande punkter stämmer in på mig:

1, 3, 5, 8, 9, 12, 13. För jag har inte direkt möjlighet att sticka till USA så fort det blir premiär av en ny Star Trek-film. Däremot överväger jag ju självklart att åka till Stockholm nu den 15 feb! Måste bara få tillåtelse av föräldrarna, samt pengar förstås... <_<

Postad
Om du hade hängt med i diskussionerna så hade du sett att Stockholm Trekkers har förhandsvisning av Nemesis-filmen den 15 feb. ;) på bio Focus i Hagsätra (har aldrig varit i Sthlm dock).

i Göteborg (WCT) ser det ut som om det är den 1 mars som det är dax för Nemesis dock har vi inte sett något än som säger att detta stämmer.

Vi vet dock att ST kommer att köra den redan den 15/2

• 2 veckor senare...
Postad

Jag tyckte att jag såg Robert Beltran häromdagen, lite liten men det var precis han i profil :) Fast jag tror inte att det var Robert Beltran som knalla omkring på gatorna i Majorna (Göteborg)

Postad

spenderade hela eftermiddagen med att måla min egen star fleet mugg. ;)

loggan blev bra men texten u.s.s. enterprise får jag nog ta bort med igen. ser för grötigt ut. bild finns om någon av någon anledning skulle vara intresserad... ;)

seven of nine: det där med att se skådisar är jag expert på ;) jobbade på ett äldreboende förra sommaren och kom där i kontakt med en äldre herre som var på pricken lik picard. för att göra det ännu bättre ville han bli kallad för sin militära grad - kapten! :D

Postad

Jag har inga problem att se din mugg!

Men det kan bero på att jag jag valt bort alternativet visa url-adresser som UTF-8 i IE 6.

Jag tror det är hakparenteserna i url:en som stökar till det. Alltså {}. Ett tips från mig: undvik "konstiga" tecken i url:en, som{åäö mellanslag osv. Om man nu vill att det ska funka förståss.

• 2 veckor senare...
Postad
Hur man vet när man är fanatiker för en film/tv-serie – En lista

1. Man tror att man är en person i denna film/tv-serie.

2. Man har inrett sitt hem i autentisk stil för filmen/tv-serien.

3. När man blir orättvist behandlad så muttrar man saker såsom ”Rådet skall höra om detta...” (eller vad som nu är typiskt för filmen/tv-serien).

4. Man måste övertalas utav någon man känner att ”Det finns inga gigantiska rymdskepp, inga transportstrålar, och definitivt inga laserpistoler!” ca tre gånger om dagen (eller vad som nu är typiskt för filmen/tv-serien, ex. alver, hober o.s.v).

5. Man överväger kraftigt att döpa sina barn efter karaktärer från filmen/tv-serien.

6. Man äger minst två officiella klädesplagg från filmen/tv-serien.

7. Man äger replikor utav saker från filmen/tv-serien.

8. Man syr egna klädesplagg från filmen/tv-serien.

9. Man gör egna replikor utav saker från filmen/tv-serien.

10. Man gör små Legomodeller utav skepp/karaktärer/vapen från filmen/tv-serien.

11. Man får nästan ett nervsammanbrott om man inte får premiärbiljetter till den nya filmen i filmserien/filmserien baserad på tv-serien.

12. Man laddar ner minst tre versioner utav ett tema från filmen/tv-serien.

13. Man skriver listor om hur man vet när man är fanatiker för en film/tv-serie!!!

Flera av dessa punkter har dock nämts. Själv är jag skyldig till flera utav ovanstående punkter.

Hihi... jodå, stämmer utmärkt... Men, en sak har du glömt... :) MIna kompisar fick sig alld ett rejält skratt åt mig i förra veckan. De var två gubbar i våran skola som höll på att svettsa, med skydd och allt sådant... Kan ni gissa vad jag gjorde eller? Jo, jag hoppade ju till och kände efter min Phaser för att skuta dom ''Borgerna'' :rodna: Det bara blev så, och mina kompisar bara stirra innan dom började skratta... :P

Postad
Hihi... jodå, stämmer utmärkt... Men, en sak har du glömt...  :)  MIna kompisar fick sig alld ett rejält skratt åt mig i förra veckan. De var två gubbar i våran skola som höll på att svettsa, med skydd och allt sådant... Kan ni gissa vad jag gjorde eller? Jo, jag hoppade ju till och kände efter min Phaser för att skuta dom ''Borgerna''  :rodna:  Det bara blev så, och mina kompisar bara stirra innan dom började skratta...  :P

Ha ha det hade man velat se..... :lol:

Postad
5. Du skolkade från tyskalektionerna på högstadiet och hänvisade till universal translatorns överlägsenhet.

Ah... Äntligen en bra anledning till varför jag reducerade tyskan... :w00t:

• 2 veckor senare...
Postad

Just 8 tecken känns lite jobbigt i ämnesraden.

Kan ju inte dra upp det hela tiden....

Ett tecken däremot som jag märkt på mig själv är att jag drar parallerer med Trek i alla filmer jag ser...det är ju inte så bra kanske...eller?

• Skapa nytt...