MrsRiker Postad 28 Februari, 2005 Rapport Postad 28 Februari, 2005 Har jag sett för mkt ST när jag ibland får för mig att mobiltelefonen eller fjärrkontrollen är en phaser? :blink: <{POST_SNAPBACK}> Troligtvis. Om jag vore du skulle jag passa mig för att förs??ka skjuta din tjej med den dock....inte ens bara om du säger att den är i bedövningsläge. Då kanske hon gömmer dina Star Trekboxar när du sover och så får du aldrig mer titta på DS9
orville Postad 28 Februari, 2005 Rapport Postad 28 Februari, 2005 Har jag sett för mkt ST när jag ibland får för mig att mobiltelefonen eller fjärrkontrollen är en phaser? :blink: <{POST_SNAPBACK}> Troligtvis. Om jag vore du skulle jag passa mig för att försöka skjuta din tjej med den dock....inte ens bara om du säger att den är i bedövningsläge. Då kanske hon gömmer dina Star Trekboxar när du sover och så får du aldrig mer titta på DS9 <{POST_SNAPBACK}> Antar att detsamma gäller när man är ute och kör och man vid olika situationer låtsas sikta in sina phasers och photon torpedoes och skjuter bort sina medtrafikanter... :blink:
thestargaze Postad 2 Mars, 2005 Rapport Postad 2 Mars, 2005 Går och köper alla Star Trek serier på dvd fastän man inte har råd med det. Efterom man MÅSTE se avsnitten om och om igen..varje vecka, varje dag, varje minut, varje sekund.....
crazy_voyager Postad 4 Mars, 2005 Rapport Postad 4 Mars, 2005 Och tillslut kanske man når drömstadiet när man har avsnitt som man inte minns hur det gå ri, då är dte ju som att vara newbie trekkie igen
EoNeel Postad 13 Juni, 2005 Rapport Postad 13 Juni, 2005 Ett tecken är att jag börjar använda vissa ord lite för ofta, som "warp". Jag tar mig till jobbet i warphastighet, fast att jag kommer försent. En del ord har blivit lite slang, som att jag skall "stunna" någon.
crazy_voyager Postad 13 Juni, 2005 Rapport Postad 13 Juni, 2005 lol, det ska jag säga till mina kompisar, "jag ska stunna dig!"
MrsRiker Postad 29 Augusti, 2005 Rapport Postad 29 Augusti, 2005 Vi hade kräftskiva i lördags och jag hade skrivit med Helan Går på klingon i snapsvisehäftet... Vi vågade inte ge oss på den förrän sist för man blir yr i huvudet av att bara läsa den och det slutade i alla fall med att det bara var min man som sjöng (men han lät å andra sidan som en äkta klingon ) och vi andra lyssnade och garvade... Då tyckte mina vänner i alla fall att det var dags för mig att sluta titta på Star Trek
Durator Postad 29 Augusti, 2005 Rapport Postad 29 Augusti, 2005 (redigerade) Vi hade kräftskiva i lördags och jag hade skrivit med Helan Går på klingon i snapsvisehäftet... Vi vågade inte ge oss på den förrän sist för man blir yr i huvudet av att bara läsa den och det slutade i alla fall med att det bara var min man som sjöng (men han lät å andra sidan som en äkta klingon ) och vi andra lyssnade och garvade... Då tyckte mina vänner i alla fall att det var dags för mig att sluta titta på Star Trek <{POST_SNAPBACK}> Har du texten till den Klingonska varianten... Jag tror min familj har fått uppleva lite för mycket ST. Ingen av dem blev förvånad när vi i "Dassboken", som vi hade på utedasset, bland alla glödlampsskämt hittade på sidan 21: Hur många Klingoner behövs det för att skruva i en glödlampa? -Två! En som skruvar i den och den andre som hugger den förste i ryggen och tar åt sig all ära! Redigerad 29 Augusti, 2005 av Durator
