Gå till innehåll

Åtta tecken på att du sett för mycket Star Trek...


Jello

Rekommenderade inlägg

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Deanna är ett riktigt fint flicknamn. (Jag skulle aldrig vågat använda Qonos på något av mina barn, tänk på när de kommer till skolan! Mobbningsvarning! (Star Treknörd, osv)).

de behöver inte ens tänka Star Treknörd(finns inte många utanför fansen som vet att det är Klingons hemplanet) , det räcker med att det är ett konstigt namn . det räckte med att jag hade långt hår för att de skulle kalla mig "lisa" . sen fick de i äkta Klingonstil smaka min vrede !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då! keep it up! Jag frågade på en bar om dom kunde blanda till drinken romula ale men dom hade inte blå curaco! En sådan vanlig likör! Men han kund faktist receptet verkade det som! Dom skulle börja med mer drinkar där så jag lär återvända. Dock så blir det väl svårt att får tag på blood whine. Men lite (k)lingondricka kanske dom kan skaka fram ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då! keep it up! Jag frågade på en bar om dom kunde blanda till drinken romula ale men dom hade inte blå curaco! En sådan vanlig likör! Men han kund faktist receptet verkade det som! Dom skulle börja med mer drinkar där så jag lär återvända. Dock så blir det väl svårt att får tag på blood whine. Men lite (k)lingondricka kanske dom kan skaka fram ;)

Apropå drinkar: finns det recept att tillgå på drycker och maträtter som serveras på stjärnskeppen och rymdstationerna? Finns det någon som har skrivt en Star Trek-kokbok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
  • 3 månader senare...
Och min nya dator ska lugnt få sig en omgång ST

Min dator Star Trek-pimpade jag för ett tag sedan (och det är då fortfarande kvar), så nu har jag en massa olika ST-ljud som man hör dag ut och dag in, exempelvis "Automatic defense procedures initiated", "Working", ljudet av när dörrar öppnas i TNG och "Warning, warpcore collapse in 10 seconds" (när jag stänger av min dator :P ). Man blir alltid på så bra humör när man hör en massa roliga ljud :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda tekniska jag lyckats med är att knappa in TNG-fanfaren som ringsignal till mobilen.

Men det är så sällan någon ringer mig att jag nästan aldrig hör den. :huh: Det är synd om mig! :gråter:

Vågar inte ge mig på att ändra ljuden i datorn. Är inte så vass på sånt, så jag får väl leja in någon.

Redigerad av Marvin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att föra över ljud till telefonen via USB kabeln. Och för datorn- gå in i ljudschema(heter det väl på XP) och sedan är det enkelt..lika enkelt som att leta rätt på och maila en bild! Annars så får du väl koppla upp dej på fjärrstyrning så fixar jag det åt dej! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att min mobil är så gammal att det enda man kan plugga in i den är batteriladdaren... :blink:

Jag ska dock fundera på datorn. Känner ett par lite mer datorvänliga människor, så vi får se vad som händer. :)

Redigerad av Marvin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går du in på LCars (länk nedan) så fins det massa ljud och bilder att ladda hem. Detta kan knappast vara olagligt då de ligger där för alla att se, höra och hämta hem. Det är snarare så att det är meningen att vi får ta hem och använda dem.

För övrigt kan man ta ljudfiler från ST-spel man eventuelt har. Där har man köpt varan och har givetvis rätten att använda ljuden.

http://lcarscom.net/gallery.htm

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9:an har redan varit!(det känns lännge sen nu) full lista kommer här :

1. Du försöker varje morgon hitta avstängningsmekanismen för holodeck.

2. Du refererar till din katt som "species 2761".

3. Du blir arg när datorn inte ens svarar "unable to comply" då du pratar med den.

4. Du muttrar "dropping out of warp" när du trycker på stopknappen på bussen till skolan/jobbet.

5. Du skolkade från tyskalektionerna på högstadiet och hänvisade till universal translatorns överlägsenhet.

6. Du börjar varje mening som inte handlar om star trek med "OT".

7. Du ringer varje kväll upp hyresvärden och rapporterar "captains log stardate...".

8. Du märker alla dina tillhörigheter med färg beroende på i vilket rum de ska finnas.

9. du blir arg när resturangen/puben envisas med att de varken har "Romulan ale" eller "blood wine"

10. Man säger "hailing on all frequenzies" när man ska ringa upp genom röststyrning med sin mobil.

11. När man står nere i sin ica-butik och försöker förtvilat scanna av näringinnehållet i brödet med scannern (ljudet) som man har i sin mobiltelefon. (för vi vet ju alla att star trek faktist är på riktigt...hmm får nog lämna in min telefon på reparation eftersom att den ju inte fungerar fullt ut )

12: Du blir skitsur över att din transportör vägrar ta dig till hawaii på semestern.

13: Du blir sur över att alla envisas med att ta betalt trots att valutan är avskaffad (enligt dig själv i alla fall!). J.

14. du sitter och fattar inte hur man startar "skytteln" och undrar vad den där runda saken framför dej är till för

15. Du färgar håret mörkbrunt och kammar det bakåt, håller dej kategoriskt undan allt vad solljus heter, sätter in gula linser och när polarna säger -tja hur är läget? Så svarar du- all systems is working within normal parameters"

16. du skriker "red alert, raise shields" när de rusar efter dig(när du försöker ta den där springnotan som nämns ovan)

17. Varje gång du tänker kontakta någon på långt håll trycker du på vänstra sidan av ditt bröst.

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4. Du muttrar "dropping out of warp" när du trycker på stopknappen på bussen till skolan/jobbet.

Jag är inte jättestolt över att faktiskt ha gjort det där.

Eller jo, det kanske jag visst är. I annat fall hade jag inte spoilat det för alla er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte passar i någon lista men det passar i tråden:

Detta är infantilt och pinsamt but here goes- Jag funderade på vilken färg jag skulle välja på min nya mobiltelefon och har sedan tidigare bestämt mej för en brun/mässingfärgad variant eftersom att jag är trött på de vanliga svarta telefonerna. Men helt plötligt kom jag ju på att det är ju inte så starfleetmässigt..det finns ju en is/silverfärgad variant som skulle vara bättre i så fall! Och sedan lite starfleet-tema i telefonen till detta så bleve ju detta alldeles perfekt! :D Jisses!

Dags att lägga in sej på rehab snart! :knäpp:

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...