Gå till innehåll

Åtta tecken på att du sett för mycket Star Trek...


Jello

Rekommenderade inlägg

10. När du gör mål på gympan skriker du för full hals "And Voyager is back in the Alpha Quadrant again!"

11. När du spelar någon sport och motståndarna kommer för nära målet skriker du "Shields down at 25%!"

ibland e ja bara för kul.... men en del av äran skall ges till seven!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Här är mina ju: 1 Du finner dig själv stå och prata om Star trek för dig själv.   2 Du blir fullkomligt hysterisk om du INTE får se Startrek. 3 När du svarar i telefon och säger: This is the starship USS Voyager.  4Tänker bara på Startrek inget är viktigt.. Om jag får säga det själv så passar 1, 2,3,4 alltså alla. detta har jag råkat utför ungefär 100 gånger. min familj betraktasr mig nu mera som Startrek fanatiker, Tyvärr.. suck..  :(  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är mina ju: 1 Du finner dig själv stå och prata om Star trek för dig själv.   2 Du blir fullkomligt hysterisk om du INTE får se Startrek. 3 När du svarar i telefon och säger: This is the starship USS Voyager.  4Tänker bara på Startrek inget är viktigt.. Om jag får säga det själv så passar 1, 2,3,4 alltså alla. detta har jag råkat utför ungefär 100 gånger. min familj betraktasr mig nu mera som Startrek fanatiker, Tyvärr.. suck..  

Vad är det fär synd med det commander jennie? Jag hade känt mig hedrad.

(Tror jag?)..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång råkade jag svara i telefonen "This is tactical officer Tuvok on the starship USS Voyager". Det vara just efter en Star Trek Voyager del. Tur att det var en fel ringning. :D

Efter att jag tänkt efter vad jag sagt så undrade jag vad personen i telefonen tänkt om mig. Skulle någon svara så åt mig så skulle jag tro att det var en idiot (alltså om jag inte sett eller gillat Star Trek).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Quiet: Vad skulle "gestapo-grej" bli??

Ett infantilt skämt från min sida.

Gestapo var en speciell underavdelning inom polisen under Hitlerregimen under 1930-40-talet i Tyskland. Dvs ett väldigt dåligt skämt från min sida. Ursäkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, Min Dator säger "Captain on the Bridge" när ja loggar in. Blir det nåt fel så säger den "Unable to Comply"

Gör den? eller driver du med oss? ???

ja har ju hört att det finns datorer som gör det möjligt att bestämma olika ljud på.... i så fall vill ja åsså ha så...*hehe* va coolt *gaha*

[20:e inlägget, YES!]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja har ju hört att det finns datorer som gör det möjligt att bestämma olika ljud på.... i så fall vill ja åsså ha så...*hehe* va coolt *gaha*

Jepp, det finns det. Som min iMac. ;) Den funktionen hade jag iofs redan på min beiga mac jag köpte 1994. Man kan spela in egna ljud som den spelar upp när man startar datorn, och när man gör nåt fel. Förut hade jag Scottys "-Hello computer!" som hälsningsfras och Spocks "-Fascinating!" när jag gjorde nåt dumt.. *haha*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja har ju hört att det finns datorer som gör det möjligt att bestämma olika ljud på.... i så fall vill ja åsså ha så...*hehe* va coolt *gaha*

Min dator säger: Ha ha, even your own computerprogram turns aginst you Varje gång som rutan med "programmet har gjort en förbjuden åtgärd..." kommer upp. Det sker ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå!! förresten jag kom på en sak till!! 5: (Detta har alltså hänt mig!!) Du är i klassrummet och sitter och dagdrömmer om Star Trek eller nån (som inte får nämnas vid namn) Läraren säger till dej men fortfarande inget svar från dig. Han ruskar på dig och du skriker: Jag MÅSTE få se Star Trek!! Sen får du en lång utskällning....  Okej, jag skrek inte jag ropade istället!!  En gång ropade jag istället GO HIF! Snacka om pinsamt va?? Och det blev ju knappast bättre av att manb lev röd som en tomat ihuvudet och klassad som Dude i en månad... stackars mig.. men jag är: :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte bara datorer som man kan bestämma ljud på utan faktiskt också datorer (snarare program) man kan prata med. Ganska så häftigt. Problemet är att det finns så många dialekter och språk så man måste "lära" datorn sin röst ord för ord för att det ska fungera. Men det forskas nog mycket om sånt där. Tänk vad bekvämt när man inte behöver skriva ett ord längre, bara tala in sin uppsats direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nån slags drivrutiner till speech-to-text, och jag brukar roa mig med att träna datorn till att känna igen min röst (det är faktiskt helkul! har en träningstext från en s-f bok!)

Problemet är nu att jag inte har något program som kan omvandla talet till text... Nån som känner till nåt? Gärna gratis :)

Hade tänkt prata in massor av fanfiction... :colgate:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...