MrsRiker Postad 30 Augusti, 2005 Rapport Postad 30 Augusti, 2005 Vi hade kräftskiva i lördags och jag hade skrivit med Helan Går på klingon i snapsvisehäftet... Vi vågade inte ge oss på den förrän sist för man blir yr i huvudet av att bara läsa den och det slutade i alla fall med att det bara var min man som sjöng (men han lät å andra sidan som en äkta klingon ) och vi andra lyssnade och garvade... Då tyckte mina vänner i alla fall att det var dags för mig att sluta titta på Star Trek <{POST_SNAPBACK}> Har du texten till den Klingonska varianten... Jajamen! HIq yItlhutlh Qapla', Qapla', Qapla' mabom HIq yItlhutlh Qapla', Qapla' mabom HIq 'a' chaj lutlhutlhbe' chugh vay' vaj yuch 'a' chaj luSuqbe' vay 'HIq yItlhuuuuuuutlh Qapla', Qapla' mabom Lycka till! Jag har ytterligare ett bidrag till den här kategorin. Eftersom jag är sjuk tillbringade jag dagen igår med att tycka synd om mig själv i sängen framför Star Trek DS9. Sen på kvällen när min man kom hem så tittade vi på ett avsnitt av TNG, The Wounded där det framgår att O'Brien har var taktikofficer på Rutledge och då funderade jag över vad han kan ha gjort för att ha blivit degraderad (jaja, jag vet att det säkert bara är ett misstag från författarnas sida, men det är inte det som är relevant i den här historien ). Dessutom tittade jag på CSI - som igår handlade om infantilism, dvs vuxna män som gillar att bli behandlade som bebisar. Personen som blev mördad höll på med sånt och i en scen så sliter han av sig en bajsblöja och vänder den upp och ned på en matta - mycket läbbigt Alla de här tre sakerna ledde hur som helst till en mycket sjuk dröm: Chief O'Brien berättar för Bashir ombord på DS9 efter en blöt kväll att anledningen till att han blivit degraderad är att han har smetat en bajsblöja på bryggan på ett av skeppen han tjänstgjort på :lol: Idag tror jag att jag ska tillbringa min dag med en god bok istället :P
Morn Postad 30 Augusti, 2005 Rapport Postad 30 Augusti, 2005 Jag tror min familj har fått uppleva lite för mycket ST. Ingen av dem blev förvånad när vi i "Dassboken", som vi hade på utedasset, bland alla glödlampsskämt hittade på sidan 21: Hur många Klingoner behövs det för att skruva i en glödlampa? -Två! En som skruvar i den och den andre som hugger den förste i ryggen och tar åt sig all ära! <{POST_SNAPBACK}> Äh?? Jag vet inte vem som skrivit den men den e ju helt fel då klingoner inte skulle hugga någon i ryggen då det inte är ärofullt. Dock kan det ju vara Duras som tog äran i slutet
Supreme Commander JAF Postad 30 Augusti, 2005 Rapport Postad 30 Augusti, 2005 Jag tror min familj har fått uppleva lite för mycket ST. Ingen av dem blev förvånad när vi i "Dassboken", som vi hade på utedasset, bland alla glödlampsskämt hittade på sidan 21: Hur många Klingoner behövs det för att skruva i en glödlampa? -Två! En som skruvar i den och den andre som hugger den förste i ryggen och tar åt sig all ära! <{POST_SNAPBACK}> Äh?? Jag vet inte vem som skrivit den men den e ju helt fel då klingoner inte skulle hugga någon i ryggen då det inte är ärofullt. Dock kan det ju vara Duras som tog äran i slutet <{POST_SNAPBACK}> Håller med! Det där låter bättre om man byter ut klingoner mot människor i stället. En variant skulle kunna vara -Fem! En som byter ut glödlampan och fyra som håller vakt så att inte den första blir överfallen. J.
Kashked Postad 2 September, 2005 Rapport Postad 2 September, 2005 Jag tror min familj har fått uppleva lite för mycket ST. Ingen av dem blev förvånad när vi i "Dassboken", som vi hade på utedasset, bland alla glödlampsskämt hittade på sidan 21: Hur många Klingoner behövs det för att skruva i en glödlampa? -Två! En som skruvar i den och den andre som hugger den förste i ryggen och tar åt sig all ära! <{POST_SNAPBACK}> Äh?? Jag vet inte vem som skrivit den men den e ju helt fel då klingoner inte skulle hugga någon i ryggen då det inte är ärofullt. Dock kan det ju vara Duras som tog äran i slutet <{POST_SNAPBACK}> Håller med! Det där låter bättre om man byter ut klingoner mot människor i stället. En variant skulle kunna vara -Fem! En som byter ut glödlampan och fyra som håller vakt så att inte den första blir överfallen. J. <{POST_SNAPBACK}> Seriöst? Imperiet grundades av mannen som högg Kahless i ryggen! Det är mycket snack, men i slutändan är det seger som räknas! :klingon: Tecken på att du sett för mycket Star Trek om du är i armén... 1. Du GILLAR faktiskt skyddsvästen, trots att det är i särklass jordens obekvämaste plagg, helt enkelt för att den påminner om en klingons rustning. 2. I stridens hetta kastar du bort AK-5:an, griper tag i en såg (en batleth) och går under vilda rop in i närstrid med fienden. 3. Varje gång du träffar på prickskyttsövningarna ropar du "Qapla!" 4. När du är gruppchef refererar du till din ställföreträdande som Number One, och ditt befäl som Starfleet Command. 5. Du kallar AK-5:an Disruptor rifle. 6. Du envisas med att utropa "Captain, we are being hailed!" varje gång någon använder radion. 7. Du har en oförklarligt stark lust att sjunga klinongska stridssånger om kvällen i tältet efter en hård dag i fält.
Durator Postad 7 September, 2005 Rapport Postad 7 September, 2005 Jajamen! HIq yItlhutlh Qapla', Qapla', Qapla' mabom HIq yItlhutlh Qapla', Qapla' mabom HIq 'a' chaj lutlhutlhbe' chugh vay' vaj yuch 'a' chaj luSuqbe' vay 'HIq yItlhuuuuuuutlh Qapla', Qapla' mabom Lycka till! Skulle behöva ett ljudspår
professorn Postad 24 September, 2005 Rapport Postad 24 September, 2005 2. Du refererar till din katt som "species 2761". 4. Du muttrar "dropping out of warp" när du trycker på stopknappen på bussen till skolan/jobbet. vore fräkt om man döpte husdjuret till "species 2761". hehe.. punkt fyra vore ju rätt bra om man kunde göra det.. <{POST_SNAPBACK}> Sagt och gjort, nu heter min söta nya kattunge "Species 2761", "spekkio" som kortnamn för att få in en Nintendo 16-bits referens också (Chrono Trigger).
richard Postad 15 Oktober, 2006 Rapport Postad 15 Oktober, 2006 tar och livar upp denna tråden.. Jag brukar tänka något i stil med "Dropping out of warp" eller typ "Full impulse power" när jag kör av motorvägar och andra stora vägar in på mindre.. Gjorde misstaget att döpa min katt till Spock.. denna katten sprang dock bort efter ca 2 år och efter att det hände dröjde det ett bra tag innan jag kunde kolla på TOS eller någon av filmerna med TOS-gänget. Såfort någon nämde "Mr. Spock" i serien kom jag att tänka på min katt vilket ibland ledde till tårar.. jag älskade verkligen den katten. Har dock en katt kvar.. hon heter Lisa efter Lisa Simpson.. så den dagen (hemska tanke) hon går bort får jag nog sluta kolla på simpsons också.
Isper Postad 15 Oktober, 2006 Rapport Postad 15 Oktober, 2006 Har dock en katt kvar.. hon heter Lisa efter Lisa Simpson.. så den dagen (hemska tanke) hon går bort får jag nog sluta kolla på simpsons också. Det där problemet med katter som går bort har de ju i Simpsons också... Du kan ju till exempel döpa nästa katt till Lisa II så blir du påmind om den nya när du ser på Simpsons.
P'kea Postad 12 Januari, 2007 Rapport Postad 12 Januari, 2007 Kom på mig själv med att för en sekund tro att jag befann mig på holodeck nyss så jag skrev denna lista, med åtta tecken på att du har sett för mycket star trek och hängt för länge på detta forum: 1. Du försöker varje morgon hitta avstängningsmekanismen för holodeck. 2. Du refererar till din katt som "species 2761". 3. Du blir arg när datorn inte ens svarar "unable to comply" då du pratar med den. 4. Du muttrar "dropping out of warp" när du trycker på stopknappen på bussen till skolan/jobbet. 5. Du skolkade från tyskalektionerna på högstadiet och hänvisade till universal translatorns överlägsenhet. 6. Du börjar varje mening som inte handlar om star trek med "OT". 7. Du ringer varje kväll upp hyresvärden och rapporterar "captains log stardate...". 8. Du märker alla dina tillhörigheter med färg beroende på i vilket rum de ska finnas. Va? Gör inte alla så?
Supertreck Postad 12 Januari, 2007 Rapport Postad 12 Januari, 2007 Det är väl när man börjar bli besviken på verkligheten som den är varför det inte flyger runt en massa rymdskepp fast det är 2007.
commander ricochet Postad 17 Februari, 2007 Rapport Postad 17 Februari, 2007 (redigerade) Jo man börjar allt bli hjärn-trektvättad. Jag funderar på design med star trek inspiration. Sitter och funderar på ett soff-bord som har starfleets form. Mörkblå färg med lite ljusblått inslag. Så läckert! Datorn och mobilen är redan trekkifierade med bl.a commbadge när ett sms landar och data säger godnight captain och sjunger "blue skies" när datorn stängs ner. Och om så behövs så kan jag ta fram min scanner(mobiltelefon) och scanna av omgivningen lite. ;) Redigerad 19 Februari, 2007 av michael ricochet
K´hogh son of Klintoch Postad 19 Februari, 2007 Rapport Postad 19 Februari, 2007 (redigerade) Kom på mig själv med att för en sekund tro att jag befann mig på holodeck nyss så jag skrev denna lista, med åtta tecken på att du har sett för mycket star trek och hängt för länge på detta forum: 1. Du försöker varje morgon hitta avstängningsmekanismen för holodeck. 2. Du refererar till din katt som "species 2761". 3. Du blir arg när datorn inte ens svarar "unable to comply" då du pratar med den. 4. Du muttrar "dropping out of warp" när du trycker på stopknappen på bussen till skolan/jobbet. 5. Du skolkade från tyskalektionerna på högstadiet och hänvisade till universal translatorns överlägsenhet. 6. Du börjar varje mening som inte handlar om star trek med "OT". 7. Du ringer varje kväll upp hyresvärden och rapporterar "captains log stardate...". 8. Du märker alla dina tillhörigheter med färg beroende på i vilket rum de ska finnas. 9. du blir arg när resturangen/puben envisas med att de varken har "Romulan ale" eller "blood wine" Redigerad 19 Februari, 2007 av K´hogh son of Klintoch
commander ricochet Postad 19 Februari, 2007 Rapport Postad 19 Februari, 2007 (redigerade) 10. Man säger "hailing on all frequenzies" när man ska ringa upp genom röststyrning med sin mobil. 11. När man står nere i sin ica-butik och försöker förtvilat scanna av näringinnehållet i brödet med scannern (ljudet) som man har i sin mobiltelefon. (för vi vet ju alla att star trek faktist är på riktigt...hmm får nog lämna in min telefon på reparation eftersom att den ju inte fungerar fullt ut :lugn: ) Redigerad 19 Februari, 2007 av michael ricochet
Supreme Commander JAF Postad 19 Februari, 2007 Rapport Postad 19 Februari, 2007 12: Du blir skitsur över att din transportör vägrar ta dig till hawaii på semestern. 13: Du blir sur över att alla envisas med att ta betalt trots att valutan är avskaffad (enligt dig själv i alla fall!). J.
commander ricochet Postad 19 Februari, 2007 Rapport Postad 19 Februari, 2007 12: Du blir skitsur över att din transportör vägrar ta dig till hawaii på semestern. 13: Du blir sur över att alla envisas med att ta betalt trots att valutan är avskaffad (enligt dig själv i alla fall!). J. Nummer tretton är ju helt underbar! :lol: Så jobbigt på krogen när dom tjafsar om nåt´som dom kallar...pengar tror jag.
K´hogh son of Klintoch Postad 19 Februari, 2007 Rapport Postad 19 Februari, 2007 (redigerade) 12: Du blir skitsur över att din transportör vägrar ta dig till hawaii på semestern. 13: Du blir sur över att alla envisas med att ta betalt trots att valutan är avskaffad (enligt dig själv i alla fall!). J. Nummer tretton är ju helt underbar! :lol: Så jobbigt på krogen när dom tjafsar om nåt´som dom kallar...pengar tror jag. ja , jag trodde "kronor" var nåt härskare hade på huvudet förr , och vad i Kahless namn är "cash" för nåt? Redigerad 19 Februari, 2007 av K´hogh son of Klintoch
Rekommenderade inlägg